Wedstrijden kletstopic 2022

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
onpaard

Berichten: 2967
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 11:22

MariekeS_ schreef:
@onpaard: dat is inderdaad mentaal dan wel even een dingetje als je vorige keer een stuk hoger had. Maar vergeet niet dat puur door het juryaspect je zo 10-15 punten verschil kan hebben. Stond er wel commentaar bij waar je wat mee kan?


Wij hebben de laatste outdoor van het seizoen vandaag gereden. Nieuwe locatie voor ons en dat met de wind van vandaag... Heel veel te zien, die van mij ziet alles en alles wapperde :') een beetje teveel prikkels voor ons allebei.
Toch de proeven wel doorgekomen en ook zeker wel mooie stukken... ook genoeg wat echt nergens op sloeg, maar goed, we leren er heel veel van.
Met 192 (7e) en 177.5 (16e) vd 19 viel me dat eigenlijk nog heel erg mee :')


Meters maken is nooit verkeerd. Fijne punten, goed gedaan.


Op mn protocol stond niet veel commentaar wel vaak correcte aanleuning en rechtgerichtheid onderstreept Zelf heb ik de jury gesproken en zij zei dat er goede stukken tussen zaten. Mijn wijken is nog niet goed genoeg, ik kreeg allemaal vieren die 2x tellen. Dat hakt er wel in. En mijn aanleuning is niet constant. Ergens kon ik mij wel in de punten vinden, zo streng ben ik ook voor mijzelf aan de andere kant het is maar L1. De 6 voor het halsstrekken snap ik niet. Ik krijg daar vaak een 8 voor.

wendy1987

Berichten: 6939
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 17:03

Ik had een 5 voor halsstrekken.. dat kan ze gewoon niet goed. Ja kan ze wel maar dan op lang stuk. Niet paar passen..

Lekker verder oefenen en wie weet gaat t de volgende keer gewoon wel goed, ook met wijken!

Noisy

Berichten: 5406
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 18:41

Wij zijn ook weer thuis.
Helaas geen winst gereden, 179,5, maar wel een hele bak aan ervaring opgedaan. Hij heeft in ieder geval heel veel geleerd vandaag :j Het was onze eerste keer op en groot, meerdaags concours. Grote springring, meerdere dressuurringen, vlaggen, tenten, marsmuziek, vrachtwagens, veel paarden enzovoort.
Hij was ontzettend afgeleid en onrustig in de proef en liep bijna aan één stuk door te hinnikken. De tweede proef gooide hij zelfs zijn tong over het bit. Dat heeft hij echt nog nooit gedaan. Dus die was bij voorbaat al verprutst, 173 punten. Dat viel mij nog mee eigenlijk. Ik dacht dat we veel minder punten zouden hebben.
Ondanks dat ben ik toch tevreden. Zoveel indrukken en dan toch een nieuwe proef doorlopen. Op naar de volgende :)

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 21:07

Ik heb vandaag mijn laatste crosswedstrijd van het seizoen gereden. Onze tweede crosswedstrijd!
Lange cross met 17 hindernissen. Met 3 weigeringen super tevreden!
helaas met het inrijden wel even bodeminspectie gedaan, hij was iets te enthousiast hihi

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu gaan we weer focussen op het springen en de dressuur!

Autumnn

Berichten: 8045
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 02:21

FleurSandro: Wat heb jij een gaaf setje <3

Mijn startkaart is aangevraagd, en als alles volgens planning gaat, ga ik 20-11 en 27-11 starten :D
20-11 op stapafstand en 27-11 met de trailer op pad.

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 06:59

Goed bezig allemaal!

Gave foto’s heel stoer!

DiscoDipp

Berichten: 2872
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 14:35

Ohhh ik dacht slim te zijn en de selecties in het B te starten van de winter nog. Nu zijn het ringen van zo’n 20 man :')

Wens me maar succes met mijn pony daar tussen _O-

LaDonna75

Berichten: 2172
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 15:39

DiscoDipp schreef:
Ohhh ik dacht slim te zijn en de selecties in het B te starten van de winter nog. Nu zijn het ringen van zo’n 20 man :')

Wens me maar succes met mijn pony daar tussen _O-

Gewoon netjes en correct rijden, dan kan dat pruma met een pony :j

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 15:46

DiscoDipp schreef:
Ohhh ik dacht slim te zijn en de selecties in het B te starten van de winter nog. Nu zijn het ringen van zo’n 20 man :')

Wens me maar succes met mijn pony daar tussen _O-


Ik ben ook aan het twijfelen om deze winter de selecties te gaan rijden! Alleen is de regiokampioenschappen echt middenin mijn examenperiode... Dus dat houdt me een beetje tegen, maarja ergens is ook de vraag hoeveel kans is er dat ik daadwerkelijk naar de regiokampioenschappen ga kunnen.

Eerst maar een startpas aanvragen en een sportnaam verzinnen haha sportnaam verzinnen is nog moeilijker dan gedacht.

DiscoDipp

Berichten: 2872
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 19:03

LaDonna75 schreef:
DiscoDipp schreef:
Ohhh ik dacht slim te zijn en de selecties in het B te starten van de winter nog. Nu zijn het ringen van zo’n 20 man :')

Wens me maar succes met mijn pony daar tussen _O-

Gewoon netjes en correct rijden, dan kan dat pruma met een pony :j



Ja anzich, van de zomer waren we ook als 13de van de 117 geselecteerd. Maar jezus, dacht dat ik nu wel even adem kon halen :')

@FleurSandro: Waar start je? Ik ben van Limburg dus dat is sowieso wel een behoorlijk zware kring. Maar als je idd gewoon netjes rijd dat heb je best kans om te mogen gaan hoor :) Mij zakt de moed in de schoenen omdat ik de lat gewoon veel te hoog legt _O-

Anoniem

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 19:51

Hier is idd een heel sterke kring.

Ik ben benieuwd of Blerick komend weekend door gaat. Ik zie overal natte bakken :')

R_Alexanderr
Berichten: 447
Geregistreerd: 17-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 19:59

Iedereen alvast heel veel succes! Ik moet 2 oktober pas weer, en dan weer 11 oktober. Die in het ZZL wil ik toch even thuis houden weer want wil de pirouettes gewoon ook voor een 8 rijden, ik wil ook 70% rijden in het ZZL :+

Limburg, Noord-Brabant en Gelderland zijn echt wel de 3 sterkste kringen vind ik. Uit ze allemaal vind ik het niveau in NB het hoogste liggen dus die heb ik verlaten lekker veilig naar Gelderland :')

@FleurSandro: Je hoeft natuurlijk niet perse een aparte sportnaam, je kan altijd gewoon de naam op het paspoort gebruiken. Je bent niet verplicht een andere te hebben. Mijne lopen ook onder stamboeknamen, alleen evt. initiale van de eigenaar er achter voor sportnaam.

LaDonna75

Berichten: 2172
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 20:10

Mijne heeft ook haar stamboeknaam als sportnaam, ook handig voor de fokker en voor het stamboek om evt prestaties op te zoeken.
Qua selectie weet ik nog niet wat ik ga doen. Mijn pony wordt toch geen kampioen want te snel onder de indruk van entourages, en dus pony. Op een regiokampioenschap wint doorgaans een (semi)professional en ik heb er als amateur met pony nul kans. Het zou hooguit voor de eer en de lol en ervaring zijn. Dus ik twijfel nog even door, ik hoop eerst het L1 uit te komen op korte termijn.

Dais_

Berichten: 4039
Geregistreerd: 06-03-05

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 20:39

Mijne heeft ook stamboeknaam als sportnaam. Ook wel leuk voor de fokker leek me :D

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 21:16

DiscoDipp schreef:
Ja anzich, van de zomer waren we ook als 13de van de 117 geselecteerd. Maar jezus, dacht dat ik nu wel even adem kon halen :')

@FleurSandro: Waar start je? Ik ben van Limburg dus dat is sowieso wel een behoorlijk zware kring. Maar als je idd gewoon netjes rijd dat heb je best kans om te mogen gaan hoor :) Mij zakt de moed in de schoenen omdat ik de lat gewoon veel te hoog legt _O-


Ik woon op het moment in België vanwege mijn studie. Dus zeeuws vlaanderen is vanaf hier het dichtste bij :)

En voor de anderen: ik wil om bepaalde redenen juist niet zijn paspoort naam gebruiken en zijn roepnaam alleen vind ik te saai/te kort

Dais_

Berichten: 4039
Geregistreerd: 06-03-05

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 21:53

zeeuws-vlaanderen? Tof, dan kom ik je vast wel eens tegen :D

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 21:56

Dais_ schreef:
zeeuws-vlaanderen? Tof, dan kom ik je vast wel eens tegen :D


Wat grappig! Ik ben van plan deze winter eindelijk officieel te starten!

Dais_

Berichten: 4039
Geregistreerd: 06-03-05

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 22:00

Ik ook. Grappig :D Ook in de B?

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 22:01

Dais_ schreef:
Ik ook. Grappig :D Ook in de B?


Ja ook in de B! Die van mij is pas 4 dus we doen het rustig aan hahha

DiscoDipp

Berichten: 2872
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 10:56

FleurSandro schreef:
DiscoDipp schreef:
Ja anzich, van de zomer waren we ook als 13de van de 117 geselecteerd. Maar jezus, dacht dat ik nu wel even adem kon halen :')

@FleurSandro: Waar start je? Ik ben van Limburg dus dat is sowieso wel een behoorlijk zware kring. Maar als je idd gewoon netjes rijd dat heb je best kans om te mogen gaan hoor :) Mij zakt de moed in de schoenen omdat ik de lat gewoon veel te hoog legt _O-


Ik woon op het moment in België vanwege mijn studie. Dus zeeuws vlaanderen is vanaf hier het dichtste bij :)

En voor de anderen: ik wil om bepaalde redenen juist niet zijn paspoort naam gebruiken en zijn roepnaam alleen vind ik te saai/te kort


Ohh dat is wel een stukje haha!

Ik vind een andere naam ook altijd wel leuk. Die van mij heette Floor toen ik haar kocht. Eigenlijk zou het Mila Tequila worden, maar uiteindelijk heet ze nu Nina Bo’Nina met als roepnaam Nina. Vernoemt naar een dragqueen uit Rupauls Dragrace _O-

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 13:19

Weer flink kilometers gemaakt Rogier! En toch al hele mooie punten, als de pirouettes beter gaan moet die 70% wel lukken denk ik :D

Wat jammer onpaard, kan me voorstellen dat het echt even balen is :(:) Maar Rome is ook niet in een dag gebouwd (lekker cliché) en de volgende keer gaat het vast weer iets beter.

Gefeliciteerd Wendy1987! Mooi debuut in de L1!

Ik vind het echt knap dat je er met alle drukte nog zo doorheen gestuurd hebt Marieke! Netjes gedaan! En die prikkels waren heel herkenbaar haha. Ik vond het een hele mooie accommodatie maar ik had met losrijden ook wel een beetje error, zoveel paarden overal. Dacht echt waarom heb ik me in hemelsnaam ingeschreven voor een wedstrijd waar er zoveel tegelijk kunnen starten, ik kan hier helemaal niet mee overweg :')

Wat een stoere foto's FleurSandro <3 Dat groen staat echt prachtig!


Ik heb zondag in de stromende regen nog de finale van de meerdaagse gereden en die hebben we tegen alle verwachtingen in gewonnen met een gemiddelde van 69,5%! Ik kan nog niet helemaal bevatten dat ze in de regen helemaal geen problemen had met haar headshaking. Vond het zelf echt even heel lastig om door te zetten, had haar eigenlijk het liefst afgemeld :o Uiteindelijk toch een knopje omgezet en besloten het dan in ieder geval te proberen. Ondanks de mooie punten is er nog wel echt heeeel veel werk aan de winkel. Liet haar door alle spanning helemaal in de steek en stopte ook volledig met rijden. Lang verhaal kort: onwijs dankbaar voor zo'n lief en fijn paard en nu heel hard met de stresskip erop aan de slag haha.

Een kort filmpje van zondag: https://www.instagram.com/p/Cip-nKbID2e/

MariekeS_

Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 16:13

Zo leuk en toevallig dat we op hetzelfde concours waren Laurie :D
Nogmaals van harte!

En inderdaad, dat viel me ook wel tegen om qua losrijden tussen alle verschillende niveaus te rijden, extra goed opletten en sturen waar je ook weer van leert :')

Leuk voor de vergelijking:
Een foto van toen ik haar net 1 maand had vs afgelopen weekend, 2 jaar later <3
Nog steeds lekker in het L1 want dat is dus nog moeilijk genoeg :')

Afbeelding
Afbeelding

@FleurSandro: wow jouw set is echt prachtig :oo wat een stoer beest!

Selecties heb ik helemaal geen ervaring mee...nooit een geschikt paard voor gehad :o
Ik denk dat je zeker in het B/L1/L2 echt nog wel leuk mee kan komen ondanks dat je een pony tussen de paarden start :j

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 13:08

Wij hebben vandaag voor het laatst zzzwaar gestart. Vandaag wel redelijk tevreden en met 2x ruim 65% ben ik erg blij. Helemaal omdat het nog beter kan.

DiscoDipp

Berichten: 2872
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 13:19

@Marieke: Wauw wat een verandering. Die spiertjes ook wat erop zitten nu. Gaaf! :D

@Nimber: Mooie scores, daar kan ik alleen nog van dromen :D
Laatst bijgewerkt door DiscoDipp op 23-09-22 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

wendy1987

Berichten: 6939
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 13:20

Netjes! Gefelicteerd!

En leuke vergelijking hierboven, leuk dier!!