Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 31 van de 61 [ 1523 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 61  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wedstrijden kletstopic 2022

 
Profiel   

Oh hahahaha dat is wel toevallig ja! Wel heel leuk :D Dank je wel!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-22 20:53 



 
Profiel   

Ja en dat is in hazerswoude dus met jouw woonplaats had ik die link gelegd :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-22 20:56 



 
Profiel   

Ohhh het tante Ann parcours ja! Daar gingen we normaal altijd heen maar we vonden dit ook wel enorm leuk :D Was je merrie nog niet genoeg terug opgebouwd om mee te doen? Dat was jij toch met de merrie die een tumor had?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-22 21:14 



 
Profiel   

Ja klopt allebei! En nee,merrie is nog lang niet goed genoeg. Ze had voor die operatie ook een check ligament blessure. Is al helemaal goed, maar we waren nog niet met zijgangen begonnen en net paar weken weer zonder tijdslimiet aan het rijden. Nu moet ik nog 1,5 week voordat er zijgangen mogen. Maar vooral de kracht duurt nog wel een tijd voordat ze sterk genoeg is om te starten. We zijn pas 2 weken weer 'normaal' aan het rijden

Ik stond altijd op de plek waar vroeger die wedstrijden waren, maar die is per 1 december vorig jaar gesloten dus verhuisd. Wedstrijden zijn nu ook op andere stal dus was er voor het eerst niet bij om te kijken en helpen. Wel jammer, want het is altijd heel gezellig haha. Volgend jaar hoop ik weer mee te kunnen doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-22 21:17 



 
Profiel   

Ik zie weer veel goeds langskomen, heel erg gefeliciteerd allemaal!

@Max: Jammer dat je nog even bezig bent, maar aan de andere kant kun je veel kracht en vooruitgang boeken in het rustig aan moeten doen! Succes met opbouwen en dan zodra het weer kan, lekker knallen!!

Ik had vandaag weer totaal wat anders, en had Hovelor's Jonge Talenten Competitie in Maren-Kessel met een 3,5-jarige ruin die pas twee maandjes zadelmak is. Super spannende baan met alles dat er gaande is, en met andere in de bak en het losrijden was best wel drama naast de wedstrijdring :'). Maar, hij heeft zich goed laten zien en kwam thuis met een 11e plek uit 40 met 80%! Moet wel zeggen dat zijn cijfers wel beetje gedrukt waren omdat hij voor de hele 10 minuten erg gespannen was en dus niet zo mooi over de rug en los liep zoals hij thuis doet. Toch een hele ervaring rijker, en ben echt wel trots op mijn broekie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-22 22:31 



 
Profiel   

Knap gedaan zeg! Helemaal na 2 maanden en met spanning. Wel heel leerzaam haha

En ja, ik neem altijd liever te lang de tijd dan te snel weer gaan. Vooral qua kracht dan. Paard is heel simpel qua gangen, wat kort en vlak. Galop is ook de moeilijkste gang. We begonnen met 6jes voor gangen en 5,5 of 5 voor verruimingen, maar we eindigden met 7ens en 8en daarvoor en minimaal 6,5 voor gangen. Alleen maar door kracht. Maar omdat die galop het moeilijkste is en de meeste kracht kost neem ik wat meer tijd, wil toch meteen in het m1 of m2 beginnen en die galop wordt toch steeds belangrijker. Normaal wacht ik tot ik ze 1 of 2 niveaus hoger klaar heb in de training, maar Z klaar duurt wat langer als ik wil wachten. Maar maand of 3 a 4 moet genoeg zijn om iig goed genoeg te zijn voor richting de 65 procent in het m en dan door te kunnen gaan zonder tussendoor thuis te blijven voordat we klaar zijn voor meer.

Ik heb wel een doel nodig :') dus wil niet nog een jaar oid thuis blijven, ben alweer 2 jaar niet weggeweest ongeveer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-22 06:21 



 
Profiel   

Mooie plannen Mywishmax.

Rogier gefeliciteerd en wat stoer van je Broekie.

Robijntje ook gefeliciteerd leuk, alweer op de helft

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-22 06:48 



 
Profiel   

Starten jullie vaak 2x in 1 weekend dan? Ik doe dat bijna nooit, ik start gewoon 1 dag en de andere niks. Maar de consequentie is dan dat het niet heel hard gaat, wat ook niet hoeft natuurlijk. Ik rij nu goed een jaar L1 maar met soms grote pauzes tussen 2 starts.
Mijn gezin/mijn man vindt het ook niet zo fijn als ik elk weekend op pad ben, en daarnaast werk ik ook af en toe een weekend (1-2 per maand) en moeten de kinderen Ook sporten in het weekend…

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-22 09:08 



 

Ik ga gemiddeld 2 keer in een maand op wedstrijd, zoek dan ook wel vaak de wedstrijden op waar je 2 proeven kan starten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-22 09:11 



 
Profiel   

Ahhh jammer MyWishMax! Wel goed dat je de tijd neemt, dan kunnen jullie straks weer gewoon knallen :) En die maanden zijn zo voorbij!

Wat tof R_Alexanderrr! Ik zag idd iets voorbij komen in Equigeniek haar stories, gaaf paard hoor. Vind het sowieso knap dat je met een paard dat zo kort onder het zadel is kan starten, ik vind het al lastig zat met een 14 jarige die normaal Z1 loopt :+

LaDonna dit was voor mij de eerste keer 3 dagen achter elkaar (maar ik heb mijn startpas dan ook pas sinds juli). Voor ons was het gewoon 3 dagen gezellig weg en lekker met de paarden starten maar normaal gewoon 1x per weekend en ook niet elk weekend. Diva is nu ook welverdiend lekker een weekje vrij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-22 09:13 



 
Profiel   

Ik start vaak maar 1 keer per maand, tenzij er selecties zijn dan vaker. Maar wel soms 2 of 3 dagen als het een grote wedstrijd is. Die zijn gewoon leuk om te starten met geldprijzen, dag prijzen en overall prijzen. Dus zat weekenden om wat anders te doen. Elke week vind ik zelf niet fijn met hetzelfde paard, wil tussendoor ook nog trainen en wat afwisseling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-22 09:17 



 
Profiel   

LaDonna75 schreef
Starten jullie vaak 2x in 1 weekend dan? Ik doe dat bijna nooit, ik start gewoon 1 dag en de andere niks. Maar de consequentie is dan dat het niet heel hard gaat, wat ook niet hoeft natuurlijk. Ik rij nu goed een jaar L1 maar met soms grote pauzes tussen 2 starts.
Mijn gezin/mijn man vindt het ook niet zo fijn als ik elk weekend op pad ben, en daarnaast werk ik ook af en toe een weekend (1-2 per maand) en moeten de kinderen Ook sporten in het weekend…


Omdat wij allebei kilometers moeten maken, heb ik afgelopen jaar wel een paar keer 2/3 dagen achter elkaar op 1 locatie gestart.
Het kost inderdaad wel veel tijd en ik vind het vervelend om zoveel beroep te doen op 'hulp' :o
Dat was wel een bewuste keuze om meer ritme te krijgen en minder onzekerheid te hebben qua tijdsplanning, route rijden, secretariaat vinden etc :')
Voor komend indoorseizoen wil ik proberen 2x p/maand weg te gaan waarvan 1 'vaste' locatie.

Naarmate we meer ervaring krijgen probeer ik de planning wat strakker te krijgen (ik nam overal wel heeeeel ruim de tijd voor :')). Aan de andere kant moet het wel leuk blijven dus geen onnodige stress of moeten haasten...


@MWM: klinkt echt goed hoor zoals je het aanpakt! Het komt wel weer, kan me wel helemaal voorstellen dat je de 'druk' een beetje nodig hebt om effectief te blijven trainen.

Ik ben afgelopen zaterdag een middagje mee gaan schrijven met mijn vorige instructrice. Klasse Z1 t/m ZZ-Licht. Heel leerzaam en ook super leuk als inspiratie en voor mijn zelfvertrouwen: dat je echt ziet hoe belangrijk de basis blijft en dat ook op dat niveau dingen gewoon mis kunnen gaan. Als we wachten tot het perfect is komen we nooit ergens :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-22 09:19 



 
Profiel   

Ik ga wanneer ik weer zin heb :') soms om de week, soms weer goede maand niet..
Maar dan gewoon 1 dag, 2 proeven.
Heb vd zomer keer 3 dagen gedaan, maar dat was omdat dat zo'n weekend was.

Dat is dan leuk voor een keer, maar verder vind ik de rustige wedstrijden in de buurt het fijnst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-22 14:59 



 
Profiel   

Hier verschilt het ook elke keer weer. Nu heb ik 3 wedstrijden in één week, daarna weer 2 weken niks. Zijn periodes waarin ik elke week start en ook periodes dat ik 2/3 maand niet start.

Indoor heb ik altijd wel meer wedstrijden staan als outdoor.
Aankomende tijd heb ik bijna elke week wel wat gepland staan. Maar dat komt omdat ik routine wil krijgen in het M2 voordat we de selecties gaan rijden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-22 16:22 



 
Profiel   

Hier verschilt het ook heel erg, in de outdoorperiode vaak 1 of 2x per maand. Maar dat was ook omdat ik daar op stal stond. Nu moet ik met de trailer naar die locatie (letterlijk 5 minuten rijden :D en nee, onder het zadel gaat helaas niet haha). Heb deze zomer sowieso weinig gestart vanwege mijn eigen blessure, was pas in juli er weer klaar voor. Nu wil ik wel in de winter nog doorgaan, maar dan max 1x per maand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-22 16:31 



 
Profiel   

Dankjewel, allemaal!

Ik start beetje af en aan elke week, of om de twee weken. Verschilt een beetje wanneer uitkomt met wie en wat ik allemaal moet starten. Ik heb nu 2 oktober een Subtop ingeschreven, 9 oktober basis dressuur dan neem ik eerst 2 4-jarige mee in de L2 voor het eerst en daarna 1 in het ZZL. Dan 11 oktober weer subtop en verder heb ik nog niet gekeken :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-22 17:04 



 
Profiel   

Maar jij hebt er meerdere :') toen ik er meerdere startte ging ik ook vaker idd. Per paard niet eens echt veel vaker als nu met 1 a 2 keer per maand, maar tegelijk kon niet altijd. Vooral niet toen ik en pony's en paarden startte.
Dat mis ik toch wel hoor, was wel heel leuk

Succes alvast!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-22 17:18 



 
Profiel   

Haha Rogier voorheen ging ik ook elk weekend met 2 tot 5 paarden op pad.

Ik start 1 a 2 keer per maand meestal maar 1 dag of het moet echt een meerdaags concours zijn maar dat is misschien 1 keer per jaar.
Ik kijk vooral na iets in de buurt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-22 19:58 



 
Profiel   

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde punten :)

Ik heb nu steeds om de 14 dagen gestart, soms een keer 2 weken achter elkaar en soms een maand niet. Ik probeer zo dichtbij mogelijk wat leuks te vinden want ik vind het vervelend om lang onderweg te moeten zijn.
Nu met het indoor seizoen wat begint is er weer meer hier in de buurt dus dat is wel fijn, alleen is onze buitenbak niet zo geweldig en ik heb geen zin om 3x per week ergens naartoe te moeten om te kunnen rijden dus we zien wel hoe vaak we weg kunnen. Ik heb ook geen deadline oid dus als we wat langer blijven hangen in een klasse omdat we niet zo vaak weg gaan is dat prima :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-22 20:08 



 
Profiel   

Ik neem degene die Z of hoger lopen echt wel easy 3 á 4 keer per maand mee wel. Merk dat ritme houden heel erg helpt met de scores en dat ze daar door echt wel omhoog gaan ipv 1 tot 2 keer per maand gaan en de rest thuis oefenen.

Ik probeer ook op best veel verschillende plekken te starten want anders vind ik het zelf saai worden en vind het ook fijn als die paarden echt veel zien en meemaken allemaal dat het niet beetje eentonig word net als thuis rijden uiteindelijk wel beetje word.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-22 01:40 



 
Profiel   

Dank voor jullie antwoorden! Ik zoek ook in de buurt de wedstrijden uit, maar dan lukt 2x in 1 weekend al helemaal niet. Vaak zijn het toch wat grotere wedstrijden met 2 dagen vol gas alle klassen. In de zomer zijn er wel wat meer 2-daagse wedstrijden maar dan nog vind ik/het thuisfront 1x per weekend genoeg haha. Ook met hulp zoeken die mee moet, manlief wil niet meer mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-22 12:01 



 

Aurelia loopt weer goed gelukkig. Zag mezelf al weer helemaal vaste klant worden bij de da :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-22 12:03 



 
Profiel   

Vandaag de laatste keer gestart voor Miley haar vakantie. Grote fouten gereden in beide proeven maar dit op kunnen halen met mooie cijfers op andere onderdelen. Dus met 184 en 188 zijn we nu M2+4 <3


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-22 20:39 



 
Profiel   

Mijn pony staat inmiddels gewassen en gevlochten in de stal! :D

Wie gaat morgen nog meer??

Zijn er trouwens mensen die goed kunnen rekenen? Mijn ring begint om 08:30, ik moet als 20ste. Normaal tel ik 8 op een uur dus dan zou ik rond 12 uur moeten? Maar er zijn er 9 voor mij die nog niet betaald hebben dus ik weet niet of die uit gaan vallen. Ik ben zo moe dat ik er niet meer wijs uit wordt :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 22:45 



 
Profiel   

Ik ga zondag. Maar gisteren wilde ponylief totaal niet door rechts komen, waarom weet ik niet. Vandaag ga ik nog even rijden maar als ze niet fit is, ga ik niet.

Jouw berekening klopt aardig denk ik, maar kreeg je enkel een startnummer, geen starttijd? Gewoon maar bijtijds gaan. Succes!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-22 07:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 31 van de 61 [ 1523 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 61  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen