Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 61 [ 1523 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 61  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wedstrijden kletstopic 2022

 

Leuk, nog meer limbo’s zo te zien! Ik heb 16 juli mijn debuut in Bocholtz.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-22 20:44 



 
Profiel   

Dovahkiin schreef
Autumnn schreef
Hoi :wave: , ik zal voorlopig nog meelezen want wij hebben nog genoeg te trainen alvorens te starten :) . Ik was wel even benieuwd wat jullie voor outfit hebben bij een wit paard? Ik merk dat ik geen 1 wit dekje eigenlijk echt mooi vind staan omdat het al vrij snel vloekt :o


Donkerrood vind ik altijd mooi bij een wit paard. Misschien heb je wat aan deze afbeelding, ik vind hem altijd wel erg handig. (ik krijg de afbeelding niet in het bericht maar hier de link: https://nl.pinterest.com/pin/828732768905097757/)


Oh wat tof! Dank je! zoiets zocht ik *\o/* alleen met donkerrood voel ik me net sinterklaas :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-22 21:24 



 
Profiel   

Ik zou op een schimmel voor blauw of grijs gaan denk ik, kan echt heel chique staan :)


Nog over invlechten gesproken, ik vind het redelijk kansloos om het plaatje op en top netjes te krijgen met een paard dat 24/7 buiten staat :') Henkie is bij mij als stalpaard met keurig sportkapsel begonnen, maar het is buiten zo'n beetje ontploft := en helemaal overeind gaan staan omdat redenen :? Invlechten van zulke manen is voor mij een enorme rotklus... Nou dan maar met een hartstikke ondeugende look op wedstrijd :P


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-22 00:00 



 
Profiel   

Leuk topic, interessant ook om over de andere disciplines te lezen.

mywishmax fijn dat door zo te plannen je nog wel kan starten.

Ik vlecht ook in 15 min( met naald en draad ) of sneller ( quickknot of elastiek) maar omdat ik naald en draad t mooiste vind en dat ook het beste blijft zitten doe ik dat eigenlijk altijd.

Ik probeer zelf wel elke maand te starten maar doordat ik nu subtop start is het elke keer wel een stukje rijden helaas. De laatste keer was april, hopelijk volgende maand weer een keer.
Toch ben ik wel regelmatig op wedstrijd te vinden als jury, om les te geven of om te groomen.
[ img ]
Dit zijn wij

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-22 06:24 



 

Mooie combinaties hoor!

10 juli kan ik helaas niet.

2 juli ga ik even naar kijken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-22 07:17 



 
Profiel   

Wat leuk, lekker actief hier allemaal :D
Mooie punten komen er ook voorbij !

Ik heb ook echt wel zin in zondag! (Heb zin in het hele weekend, maar zondag is dan de dressuur, dus dat is voor hier haha! )
Ben wel benieuwd hoe we ervoor staan en hoe het gaat. Verwacht niet al teveel, want ze is dan al 2 dagen meegeweest dus ze zal wel leeg zijn. Maar, dat zijn ze dan allemaal daar, dus dat scheelt wel weer iets haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-22 15:26 



 
Profiel   

vraagje

ik Rij Z1 dressuur met mijn paard.
Nu wil ik Z2 starten met hem.

Maar Kan ik ook 1e Proef Z1 starten en de 2e proef Z2
En als dat kan welke proeven zou ik dan moeten rijden.
Bijvoorbeeld 1e proef van de Z1 en 1e proef van Z2.
of moet je de 2e proef van Z1 en dan de 1e proef van Z2.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-22 21:31 



 
Profiel   

splenius schreef
vraagje

ik Rij Z1 dressuur met mijn paard.
Nu wil ik Z2 starten met hem.

Maar Kan ik ook 1e Proef Z1 starten en de 2e proef Z2
En als dat kan welke proeven zou ik dan moeten rijden.
Bijvoorbeeld 1e proef van de Z1 en 1e proef van Z2.
of moet je de 2e proef van Z1 en dan de 1e proef van Z2.


ja hoor dat kan en je mag dan zelf de proeven kiezen die je wilt rijden. :) Mits je uiteraard je punten voor het z2 al hebt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-22 22:31 



 
Profiel   

splenius schreef
vraagje

ik Rij Z1 dressuur met mijn paard.
Nu wil ik Z2 starten met hem.

Maar Kan ik ook 1e Proef Z1 starten en de 2e proef Z2
En als dat kan welke proeven zou ik dan moeten rijden.
Bijvoorbeeld 1e proef van de Z1 en 1e proef van Z2.
of moet je de 2e proef van Z1 en dan de 1e proef van Z2.


Ik heb 12 punten in de Z1
Voor mijn paard vind ik het wel fijn om 1e proef Z1 te rijden en dan de 2e proef Z2.
En dan de volgende x wel gewoon 2 x Z2 te rijden

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-22 23:13 



 
Profiel   

Waarom zou dat uitmaken voor je paard?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-22 07:02 



 
Profiel   

Met springen eerst een rondje 80 en dan een meter zie ik wel een voordeel. Maar om met dressuur eerst een rondje Z1 te rijden en dan een rondje Z2 snap ik niet zo.. Als de wissels bijvoorbeeld nog niet voldoende bevestigd zijn thuis, springt hij ze op concours ook niet, en ook niet als hij eerst een rondje Z1 gelopen heeft..

Als je het doet om het paard eerst de baan te laten zien kan je beter gewoon zorgen dat je met losrijden even mag baanverkennen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-22 09:30 



 
Profiel   

Lekker bezig allemaal +:)+

Wij mogen komend weekend weer, als eerste in de B dus dat wordt vroeg opstaan. Gelukkig is het maar 15min rijden met de trailer.
Vroeger knotte ik altijd met naald en draad maar nu heb ik die quick-knot ontdekt, ideaal! Het meeste werk is het verdelen en vlechten

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-22 10:01 



 
Profiel   

Flevolander schreef
Met springen eerst een rondje 80 en dan een meter zie ik wel een voordeel. Maar om met dressuur eerst een rondje Z1 te rijden en dan een rondje Z2 snap ik niet zo.. Als de wissels bijvoorbeeld nog niet voldoende bevestigd zijn thuis, springt hij ze op concours ook niet, en ook niet als hij eerst een rondje Z1 gelopen heeft..

Als je het doet om het paard eerst de baan te laten zien kan je beter gewoon zorgen dat je met losrijden even mag baanverkennen..


Ik vind flexibel starten met springen super handig voor mijn mentale gesteldheid :j eerst vriendelijk laag beginnen, alle opvallende kleurtjes, nieuwe hindernissen, publiek etc. laten zien, en dan is het hogere rondje niet meer zo spannend.


Met dressuur zie ik het objectieve voordeel niet zo, want de risico's als het misgaat zijn heel anders - niet of slecht gereden oefeningen heeft niemand last van ;) terwijl in een (te) hoog hindernis knallen wel voor aardig wat schade kan zorgen - maar het mag in ieder geval wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-22 10:37 



 
Profiel   

Noisy schreef
Lekker bezig allemaal +:)+

Wij mogen komend weekend weer, als eerste in de B dus dat wordt vroeg opstaan. Gelukkig is het maar 15min rijden met de trailer.
Vroeger knotte ik altijd met naald en draad maar nu heb ik die quick-knot ontdekt, ideaal! Het meeste werk is het verdelen en vlechten



Aah leuk! Wat nog wel eens wil werken, is de avond ervoor al vlechten maken. Dan hoef je er misschien maar 1 of 2, of niets! opnieuw te vlechten. Dan is het in ochtend alleen nog maar knotten!

Succes!


Ik heb ook echt wel zin in zondag, proeven geoefend weer. Ga ze uit mn hoofd rijden weer.. Maar zijn toch net wat andere lijnen zo in de nieuwe proefjes..

Maar, heb zaterdag tussendoor tijd genoeg om nog even flink te oefenen in mn hoofd :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-22 10:59 



 
Profiel   

splenius schreef
splenius schreef
vraagje

ik Rij Z1 dressuur met mijn paard.
Nu wil ik Z2 starten met hem.

Maar Kan ik ook 1e Proef Z1 starten en de 2e proef Z2
En als dat kan welke proeven zou ik dan moeten rijden.
Bijvoorbeeld 1e proef van de Z1 en 1e proef van Z2.
of moet je de 2e proef van Z1 en dan de 1e proef van Z2.


Ik heb 12 punten in de Z1
Voor mijn paard vind ik het wel fijn om 1e proef Z1 te rijden en dan de 2e proef Z2.
En dan de volgende x wel gewoon 2 x Z2 te rijden


Ja, dat mag:

KnhS schreef
h. Als een combinatie aan 2 proeven deelneemt op dezelfde dag tijdens dezelfde wedstrijd, hoeft de tweede
proef niet in dezelfde klasse gereden worden als de eerste proef. Het is toegestaan deel te nemen aan een
tweede proef ondanks het eventueel behalen van de verplichte promotiegrens na de eerste proef.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-22 11:27 



 
Profiel   

wendy1987 schreef
Noisy schreef
Lekker bezig allemaal +:)+

Wij mogen komend weekend weer, als eerste in de B dus dat wordt vroeg opstaan. Gelukkig is het maar 15min rijden met de trailer.
Vroeger knotte ik altijd met naald en draad maar nu heb ik die quick-knot ontdekt, ideaal! Het meeste werk is het verdelen en vlechten



Aah leuk! Wat nog wel eens wil werken, is de avond ervoor al vlechten maken. Dan hoef je er misschien maar 1 of 2, of niets! opnieuw te vlechten. Dan is het in ochtend alleen nog maar knotten!

Succes!


Ik heb ook echt wel zin in zondag, proeven geoefend weer. Ga ze uit mn hoofd rijden weer.. Maar zijn toch net wat andere lijnen zo in de nieuwe proefjes..

Maar, heb zaterdag tussendoor tijd genoeg om nog even flink te oefenen in mn hoofd :P



je maakt me nu wel heel nieuwsgierig wat je het hele (paarden)weekend gaat doen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-22 11:34 



 
Profiel   

Ík ga naar een haflingerweekend.
Dus vrijdagavond bestgaand.
Zaterdag ochtend springen (onderling wedstrijdje) en in de middag cross clinic
Zondag dressuur wedstrijd (2 proeven) en dan in de middag parade en uitslagen wedstrijd.

Dus drukdruk, maar wel heel leuk!

Ik rijd namelijk gewoon heen en weer, kan poown gewoon in eigen stal slapen, en ik in mn eigen bedje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-22 13:37 



 
Profiel   

Dat is toch niet zo heel veel voor paard? Wel druk qua heen en weer rijden, maar opzich niet echt zwaar? Tenzij jullie het niet gewend zijn natuurlijk, dan is het anders. Wel heel gaaf! Succes met alles! Thuis slapen voor beide is wel heel lekker dan. Wordt ook lekker weer, niet te warm.

Wel grappig, wij gingen vroeger op concours met z'n allen en startten alles. Twee dressuurproeven, viertal proef en nog springen en parade rijden. Of andere dag terug voor 2e ronde en dan nog verenigingskampioenschappen. Daar dachten we niet over na en ponys hadden ook geen last van vermoeidheid oid. Later met 2 mensen op 1 paard 3 dagen wedstrijd, ene dag 2 proeven, andere dag 4 en nog een keer 2 of 4.
Tegenwoordig niet meer, want ik ben de enige die nog start. Maar paarden hadden er ook geen last van want thuis was harder werken als een wedstrijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-22 13:51 



 
Profiel   

Nee, maar een springwedstrijd en een crossclinic is wel veel op 1 dag. We springen wel vaker, maar niet elke week zeg maar.
En de clinic zal ook wel wat pittig zijn. Voor beide dan vooral. want ik heb ook niet zo'n beste conditie :P
En ik rijd thuis niet een uur zeg maar. Probeer ik nu wel vaker te doen dat ik tegen de 3 kwartier aanzit, maar vaak is goed gewoon goed..
dus zolang zit ik er meestal ook gewoon niet op haha!

Maargoed, opzich moet t prima kunnen!! Dat klopt zeker! Maar het is ook alles eromheen. Trailer vind ze niet erg, maar 3 dagen achter elkaar nog nooit gedaan. Ook niet dat ze dan veel tussendoor op de trailer zal staan met alle herrie eromheen.
Maar, we worden er nooit stommer van en ze is best nuchter dus verwacht niet veel problemen. Maar kan me wel indenken dat ze er wat moe van is zondag..

We gaan het zien :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-22 14:16 



 
Profiel   

Ja, snap ik hoor! En als je niet vaker crosst en ook niet zolang rijdt is het al heel anders. Maar komt goed :j

Enige wat ik doe met lange dagen weg is ze heel regelmatig van de trailer afhalen. Even grazen, wat laten drinken en stappen enzo. Helemaal met zonnig weer. Maar dat zal je vast doen. Heel veel plezier en succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-22 15:39 



 
Profiel   

Grazen mag ze helaas niet (iets met eczeem en jeuk .. ) Maar stappen ed gaan we zeker doen tussendoor :) Want schijnt toch wel wat warmer te worden inderdaad t weekend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-22 15:40 



 
Profiel   

Oh dat is wel zonde, is juist zo handig haha. Dan heb je het toch veel makkelijker als paard het wel mag (hoewel ik ook altijd probeer een stal te huren als het een lange dag is, omdat de mijne niet op trailer wil plassen)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-22 16:22 



 
Profiel   

Nimber schreef
Waarom zou dat uitmaken voor je paard?




In de 1e proef heeft hij nog wat last van spanning en dan is een Z1 proef makkelijker voor hem om mee te beginnen.
En in de 2e proef kan ik meer van hem vragen en er aan rijden.
Vandaar vind ik het voor hem fijner om dan zijn 2e proef Z2 te rijden.
Hij kan gewoon de wissels thuis en ook ergens anders. (maar kan door de spanning in de 1e proef soms wat vlug zijn waardoor het er wat gehaast uit ziet.
En als hij in de 2e proef gewoon op zijn gemak is loopt hij die Z2 proef ook makkelijk door.
Hij kent alle oefeningen maar doe het voor hem om ontspannen door de baan te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-22 20:32 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
Oh dat is wel zonde, is juist zo handig haha. Dan heb je het toch veel makkelijker als paard het wel mag (hoewel ik ook altijd probeer een stal te huren als het een lange dag is, omdat de mijne niet op trailer wil plassen)

Ze plast gelukkig wel op de trailer.. dat is wel fijn!
Heb bewust geen stal gehuurd. Vond het best prijzig en rijd toch heen en weer. Zo'n noodstalletje vind ik dan ook niets.. daar staat ze heel onrustig in namelijk..

Splenius: hopelijk werkt het en kan je dan idd de tweede proef wel lekker rijden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-22 20:36 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
Oh dat is wel zonde, is juist zo handig haha. Dan heb je het toch veel makkelijker als paard het wel mag (hoewel ik ook altijd probeer een stal te huren als het een lange dag is, omdat de mijne niet op trailer wil plassen)



Die van mij vindt in een onbekende stal plassen niets, net zo erg als op de trailer, dat is wel een dingetje :') Ik heb hem laatste keer dan maar in de losrijbaan laten plassen, voor het opstappen. Niet super netjes waarschijnlijk, maar ik wist geen betere uitweg.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-22 20:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 61 [ 1523 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 61  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen