Wedstrijden kletstopic 2022

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 09:53

Ik heb een vrij weekend, niet jureren maar vanmiddag een verjaardag in t westen van t land en vanavond een dance feestje in Brabant. Morgen zelf even rijden en f1 kijken.
Gister een rondje van 2,5 uur gemaakt. Met koffie stop. Daar ice even op stal gezet en weer door.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

corinadrenth

Berichten: 1859
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 12:15

Wij gaan morgen naar de Happy atlete cub van Jill huijbrechts

DiscoDipp

Berichten: 2869
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 14:01

Wij waren vandaag 5e met 198 punt van de 24 in een echt hele sterke ring! Dus dat is gunstig voor de selecties :D

Ik heb mijn proef een beetje slordig doorgereden, en de fut was er bij Nien een beetje uit.

Toen we de in rijbak inkwamen zakte mij de moed in de schoenen. Wát een paarden hebben ze tegenwoordig.. Echt te bizar..

Ik dacht echt dat ze mij met 2 vingers in de neus op zouden opvreten, maar het is gelukkig meegevallen.

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 14:11

DiscoDipp schreef:
Wij waren vandaag 5e met 198 punt van de 24 in een echt hele sterke ring! Dus dat is gunstig voor de selecties :D

Ik heb mijn proef een beetje slordig doorgereden, en de fut was er bij Nien een beetje uit.

Toen we de in rijbak inkwamen zakte mij de moed in de schoenen. Wát een paarden hebben ze tegenwoordig.. Echt te bizar..

Ik dacht echt dat ze mij met 2 vingers in de neus op zouden opvreten, maar het is gelukkig meegevallen.



Super netjes! Knap hoor in zo'n sterk deelnemersveld. Goede motivatie voor de selecties.

Miley en ik hebben allebei vakantie. Dus voor ons ook geen wedstrijd dit weekend en aankomend weekend.

Ik geniet even van 38 graden in Dubai. {:}


Afbeelding

MariekeS_

Berichten: 4705
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 14:18

@ corinadrenth: leuk, wij ook! Ben ontzettend benieuwd. Veel plezier alvast!

@ DiscoDipp: gaaaaf! Dat is zeker kikken, heel netjes.
En dat gevoel herken ik, dat je denkt bij het M/Z losrijden te zijn aangekomen terwijl het eigenlijk B/L1 is :')

@roosjenat: lekker hoor, even opladen voor de winter :brr:

Anoniem

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 16:51

Ja die paarden dat is een ding hè tegenwoordig. Niet meer gewoon htk paarden :')

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 16:56

Wauw Dubai! Hoe heerlijk.

Ach dat heb ik ook steeds, zoveel goede en mooie paarden en dan kom ik met m’n ezeltje.
Netjes en correct rijden dan kom je een eind

NorwayFjord

Berichten: 3148
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 17:12

Netjes DiscoDipp, gefeliciteerd! Dat van de paarden is zo herkenbaar :+ En vaak ook nog in de duurste jasjes en caps etc. Ik rij natuurlijk ook een paard van iemand anders dus ook geen perfect passend zadel voor mij, wel zo goed mogelijk aangepast voor mij en passend voor het paard uiteraard.

Oehhh roosjenat wat heerlijk, geniet ervan!

Hier nog even geen plannen, Diva heeft deze week heerlijk vrij dus ik ga haar komende week weer rustig oppakken en dan even kijken. Wil nu even lekker proefjes thuis opnemen en dan weer kijken voor een leuke wedstrijd :)

R_Alexanderr
Berichten: 447
Geregistreerd: 17-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 17:20

@ Corina en Marieke: Leuk! Ben erg benieuwd hoe dat is, laat maar weten hoe het was straks!

@ DiscoDipp: Goed gedaan! Waar was je starten, voor de selectie? Welke regio val je onder?

@ Roosjenat: Heerlijk! Altijd leuk, Dubai. Heb er zelf 12 jaar gewoond dus dat is wel lekker genieten. Mijn vader is er momenteel nog, die vliegt maandag terug.

Ik heb morgen Subtop in Brabant! Volgende week zondag moet ik met 4 op dezelfde locatie dus die dag word even aanpoten :')

Ik moet zeggen dat ik ook wel van dure dingetjes hou dus heb ook net weer nieuwe cap gekocht en nog eentje besteld enzo :Y) . Slipjas ook besteld en nog nieuw wedstrijdjasje... maar ik gebruik het echt vaak dus is wel handig. Is mijn werk dus vind ik het weer anders.

MyWishMax

Berichten: 25289
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 17:25

Ik vind het vooral altijd grappig om tussen die betere paarden te rijden, want ons losrijden lijkt eerste kwartier nergens op. Maar ik eindig 9 van de 10 keer alsnog bovenin. Die blikken zijn wel eens grappig. Ik trek me niks meer aan van wat ik zie bij losrijden. Hiervoor had ik een veel beter paard, maar daar had ik weer hele andere moeilijke dingen mee.

Goed gedaan discodipp!

Wat heerlijk dubai, veel plezier!

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 18:39

MyWishMax schreef:
Ik vind het vooral altijd grappig om tussen die betere paarden te rijden, want ons losrijden lijkt eerste kwartier nergens op. Maar ik eindig 9 van de 10 keer alsnog bovenin. Die blikken zijn wel eens grappig. Ik trek me niks meer aan van wat ik zie bij losrijden. Hiervoor had ik een veel beter paard, maar daar had ik weer hele andere moeilijke dingen mee.

Goed gedaan discodipp!

Wat heerlijk dubai, veel plezier!



Erg herkenbaar. Hier laatst zelfs iemand gehad die gewoon hardop durfde te verkondigen dat ze het heel raar vond dat wij boven haar waren geëindigd. Snap echt niet waarom mensen zo zijn. Kunnen we elkaar niets meer gunnen?


Gaaf dat je hier 12 jaar hebt gewoond R_Alexanderr! Vind het heel erg mooi hier maar wel overweldigend haha.

Klinkt alsof je goed geshopt hebt! Maar inderdaad als je zoveel paarden rijd en uitbrengt is het wel fijn om meerdere sets te hebben.

Succes morgen voor diegene gaan starten en die meedoen aan de 'wedstrijd' van Jill. Ben benieuwd hoe de eerste editie zal gaan!

MyWishMax

Berichten: 25289
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 18:43

Ach, dat doen mensen andersom ook. Als je een goed paard hebt en ze zien dat je 1 of 2 onderdelen verpest vinden mensen het ook onzin als je bovenin eindigt. En dan is het alleen maar omdat het een benenzwaaier is en jury alleen spektakel wil zien.

Gelukkig zijn de meeste mensen die ik tegen kom gewoon erg leuk. Op kleine wedstrijden, maar ook de grote. Het ligt heel vaak ook aan beide kanten, ik zie er uit alsof ik iemands kop eraf ruk maar ik wens je wel succes en maak wel een praatje als dat uitkomt. Ik heb gewoon een chagrijnige concentratie kop haha Sommige vragen verbaasd of het tijdens de proef zoveel beter ging, wat ik geen rare vraag vind als je tijdens losrijden alleen beetje in verlichte zit rond galopeert op een halve lama en ze precies dat zien :')

NorwayFjord

Berichten: 3148
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 18:52

Vind het idd ook wel weer anders als het je werk is en sowieso is het wel leven en laten leven hoor. Zullen genoeg zijn die genieten van dure dingen en er hard voor werken, ik kan het me niet permitteren maar gelukkig heeft het ook geen invloed op je rijden, of je nou in een Kep cap rijdt of een BR bij wijze van. Zolang je netjes je proefje doorkomt zou het voldoende moeten zijn toch :)

Vind het idd zelf ook altijd leuk om even succes te wensen en te vragen hoe het ging. Kleine moeite en toch altijd even leuk. De meesten reageren daar wel leuk op, vorig weekend met de driedaagse was het ook gewoon echt gezellig onderling.

Moet zeggen dat ik het ook wel lekker vind om even online proefjes thuis te gaan rijden nu, weer even compleet in m'n eigen bubbel zonder omroeper, mederuiters, publiek etc :')

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 18:53

MyWishMax schreef:
Ach, dat doen mensen andersom ook. Als je een goed paard hebt en ze zien dat je 1 of 2 onderdelen verpest vinden mensen het ook onzin als je bovenin eindigt. En dan is het alleen maar omdat het een benenzwaaier is en jury alleen spektakel wil zien.

Gelukkig zijn de meeste mensen die ik tegen kom gewoon erg leuk. Op kleine wedstrijden, maar ook de grote. Het ligt heel vaak ook aan beide kanten, ik zie er uit alsof ik iemands kop eraf ruk maar ik wens je wel succes en maak wel een praatje als dat uitkomt. Ik heb gewoon een chagrijnige concentratie kop haha Sommige vragen verbaasd of het tijdens de proef zoveel beter ging, wat ik geen rare vraag vind als je tijdens losrijden alleen beetje in verlichte zit rond galopeert op een halve lama en ze precies dat zien :')



Haha ja dat klopt wel inderdaad. Maar vind het altijd jammer dat het zo moet. Of houd het in iedergeval lekker voor jezelf. Al moet ik zeggen dat ik mij er niks meer van aantrek haha.

Hier zijn de meeste wedstrijden ook wel heel gezellig gelukkig. Probeer inderdaad ook altijd diegenen na mij succes te wensen. Al ben ik soms ook wel iets te geconcentreerd daarvoor. :Y)

Uiteindelijk zijn we allemaal op wedstrijd om jezelf als combinatie van de beste kan te laten zien en om weer een mooie ervaring mee naar huis te kunnen nemen.
Laatst bijgewerkt door roosjenat op 01-10-22 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Berichten: 25289
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 18:56

Ik vind het que spullen ook heel anders als het ook werk is. Ik ga voor een half paard echt geen meerdere dure caps, laarzen en jasjes kopen. Maar met meerdere paarden of als ik ruim in het geld zat was het heel anders haha. Ik houd wel weer heel erg van mooie spullen, maar heb wel harde grenzen in wat ik ergens voor betaal nu.

Precies roosjenat!

wendy1987

Berichten: 6924
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 21:19

Ik vind het ook altijd wel een ding hoor met mn haflinger tussen die grote paarden die qua beweging dan zo anders zijn. En mijne wil het eerste kwartier ook nog wel de ezel uithangen.. maar daarns loopt ze prima.
Binnen kort eens kijken wat we regulier kunnen tussen de l1 paarden..

Als je gewoon netjes rijd en op de letters is het vaak ook prima. En ik denk dan altijd maar. Mijne kijkt nergens van op, schrikt niet, is braaf.
Kan alleen op pad.

Ja dan is ze niet groots in beweging maar verder voor mij prima!

Wat tof, dubai! Geniet nog even daar!

En als t je werk is, mag je best dingen kopen. Je gebruikt veel, dan moet je ook genoeg hebben..

MyWishMax

Berichten: 25289
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 21:22

Wij hebben diverse manegeponys die officieel tussen de paarden starten met leasers. Die lopen dus grootste gedeelte in lessen en 2 keer met leaser. Ondet andere een Haflinger in z1 en kruising in z2. Precies wat je zegt, netjes rijden en correct rijden en het kan gewoon. Die zijn ook in de b begonnen met ze.

LaDonna75

Berichten: 2136
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 22:04

Team BR-cap :j en pony haha. Wel een kijkerig en zenuwachtig type… Correct rijden wordt echt beloond!

R_Alexanderr
Berichten: 447
Geregistreerd: 17-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 23:17

Jaa, ik merk over het algemeen, als ik beetje generaliseer, dat de misgunnende mensen degene zijn die veel geld uitgeven aan een redelijk goed paard, allemaal mooie dure spullen, alleen niet zoveel investeren in lessen (of wel en gewoon écht geen talent hebben) :'). Dat zijn de mensen die vinden dat ze zelf moet winnen want "hun paard was duur" of "ja maar ik zie er goed uit en moet je die ander zien". Onder de mensen die het echt voor werk doen valt het wel mee uit mijn ervaring, meestal zijn die voor de prijsuitreiking ook al weer weg :+. Mensen die het ook echt voor de lol doen, en gewoon lekker genieten van op wedstrijd gaan, zijn ook veel leuker.

Het misgunnen is wel echt iets wat uit die middenmoot komt, die alle dure dingen hebben gekocht omdat ze denken dat het daar aan ligt en die snappen dan niet dat ze niet winnen ook al zitten ze alleen maar te trekken en te shoppen O:)

Jaa, nou soms gebruik ik veel nodig hebben ook als een excuus... ik heb beetje gat in mijn hand :Y)

EDIT: kon het niet laten toch even foto te laten zien van de nieuwe cap die ik nu dan heb gekocht (die andere komt pas over 6 weken ofzo) :+
Afbeelding

MyWishMax

Berichten: 25289
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 23:28

Dat is wel een goede beschrijving, denk ik :') En heel herkenbaar.

De professionele stal waar ik stond en leste en waar stalgenootjes echt hele dikke paarden hadden en dat als werk deden, die waren totaal niet zo. Was zelfs veel gezelliger en behulpzamer als de stal met die middenmoot waarvan een aantal wel die dure paarden hadden, maar soms ontbrak aan gewoon netjes rijden. Ook hele discussies dat jury's slecht waren als ze slechte punten hadden of aangesproken werden op hoe ze reden door jury. Lag nooit aan hen, maar aan het paard of de jury haha

Ik merk het op het secretariaat ook. Diezelfde groep is vaak ook niet leuk tegen de vrijwilligers. Geef mij de profs maar, altijd dezelfde die langskomen en gewoon een gezellig praatje. Maar die snappen ook beter dat je een wedstrijdorganisatie te vriend moet houden als je met meerdere paarden wilt komen haha. En de leuke groep amateurs zijn gewoon blij met een gezellige en goed georganiseerde wedstrijd.

R_Alexanderr
Berichten: 447
Geregistreerd: 17-07-13

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 23:34

Jaa dat, en hoe vaak ik organisaties wel niet moet bellen want kom ineens met een ander als dat op de startlijst sta, of snel 1 erbij of 1 minder etc. Nee hoor die hou ik zeeeeker graag te vriend... :Y)

Moet zeggen, er zijn echt wel paar juryleden waarvoor ik niét rij en gewoon omdat ik vind dat ze misgunnen of hun kritiek niet kunnen onderbouwen waarom iemand lage punten rijdt ofzo. Heb bijvoorbeeld 1 jurylid die heeft in de regio hier een hele slechte naam. Zij kwam keer het hokje uit, had eentje mee in het Z, maar een hele groene. Zaten gewoon grote fouten in, helemaal mee eens, maar ook echt hele mooie stukken. Maar goed, ze kwam dus het hokje uit om te vertellen dat ze mij "hele hoge punten" had gegeven voor de hele goede stukken zoals het uitstrekken, de wissels en draf appuymenten maar wel gewoon echt laag had gegeven voor de fouten. Ik kreeg mijn protocol terug met 3 keer een 7, een voor de rest 5 of lager :}, en dat was niet de eerste of laatste keer dat ze dat deed. Dus nu schrijf ik uit als ik er achter kom dat zij in het hokje zit... :+

NorwayFjord

Berichten: 3148
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 07:36

Ohhh je Kep is prachtig R_Alexanderr <3 Ik bedoelde het overigens niet lelijk wat ik zei over mensen met dure spullen, maar ik vind het zelf altijd wel wat intimiderend haha. Want als je het allemaal kan betalen heb je groot gelijk <3 Maar dat is ook mijn eigen onzekerheid, wat nergens voor nodig is want we komen prima mee.

Wat zonde dat jullie die ervaringen hebben met mederuiters en juryleden! Moet zeggen dat ik daar nog niet echt ervaring mee heb maar ik start ook nog niet zo lang. En tot nu toe heb ik wel het gevoel dat jury's altijd wel de proeven gejureerd hebben zoals het was gelukkig.

Afgelopen weekend was er een jury waarvan iedereen van tevoren zei dat hij heel streng was en weinig mensen een winstpunt gaf dus ik dacht al daar gaan we. Maar toch mooi een ruim puntje gereden dus ik was alleen maar extra blij haha :+ Maar snap wel dat als een jury echt een slechte naam heeft dat je dan niet meer start, wij hebben op stal ook een meisje die niet meer bij een bepaalde jury start want daar krijgt ze gewoon echt nooit een winstpunt, dan is het alleen maar zonde van je tijd en geld.

LaDonna75

Berichten: 2136
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 12:40

Wij zijn weer een winstpunt rijker. Sanaa was best goed te rijden, alleen wilde ze nog steeds niet helemaal fijn door rechts, maar wel genoeg om te starten. De eerste proef liep ze best lekker en reden we zonder grote fouten, 182 punten. De tweede proef werd ze iets loperig en zaten wat fouten in, 173,5. Nu staan we op L1+9

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 12:44

Goed gedaan!

Hier gelukkig ook weinig afgunst op wedstrijd meegemaakt. Start altijd bij een kleine vereniging en mijn oude stal dus vooral ons kent ons. :)

DiscoDipp

Berichten: 2869
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 14:00

@Alexander: Ik start in Limburg, gisteren was onze eerste selectie in Nederweert :) Prachtige cap trouwens. :D

Ik ben gelukkig hartstikke tevreden met mijn bonte troela, maar de afgunst hier is echt wel aanwezig. Als ik met mijn pony de bak in kom dan krijg ik soms blikken, dan denk ik echt Nou nou.. Wat ik gewoon jammer vind, ook al heeft de een meer dan de ander, succes terug wensen of feliciteren ed vind ik gewoon een kwestie van fatsoen..

En de dure spullen, ik vind het ook anders als t je werk is. Maar om een 13 jarige op een Z paard rond te zien rijden in het B. Met een Kep op haar hoofd die duurder is dan je eigen pony, daar moet ik soms we om giechelen :')

Ik laat mij niet meer intimideren door zo’n fratsen. Mijn pony is goed opgeleid en werkt met plezier voor mij, ik probeer netjes te rijden en zit er ook vrijwel altijd bovenaan bij. Dus ik ben hartstikke tevreden met wat ik heb :D En eerlijk, een lintje krijgen voelt dan nog dubbel zo goed :')

Maar er zitten juist ook wel mensen bij die ‘alles’ hebben die wel weer heel aardig zijn. Ook wel een van die ruiters gehad die dan nog even hielpen met het losrijden als t bij een andere ruiter niet ging. Dat vind ik dan super tof!

Vind de energie die om sommige mensen heen hangt erger dan wat ze aan hebben of onder zich hebben. Maar evengoed, wát een paarden tegenwoordig haha!

Nog iets waar ik gister echt stuk om ging, dit is dus hoe mijn ‘wedstrijd’ pony eruit ziet nadat ik haar thuis loslaat. Net een gepaneerde frikandel _O-
Afbeelding