Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 5 [ 110 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kampioenschappen pony op laatste schooldag

 
Profiel   

Onze provincie heeft het idee opgepakt om het kampioenschap springen pony's samen te laten vallen met de laatste schooldag.

Na alle selectiewedstrijden is het voor de kinderen een hele eer dat ze naar de kampioenschappen mogen.

Volgens de wet mogen scholen niet mee werken om verlof te geven.
Dus is nu de keuze, we rijden geen kampioenschap of we laten de kinderen spijbelen.
met andere woorden of er is een grote teleurstelling of we leren kinderen zich niet aan de wet te houden.

Terwijl de oplossing volgens mij vrij simpel is. Kampioenschappen in het weekend.

Wie heeft deze uitdaging ook?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-22 15:32 



 
Profiel   

Heb je het überhaupt al aan je school voorgelegd? Wellicht maak je een probleem van niets en krijg je toestemming.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-22 15:46 



 
Profiel   

Laatste schooldag is vaak rapporten uitdelen en een klein feestje met de klas. Enorm sneu voor een kind omdat te moeten missen maar kampioenschap missen wil je ook niet.

Is er vanuit de ouders protest aangetekend bij de organisatie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-22 15:48 



 
Profiel   

Ken de uitdaging niet, maar ik zou gewoon bij beide partijen je uitdaging aangeven en vragen of ze met je mee willen/kunnen denken voor een passende oplossing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-22 15:50 



 
Profiel   

ja navraag gedaan bij school, wettelijk niet toegestaan en scholen worden daar ook op gecontroleerd.
Dus nee, geen medewerking.

Ik vind dat school belangrijker is dan paardrijden. De kans is groot dat ze daar hun geld niet mee gaan verdienen.

Waar ik vooral moeite mee heb is dat men bij de organisatie van zo'n evenement daar niet naar kijkt. En er maar vanuit gaan dat scholen toestemming gaan geven.
Zo verbaas ik me dus ook over de eerste reacties dat de laatste schooldag niet belangrijk zou zijn.
Voor sommige deelnemers is dat de afsluiting van hun lagere school tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-22 15:53 



 
Profiel   

Niet belangrijk in de zin dat ze die dag toch verder geen reet meer doen en het idd alleen een laatste dagje samen is. Tsja, imo kan je ook de dag ervoor afscheid nemen.
Maar ja. Wat niet mag dat mag niet...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-22 15:56 



 
Profiel   

Dat kun je allemaal niet invullen voor school, ouder en kind.

De bond moet zoiets gewoon voorkomen. Punt.

Uiteindelijk is het kind de gedupeerde en die heeft er zelf nul invloed op. Sneu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-22 16:10 



 
Profiel   

Als het over regio Brabant gaat, het tijdschema is nog geheel niet bekend.
Ben dus vooral erg benieuwd wanneer deze online komt zodat we überhaupt weten hoe en wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-22 16:46 



 
Profiel   

Welke groep?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-22 17:21 



 
Profiel   

Ik zou duidelijk een loedermoeder zijn, mijn kind mocht naar de kampioenschappen met die mededeling bij school. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-22 17:48 



 
Profiel   

Als ik voor de school van mijn kleindochters mag praten: de feestjes zijn de dagen ervoor al geweest, ook het afscheid en de laatste dag is nog maar een halve. Ik zou met een gerust geweten naar het kampioenschap gaan.
Maar echt wel heel slordig en onnadenkend van de organisatie

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-22 17:52 



 
Profiel   

Wat wil je kind zelf?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-22 17:53 



 
Profiel   

KimD schreef
Ik zou duidelijk een loedermoeder zijn, mijn kind mocht naar de kampioenschappen met die mededeling bij school. :=


Nou, ik ook :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-22 17:54 



 
Profiel   

Sja, als juf zou ik eigenlijk iets anders moeten zeggen maar als dat kampioenschap een 'once in a life time' is en jouw dochter zou één van mijn leerlingen zijn, dan had ik haar onwijs veel succes en plezier gewenst en met een knipoog haar absentie op 'ziek' hebben gezet. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-22 18:04 



 
Profiel   

onze oudste had dat zoiets laatst ook. Ze miste door de lange schooldag haar laatste wedstrijd voor het NK ( andere sport) en ik heb aan school het voorgelegd en uitgelegd hoe belangrijk de training voor haar was. Ze mocht toen een uur eerder naar huis.

Persoonlijk ben ik daar makkelijk in en zou ik mijn dochter gewoon laten gaan, laat de inspectie maar komen. Er gebeurt echt niets al ze eens een dagje missen doordat ze naar een kampioenschap gaat. Het is nog maar een kind, als wij iets leuks/belangrijks hebben kunnen we toch ook een dagje vrij nemen? ZE hebben nog een heel leven voor zich waarin ze nog veel moeten, van 1 dagje school missen voor iets héél leuks en goed voor hun ontwikkeling krijgen ze echt niets.

( een van onze kinderen is al jaren ernstig ziek, ik kan je vertellen dat zodra de school moeite moet doen om onderwijs te geven aan je ( zieke) kind, dat thuis zitten ineens geen probleem meer is en er niemand meer verantwoordelijk is voor het feit dat je leerplichtige kind, die dolgraag onderwijs wil, geen onderwijs krijgt. Vandaar dat ik andersom ook een stuk makkelijker ben geworden)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-22 18:09 



 
Profiel   

cjb schreef
ja navraag gedaan bij school, wettelijk niet toegestaan en scholen worden daar ook op gecontroleerd.
Dus nee, geen medewerking.

Ik vind dat school belangrijker is dan paardrijden. De kans is groot dat ze daar hun geld niet mee gaan verdienen.

Waar ik vooral moeite mee heb is dat men bij de organisatie van zo'n evenement daar niet naar kijkt. En er maar vanuit gaan dat scholen toestemming gaan geven.
Zo verbaas ik me dus ook over de eerste reacties dat de laatste schooldag niet belangrijk zou zijn.
Voor sommige deelnemers is dat de afsluiting van hun lagere school tijd.


Als je het al hebt nagevraagd bij school en je meldt je kind af/ziek die dag dan heb je kans dat ze je gaan controleren.
Dan krijg je met een beetje geluk een waarschuwing van de leerplichtambtenaar en met een beetje pech een boete.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-22 18:12 



 
Profiel   

Ik werk op school. En de laatste dag voor de vakantie moeten we voor 9 uur de ziekmeldingen door geven. Leerplichtambtenaar van de gemeente controleerd!
Laatste schooldag mogen we geen verlof geven. Zeker niet voor een sportwedstrijd!

Heel raar dat het kampioenschap dan is.
Maar, mijn kinderen zou ik dus niet laten gaan. Ze zijn leerplichtig. Ik zou bij de wedatrijdorganisatie gaan klagen. En niet bij de school die zich gewoon aan de wet houdt

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-22 18:29 



 
Profiel   

Het zou gewoon geen issue moeten zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-22 19:40 



 
Profiel   

Is het niet een optie om af te wachten wat de starttijden zijn en het programma op school, wellicht is het toch te combineren. Verder zou ik inderdaad een klacht neer leggen bij de organisatie, wellicht dat ze er dan in andere jaren beter rekening mee gaan houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-22 19:44 



 
Profiel   

Ik zou het nu al bij de wedstrijdorganisatie neerleggen. Dan kunnen ze er nu al rekening mee houden in plaats van op het laatste moment geconfronteerd te worden, dan is er vaak niet veel meer mogelijk.

De laatste schooldag is een dingetje omdat heel veel ouders die gebruiken om een dagje eerder op vakantie te gaan. En waar stop je dan, want is de donderdag ook vrij ook ok dan?
Aan de andere kant, ze doen helemaal niets die dag. Zorg dan als school dat die dagen ook echt nut hebben want je werkt het zo juist in de hand dat ouders andere keuzes maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-22 19:58 



 
Profiel   

Regiokampioenschap pony's springen NH startte ook op een schooldag al om 2 of 3 uur. Ik vind dit zo bijzonder. Ik geloof niet dat iedereen al om 13:00 uur vrij was..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-22 20:45 



 
Profiel   

Ik zou het op de sociale media slingeren. Een goed geschreven stuk waarin aandacht wordt gevraagd voor dit terugkerende probleem veroorzaakt door een sportbond die de leerplicht naast zich neer denkt te kunnen leggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-22 21:11 



 
Profiel   

Zoals ik hierboven lees, zie ik dus dat de juffen voor 09.00 u moeten melden wie ziek of ongeoorloofd afwezig zijn.
Kind een ochtendje naar school of paar uurtjes en daarna lekker ophalen. Zou ik niet zo moeilijk in zijn en als je dochter het hele jaar netjes naar school gaat krijg je van leerplicht alleen maar een foei dat mag niet te horen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-22 21:22 



 
Profiel   

Kun je niet even contact opnemen met de leerplichtambtenaar? Die kan jullie gratie verlenen. Zitten zowel jullie als de school niet in de problemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-22 21:30 



 
Profiel   

cjb schreef
ja navraag gedaan bij school, wettelijk niet toegestaan en scholen worden daar ook op gecontroleerd.
Dus nee, geen medewerking.

Ik vind dat school belangrijker is dan paardrijden. De kans is groot dat ze daar hun geld niet mee gaan verdienen.

Waar ik vooral moeite mee heb is dat men bij de organisatie van zo'n evenement daar niet naar kijkt. En er maar vanuit gaan dat scholen toestemming gaan geven.
Zo verbaas ik me dus ook over de eerste reacties dat de laatste schooldag niet belangrijk zou zijn.
Voor sommige deelnemers is dat de afsluiting van hun lagere school tijd.


Klopt, de laatste schoolweek mag geen verlof gegeven worden. Hierboven wordt het al een aantal keer benoemd 'geen belangrijk dag meer, dus ik zou mijn kind thuis houden'. Dat wordt dus heel veel gedaan. Vliegtickets zijn nog goedkoper, vrienden uit andere regio hebben al eerder vrij en we willen graag samen reizen etc.
Ik werk op een school waar ruim 85% van de leerlingen een andere etnische achtergrond hebben. Je wit niet weten wat er allemaal uit de kast getrokken wordt zodat ze eerder naar het land van herkomst kunnen voor lange tijd.
Leerplicht is in de laatste week een stuk strenger. Helaas voor mensen die er geen misbruik van maken.

Ontzettend dom van de KNHS om op deze dag een kampioenschap te organiseren, sowieso vreemd op een doordeweekse dag met kinderen. Vraag me altijd af wat er bij de organisatie gedacht wordt wanneer ze een vrijdag inplannen waarop het gewoon school is voor kinderen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-22 21:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 5 [ 110 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen