Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Verder komen in de paardensportwereld

 
Profiel   

Hoi allemaal, ik heb sinds kort een 3 jarige Zangersheide. Ik doe vooral veel grondwerk nu. Longeren gaat super goed en vandaag voor de eerste keer een beetje vrij gesprongen. Heel leuk springgefokt paard. Mijn doel is om uit eindelijk verder te komen in de paardensportwereld, maar ik weet niet echt hoe dit werkt en ben een beetje op zoek naar informatie. Hoe gaat dit en zijn er bepaalde stallen of instructeurs die bekend staan als goeie begeleiding hiervoor. Hoe gaat dit in zijn werk en hoe kom ik zo ver mogelijk? Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-22 00:49 



 
Profiel   

Eerst goed zadelmak laten maken en dan vanaf moment 1 goede begeleiding. Met een 3-jarige ga je nog niet op pad om langs goede instructeurs te rijden. Eerst maar de basis er in maar wel onder begeleiding van iemand die echt weet wat ie doet. Vanuit daar kan je eens kijken wie er in de buurt zit die jou naar een niveau hoger zou kunnen tillen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-22 12:38 



 
Profiel   

Hoe oud ben je en wat wil je precies? wil je verder qua sport of wil je werken in de paardenwereld?

Hoeveel ervaring heb je zelf? is je paard al beleerd en heb je nu hulp er bij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-22 13:08 



 
Profiel   

VValar schreef
Eerst goed zadelmak laten maken en dan vanaf moment 1 goede begeleiding. Met een 3-jarige ga je nog niet op pad om langs goede instructeurs te rijden. Eerst maar de basis er in maar wel onder begeleiding van iemand die echt weet wat ie doet. Vanuit daar kan je eens kijken wie er in de buurt zit die jou naar een niveau hoger zou kunnen tillen.

Oké top dankjewel

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-22 15:54 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Hoe oud ben je en wat wil je precies? wil je verder qua sport of wil je werken in de paardenwereld?

Hoeveel ervaring heb je zelf? is je paard al beleerd en heb je nu hulp er bij?

Ik ben 18 in september word ik 19. Ik wil verder qua sport wil heel graag ver komen met springwedstrijden.
Ik heb vanaf m’n 7de tot 14de gereden op een manege hier heb ik mee gedaan met dressuur en springwedstrijden. Het hoogste wat ik toen heb gesprongen was 80cm. Ik heb nu hulp van iemand die ook haar eigen paard heeft en meerdere eigen paarden heeft gehad. Maar het is niet iemand die zelf op een hoog niveau rijd. Ze weet wel wat ze doet en heeft me heel goed geholpen met hoe ik hm het beste kan trainen nu en dan vooral grondwerk en longeren. Maar het is niet iemand die me echt zou kunnen begeleiden met het rijden en hoe ik dit het beste kan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-22 15:57 



 
Profiel   

Eens met VValar, een goede instructeur voor het basis werk is niet per sé een goede instructeur voor 1.40 m en hoger. En andersom.

Sowieso moet je het met je jonkie de eerste jaren nog rustig aan doen. Pas vanaf 5 jaar mogen ze aan 1.15 m wedstrijden deelnemen, 1.30 - 1.40 moeten ze al zes jaar zijn.

Ik zou kijken of je ergens een leermeester bij kunt rijden, daar leer je heel veel van waar je ook in de opleiding van je eigen paard veel profijt van hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-22 16:10 



 
Profiel   

Kimberleygo schreef
Elisa2 schreef
Hoe oud ben je en wat wil je precies? wil je verder qua sport of wil je werken in de paardenwereld?

Hoeveel ervaring heb je zelf? is je paard al beleerd en heb je nu hulp er bij?

Ik ben 18 in september word ik 19. Ik wil verder qua sport wil heel graag ver komen met springwedstrijden.
Ik heb vanaf m’n 7de tot 14de gereden op een manege hier heb ik mee gedaan met dressuur en springwedstrijden. Het hoogste wat ik toen heb gesprongen was 80cm. Ik heb nu hulp van iemand die ook haar eigen paard heeft en meerdere eigen paarden heeft gehad. Maar het is niet iemand die zelf op een hoog niveau rijd. Ze weet wel wat ze doet en heeft me heel goed geholpen met hoe ik hm het beste kan trainen nu en dan vooral grondwerk en longeren. Maar het is niet iemand die me echt zou kunnen begeleiden met het rijden en hoe ik dit het beste kan doen.


Van waar ben je uit de buurt ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-22 16:15 



 
Profiel   

Leuk topic: [VN] Interview met Bianca Schoenmakers, a.k.a bokker Schoentje

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-22 17:27 



 
Profiel   

Rex_Rolfo schreef
Eens met VValar, een goede instructeur voor het basis werk is niet per sé een goede instructeur voor 1.40 m en hoger. En andersom.

Sowieso moet je het met je jonkie de eerste jaren nog rustig aan doen. Pas vanaf 5 jaar mogen ze aan 1.15 m wedstrijden deelnemen, 1.30 - 1.40 moeten ze al zes jaar zijn.

Ik zou kijken of je ergens een leermeester bij kunt rijden, daar leer je heel veel van waar je ook in de opleiding van je eigen paard veel profijt van hebt.

Oké top bedankt !

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-22 17:39 



 
Profiel   

Ik zou kijken of je voor anderen paarden mag rijden en uitbrengen op jumpings. Zo doe je zelf ervaring op wat alleen maar ten goede is voor je eigen paard zodra deze klaar is om wedstrijden mee te doen.
Indien je altijd best goed rijdt krijg je misschien ook aanbod om voor anderen nog te rijden.

Ik ken iemand die soms 6 paarden uitbrengt op 1 wedstrijddag. Niet alle 6 van eenzelfde eigenaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-22 17:51 



 
Profiel   

Rijden en uitbrengen van een wat meer ervaren paard is zeker een goede tip.
Een groen paard opleiden is leuk maar ook best pittig.
Zeker omdat je op dat vlak nog geen ervaring hebt.

Daarnaast idd les van iemand die zelf ook jonge paarden opleid tot springpaard. Voor nu is de dressuur en spring basis belangrijk.
Zonder goede "fundering" gaat het hogere ook niet werken.

Succes en veel plezier met het traject.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-22 18:15 



 
Profiel   

Kimberleygo schreef
Elisa2 schreef
Hoe oud ben je en wat wil je precies? wil je verder qua sport of wil je werken in de paardenwereld?

Hoeveel ervaring heb je zelf? is je paard al beleerd en heb je nu hulp er bij?

Ik ben 18 in september word ik 19. Ik wil verder qua sport wil heel graag ver komen met springwedstrijden.
Ik heb vanaf m’n 7de tot 14de gereden op een manege hier heb ik mee gedaan met dressuur en springwedstrijden. Het hoogste wat ik toen heb gesprongen was 80cm. Ik heb nu hulp van iemand die ook haar eigen paard heeft en meerdere eigen paarden heeft gehad. Maar het is niet iemand die zelf op een hoog niveau rijd. Ze weet wel wat ze doet en heeft me heel goed geholpen met hoe ik hm het beste kan trainen nu en dan vooral grondwerk en longeren. Maar het is niet iemand die me echt zou kunnen begeleiden met het rijden en hoe ik dit het beste kan doen.


Je kan je paard dan het beste professioneel zadelmak laten maken en onder hun begeleiding het rijden over gaan nemen. Zij weten dan misschien ook wel een goede instructeur voor je of kunnen je zelf een tijdje les geven.

Wat de rest zegt, paarden voor anderen rijden ben je vrees ik nog niet goed genoeg voor. Maar misschien heeft iemand wel een leermeester springpaard waar je onder begeleiding eens mee mag rijden.

Met deze beginnetjes rol je er vanzelf in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-22 18:35 



 
Profiel   

Art_Ificious schreef
Ik zou kijken of je voor anderen paarden mag rijden en uitbrengen op jumpings. Zo doe je zelf ervaring op wat alleen maar ten goede is voor je eigen paard zodra deze klaar is om wedstrijden mee te doen.
Indien je altijd best goed rijdt krijg je misschien ook aanbod om voor anderen nog te rijden.

Ik ken iemand die soms 6 paarden uitbrengt op 1 wedstrijddag. Niet alle 6 van eenzelfde eigenaar.

Oh interessant super bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-22 18:41 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Rijden en uitbrengen van een wat meer ervaren paard is zeker een goede tip.
Een groen paard opleiden is leuk maar ook best pittig.
Zeker omdat je op dat vlak nog geen ervaring hebt.

Daarnaast idd les van iemand die zelf ook jonge paarden opleid tot springpaard. Voor nu is de dressuur en spring basis belangrijk.
Zonder goede "fundering" gaat het hogere ook niet werken.

Succes en veel plezier met het traject.

Top heel erg bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-22 18:42 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Je kan je paard dan het beste professioneel zadelmak laten maken en onder hun begeleiding het rijden over gaan nemen. Zij weten dan misschien ook wel een goede instructeur voor je of kunnen je zelf een tijdje les geven.

Wat de rest zegt, paarden voor anderen rijden ben je vrees ik nog niet goed genoeg voor. Maar misschien heeft iemand wel een leermeester springpaard waar je onder begeleiding eens mee mag rijden.

Met deze beginnetjes rol je er vanzelf in.

Waarom zou rijden voor anderen niet gaan?
Ze moet sowieso op B niveau starten, dus een ervaren paard loodst haar wel zo doorheen het parcours hoor.
Je moet ergens starten, en om nou direct te zeggen dat ze waarschijnlijk niet goed genoeg is om voor anderen te rijden vind ik niet bepaald aanmoedigend.

We hebben TS ook niet zien rijden wie weet rijdt ze juist erg netjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-22 11:39 



 
Profiel   

Wacht even, voordat wat ik schrijf verkeerd uitgelegd wordt. (of ik het krom verwoord heb)

De meeste mensen die iemand zoeken om paarden te rijden, zoeken mensen die deze kunnen verbeteren en/ of op niveau houden. Dat is denk voor TS nog een stapje te ver. Maar een leerpaard leasen met begeleiding of iemand die het leuk vind om haar ermee te helpen en een geschikt paard heeft staan dat kan prima. En dat lijkt mij ook een goed idee. :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-22 13:49 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Rijden en uitbrengen van een wat meer ervaren paard is zeker een goede tip.
Een groen paard opleiden is leuk maar ook best pittig.
Zeker omdat je op dat vlak nog geen ervaring hebt.

Daarnaast idd les van iemand die zelf ook jonge paarden opleid tot springpaard. Voor nu is de dressuur en spring basis belangrijk.
Zonder goede "fundering" gaat het hogere ook niet werken.

Succes en veel plezier met het traject.

Hoe kom ik in contact met iemand waarvan ik eventueel een paard zou kunnen rijden? en dan ook op gebied van springen. Zijn hier bepaalde forums voor of heb je tips voor mij hoe ik dit kan vinden?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-22 18:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen