Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
martinev

Berichten: 2580
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-22 19:13

Was ik tot een paar jaar geleden nog een heel fanatieke eventing- en springruiter, inmiddels geniet ik er enorm van om in de dressuursport bezig te zijn! De oorzaak is onze net 8-jarige merrie Juna (Firestone x Ixion xx) die mijn zusje en ik zelf gefokt en opgeleid hebben, ons allereerste zelfgefokte paard, uit het allereerste paard dat we samen kochten, inmiddels al 20 jaar geleden. Juna is een onwijs fijne, meewerkende merrie met een toffe uitstraling en hele fijne gangen.

Ik heb het heel rustig aangepakt met haar, maar ze blijft alle klasses maar doorvliegen. Ik rijd zo'n 4x per week een half uurtje en verder staat ze heerlijk 24/7 in een stabiele kudde van zes buiten. Met haar moeder heb ik tot het M2 gereden, maar Juna gaat maar door. Ik had voor mezelf als doel gesteld om vanaf het Z1 steeds in ongeveer een jaar een klasse door te rijden, maar dat is mislukt, ook deze klasses loopt ze met gemak door. Als kers op de taart mochten we starten op de regiokampioenschappen in het Z2, en daar mochten we ook nog een kür op muziek rijden, wauw, dat was zó gaaf, ik heb er echt mega van genoten!

Maar nu, nu gaan we binnenkort ons ZZ-Licht debuut maken :j Spannend, lastig, maar wel echt een superleuke uitdaging!

Het lijkt me leuk om hier met wat mensen te kletsen die ook binnenkort hun debuut op dit niveau gaan maken, of mensen die nog niet zo lang in het ZZ-Licht starten. Wie weet kunnen we wat tips uitwisselen, hoogte- en dieptepunten delen en met elkaar meeleven! Wie doet er mee?

Voor het beeld, dit zijn wij!

Afbeelding

Afbeelding

absque_dubio

Berichten: 7844
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 19:18

Ik heb jullie wel eens vaker op bokt voorbij zien komen. Jullie zijn echt een enorm gave combinatie. Ik vind jouw paard zo stoer!

Er is een Z1 topic op bokt, waar we met een leuk clubje vaste bokkers zijn blijven hangen aangezien het Z2 en ZZL topic niet helemaal liep. De meesten uit het Z1 topic rijden inmiddels Z2, ZZL en zelfs ZZZ.

Ik ben benieuwd of jouw topic gaat lopen, en wees anders welkom in het ‘Z1’ topic.

Ik zal me in ieder geval hier ook aanmelden.
Met mijn pony Passie rijd ik ZZL tussen de paarden. Ze heeft 3 weken terug een veulen gehad dus we gaan zsm weer oppakken. Ondanks dat we 5 winstpunten hebben en leuke prijzen hebben gewonnen, zijn we nog totaal niet bevestigd op dit niveau. Straks weer lekker prutsen met de wissels en pirouettes. :D

martinev

Berichten: 2580
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-22 19:44

Wat leuk absque, dank voor je toffe compliment!

En wauw, met een pony tussen de paarden vind ik toch wel extra knap hoor, van welke hengst heeft ze een veulen gekregen? En dat prutsen met pirouettes en wissels is heel herkenbaar haha!

Goeie tip van dat topic, dat kende ik nog niet! Als het hier niet gaat lopen verkas ik zeker daarheen!

absque_dubio

Berichten: 7844
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 20:08

Dankjewel!

Dit is Passion;
(Ja wij zijn pas ergens in het ZZL over gestapt naar S&T)
Afbeelding

Haar veulen van dit jaar is van Majans Milan;
Afbeelding

Daarnaast heb ik Pret nog (ook de dochter van Passie) en haar veulen van dit jaar;
Afbeelding

En nog een 2 jarige hengst in de opfok. Maar die loopt nog lang geen ZZL. :+

Hoe gaan de wissels en pirouettes bij jullie? Ik zag dat de pirouettes nu als dubbeltellers zijn sinds de nieuwe protocollen. Ik kon me eerder nog wel redden met een 1-2-3-4-5 erop. Maar ik vrees nu niet meer. :+

martinev

Berichten: 2580
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-22 21:09

Zoooo die is knap zeg!! <3 Prachtig veulen ook, en super dat je de opvolging alweer klaar hebt staan! Ik wil over niet al te lange tijd ook graag een veulentje uit Juna!

Pff, ja die dubbeltellers, dat is wel een mooie uitdaging! Mijn wissels gaan eigenlijk pas sinds een paar weken goed :o Of nou ja, nu gaan ze alle twee goed. Die naar rechts is een makkie, maar die naar links sprong ze heel hardnekkig in tweeën, maar na heeeeeeel veel oefenen gaan ze nu eigenlijk ook altijd goed, dus dat is superfijn! De pirouettes moet ik zelf nog echt goed leren rijden, Juna denkt vooral dat ze in anderhalve sprong omgedraaid moet zijn ofzo haha!

Ik zie dat je hier uit de buurt komt, fijne plek om te starten, op je eerste foto, start daar ook graag! Net als in Maarn en in Hilversum. Ik houd wel van de wat kleinere, rustige wedstrijden. Wat vind jij prettige 20x60 locaties om te starten hier in de buurt?

absque_dubio

Berichten: 7844
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 21:20

Veulentjes fokken blijft het mooiste wat er is (mits alles goed gaat).

Grappig om te lezen. Wij doen de wissels echt een beetje op goed geluk. Pirouettes trouwens ook. := Daarom nu een mooi moment om tijdens de opbouw goed te bevestigen.

Wat leuk dat je uit de buurt komt! Ik vind die locatie van mijn foto dus helemaal niks. Mijn pony reageert erg heftig op licht-schaduw overgangen. We hebben op die locatie daardoor ook nooit een fijne proef kunnen rijden. Maar daarnaast is het fijn starten dus we blijven proberen.
Wij vinden bijv Zevenaar (net de andere kant op) heel fijn starten. Groenewoude woudenberg (zomer) en Valleiruiters woudenberg (winter) zijn ook erg fijn starten. Daarnaast raad ik je absoluut aan om de wedstrijden van Stal Roosendaal in Bennekom in de gaten te houden. Is op gras maar Passie loopt daar absoluut het fijnst. Lunaruiters Lunteren (winter) en de nieuwe heuvel Lunteren (beide) zijn ook fijne locaties.

Deeks93
Berichten: 1106
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 21:29

Ja hier nog 1!!

Heb een springmerrie van 1.80 en toen ik begon vroeg iedereen zich sterk af wat ik daar nou mee moest. De M waren we zo door, de Z1 heeft lang geduurd want ze kreeg 2 veulens en iets met Corona en nu zijn we half maart voor het eerst Z2 gestart, april niet gereden en daarna vol aan de bak. Nu mogen we naar de ZZL, maar we moeten enkel nog ff oefenen op de pirouettes, die zijn verdraaid lastig! Wissels gaan wel goed en zijgangen ook gelukkig. Denk dat ik in augustus de stap ga zetten, na de kampioenschappen.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 21:44

Wat een knappe merrie!!

Mag ik mij ook melden? Ben wel vorig jaar voor het eerst gestart, maar aangezien ik ook spring, start ik niet zo vaak in de dressuur. Overigens ook een eigen fokproduct. Het is een groot paard, waardoor ik snel de opmerking bij de wissels krijg, achter na, terwijl het vaak gewoon net wat traag is. De pirouettes…. Die zijn nog best drama. Thuis kan ik ze iets groter redelijk rijden, mar in de proef kent hij het geintje en draait het liefst om de middenhand.

ziezoziezo22
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 07:34

Ik ga gezellig mee lezen. Leuk .
Mooie paarden en veulens
Ik heb geen startkaart meer maar het begint toch weer te kriebelen
Ben 2,5 jaar niet op cc geweest.
Ik heb toen 3 keer in het z2 gestart .
Nu inmiddels wel zzl klaar .
Laatst een oefendressuur gereden, moet weer wennen aan een proef rijden,, had 222 .
Ga nog een keer hc en als me het meevalt wie weet vraag ik dan een startkaart aan.
Dan moet ik nog een paar punten rijden in het z2 maar wil wel zsm over naar het zzl.
Welke proef vinden jullie makkelijk of moeilijk.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 08:05

Z1 topic is een aanrader hoor. Denk dat t vervolg gewoon vanaf Z moet heten.

Ik wilde ook rustig aan doen en een klasse per jaar rijden maar ik had ook bedacht dat als ik
2 keer 65% scoor bij verschillende juryleden dat ik dat ook wel een graadmeter vind om door te starten.
Bij mijn z1 debuut had ik meteen 4 winstpunten en na de 2e keer alweer 8. Toen kwam de lockdown en toen we eindelijk weer mochten starten ben ik Z2 gestart. Mijn wissels naar links waren ook standaard na in de proeven. ( thuis 90% goed) maar toch ook vaak boven de 65% lockdown 2 kwam eraan dus toen dacht ik laat ik maar zzlicht gaan starten.Dat heb ik een paar keer gedaan en we moesten er echt even inkomen ( wel winst maar t hield niet over) toen die scores ook boven de 65% uitkwamen. Wissels waren inmiddels beide kanten op goed en safe.
Heb ik de overstap gemaakt en nu starten we zzz. Super moeilijk en lastig vind ik de proeven en we gaan lang niet zo hard meer maar uit 10 keer starten hebben we nu 7 winstpunten en ook al een aantal keren in de prijzen gezeten.
Ik verwacht zelf dat in de subtop 65% rijden er niet in zit voor ons dus nu ga ik gewoon over als we de punten hebben.

martinev

Berichten: 2580
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-22 09:35

Wat leuk, nog meer mensen!!

Absque, ja, dat schaduwgebeuren is wel een dingetje daar, gelukkig reageert die van mij daar totaal niet op. Ik houd wel van wat kleinere, rustigere wedstrijden. Al moet ik zeggen dat ze in de entourage van de kampioenschappen wel even extra ging lopen, dus misschien toch maar wat vaker wat meer drukte opzoeken! De locaties die jij noemt zijn inderdaad precies de andere kant op als waar ik normaal heen ga, maar dank voor de tips, ik ga ze eens bekijken!!

Adrienne, wat leuk, met een springpaard! Onze andere merrie is ook volledig springgefokt, ik reed met haar M-eventing en M-springen, mijn zusje start haar nu in het Z-dressuur. 1.80 is dan wel weer echt een kasteel, maar in de dressuurring misschien ook wel een voordeel, er komt dan echt wat binnen! Gaaf dat het zo makkelijk lijkt te gaan! Heb je een foto van jullie? Ben wel heel benieuwd!

Lithya, gezellig!! Ook een springer, tof! Wat rijd je in het springen? Pff ja die pirouettes, moet er ook echt even serieus mee aan de slag. Merk wel dat als ik zelf echt goed kijk en draai met mijn hoofd in de richting waar we heen moeten het wel makkelijker wordt.

Ziezoziezo, klinkt wel top zo, mooie punten! Een startkaart aanvragen zou dan prima moeten kunnen! Ik moet de proeven nog eens goed gaan bekijken, weet nog niet welke moeilijker of makkelijker zijn, zit nog een beetje in de negeerstand, kan eigenlijk nog niet geloven dat ik toch echt die klasse kan gaan starten haha!

Nimber, ik ga daar zeker even kijken, leuk! Wauw, gave scores! zzz lijkt me helemaal ingewikkeld, maar 7 winst uit 10 proeven vind ik heel knap! Ik reed in het M echt standaard 70%. In het Z werd het wat minder, maar ik ben zelf ook gewoon echt te slordig, moet mijn figuren beter afwerken en overgangen beter markeren. Dit kost me punten en dat is gewoon zonde...

Ik heb vanmiddag les van Malene Nootenboom, heb lang geleden wel eens les van haar gehad en volg haar op de socials, vind ik altijd wel heel interessant. Vriendin van mij lest altijd bij Malene en sinds de zwangerschap van mijn zusje een stuk gevorderd was, die inmiddels bevallen is, rijdt zij onze andere merrie. Ze wilde graag weer eens bij Malene lessen, dus die komt hier vanmiddag thuis, dacht, dan doe ik ook een les mee, heb er veel zin in, altijd leuk om weer een andere blik te hebben.
Normaal les ik bij Ilja Makkinga, doe ik al zo lang en het past ons zo enorm goed! En daarnaast een keer in de zes weken ongeveer bij Jorgen Ros, hij helpt ons ook elke keer weer zo goed vooruit! Heb me in augustus ingeschreven voor een clinic bij De Nieuwe Heuvel, van Dirk de Haas en Jorgen samen, eerst een proef rijden bij Dirk en dan proefgericht les bij Jorgen. Heb dat vorig jaar ook eens bij hun samen gedaan en dat was een enorme eye-opener. Naar aanleiding daarvan ben ik ook bij Jorgen gaan lessen.

Bij wie lessen jullie, en hoe vaak ongeveer?

Oh en vind het ook wel heel leuk om foto's van jullie te zien trouwens!

Edit: Zie het nu pas, maar ze hebben jouw gave foto op de voorpagina gezet Absque, tof!!

lianne125

Berichten: 1427
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 10:14

Ik zit er sterk over te denken mijn paard weer te gaan starten. Voor ons zal het dan niet helemaal meer een debuut zijn maar na ruim 3 jaar afwezigheid door veel blessureleed voelt het wel zo. Niemand had verwacht dat hij weer terug zou komen op zijn oude niveau. Pirouette 's zijn zijn sterke punten. Hij kan ze op een duppie draaien. Wissels daarintegen is wat meer een aandachtspunt. Al moet ik zeggen dat het de laatste tijd erg goed gaat. Sowieso alle zijgangen loopt hij heel makkelijk door, maar het is absoluut geen goede beweger. Dus een 65% is voor ons bijna niet haalbaar. Ik heb mijn pijlen een beetje op september oktober gericht om weer op pad te gaan. Eerst die startkaart maar weer activeren!
Dit zijn wij:

Afbeelding

Afbeelding

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 10:28

Oeh die is wel heel knap zeg!

Ik les bij Yorick Smit maar dat is nogal een uitdaging om te plannen, erg jammer want dat past super goed.Dennis Ausma komt regelmatig bij ons op stal en daar heb ik nu 3 keer bijgelest. Sluit mooi aan bij Yorick.
Jürgen heb ik nu ook een paar keer bij gelest, ook fijn maar qua planning lastig rond te krijgen. Hij is 1 dag in de week in deze regio maar dat is net de dag dat voor mij onhandig uit komt.
Ik zag inderdaad de clinic langskomen. Zat eraan te denken om mee te rijden.
In het verleden heb ik een paar keer bij Marijke de Geus gelest, ik vond t super fijn en tegelijk enorm frustrerend. Zij kan heel goed de vinger op de zere plek leggen en ik heb echt wel eens gehad dat ik na de les het liefste in een hoekje wilde huilen omdat ik er van overtuigd was dat ik echt zo niet kon rijden en het vooral nooit ga leren. Maar eerlijk is eerlijk, ik ben na haar les 3 keer zo gemotiveerd en we maken daarna meteen grote sprongen vooruit.
Volgende week pak ik de lessen weer bij haar op.

DreamGuide

Berichten: 2014
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 10:47

Idd Martine, gewoon lekker het Z topic joinen. :P

Ik geloof dat wij redelijk gelijk opgaan de afgelopen jaren haha, ik ben een maandje terug voor het eerst ZZ-licht gestart. Ik had wel mijn punten om regiokampioenschappen te rijden, maar bij nader inzien geen zin om dan ruim een maand niet door te starten haha. Dus ben lekker ZZ-licht gaan rijden. :D

Ben vooral veel op de pirouettes aan het puzzelen op het moment, naar rechts gaat nu heel goed, naar links is nog wat lastig omdat ze wat blokkeert op de pendelen (op zich niet heel raar met Rone haar bouw haha).

Rex_Rolfo

Berichten: 5377
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 11:10

martinev schreef:
Ik had voor mezelf als doel gesteld om vanaf het Z1 steeds in ongeveer een jaar een klasse door te rijden, maar dat is mislukt, ook deze klasses loopt ze met gemak door.

Gefeliciteerd. Niet te bescheiden zijn hoor, geen enkel paard loopt beter dan de ruiter eruit rijdt ;)

Deeks93
Berichten: 1106
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 12:00

Dit zijn wij:

Afbeelding
Afbeelding

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 13:16

Die van mij is ook geen bewegingswonder en ik moet het echt hebben van een correct gereden proef en heel blij zijn met 60-61%.

Spring er L mee. In het M ga ik zelf teveel nadenken en dat werkt mij tegen. Sowieso is dat een lastig punt voor mij. Mijn hersenen nemen het wel eens te vaak over van mijn gevoel.

Wat een gave paarden komen er hier voorbij!!

absque_dubio

Berichten: 7844
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 22:56

Leuk, uitgelicht. :)

Lianne ik vind jouw paard echt mega ruig op die foto’s!

Ik les nu al enige tijd vast bij Corina Vd Bunt. Zeer tevreden over met beide pony’s en ik stap elke les met een glimlach af! Ik probeer minimaal om de week te lessen. Daarnaast vind ik het ook leuk om wat clinics of lessen van anderen te volgen, soms kan een frisse blik of tactiek enorm helpen. Soms helaas ook totaal niet.

annikavolder

Berichten: 752
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 23:11

Hey Martine, leuk om je in een dressuur topic tegen te komen ipv eventing ;-)
Mag ik me hier ook melden? Ik moet nog 1 puntje in het Z2 en dan wil ik wel doorstarten in het ZZ licht. Mijn paard is net hersteld van een peesblessure, dus hele winter gerevalideerd en nu net weer 2x gestart in het Z2 met 3 punten. De zomer zijn we vaak drukker met springen en crossen, dus denk dat ik mijn ZZ licht debuut in het najaar ga maken als het cros seizoen voorbij is..... maar die pirouettes zijn wel super moeilijk ja! De wissels doet ie fluitend, ook al series om de 4 en 3 zonder problemen gelukkig. en dit zijn wij: Afbeelding

lianne125

Berichten: 1427
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 23:17

Thanks! Hij is echt ook echt een stoere bink maar hij is slechts 156cm hoog. Ik les op dit moment bij Sandrine v. Rees. Ongeveer 1x per maand. De rest train ik zelf ook om overbelasting te voorkomen. Voor zijn blessures trainde ik bij Iet Frans. Die heeft mij tot dit niveau gebracht waar andere zeiden dat hij het nooit zou halen. Voor nu gaat het prima zo. Ik heb als doel om in ieder geval die 10 wp te halen en daarna zien we wel wat we gaan doen.

martinev

Berichten: 2580
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-22 00:05

Hey Kirsten en Annika, wat leuk!!

En wat een gave paarden komen er voorbij! En herkenbaar hoor, niet de grootste beweger, maar als je correct rijdt kun je best meekomen! Niet bovenaan bij de kampioenschappen, maar wel regelmatig met een puntje naar huis!

Ik had dus vanmiddag les van Malene, gewoon heerlijk thuis in de achtertuin. Het was heel leuk en leerzaam. Ze had vooral een leuke oefening om richting de pirouette te werken, erg leuk om te doen en ook heel nuttig! Leek me leuk om het hier even te delen. En ja, die merrie van mij is zo lenig, die kronkelt alle kanten op en springt net zo makkelijk een wissel als het haar even te lastig wordt hahaha :D Het is dus zeker niet perfect, maar wel echt een goede oefening om te rijden denk ik, dus vandaar het filmpje!


ziezoziezo22
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-10-13

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 15:20

Er komen knappe paarden voorbij.
Ik heb vandaag hc zzl gestart.
Moet wel weer inkomen in het rijden van een proef
Proef 49 met de halve pirouette .
Hij had last van spanning op sommige momenten en dan trekt hij zijn tong op , en dat zie je weer in zijn aanleuning , lastig probleem thuis doet hij dat ook af en toe .
Had 206 , binnenkort nog maar een keer hc .
Ik heb het opgenomen vind ik ook altijd leerzaam.
Alleen het handschrift vd schrijver het is maar goed dat ze ook dingen hebben onderstreept.
Bij de piro staat a.steeds, iemand enig idee wat ze daarmee bedoelen

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 15:40

Pirouette staat achterbeen steeds stil waarschijnlijk. Een been blijft aan de grond en hij “loopt” niet door?

ziezoziezo22
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-10-13

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 16:22

Haha mijn autocorrectie heeft het verbeterd, ik typte a steels, maar het zou inderdaad steeds kunnen zijn ,

martinev

Berichten: 2580
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-22 16:42

Ja je zou verwachten dat er nog wat achter zou komen dan. Wat zie je terug op het filmpje, wat doet je paard achter in de pirouettes? houdt hij inderdaad dat been aan de grond?