Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ziezoziezo22
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-10-13

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 23:02

Tijdje niet gereageerd, maar wel mee gelezen.
Ik heb al een tijdje geen wedstrijden gereden, maar misschien over 2 weken weer.
Vind het zzz wel moeilijk, vooral om hem in de proef mooi over de rug te houden en losgelatenheid.
Afgelopen weekend zag ik jou nog starten Martinev, herkende je paard direct vd video.
Had me afgemeld voor die wedstrijd omdat ik daar de bodem vaak wat hard vind en die van mij loopt dan voor geen meter , bodem leek er nu wel mooi bij te liggen.

miicchhellee

Berichten: 1341
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 14:47

Ik ga op 23 maart onze eerste oefenwedstrijd rijden in het ZZ licht, alleen zijn de pirouettes naar rechts ineens een dingetje geworden, ze weet heel goed wat eraan komt en is dan eigenlijk te werkwillig en neemt het dan over waardoor ze haar balans kwijt raakt.

Maae omdat ik een ander paard moet begeleiden ga ik toch, om gewoon eens zo'n proef gereden te hebben _O-

Eve_16
Berichten: 277
Geregistreerd: 19-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 14:50

Hoe is je wedstrijd gegaan Martine?

Bij ons vind ik de pirouettes ook nog lang niet goed genoeg hoor. Maar wil hem toch graag meenemen in het ZZ licht voor de ervaring. Op concours is toch altijd anders dan thuis. Voor nu vind ik een 6 prima.

Ik heb mijn laarzen weer terug moeten sturen naar DeNiro, en bij mijn andere laarzen was de rits kapot… Hopelijk zijn ze op tijd terug/gemaakt dan doe ik halverwege maart een rondje Zz licht. Hij gaat wel steeds beter en beter draven! Volgende week weer lekker lessen.

martinev

Berichten: 2586
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-24 16:18

ziezoziezo22 schreef:
Tijdje niet gereageerd, maar wel mee gelezen.
Ik heb al een tijdje geen wedstrijden gereden, maar misschien over 2 weken weer.
Vind het zzz wel moeilijk, vooral om hem in de proef mooi over de rug te houden en losgelatenheid.
Afgelopen weekend zag ik jou nog starten Martinev, herkende je paard direct vd video.
Had me afgemeld voor die wedstrijd omdat ik daar de bodem vaak wat hard vind en die van mij loopt dan voor geen meter , bodem leek er nu wel mooi bij te liggen.


Wat grappig dat je ons herkende! Was helaas niet onze beste score, ik was ook echt flink teleurgesteld eigenlijk, ze liep de laatste weken zo ontzettend fijn dat ik echt uitkeek naar deze wedstrijd, we kunnen het namelijk gewoon allemaal nu, en best goed ook! De punten waren echt heel erg laag. Ik had echt wel lekker gereden, alles wat ik graag beter wilde doen en waar ik zo op geoefend had ging ook echt veel beter, dus kwam met een goed gevoel de ring uit. Enige was wel dat ze aan het eind van het losrijden en mijn rondje voor het starten in de ring ineens megakriebelig aan mijn been werd, aangalopperen in de appuyementen, wissels met een soort bok erbij enz. Ik heb daardoor denk ik in mijn proef te voorzichtig gereden en ben enorm afgestraft op te weinig oprichting en gedragenheid... Nou ja, we gaan weer lekker door!

Miicchhellee, lastig he, als ze het door gaan krijgen dat die pirouette eraan komt, heel herkenbaar hier! Wel heel stoer om voor het eest ZZ-L te gaan rijden, veel succes!

Eve, hoop dat je laarzen op tijd terug zijn!

miicchhellee

Berichten: 1341
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 18:28

martinev schreef:
Wat grappig dat je ons herkende! Was helaas niet onze beste score, ik was ook echt flink teleurgesteld eigenlijk, ze liep de laatste weken zo ontzettend fijn dat ik echt uitkeek naar deze wedstrijd, we kunnen het namelijk gewoon allemaal nu, en best goed ook! De punten waren echt heel erg laag. Ik had echt wel lekker gereden, alles wat ik graag beter wilde doen en waar ik zo op geoefend had ging ook echt veel beter, dus kwam met een goed gevoel de ring uit. Enige was wel dat ze aan het eind van het losrijden en mijn rondje voor het starten in de ring ineens megakriebelig aan mijn been werd, aangalopperen in de appuyementen, wissels met een soort bok erbij enz. Ik heb daardoor denk ik in mijn proef te voorzichtig gereden en ben enorm afgestraft op te weinig oprichting en gedragenheid... Nou ja, we gaan weer lekker door!

Miicchhellee, lastig he, als ze het door gaan krijgen dat die pirouette eraan komt, heel herkenbaar hier! Wel heel stoer om voor het eest ZZ-L te gaan rijden, veel succes!

Eve, hoop dat je laarzen op tijd terug zijn!


Ik vind het best wel spannend en dat met mn Z springmerrie, maar als ik het nu niet meer doe ga ik het nooit meer doen, ze wordt dit jaar 19 maar soms heb ik het idee dat ze denkt dat ze 4 of 5 is :roll:

Als iemand nog tips heeft hoe jullie zoiets aan hebben gepakt dan hoor ik het graag, wie weet zit er iets tussen wat voor ons werkt

Eve_16
Berichten: 277
Geregistreerd: 19-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 18:31

Jammer Martine, zeker met de voorbereiding die jullie hadden! Ik kan goed begrijpen dat je dan wat voorzichtiger rijdt als het net wat explosief wordt voor je de ring in gaat. Wanneer heb je weer iets staan?

Michelle ik heb dit eigenlijk met alle oefeningen, ook met de wissels bijvoorbeeld of appuyement na een volte 10 meter. Het blijft toch vooral een kwestie van trainen op gehoorzaamheid. Dus het lijntje rijden doen alsof je hem gaat inzetten en weer eruit. Juist een keer een vreemd lijntje rijden en daarna weer opnieuw en 2x een kwartje of halfje inzetten. Des te meer ik afwissel des te beter het wordt. Proeftechnisch rij ik hem dan gewoon een keer verzameld rechtdoor of ga ik juist een keer stappen of draven of iets.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 19:39

Het is en blijft een springpaard. Eerder mochten ze meedenken, dat blijven ze doen. Klinkt mij heel bekend in de oren. Je verzameld ze voor de pirouette en ze zetten vast in.

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 21:00

Lithya schreef:
Het is en blijft een springpaard. Eerder mochten ze meedenken, dat blijven ze doen. Klinkt mij heel bekend in de oren. Je verzameld ze voor de pirouette en ze zetten vast in.


Dat probleem herken ik ook.. Wij hebben een paar keer de I1 zigzag meegepakt in de les, dus nu moeten we weer het van A-X rechtdoor galopperen oefenen :')

Wij hebben sowieso even een pasje terug gezet omdat ze de PSG proef te goed kent en erg blij mee ging "helpen", we begonnen bij de 2e pirouette al met stuiteren omdat haar favoriete wissels eraan kwamen :+

Zijn nu ook vooral aan het trainen om de pirouette goed te verlaten, want zodra ze erin zit wil ze eigenlijk gewoon door blijven draaien. Vergeleken met mijn eerdere ervaringen is het voor mij echt een beetje raar om er een te rijden die zo eenvoudig gaat zitten.

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 18:20

Vandaag weer eens gestart. 1e proef in galop gedoe met zn tong waardoor aanleuning niet goed was en er teveel fouten in kwamen ( stilvallen in pirouette, series niet goed). 2e proef stuk beter maar aan het einde bij de laatste wissel serie was ie teveel uit elkaar en zat er een fout in.... 59,2%. Had 60 geweest als die fout er niet in zat.....( had bij 1 jury wel winstpunt). Wel tevreden op zich, lukt me zelf steeds beter om de proef goed door te rijden en al met veel meer impuls, nu daarbij de verzameling goed zien te houden en geen fouten maken. Maar we moeten echt alles goed doen en dan halen we die 60%. Lieve Gau doet t toch maar ( ookal zou hij denk ik liever crossen.....)
Afbeelding

Afbeelding

kim2008
Berichten: 295
Geregistreerd: 03-06-08
Woonplaats: Melick

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 12:36

Hi allemaal, lang niet meer gereageerd! Ook geen wedstrijden meer gereden, maar tadadaa 7 april gaan we weer! Ben benieuwd!!

Leuk al jullie updates te lezen!

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 15:49

Succes en veel plezier @Kim2008

Ik had trouwens wel leuke foto;'s van mijn laatste wedstrijd!
Afbeelding
Afbeelding

miicchhellee

Berichten: 1341
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 16:54

Ik ga 7 april ook officieel ZZlicht starten, mijn oefenwedstrijd was naar de omstandigheden eigenlijk heel goed gegaan *\o/*

Ondanks dat ik in volgens mij de dikste hagelbui die ik ooit gezien en gevoeld heb mijn proef heb moeten rijden reden we ondanks (door het weer voornamelijk) dikke fouten toch 215,5 punt.
Ik ben benieuwd wat volgende week gaat brengen!

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 19:26

Succes! :D

Leuk Annika!

Hier begint het wedstrijd seizoen pas later in de zomer, maar we hebben wel afgelopen week een show performance gedaan voor de CanAm Equine Expo in een pas de deux met een reiner. Erg trots op hoe mijn kleine dame kalm bleef ondanks het publiek.. en de western trickriders met vlaggen met losrijden :+

Afbeelding



Ook nog een eventing clinic meegepakt als afwisseling :D

Afbeelding

kim2008
Berichten: 295
Geregistreerd: 03-06-08
Woonplaats: Melick

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 19:58

Mooie foto’s annika!!

Succes Michelle!!

Gaaf _Snow_White!!!

martinev

Berichten: 2586
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-24 20:19

Jeej! Weer wat leven in het topic, superleuk!

Gave foto's Annika!

Michelle, toppunten onder die omstandigheden zeg! Knap gedaan en dat biedt vertrouwen voor je echte wedstrijd, succes volgend weekend!

Geweldige demo Snow-white! Zo te horen kon het publiek het ook wel waarderen, supertof!

Hier hebben we lekker doorgetraind en wat lol gemaakt! Mijn zusje en ik waren gevraagd model te staan voor een fotodag met veel fotografen op het strand, daar zijn leuke plaatjes uitgekomen en het was heerlijk uitwaaien daar! En gisteren gaf Mischa Koot een clinic hier in het dorp, dus daar hebben we aan meegedaan, super om op te pakken waar we een aantal weken geleden bij Bartels zo hard aan gewerkt hebben. Hierdoor weer wat stapjes vooruit kunnen zetten, echt superleuk en leerzaam!
En dan kan ik ook niet achterblijven met wat foto's!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Inzet van de pirouette, gaaf om te zien hoeveel spieren ze begint te krijgen, ze krijgt gewoon echt een kont! <3 Echt blij met hoe ze gaat verzamelen en aan elkaar komt, toppaard is het!
Afbeelding

kim2008
Berichten: 295
Geregistreerd: 03-06-08
Woonplaats: Melick

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 21:50

Gave foto’s Martine!!!

kim2008
Berichten: 295
Geregistreerd: 03-06-08
Woonplaats: Melick

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 21:56

Dan heb ik ook een kort clipje om te delen *\o/* :D 8-)

Tijdens een clinic van Roger Schulkens een klein stukje spelenderwijs passage. Het halt houden was wel bam stil hahaha


Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 18:06

Kim wat leuk om te zien.

Martine ik doe je een pb t paard van je zusje lijkt zo eng veel op 1 van mijn vorige paarden.

Hier alles z’n gangetje. Vorige maand ons ZT debuut gehad. Was redelijk een fiasco. Ik vergat door alle zenuwen de proef en ik heb uiteindelijk afgegroet. Om t positief te bekijken; ice wilde ik alleen L1 ofL2 klasseren en dan verkopen omdat ik in eerste instantie niet dacht dat er meer in zat dus ach.

ThijsG
Berichten: 17
Geregistreerd: 21-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 18:39

kim2008 schreef:
Dan heb ik ook een kort clipje om te delen *\o/* :D 8-)

Tijdens een clinic van Roger Schulkens een klein stukje spelenderwijs passage. Het halt houden was wel bam stil hahaha

[ Video ]


erg knap *\o/*

martinev

Berichten: 2586
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-24 19:04

Heel gaaf Kim!!!

Heb je een pb teruggestuurd Nimber!
Wat onwijs stoer dat je ZT hebt gestart, snap die zenuwen echt volledig. En wat tof, er zat dus wel degelijk meer in, heel veel meer!

Eve_16
Berichten: 277
Geregistreerd: 19-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 19:22

Martine en Anika hele mooie foto’s en Kim wat een super stukje! Lekker verder uitbouwen!


Succes met alle wedstrijden dit weekend!!

Mijn laarzen zijn helaas nog steeds niet terug dus ik heb me ondertussen al voor drie wedstrijden moeten afmelden…. Baal als een stekker. Lang leve DeNiro en rosegoud dat verkleurd -O- gok er nu op dat ik ergens in mei van start kan gaan.. sla de selecties denk ik dan wel over, had het toch fijn gevonden 1/2 keer regulier te starten en ik zit in een nogal pittige kring. Maar even kijken weer zodra ze er zijn..

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 19:43

Wat een mooie filmpjes en foto’s!!

Balen van je laarzen Eve!! Hopelijk komen ze nu snel.

Train rustig verder. Inmiddels met stang en trens in plaats van trens. Daar doet hij het wel beter op. Of ik hem nog weer ga starten in de dressuur weet ik zelf nog niet, maar het door knutselen vind ik ook erg leuk. Af en toe lukken de wissels om de 2. Door verzamelen in draf gaat ook steeds simpeler, maar ik ben er zeurpiet en ik heb het gevoel dat het voor de zzl niet voldoende gaat zijn. Ondertussen kijk ik mooi jullie filmpjes mee.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 20:23

Hah Martine née veel slechter kon ook niet hihi

Ik heb ook lang door gereden op trens pas vanaf t zzlicht met s&t gestart en nog steeds rijd ik thuis meestal op trens

martinev

Berichten: 2586
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-24 20:25

Nimber schreef:
Hah Martine née veel slechter kon ook niet hihi


Oh nee, ik bedoel veel meer dan dat L1 of L2 wat je in eerste instantie dacht!

Eve_16
Berichten: 277
Geregistreerd: 19-11-21

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 20:51

Ik rij eigenlijk ook alleen op trens. Wellicht pak ik hem in de toekomst weer eens erbij maar vind het wel prima zo eigenlijk. Hij heeft een klein mondje dus ondanks aangemeten bitten wordt het al snel veel.