Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 12:34

Nimber schreef:
Jammer dat je niets met het commentaar kon. Heb je achteraf niet gevraagd of ze meer toelichting kon geven?

Ik ben weer een beetje aan t rijden. Kreeg 2 weken terug ineens Corona en ik ben er wel even goed ziek van geweest


Gaat het nu weer wat beter? Ik zou om 20:30 uur moeten starten. Om 21:45 was ik het wachten wel zat… maar zij was de enige die dit commentaar ooit heeft gegeven en de andere jury, instructie en mijn vader, kon niemand zich in dat commentaar vinden.

martinev

Berichten: 2585
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-22 14:44

Adrienne, wat een mooi jasje! En wat balen van die straalkanker, is dat nu wel weer genezen dan? En heb je dan kans dat het weer terugkomt?

Lianne, gaaf, een nieuw huis! Maar snap dat alles wat daarbij komt kijken veel tijd en energie vergt!

Nimber, balen die corona, hopelijk ben je weer opgeknapt!

Lithya, heel vreemd! Zeker als verder niemand het begrijpt.

Deeks93
Berichten: 1106
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 16:22

martinev schreef:
Adrienne, wat een mooi jasje! En wat balen van die straalkanker, is dat nu wel weer genezen dan? En heb je dan kans dat het weer terugkomt?

Lianne, gaaf, een nieuw huis! Maar snap dat alles wat daarbij komt kijken veel tijd en energie vergt!

Nimber, balen die corona, hopelijk ben je weer opgeknapt!

Lithya, heel vreemd! Zeker als verder niemand het begrijpt.


Ja super blij mee!

Het is nog niet helemaal weg maar we gaan de goeie kant op. Het vervelende is dat ze het eerst rechtsachter had en we daar eindelijk vanaf waren sinds een half jaar. Dus de kans dat het terug komt is aanwezig. We doen nu 5x per dag zo’n beetje hoeven uitkrabben, constant stal uitmesten, veel naar buiten en 3x per dag behandelen met jodium en ze krijgt medicijnen.

ziezoziezo22
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-10-13

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 21:34

Zo weer even bij gelezen, wat balen van de straalkanker hopelijk knap hij snel op.
Lastig als je niks kunt met het jury commentaar, ik probeer mijn proeven op te nemen en dan kan ik het terug zien , maar zag bij het nk dat er ook beste jury verschillen waren 1 persoon staat op plek 25 , 2 en 3 (zoiets), punten verschillende snap ik , maar bijna laatste of bijna 1e .

Ik ga de volgende keer zzl starten, ik heb de punten al binnen.
Ik heb 3 wedstrijden gestart in het z2 .
De laatste keer ook weer heel fijn kunnen rijden. 244 en 1e en 237 en 2e..
Maar eerst gaat hij naar de osteopaat.

absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 21:38

martinev schreef:
Adrienne, wat een mooi jasje! En wat balen van die straalkanker, is dat nu wel weer genezen dan? En heb je dan kans dat het weer terugkomt?

Lianne, gaaf, een nieuw huis! Maar snap dat alles wat daarbij komt kijken veel tijd en energie vergt!

Nimber, balen die corona, hopelijk ben je weer opgeknapt!

Lithya, heel vreemd! Zeker als verder niemand het begrijpt.

Ik zag jou op de startlijst staan! <<) Alvast heel veel plezier! :D

(Verder de laatste tijd vooral meegelezen :o )

martinev

Berichten: 2585
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-22 22:07

Thanks Absque (je had het tegen mij toch? :o? :D ) vind het heeeeel spannend, maar ik moet het gewoon gaan doen en kilometers gaan maken, ik ga vooral keihard genieten dat we überhaupt op dit niveau mogen rijden!

Ziezoziezo, wauw, wat een punten zeg!! Dat moet zeker goed komen in het ZZL dan!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 23:08

Super stoer toch Martine!

Ik heb t z1 gejureerd op t NK. Je blijft toch wel wat verschil van inzicht houden vanwege de positie die je langs de baan zit. In ons geval zat er een heel groot deel heel dicht bij elkaar en dan kan 1 of 2 punten verschil al zorgen dat je bij de ene jury op 25e plek staat. Zuur maar weinig aan te doen.

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 17:15

Ik ga volgende week mijn ZZ-L debuut maken. Ben heel benieuwd waar we staan. Ik verwacht nog niks verder maar wil een soort uitgangspositie en eens die proeven doorrijden en dan kan ik weer lekker verder oefenen! Op zich gaan de pirouettes goed en wissels doet ie fluitend dus daar ligt geen probleem. drafgedeelte zou wel nog verzamelder kunnen en in galop meer sprong/expressie zonder dat ie lang wordt of aan de ren gaat ( zoals vandaag in Z2 bij uistrekken op de diagonaal mega aan de ren en gewoon wissel niet kunnen tonen.... gek beest)

martinev

Berichten: 2585
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-22 20:14

Wat tof Annika! Zag je op de lijst staan bij de Heidehoek, goed gegaan dus? Buiten die uitgestrekte galop dan, hij dacht even dat ie in een cross zat ofzo haha!

Wat tof dat je daar hebt gejureerd Nimber, lijkt me leuk om te doen! Maar inderdaad, die verschillende posities van de jury's zorgen, begrijpelijk, ook echt wel voor andere punten. Toen ik voor de jurycursus reed waren er zoveel jury's dat de hele korte zijde vol zat, daar ging dus ook wel wat discussie over. De ene jury zag bijvoorbeeld beter of het wel of niet op de AC-lijn was, terwijl de andere jury veel beter kon zien of een uitgestrekte galop op de lange zijde wel of niet wat scheef was.

Ik zit met een big smile te stuiteren op de bank! Vandaag voor het eerst ZZ-Licht gestart, en hoe :D Heb heerlijk kunnen rijden, het geheel mag nog wat flitsender en in de tweede proef twee kleine foutjes, maar ik reed gewoon 221,5 en 226 punten *\%/* Zo hoog heb ik in het Z nooit gereden hahaha! Echt, ik ben zo trots op mijn paard, doet ze gewoon even! Had zelfs een aantal achten op mijn lijst en zevens voor de pirouettes! Voorlopig gaat die big smile niet meer van mijn gezicht!

Was een soort mini-boktmeeting op de wedstrijd trouwens, heel gezellig!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 20:39

Wat knap Martine gefeliciteerd.

Ik rijd eigenlijk alle jaren mee als examen ruiter bij de juryexamens voor de M en Zzlicht. En soms ook voor t L, alleen dit jaar niet omdat mijn juf en beste vriendin examen B/L deden.

ziezoziezo22
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-10-13

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 20:41

MARTINEV, wat een mooi debuut.

ANIKAVOLDER dat gaat vast goed komen, veel plezier met je debuut

absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 21:45

Martine nogmaals gefeliciteerd! Het zag er ook echt netjes uit. De pirouettes lijken zo simpel bij jullie. En wat heb je een fijn paard!

Hier 212,5 (ik had 2x een 1, ik was de kluts en de pony kwijt dus miste de beide wissels op de diagonaal :o ) en 210. Dik tevreden! Vrij impulsief aangemeld en enkele keren gereden, eerste keer zonder veulen op pad. Heb ervan genoten en het was gezellig. :D

welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 22:30

Wat een leuk topic met een hoop enthousiasme! Ik lees graag met jullie mee als dat mag.
Gefeliciteerd met de punten die jullie vandaag weer behaald hebben! En Annika alvast veel succes voor volgende week!

Ik zal onszelf even voorstellen. Samen met mijn paard Iphone rijd ik ZZL. We missen wat kwaliteit (beide), dus eerlijk gezegd had ik niet gedacht dat we zo ver konden komen. Maar nu we ZZL+5 zijn zou ik stiekem toch ook wel heel graag doorgaan om een keer ZZZ te mogen starten.
Iphone is overbouwd en heeft daardoor veel moeite om te gaan zitten/verzamalen, pirouettes zijn dus wel heel moeilijk en onze draf is vrij simpel waardoor we niet zo veel te compenseren hebben. Wel zijn we trots op onze wissels, 1,5 jaar geleden begon na 2 jaar bloed zweet en tranen het kwartje te vallen en nu springt hij alle series tot om de 2 passen.
We hebben momenteel geen wedstrijden op de planning staat (laatste keer was in mei) omdat hij mee is naar mijn werk op een stal in belgië, maar we trainen rustig door en zullen hopelijk in de winter nog een paar keer starten. Weten jullie of je tegenwoordig ook online kan starten bij de KNHS? Dan zouden we misschien wel nog eens een proefje kunnen doen vanaf hier.
Afbeelding

martinev

Berichten: 2585
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-22 16:42

Dank jullie wel! Zit nog steeds op mijn wolk hahaha! Gewoon het feit dat we dit dus kennelijk kunnen, en misschien nog wel meer, dat is zo gaaf! Ze is ook pas net 8, dus we hebben nog zoveel tijd om te leren!

Dank je Absque, vond het erg leuk je te zien, en wat heb je toch een geweldige pony! Knap gereden hoor, met de afleiding die je pony had!!

Welkom welshfan, leuk dat je mee komt kletsen! Klinkt als een uitdaging, zoals je het beschrijft, maar hoe gaaf dat het dan toch lukt! En wat leuk dat je op een stal in België werkt, een dressuurstal?
Online rijden kan bij de KNHS alleen nog maar t/m het L2, dus dat gaat hem voor jou niet worden helaas.

welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 19:21

Dankje! Een uitdaging is het zeker, en die gaan we ook zeker aan zolang het leuk blijft. Hmm jammer dat er geen online proeven in het ZZL zijn, dan wordt het toch wachten tot ik weer in Nederland ben denk ik.
Ik werk inderdaad tijdelijk op een dressuurstal in België, maar ben opzoek naar een baan in Nederland (niet in de paarden).

Ik vroeg me af, hoe vaak hebben jullie zo ongeveer les? Als ik hier niet meer werk moet ik weer lessen gaan nemen, maar ik weet nog niet bij wie en hoe vaak. Is natuurlijk ook heel erg persoonsafhankelijk wat fijn werkt.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 07:05

Ik heb maar een paar keer per jaar les, zou echt graag meer willen lessen maar dat is planning technisch en financieel niet altijd haalbaar.
Op dinsdag is er vast iemand bij ons op stal daar heb ik nu 2 keer bij kunnen lessen maar hij begint om 16 of 17 uur met lesgeven erbij werk tot 17.30 buiten de plaats kan er op zijn vroegste 19 uur zijn en vaak zijn de lessen tot 18.30 of 19.00 maar dan moet ik nog zadelen en losstappen. Soms als er ook mensen van andere stallen bij ons komen lessen pas ik er wel achteraan.
Mijn vaste instructeur heeft een lastige planning waardoor er heel vaak lastminute verzet wordt en dat lukt met mijn werk niet.
Af en toe les ik bij een oud collega, die is wekelijks in deze regio en dan kan ik mee lessen , dan ben ik een uurtje of 4 onderweg maar dat heb ik er voor over.
Ik krijg meestal een berg huiswerk waar ik op door kan puzzelen en we hebben een spiegelglwand dus ik geef mezelf ook een soort van les haha

martinev

Berichten: 2585
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 09:51

Dat klinkt inderdaad als ingewikkeld te plannen Nimber!

Ik heb zo om de week les van mijn vaste instructrice, en eens in de 6-8 weken van Jorgen. Hij kan alleen op woensdagmiddag omdat hij dan in deze buurt is om les te geven, en dan kan ik alleen in de schoolvakanties. Al lijkt het erop dat mijn rooster dit jaar beter is en ik op woensdagmiddag geen les hoef te geven.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 12:40

Wat een mooie punten en blije eien hier!!

Hoe vaak les… bijna werkelijks springen en om de week dressuur. Eerder was het om en om, maar omdat de lokatie waar we ‘s winters binnen reden een fout in de planning hadden, moest ik naar een andere dag. Hierdoor kan springtraining wat vaker, maar was fijner geweest wanneer dressuurtraining vaker had gekunt.

Deeks93
Berichten: 1106
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 14:51

Ik ga sowieso elke week naar de vereniging les maar dat is vaak springen. Dressuur wisselt, soms 2x per week en dan weer een maand niet en dan weer 1x per week.

Ik heb mezelf in het diepe gegooid en ga zondag 1 proefje Z2 starten en 1x Zzl.
Toch maar eens kijken wat ze ervan vinden en waar we staan, waar we nog aan moeten werken etc. Verwacht er niks van en we gaan het wel zien.

ziezoziezo22
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-10-13

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 21:42

Hier wisselt het naar de les toe gaan ook.
Probeer nu elke week half uur van een stalgenoot, en dan wil ik 1 keer in de 3 weken ergens naar toe zodat ik op een andere locatie les.
Maar heb ook een periode net gehad dat ik geen les had.
Ik heb een pivo en zorg dat ik dan mijn rijden vaak film ,en ik ben lid van teambyjill met haar filmpjes kan ik ook veel mee

martinev

Berichten: 2585
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 21:46

Ik heb inderdaad ook een pivo, ben daar zo enorm blij mee, het helpt me echt heel erg. Gebruik hem altijd als ik rijd. Ook bij lessen en wil ook kijken of ik hem op wedstrijd eens neer kan zetten. Heb altijd alleen maar m’n zusje bij me als voorlezer, dus geen filmpjes van m’n proeven! En die pivo filmt gewoon echt top, ook vanaf de korte zijde van een 20x60 ring is alles zichtbaar.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 06:58

Ik vond Jürgen ook prettig. Hij is alleen op vrijdag hier in de buurt en ik start vaak op vrijdag of ik zit zelf vol met lessen en clinics.

ullie2001

Berichten: 230
Geregistreerd: 13-02-09

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 15:34

Hoi allemaal,

Het is lang geleden hier op bokt voor mij. Maar kom graag mee kletsen :)
Ik wilde ook graag weten wanneer je nu echt kan gaan starten in deze klasse. Vind het zo spannend
Ik heb nu ook besloten om over te gaan naar de klasse ZZ-licht, maar nog niks gepland.
We hebben nu zo'n 20 winstpunten in de klasse Z2 en de laatste wedstrijd afgelopen zondag verreden en winnend afgesloten met 232 punten ( 66,285%) we rijden regelmatig 65% of meer.
Verder gaan de wissels redelijk, maar aan 1 kant (die voor oktober 2021 altijd goed ging) spring hij vaak na. Daar zijn we nog aan het puzzelen, andere kant spring hij goed en steeds mooier recht.
Ook pirouettes gaan steeds beter.
Heb een groot paard 1.76m en kan soms wat traag worden in sprong.
Verder wat info over mijn paard:
Zelf gefokt, afstamming is Apache x Roman Nature, fijn karakter, nuchter maar soms snel afgeleid (daar komt Apache om de hoek).

Groetjes Caroline

ullie2001

Berichten: 230
Geregistreerd: 13-02-09

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 16:37

Spannend Adrienne, heeeel veel succes zondag knap dat je het gaat proberen!

Vraagje
Rij je dan Z2 proef 42 en ZZ licht 46 of 47

Deeks93
Berichten: 1106
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 18:15

ullie2001 schreef:
Spannend Adrienne, heeeel veel succes zondag knap dat je het gaat proberen!

Vraagje
Rij je dan Z2 proef 42 en ZZ licht 46 of 47


Nou ze hebben het hier een beetje gek uitgeschreven. Ze hebben op deze wedstrijd de mogelijkheid tot 2 proeven maar dan wel de even proeven. Dus 42/44 en 46/48.
Ik ga 44 en 48 starten.