Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Startpas uitstellen vanwege de brandstofprijzen

 
Profiel   

Die brandstofprijzen zijn nog niet gestopt met "groeien".
Enkelen zijn hier al boven de 2,35 gestegen en de vraag is, "waar houdt het op?"

Hoewel ik dit jaar wedstrijden in het zin had, zal ik eerlijk toegeven, dat een startpas vrij prijzig is, plus start kosten. En dan ook de reis met een trailer er naartoe.

Hier is best wel wat "in de buurt" dat wil zeggen, binnen 20 km wel.
Maar als ik alles op tel, is dat best prijzig.

"Als je het niet kan betalen, moet je niet aan een paard beginnen."
Hoewel ik zo'n uitspraak best snap, is het meer dat ik het niet wil betalen.

Die minimaal 500 euro per jaar, durf ik ook best in extra lessen te steken, waarbij ik dan gewoon thuis kan blijven lessen.

De motivatie om voor een startpas te gaan, worden door de kosten toch wel gestopt.

Mijn vraag is.

Meer mensen die momenteel er zo over denken??
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-22 15:03 



 
Profiel   

Ik begrijp je erg goed. Dat zou voor mij ook een drempel zijn om niet te starten. Jammer dat er geen online wedstrijden meer gereden worden. Dan houd je toch een doel. In Engeland kun je nog wel proeven insturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-22 16:30 



 
Profiel   

Citaat
"Als je het niet kan betalen, moet je niet aan een paard beginnen."


dit vind ik toch echt niet voor wedstijden gelden.
Die zijn niet nodig on een paard gezond en gelukkig te houden.

Dus ja ik kan begrijpen dat je zegt, nu even niet.

Jammer dat ze online niet meer doen, dat lijkt me ook voor welzijn en milieu opzicht een manier die ze nooit meer moeten verbannen maar altijd toegankelijk houden voor wie wil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-22 16:41 



 
Profiel   

kitobeer schreef
Ik begrijp je erg goed. Dat zou voor mij ook een drempel zijn om niet te starten. Jammer dat er geen online wedstrijden meer gereden worden. Dan houd je toch een doel. In Engeland kun je nog wel proeven insturen.


Online is zeker wel een idee!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-22 16:43 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Citaat
"Als je het niet kan betalen, moet je niet aan een paard beginnen."


dit vind ik toch echt niet voor wedstijden gelden.
Die zijn niet nodig on een paard gezond en gelukkig te houden.

Dus ja ik kan begrijpen dat je zegt, nu even niet.

Jammer dat ze online niet meer doen, dat lijkt me ook voor welzijn en milieu opzicht een manier die ze nooit meer moeten verbannen maar altijd toegankelijk houden voor wie wil.


Dat vind ik eigenlijk ook wel. Eerlijk, zo had ik het nog niet eens bekeken!
Het reizen met de trailer hoeft dan idd niet. Of minder in ieder geval. Minder stress. Ook qua brandstof en verbranding.
Ook voor juryleden, geen reistijd. Gewoon kunnen doen wanneer het je past.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-22 16:54 



 
Profiel   

Ja precies dat.
Hier zou corona een mooie opstap zijn geweest om het online ook te blijven doen.
Niet dat gewone wedstrijden afgeschaft moeten worden, maar er naast.

Ik ben zelf geen lid meer van de KNHS, maar misschien zijn er nu inderdaad wel meer mensen die het te duur vinden met de brandstof.
Kaart het ook eens aan op facebook bij *naam kwijt* dressuur platvorm of zoiets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-22 16:56 



 
Profiel   

Online is er nog gewoon tot en met de L2, maar je mag 5 wp online halen en moet minstens 5 op wedstrijd halen. Scheelt toch al de helft dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-22 17:00 



 
Profiel   

Ik heb mijn startpas stopgezet nadat ik een mail kreeg van knhs dat hij binnenkort verlengd zou worden. Gelukkig kreeg ik die herinneringsmail, anders was ik het helemaal vergeten. Door de benzineprijzen ga ik helemaal niet meer op pad met de trailer, een volle tank kost me 160 euro en met een auto die 1 op 7 doet, is dat niet heel fijn.

Volgend jaar begin ik er weer aan, als ik mijn nieuwe auto (met trekhaak en tankpas) heb ;)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-22 17:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen