Wedstrijden kletstopic 2022

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DemiSisa

Berichten: 1030
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 21:05

Wat een toppunten allemaal! Klinkt als een fijn weekend :)

Hier de laatste wedstrijd van 2022 gehad. Nu heel erg in twijfel wat ik ga doen. Nog even verder trainen en L1 starten of nog eens B starten. Moet zeggen dat ik in januari de wedstrijden tegen vind vallen in onze regio, allemaal op zondag (wanneer ik sowieso niet kan starten), zaterdagavond of heel ver weg. Misschien sla ik januari wel geheel over.. :o

Hoe ver rijden jullie maximaal voor een wedstrijd?

PSvanLot

Berichten: 10152
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 21:08

Januari is altijd een moeilijke maand. Veel kampioenschappen en weinig gewone wedstrijden.

Voorheen reed ik best ver voor een wedstrijd, maar met de huidige benzinekosten vind ik een goede 30/40 km enkel echt de max!

Fly_high

Berichten: 3311
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 21:09

Voor dressuur max 40km, voor springen max 80. Over de weg gemeten, op mijnknhs filter ik dan op respectievelijk 30 en 50.

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 21:16

Voor mij is 30 km de max, maar heb ook de luxe met veel dressuurwedstrijden in de buurt.

wendy1987

Berichten: 6934
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 21:16

Ik blijf echt in de buurt voor als nog. Dus denk aan max 15 km enkele reis. Maar in die range zijn er dan ook minstens 3 locaties die veel uitschrijven. Januari ga ik denk ik ook niets doen. Voor mij dit jaar ook geen locatie meer. Nog wel een keer filmen en in januari denk ook nog wel.
Maar verder niets even. Nu ook al 2 dagen niets gedaan. Ja vandaag even laten rennen in de longeerbak.

Morgen rustig aan en dinsdag weer spring les.. maar verder gewoon even niets.
Voor zowel haar als mij wel even fijn denk ik..

Noukie
Berichten: 10947
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 21:18

Ook vanavond nog mooie verslagen en punten, super allemaal!

Roulette, waar was je vandaag? Ik vind het qua sfeer wel echt schelen per locatie, ook tijdens de selectie periode. Maar idd ook één gehad dat je op een Goedemiddag of succes wensen gewoon geen antwoord kreeg, van ook echt niemand :') heel gezellig :+

Ik ga voor wedstrijd uit van maximaal 30min rijden met trailer in principe. Maar dan is er in mijn regio ook meer dan zat gelukkig.

PSvanLot

Berichten: 10152
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 21:22

Ik heb hier ook veel in de buurt, vooral in de winter.

In de zomer organiseren we zelf 5 of 6 wedstrijden. Ideaal.

LaDonna75

Berichten: 2165
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 21:29

Hier ook in het algemeen veel wedstrijden in de buurt, ik selecteer 20km als straal in mijnknhs.

Ik heb gisteren met Sanaa gereden, L2 en selectie. Ze keek even naar het juryhokje maar toen gaf ik een kriebel en been en was het goed. Nergens meer naar geloerd. En niet geschrokken van de bladblazer die aan ging.
Eerste proef ging iets fijner, geen fouten maar wel wat haast, 2e proef iets meer rust maar wel 1x wijken niet goed en 1x uit galop vallen.. Beide proeven 185 punten, dus weer mooi 2 winstpunten erbij.

MariekeS_

Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 21:39

Wat een goede, positieve prestaties van iedereen! Echt heel leuk om te lezen :) knap gedaan!

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 21:56

Noukie schreef:
Ook vanavond nog mooie verslagen en punten, super allemaal!

Roulette, waar was je vandaag? Ik vind het qua sfeer wel echt schelen per locatie, ook tijdens de selectie periode. Maar idd ook één gehad dat je op een Goedemiddag of succes wensen gewoon geen antwoord kreeg, van ook echt niemand :') heel gezellig :+

Ik ga voor wedstrijd uit van maximaal 30min rijden met trailer in principe. Maar dan is er in mijn regio ook meer dan zat gelukkig.


Vandaag was ik bij Groenendaal, maar had het idee dat er veel reden die niet echt uit de buurt kwamen. Ergens zonde dat ik hier nu pas voor het eerst kom, is voor mij een van de dichtstbijzijnde locaties. Scheelt dat we in deze omgeving echt ruim de keuze hebben, voor mij is de max ook 30 minuten (en binnen losrijden in de winter).

DiscoDipp

Berichten: 2872
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 21:57

Wat een punten en toffe dingen lees ik allemaal! Super goed bezig allemaal!!

Fly_high

Berichten: 3311
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 22:03

Autumnn schreef:
Wat gaat iedereen goed!! Wat een super punten.

Fly_high: bokken hing denk ik in de lucht, bij ons waren 2 van de 3 tijdens de proef aan het bokken (mijne gelukkig niet)


Haha, hier was er ook meer aan de hand, heel veel spooky momenten gezien ook bij andere combinaties. Alle hoeken zaten stiekem bakkabouters in :Y)

Ik hoop trouwens dat het niet gaat sneeuwen volgend weekend, ik durf het met de trailer dan niet zo aan. Zou zonde zijn.

Noukie
Berichten: 10947
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 22:23

Roulette_ schreef:
Vandaag was ik bij Groenendaal, maar had het idee dat er veel reden die niet echt uit de buurt kwamen. Ergens zonde dat ik hier nu pas voor het eerst kom, is voor mij een van de dichtstbijzijnde locaties. Scheelt dat we in deze omgeving echt ruim de keuze hebben, voor mij is de max ook 30 minuten (en binnen losrijden in de winter).

Zal je altijd zien dat je zo'n locatie eind van het seizoen pas ontdekt he? Ik heb daar altijd rare dingen, dus kom er liever niet meer, maar de banen zijn mooi idd! Zomer ook trouwens buiten, dus kan je er mooi vaker heen :)

Anoniem

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 22:26

Net buiten de prijzen maar niet minder tevreden!

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 22:43

Noukie schreef:
Zal je altijd zien dat je zo'n locatie eind van het seizoen pas ontdekt he? Ik heb daar altijd rare dingen, dus kom er liever niet meer, maar de banen zijn mooi idd! Zomer ook trouwens buiten, dus kan je er mooi vaker heen :)


Wat voor rare dingen heb je er gehad? Nu ben ik nieuwsgierig ;) Buitenbaar gezien inderdaad, zag er fijn uit. Waar kom jij graag in deze omgeving?

DiscoDipp

Berichten: 2872
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 22:56

Robijntjah schreef:
Net buiten de prijzen maar niet minder tevreden!


Awh sund!! Maar lekker rijden is meer waard!

Ik kwam ook al hartstikke blij uit mijn proef. Al was ik laatste geweest dan was ik nog meer dan tevreden geweest :D

Ik denk dat deze foto ook wel genoeg zegt :')

Afbeelding

Anoniem

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 23:05

Hahaha heerlijk toch. Paardrijden is zo leuk!

Ik moest ook wel lachen, in proef 2 wou ze verkeerd aanspringen, kreeg haar nog net gecorrigeerd maar daardoor vloog ze wel even wat omhoog :')

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 23:14

Wat fijn om te lezen dat iedereen het goed heeft gedaan :) Gefeliciteerd allemaal *\o/*

Ik heb mijn wedstrijd de 28e geannuleerd. Met de vorst die er deze week aankomt en de regen die voor de week daarna voorspeld is wil ik het niet op het laatste moment aan laten komen. Ons buitenbakje kan dat niet zo goed tegen. Dus we gaan gewoon lekker in het nieuwe jaar weer vol gas :)

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 10:55

Wat een goede resultaten allemaal!

Ik ben gisteren ook weer op pad geweest. Wel een locatie eens en nooit weer, het parkeren was echt ontzettend slecht. We moesten langs de weg parkeren, met enkele straatlantaarns. Ik heb gelukkig een pony die vrij makkelijk de trailer op gaat, dus met een beetje aanmoediging stapte hij toch maar het donkere gat in. Maar mijn 'duo' stond na een half uur volgens mij nog te proberen om haar paard om de trailer te krijgen...

Losrijden ging best oke, hij was wat dribbelig en reageerde wel op de andere paarden. Even gegaloppeerd en toen was de rust aardig terug. Toen de ring in, nou dat was een drama. Hij wilde absoluut niet achter in de bak komen. Normaal gesproken kijkt hij wat en kan ik hem er wel doorheen rijden, maar het werd nu staken, achteruit lopen en om willen draaien. Was echt geen rijden aan, dus ik heb op sommige stukken maar gewoon gestapt in de hoop dat hij het vertrouwen wel kreeg om achterin de bak te komen. Resultaat, 160-2 omdat ik een extra mini volte reed, dus 158 :+

In de losrijbaan even gestapt en toen de ring weer in. Gelukkig was hij na de laatste lijn in de eerste proef zijn spanning zo goed als kwijt dus de tweede proef kon ik weer achterin de bak komen. Heel fijn gereden, hij werd alleen wat zwaar in de hand en in combinatie met de spanning zijn bijvoorbeeld de middengangen moeilijk te rijden. Maar met 186 heel tevreden, dat had ik echt niet verwacht na de eerste proef!

MariekeS_

Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 14:05

Ohh herkenbaar Binkie_Eline :') knap doorgezet dan hoor, daar leren jullie van. Maar op dat moment is het dan niet zo leuk :')

Wij gaan as zaterdag voor de laatste keer dit jaar. Ook weer een nieuwe locatie, dus ben benieuwd. Thuis gaat ze wel ontzettend fijn dus heb er zin in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 14:22

Netjes hersteld dan zeg, binkie_eline!

Ik wil nog wel even wat laten zien in navolging op de discussie over apart gangwerk en punten.

Ik rijd dus met mijn hypermobiele PRE, dat zie je ook zeker terug in haar gangwerk. Ze is op het moment veel aan het winnen in kracht en losgelatenheid wat ik vooral in de galop terug merk.
Ik heb zelf dus best een fijne proef neergezet gisteren (kreeg ook als commentaar dat we een leuke combinatie zijn) maar ik heb de indruk dat met betere gangen, ik nog veel hoger zou scoren. Wat ik daar dan van vind weet ik niet zo goed.

Onze sterke punten zijn: harmonie, stabiliteit en rust.

Autumnn

Berichten: 8042
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 14:39

Ziet er netjes uit zeg Robijn, ik kan me zeker vinden in je sterke punten :j

robbie88

Berichten: 2090
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 16:11

Netjes hoor robijntjeh, ik mis idd de lossigheid een beetje, je lijkt ook wat strak in je armen, terwijl hij netjes stil in de aanleiuninh is… stomme tip misschien, maar iets minder netjes strak willen rijden kan het beeld ook veranderen. Je middenstand zou ik mee verschil willen zien, dus na de eerste bocht meer terug dan naar voren en ook weer terug, maar ik vind het een keurige proef verder

annaxmaex

Berichten: 472
Geregistreerd: 03-05-21

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 19:16

Mooie punten iedereen, ik daarin tegen rijd voorlopig geen wedstrijden meer, motivatie is op. Gister wedstrijd gehad in een best wel sterk deelnemersveld, nu heb ik naar mijn idee niet zo bizar slecht gereden. Beter dan 3 weken terug, maar daar dacht de jury anders over met 171, 177,5. Krijg altijd commentaar over impuls en nu zelfs opmerking dat ik m’n handen smaller moet houden, dus heb het even gehad met wedstrijden :(

LaDonna75

Berichten: 2165
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 19:50

Maar dat zijn toch geen slechte punten annamax?! Oke geen winstpunt maar het scheelt ook niet enorm veel. Ik heb ook wel dergelijke punten gereden, ook recent wel (eerste proef een dikke winstpunt, 2e 170, en ook beide proeven geen winstpunt) en ook wel als mijn eigen gevoel beter was, maar dat hoort nou net bij een jurysport. Tenzij je er echt klaar mee bent, zou ik rustig doorgaan :j