Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
evelien11
Berichten: 716
Geregistreerd: 12-08-10
Woonplaats: Friesland

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 21:04

Gefeliciteerd Kim!

martinev

Berichten: 2588
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-23 14:25

Wauw ik ben zo blij!! Vanmorgen (in de stromende regen, dat dan weer wel haha) met een superfijne proef mijn laatste puntje gereden, wij mogen lichte tour starten!! *\o/* *\o/*

Vind ik toch wel echt een hele gave mijlpaal, zeker omdat we dit paard zelf hebben gefokt en ik haar helemaal zelf heb opgeleid, ik had hiervoor niet hoger dan M2 gereden met de moeder van deze merrie. Ik stuiter de rest van de dag nog wel even door denk ik! :):)

kim2008
Berichten: 295
Geregistreerd: 03-06-08
Woonplaats: Melick

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 17:03

Wat super gaaf!! Gefeliciteerd, wat een super mooie prestatie!!! Geniet ervan!

Lithya

Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 17:07

Echt super gaaf, gefeliciteerd!!

Wij zijn al sinds januari niet meer gestart, maar hij gaat de laatste tijd zo fijn… maar de moed om te starten is geloof ik ergens anders blijven steken.

martinev

Berichten: 2588
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-23 13:28

Dank jullie!!

Lithya, wat houdt je vooral tegen?

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 21:31

Gaaf Martine! Ik was daar ook en geen winstpunten maar wel heel tevreden, 2x 58% deze keer al een flinke verbetering op de vorige keer toen had ik 54%. Het moet allemaal nog meer bergop en losser door het lijf maar ik kan er nu wel aan rijden zonder dat hij super heet wordt en overal wissels tussen propt.... Ik vind trouwens subtop starten wel ineens stuk duurder dan de basis. 25 euro per proef ipv 12,50 ( je hebt natuurlijk ook 2 juryleden) maar zo is even op wedstrijd incl de benzine om er te komen een dure aangelegenheid

Lithya

Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 21:35

Dan ben je er wel bijna annikavolder!!

@martine: dat hij na A weer denkt, oliebol geen hindernissen, laat maar en dan weer net te lang en laks wordt.

kim2008
Berichten: 295
Geregistreerd: 03-06-08
Woonplaats: Melick

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 23:25

Ik heb vorige weekend Limburgse kampioenschappen gereden. Mega trots op m’n paard. Wisseltjes nog moeilijk maar wel rustig gebleven. Halslengte blijft dingetje maar al zoveel beter. Niet gereden op spektakel maar een gladde proef en dat lukte. Behalve dat ik verkeerd reed maar dat mag de pret niet drukken :+

https://youtu.be/Vag0LxYHqyg

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 16:01

Gefeliciteerd Martinev! *\o/*

Evengoed top Kim & Annika, tevreden gevoel is het belangrijkste :D


Ik heb ook de stoute schoenen aangedaan...
Dit weekend gaan mijn kleine meisje & ik voor het eerst officieel PSG starten :oo
Mijn eerste eigen paard en ook nog eens volledig zelf opgeleid. Het boeit me nu al niet wat er gaat gebeuren, ik ben zo trots op deze mijlpaal!
Ik hoop trouwens wel dat ik mijn zenuwen onder controle kan houden zodat ik ook echt tot 3 & 4 kan tellen in de wissels :+

Na alle hunter derby rubriejen moet ik wel weer even uitvogelen hoe ik de gewichtjes terug in mijn slipjas krijg :')

Afbeelding

Lithya

Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 17:08

Succes Snow White!!

martinev

Berichten: 2588
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 22:33

Dank jullie!! Ben nog steeds aan het nagenieten haha!

Hartstikke goed gedaan toch Annika! Vond het erg gezellig elkaar weer eens te zien, was wel een mooie toevalligheid, dat we zo na elkaar startten! Alle twee ook even natgeregend haha!

Lithya, ah, ja, dat is wel een dingetje ja. Ik zou het er toch gewoon weer eens op wagen, wie weet zet hij dat fijne lopen van thuis wel gewoon door op wedstrijd!

Goed gereden Kim, gaaf paard heb je!

Superstoer Snow_White! Heel veel succes!

Voor wie het leuk vindt, paar stukjes uit mijn proef, ik zie zelf heel veel dingen die beter kunnen, maar ben wel blij met het rustige en relaxte beeld. En nee, ik heb zeker niet de grootste en beste beweger, maar ze doet alles wel heel braaf! Superblij met mijn fijne merrie!


ziezoziezo22
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 23:54

Martinev fijn beeld, wat gaaf dat je lichte tour mag. Jammer niet de hele proef op YouTube,was wel benieuwd, zit namelijk zelf nog in twijfel voor het zzz.

Kim nette proef jammer dat je fout reed.

Snowwhite zelf opgeleid voelt toch wat bijzonderder.

martinev

Berichten: 2588
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-23 08:39

Dank je! Heb de hele proef even voor je geüpload, zeker niet perfect, maar ik ben er heel tevreden mee!


ziezoziezo22
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 10:16

Wat fijn dat ik je proef mag bekijken.
Wat een fijn en vriendelijk beeld.
Mooi locatie waar is het.
Ik heb mijn startkaart voorlopig stop gezet, laatste dag van geldigheid een zzz gestart , maar hij moet meer over de rug en op lengte blijven, was nu vooral bezig met al die onderdelen en vergat het belangrijkste .wat foutjes had 57.5 %
Hij drukt graag zijn hals er op drukt dan zijn rug weg.
Maar zit wel in twijfel vind het ook een flink kosten plaatje want ik moet daar naast dan ook regelmatig les nemen anders komt het hele maal niet goed.
En het is ook niet meer in de buurt.

martinev

Berichten: 2588
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-23 19:51

Dit is bij mijn eigen vereniging in Soest, hebben heel veel wedstrijden, dus dat is ideaal, voor mij nog geen 5 minuten met de trailer.
Moet zeggen dat ik het ook prijzig vind allemaal hoor, twee proeven ben je al 50 euro kwijt, en 50 euro benzinekosten ben je tegenwoordig ook zo kwijt, ben meestal wel een uur onderweg naar een wedstrijdlocatie.
Aan de andere kant, ik vind het ook superleuk en geniet ook enorm van mijn lessen, en dan mag een hobby ook wel wat kosten.

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 23:48

Ja zeker heb het er wel voor over maar maak wel bewuster keuzes. Voorheen even in de buurt 2 proefjes starten op 5 min rijden voor 25 euro is toch simpeler. en met het crossen, springen, dressuren en dus ook lessen in alle disciplines is het een flinke kostenpost ( maar wel elke euro waard om zoveel leuke dingen te kunnen doen!)

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 05:50

Tja, het kan altijd erger...
+ kosten voor benzine, lidmaatschap, coaching, verzekering, etc.
Stal is verplicht zelfs als je hem niet gebruikt, maar hij wordt aan het einde van de wedstrijd wel door anderen uitgemest :roll:
Startgeld is trouwens hetzelfde voor een bixieproef en een grand prix proef...


Dit is dus de reden dat ik vaak met mijn eigen paard maar één officiële wedstrijd per jaar start :+
Gelukkig zijn de springwedstrijden iets goedkoper, maar nog steeds erg duur in vergelijking met Nederland.

Afbeelding

ziezoziezo22
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-10-13

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 08:33

Snowwhite wat een bedrag om op wedstrijd tegaan.
En een hobby mag geld kosten, maar je kunt het maar 1 keer uitgeven.

martinev

Berichten: 2588
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-23 09:23

Wow, dat is wel een megabedrag zeg, pff dan is de lol er inderdaad snel af. En eens hoor ziezoziezo, vind het hier ook duur worden. Een paar jaar geleden was het inschrijfgeld voor een eventingwedstrijd bijvoorbeeld zo rond de 30 euro, nu is dat bijna overal ook al 50.

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 12:16

Jeetje Snowwhite, dat is wel even andere koek! Snap dat je dan maar heel af en toe gaat!

martinev

Berichten: 2588
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-23 09:34


kim2008
Berichten: 295
Geregistreerd: 03-06-08
Woonplaats: Melick

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 10:30

Ik had het gezien!! Superleuk, mooi om de ontwikkeling te zien!!

Lithya

Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 11:46

Leuk topic, had hem bekeken! Voelt echt goed hè, met eigen fokproduct zo ver te komen.

Had de stoute schoenen aangetrokken. Wedstrijd opgegeven. Alles schoon. Nog even kijken op startlijsten ivm de regen: afgelast…

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 13:33

Vervelend Lithya -O-

Mijn debuut ging an sich prima, ik was best nerveus wat Roz duidelijk oppikte maar ik ben evengoed erg trots.
Na de draf & staptour zaten we rond de 65%, maar door wat fouten in de galop in de coëfficiënten kwamen we uiteindelijk uit op 55%. Ik had verkeerd geteld in de 4 en wissels om de 3 werden wissels om de 2 door een erg enthousiaste Roz :+
Nu is het doel om de winter door te trainen en dan volgend jaar voor het "echt" goed knallen in de PSG en I1 :D

Afbeelding

Ben hier wel echt heel blij mee. Eerst werd ze vaak zo heet dat het stapgedeelte mis ging (blijft toch een volbloed natuurlijk), maar ze was zo chill <3

Afbeelding

Lithya

Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 18:10

Wel fijn te weten dat om de 2 er ook al op zit. Hebben wij voor de lol laatst geprobeerd, met als eners. Leek meer of we inuitjes sprongen.