Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ziezoziezo22
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 19:00

Adrienne dan weet ik waar je start.
Dat viel mij ook al van de andere proef nummers

martinev

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-22 12:56

Oh dat is inderdaad apart, van die proeven zo, succes Adrienne!

Welkom Ullie, leuk! Komt vast goed in het ZZL met zulke punten in het Z2! Bij mij heeft het ook echt een tijd geduurd voor ze een wissel goed sprong, ook steeds na of achter heel klein of op twee benen, de andere ging gelijk goed. Inmiddels heeft ze het door en gaan ze eigenlijk altijd goed.

Ik ga zondagochtend eerst schrijven bij de subtopwedstrijd bij mijn vereniging, vind ik altijd superleuk en heel leerzaam en voor 's middags toch nog maar even ingeschreven om zelf te starten. Heb de komende maand eigenlijk alle weekenden al vol met andere dingen en afgelopen weekend smaakte toch wel naar meer haha!

Dat ik altijd met mijn Pivo rijd heeft zo zijn voordelen, alles wat ik doe wordt gefilmd haha! Dacht vanmorgen toen ik aan het rijden was, ach, doe eens gek, eens kijken hoe ze reageert op een serie om de twee. Heb dat zelf nog nooit gedaan en mijn paard ook niet, maar ze deed het gewoon! Verre van perfect en ik zit er vooral als een wokkel op maar he, in de categorie 'lol met je knol'!


annikavolder

Berichten: 753
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 19:10

ik heb nog 2 gave foto's van afgelopen weekend van Judimage! eindelijk eens mooie dressuur foto's ipv al het crossen;-)Afbeelding
Afbeelding

ziezoziezo22
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-10-13

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 22:56

Ik heb mijn debuut gehad.
Tevreden , maar het kan beter, te braaf gereden, vooral in de draf.
Had 208.
Hij leunde met inrijden ook erg op linkerkan, had ook last van mestwater, het voer op stal is de laatste tijd heel vet ,blijft altijd een ding dat ruwvoer.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 17:56

Mooi debuut toch!

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 20:02

Zou er heel erg blij mee zijn, maar dat komt omdat ik al heel blij ben als ik 60% rijd

ziezoziezo22
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 15:10

Ik ben nooit zo snel tevreden met mijn rijden :+ , en inderdaad zo slecht is het niet , maar ik bekijk dan tig keer de video , om dat dan weer mee te nemen in mijn rijden.
Daarom ook lang niet meer gestart, gaf wel meer rust :D
Vandaag weer bitloos gereden en kon hem al weer wat rechter houden.
Hen nu een aantal keren bitloos gereden en dan kom je erachter dat ik toch nog meer met mijn zit moet rijden.
Leuk Martinev de wissels om de 2
Rijd jij elke keer met pivo.
Ik probeer 1 keer in de 2 weken

martinev

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-22 20:25

Mooie foto's Annika!!

Ziezoziezo, hartstikke mooi debuut toch! Ik ben net als Lithya ook altijd superblij met 60%, of in de buurt! En wat tof dat je het af kan wisselen met bitloos!
Ja, ik rijd inderdaad altijd met pivo, ik kijk niet alles terug maar scroll er een beetje doorheen en er zijn altijd bepaalde punten die ik even goed terug wil kijken. Vind het echt ideaal werken!

Nou, wij hadden weer een avontuur vanmiddag :D toch Absque?

Had me door een vriendin over laten halen om vandaag nog een keer te starten, doe ik meestal niet twee weken na elkaar maar ik kan de komende weekenden niet dus vooruit dan maar. Ik hoorde al dat de jury iedereen na de proef mondeling commentaar gaf, en een werkpunt voor de tweede proef. Supertof natuurlijk! Impuls is altijd ons dingetje en begreep dat hij daar bij veel mensen wel commentaar op had, dus met het mes tussen mijn tanden gereden om te zorgen dat dat in ieder geval enigszins in orde was. Mijn, uiterst positief, maar wel fanatiek gebrachte commentaar, ging over het nog meer bergop en in verbinding rijden. Tweede proef met nog meer messen tussen mijn tanden gereden, maar man, deze jury kan wel motiveren! Zo heb ik nog nooit een proef gereden, en Juna ging echt goed lopen! Bij de zig-zagappuyementen ging ie ineens half uit zijn auto hangen en riep 'buiging!! buiging!!' wist niet wat me overkwam :):) maar bij de galop-appuyementen extra veel buiging gevraagd en dat resulteerde in zevens haha! Na de proef nogmaals mondeling commentaar, hij vond dat ik goed had gewerkt met zijn tips en dat ze echt beter ging lopen. Het leek wel een clinic in plaats van een wedstrijd!
Weer met supermooie punten naar huis, 217 en 224! Gaat lekker zo! ZZL+4 in een ruime week!

Vind het vooral echt heel gaaf dat we nu geen fouten meer maken in de proeven en dus constanter dit soort punten kunnen gaan rijden. In het Z2 waren de vliegende wissels nog niet 100% op orde en daardoor regelmatig vieren daarvoor, nu altijd mooie voldoendes en regelmatig dikke voldoendes. En die dubbeltellende pirouettes zijn voor ons ook wel heel gunstig!

absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 21:11

Zo wij hadden een pittige dag ja! Ik ben gesloopt. :')
Pony liet me de eerste proef echt zitten. Dus ik moest van hem echt even de pony achter haar billen aanzitten en zelf gaan rijden ipv de pony haar ding laten doen. Tweede proef bedacht dat ik echt even de controle zelf in de hand zou nemen en dan maar de proef verpesten. Hebben flink wat errors gehad, vooral het eerste deel. Maar daarna had ik eindelijk een heel fijn stuk! Het was het dus helemaal waard!
Heb bedacht dat ik volgende wedstrijd een keer HC start zodat ik even een keer met zweep en evt wat lichtrijden de pony overtuig de baan door te gaan. Want dit moet er wel even uit.
Ik had de eerste proef geen winst, tweede proef 216,5 dus een mooie verbetering.

Martine heb je je ook aangemeld voor de clinic? En wanneer gaan we weer op wedstrijd? :')

Annika gave foto’s! Hoe ging je debuut?

Ziezo wat goed dat je regelmatig bitloos rijdt. En mooi debuut, als je rekening houdt met de omstandigheden!

M’n nieuwe jasje <3

Afbeelding

martinev

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-22 21:57

Ja echt superknap herpakt zo, en echt waardevol zo'n jury! Denk dat wij inderdaad vaker samen op wedstrijd moeten, is me de afgelopen twee zondagen heel goed bevallen haha!

Yes, heb me ingeschreven voor de clinic, heel benieuwd wat deze man ons nog meer kan vertellen!

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 22:08

Wat ik wel echt merk is dat sinds hoger in de dressuur kom, ik wel beter mee kan rijden in de barrage. Eerder moest ik hopen dat er veel fouten werden gemaakt, maar mijn slagschippie draait soms beter dan die kleine vlooitjes. Maar ja, in het springen mag hij de wissel lopen, met dressuur moet hij ze springen. Het maakt het er niet altijd makkelijker op.

annikavolder

Berichten: 753
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 22:32

Ik wil ook heen waar jullie heen gaan, daar hangt een goede vibe ;-)

Ik was tevreden, eerste proef was ik zelf iets passief en aan het "overleven"in de proef, maar wel foutloos erdoor met kleine slordigheden. 2e proef was hij heeeeeel erg heet en daardoor steeds kantelen en me voor zijn in de wissels. eerste proef 203,5 en 200 en 2e proef 185 en 190. Volede me wel een beetje calimero tussen al die subtop dressuurpaarden met mijn crossbeest. Zaterdag hele fijne oefencross in Renswoude gereden en paar best hoge hindernissen gedaan en de afsprong het water in die in de M cross stond.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 06:38

Haha leuk te lezen dat de jury zo fanatiek is. Zo is hij ook met lessen.
Waar geeft hij de clinic? Misschien wel leuk om ook heen te gaan.

Ik ben ook blij met 60 % hoor! Voorheen stond mijn doel wel op 65% maar sinds we zzzwaar starten wil ik gewoon eens een proef zonder fouten rijden. Lijkt me ook wel eens leuk. Je moet nu zo super snel schakelen als je een foutje maakt anders heb je meteen 2 onderdelen aan snot.
Maargoed we sturen nog even door en we puzzelen mooi door.

martinev

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-22 07:55

De kop is eraf Annika!! Ik was aan het schrijven bij jouw tweede proef, het hete zorgde er ook voor dat de kwaliteit van de gangen wat achteruit ging. Maar hé, lekker kilometers maken, komt vanzelf goed!
Hoorde gisteren trouwens dat ze dit jaar in het winterseizoen ook Z blijven organiseren in Zeist, gewoon in de buitenbaan!

Nimber, dat geloof ik graag, van dat fanatieke in zijn lessen. Had nog nooit van deze man gehoord, maar begrijp dat hij toch redelijk bekend is. Die clinic geeft hij ook bij Schaerweide in Zeist.

Deeks93
Berichten: 1106
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 08:04

Wij hebben ons debuut ook gehad!
In de Z2 hadden we 218,5 en waren we 2e en in de zzl hadden we 210,5 en was ik 3e!
Hij viel met de linker kwartpirouette stil, wissels op de laatste lijn waren niet goed. Maar ach, was leuk om te doen en we kunnen weer even puzzelen!

absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 09:06

Hey wat goed Adrienne, mooie punten

Ik heb spierpijn. :')

carina

Berichten: 2784
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 13:50

martinev schreef:
De kop is eraf Annika!! Ik was aan het schrijven bij jouw tweede proef, het hete zorgde er ook voor dat de kwaliteit van de gangen wat achteruit ging. Maar hé, lekker kilometers maken, komt vanzelf goed!
Hoorde gisteren trouwens dat ze dit jaar in het winterseizoen ook Z blijven organiseren in Zeist, gewoon in de buitenbaan!

Nimber, dat geloof ik graag, van dat fanatieke in zijn lessen. Had nog nooit van deze man gehoord, maar begrijp dat hij toch redelijk bekend is. Die clinic geeft hij ook bij Schaerweide in Zeist.



Gefeliciteerd met de goede resultaten!

Fijn dat je de locatie van de clinic deelt, wil altijd al een clinic van hemzelf rijden. Hij organiseerd zelf altijd wel veel clinics op zijn locatie, maar zelden van hemzelf :D

Nina1999
Berichten: 913
Geregistreerd: 18-08-13

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 14:47

Welke jury gaat dit over? Klinkt super leerzaam om een clinic bij hem te rijden!

ziezoziezo22
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-10-13

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 18:52

Mooie punten zie ik van verschillende personen voorbij komen
*\%/*
ABSQUE mooi jasje

martinev

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-22 20:50

Nina1999 schreef:
Welke jury gaat dit over? Klinkt super leerzaam om een clinic bij hem te rijden!


Het gaat om Yorick Smit!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 21:25

Je kan m ook appen voor een lesje hoor.
Ik les sinds 3 jaar bij hem al is het afspreken nogal een uitdaging. Dus het wisselt nog wel eens qua regelmaat. Voorheen ging ik nog wel eens daarheen.

annikavolder

Berichten: 753
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 22:56

martinev schreef:
De kop is eraf Annika!! Ik was aan het schrijven bij jouw tweede proef, het hete zorgde er ook voor dat de kwaliteit van de gangen wat achteruit ging. Maar hé, lekker kilometers maken, komt vanzelf goed!
Hoorde gisteren trouwens dat ze dit jaar in het winterseizoen ook Z blijven organiseren in Zeist, gewoon in de buitenbaan!

Nimber, dat geloof ik graag, van dat fanatieke in zijn lessen. Had nog nooit van deze man gehoord, maar begrijp dat hij toch redelijk bekend is. Die clinic geeft hij ook bij Schaerweide in Zeist.


Ja dan wordt het net een shetlander in draf...........

Leuk dat ze doorgaan in de winter, ga ik in de gaten houden!!

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 23:07

Zo te lezen zitten jullie wel in een hele fijne regio. Buiten starten. Als het een zachte winter is, zou ik dat liever hebben dan indoor.

ullie2001

Berichten: 230
Geregistreerd: 13-02-09

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 11:23

Ziezozoezo, wat knap echt netjes gefeliciteerd met deze mooie punten.Mooi debuut

Annika,hele mooie foto's van jullie

Martina, ik zou me ook een hoedje schrikken als de jury zo uit het raam roept hihi. Gelukkig met opbouwend kritiek.en gefeliciteerd met je punten, knap!!

Adrienne, gefeliciteerd met je mooie punten en je debuut, nu lekker km gaan maken in het zz licht.

ullie2001

Berichten: 230
Geregistreerd: 13-02-09

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 11:24

Ik heb net ook de eerste ZZ licht wedstrijd opgegeven en hoop m'n debuut net zo als van jullie verloopt en 60% kan halen.
Ik start in Groesbeek (keizersstad)