Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 5 [ 110 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kampioenschappen pony op laatste schooldag

 
Profiel   

Aan de andere kant. Later organiseren geeft weer gezeur, want vakantie.
Dat ze vrijdag erbij pakken is ook omdat er genoeg zijn die niet op zondag ‘mogen’ rijden.
Dus probeer het als organisator maar goed te doen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-22 07:21 



 
Profiel   

Needje schreef
Aan de andere kant. Later organiseren geeft weer gezeur, want vakantie.
Dat ze vrijdag erbij pakken is ook omdat er genoeg zijn die niet op zondag ‘mogen’ rijden.
Dus probeer het als organisator maar goed te doen.

Niet op zondag "mogen" rijden is een vrijwillige keuze, school (en werk) is een verplichting. Dus dat vind ik geen vergelijk. En dan vind ik niet organiseren op zondag ook hypocriet, want er zijn ook overtuigingen die de zaterdag of vrijdag tot belangrijk(st)e dag verheven hebben. En daar wordt ook geen rekening mee gehouden.

Volledig eens met Boras.
Boras schreef
Het zou gewoon geen issue moeten zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-22 09:03 



 
Profiel   

Zoals ik al zei. Ze kunnen het nooit voor iedereen goed doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-22 09:17 



 
Profiel   

har166 schreef
Kun je niet even contact opnemen met de leerplichtambtenaar? Die kan jullie gratie verlenen. Zitten zowel jullie als de school niet in de problemen.


Nee hoor, zo werkt dat niet. Dit is aan school, niet aan leerplicht.
Totdat school ongeoorloofd verzuim vermoedt en het doorzet naar leerplicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-22 11:50 



 
Profiel   

Boras schreef
Ik zou het op de sociale media slingeren. Een goed geschreven stuk waarin aandacht wordt gevraagd voor dit terugkerende probleem veroorzaakt door een sportbond die de leerplicht naast zich neer denkt te kunnen leggen.


Dit lijkt me de beste optie +:)+
Na eerst even zelf contact hebben en uitspreken hoe belachelijk je het vindt en kijken of ze het een dag later willen doen.
En anderen in hetzelfde schuitje even polsen enzo.

Ik vind het echt belachelijk dat een sportbond op deze manier kinderen en ouders (en scholen) voor het blok zet.
De arrogantie! Dat zou gecorrigeerd moeten worden.

Dat gezegd hebbende... ik heb die kleine van ons de maandag van de laatste week voor de zomervakantie een dagje niet naar school laten gaan, omdat er dat weekend een Ouder & Kind survival werd gehouden (inclusief slapen in het bos) die helaas niet in de vakanties werd gehouden, anders hadden we daar wel voor gekozen.

Overleg gehad met de juf en school (want ik wil er niet over liegen en wil ook niet die kleine in verlegenheid brengen, die moet er gewoon vrijuit over kunnen praten vind ik :j ) en die vonden het super tof en leerzaam....directrice heeft nog gezocht naar mogelijkheden maar ze mochten geen toestemming geven en moesten het doorgeven aan de leerplicht ambtenaar.

Dat zou dan een boete van 100 euro op kunnen leveren.
Tja dat moet dan maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-22 12:06 



 
Profiel   

Ach, je moet nog lang genoeg naar school en op 1 schooldag (zeker zo'n laatste) leren ze echt minder dan van een grote wedstrijd..

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-22 12:11 



 
Profiel   

Needje schreef
Zoals ik al zei. Ze kunnen het nooit voor iedereen goed doen.



Maar Needje, daar gaat het hier niet om.

Het gaat niet om iemand of iedereen.
Het gaat om wetgeving.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-22 12:28 



 
Profiel   

HopeMyDay schreef
Ach, je moet nog lang genoeg naar school en op 1 schooldag (zeker zo'n laatste) leren ze echt minder dan van een grote wedstrijd..


Ook daar gaat het niet om.

Het gaat om de stap daarvoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-22 12:30 



 
Profiel   

Heb je de provincie al gebeld en gevraagd hoe zij het voor zich zien? Probleem voorleggen en vragen hoe zij zich hierin kunnen bewegen.
Hoelaat is het kampioenschap en tot hoelaat zit je dochter op school? Mag ze misschien wel 1/2/3 uurtjes eerder weg? Kan iemand de pony alvast brengen of jullie wellicht de avond van te voren brengen en een stal huren?
Lastig hoor. Heb het helaas ook eens gehad, ik mocht de pony’s voorbrengen voor een keuring toen ik 13 was dus een super grote eer, maar ja… ik had examens… baal er nog steeds van haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-22 12:37 



 
Profiel   

Ik heb de uitdaging niet, maar ik viel een beetje over je 'of we leren de kinderen zich niet aan de wet te houden'. Is dat zo? Je kunt het ook omdraaien: leer je kind dat hij/zij prioriteiten mag stellen en mág kiezen voor hetgeen wat hij/zij leuk vind.

Ik ben zo'n kind dat inderdaad opgevoed is om zich altijd aan de regeltjes te houden. Laten we voorop stellen dat ik daarmee al extreem in de minderheid ben, want iedereen overtreed tegenwoordig te regels blijkbaar. Wordt ook getolereerd in vele opzichten. Ik heb braaf school gevolgd maar ben er nooit gelukkiger van geworden. Wél ben ik van paarden gelukkiger geworden. Misschien niet helemaal relevant voor dit topic, maar ik wilde het toch even omdraaien :D

Verder zou ik het inderdaad gewoon beide partijen voorleggen. Wellicht kan beide? Laatste schooldag op de ochtend en het kampioenschap in de middag? Of andersom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-22 12:45 



 
Profiel   

Ja, laten we kinderen leren zich niet aan de wet te houden. Dat lijkt me een geniaal plan. Klaar :)* :D ( 8)7 )

Ik wens alle kinderen die het aangaat veel succces en plezier

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-22 12:58 



 
Profiel   

Boras schreef
Ja, laten we kinderen leren zich niet aan de wet te houden. Dat lijkt me een geniaal plan. Klaar :)* :D ( 8)7 )

Ik wens alle kinderen die het aangaat veel succces en plezier


Alsof dat nu wel gebeurt :') Hier racen kinderen op crossmotoren door een natuurgebied. Moet kunnen zegt men, want ze mogen al zo weinig en laat hen ook eens plezier hebben 8)7

Maargoed. Lastig hoor TS, ik snap je frustratie/uitdaging!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-22 13:08 



 
Profiel   

Je kan je ook bij sommige wetten afvragen hoe relevant het is.
Super gave ervaring voor je kind die voor altijd bijblijft. Een laatste schooldag is (vaak) niet zo bijzonder… Hier is de laatste schooldag waterspelletjes. Nou een wet die je verplicht met een waterpistool rond te rennen is best gek toch ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-22 13:17 



 
Profiel   

Laatste schooldag is vaak geen volledige dag en wellicht is het kampioenschap in de namiddag/avond. Dat zou ook nog goed kunnen.
Dus ik zou even de tijden afwachten en dan beslissen.
Ook de laatste schooldag is een schooldag

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-22 13:52 



 
Profiel   

Dus jullie mochten nooit eens een extra dagje thuisblijven of een dagje spijbelen onder de noemer 'ziek'? Jullie hebben wat gemist, dat waren de allerleukste dagen met mijn moeder. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-22 13:55 



 
Profiel   

KimD schreef
Ik zou duidelijk een loedermoeder zijn, mijn kind mocht naar de kampioenschappen met die mededeling bij school. :=

Toevallig vorige week koffie uurtje gehad met de leerplichtambtenaar erbij en daar werd dit uitvoerig besproken en er staat gewoon een dikke boete op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-22 13:56 



 
Profiel   

Alja schreef
KimD schreef
Ik zou duidelijk een loedermoeder zijn, mijn kind mocht naar de kampioenschappen met die mededeling bij school. :=

Toevallig vorige week koffie uurtje gehad met de leerplichtambtenaar erbij en daar werd dit uitvoerig besproken en er staat gewoon een dikke boete op.


Ja boeie, lekker doen als ze dat willen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-22 13:58 



 
Profiel   

Tja zo kun je ook denken :+

School is niet iets vrijblijvends en denk ook niet dat we hier over topsport praten.
Maar een ieder moet gewoon lekker z’n ding doen maar denk dat zulke reacties wel wat zeggen over je normen en waarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-22 14:04 



 
Profiel   

KimD schreef
Dus jullie mochten nooit eens een extra dagje thuisblijven of een dagje spijbelen onder de noemer 'ziek'? Jullie hebben wat gemist, dat waren de allerleukste dagen met mijn moeder. :=


Nee, mijn ouders zouden een rolberoerte van het idee alleen al gekregen hebben :D

Ik vind het gewoon een fout van de organisatie, je zet ouders en kinderen zo voor een onmogelijk dilemma.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-22 14:05 



 
Profiel   

Needje schreef
Aan de andere kant. Later organiseren geeft weer gezeur, want vakantie.
Dat ze vrijdag erbij pakken is ook omdat er genoeg zijn die niet op zondag ‘mogen’ rijden.
Dus probeer het als organisator maar goed te doen.


Ik neem aan dat het hier over de regio Brabant gaat.

Je kunt het inderdaad nooit voor iedereen goed doen, maar ik vind dat ze dit seizoen wel hele bijzondere keuzes hebben gemaakt. De kampioenschappen zijn verzet naar een ander weekend (nasleep corona dus niet te voorkomen), toen hebben ze er al voor gekozen om de kampioenschappen springen en dressuur, zowel paarden als pony's in de zomervakantie te zetten. Er zijn hier veel mensen die rekening met de kampioenschappen houden bij het plannen van hun vakantie, maar als ze dan de kampioenschappen verzetten, heeft dat natuurlijk geen zin. Dat was imo al makkelijk te voorkomen geweest door de kampioenschappen dit weekend en vorig weekend te plannen, dan was er al minder gedoe geweest. Vervolgens kiezen ze er ook nog voor om de lagere klasses (1m paarden en pony's springen) op de vrijdag te doen, in plaats van de klasses waar vooral profs uitkomen +:)+

TS, ik ga er eigenlijk vanuit dat ze de rubrieken wel (later) op de middag plannen. Heb je dat al nagevraagd? Als ze het in de ochtend plannen, is een berichtje op social media denk ik wel op zijn plek. Er zijn vast en zeker meer mensen die hier last van hebben... Ik zou je wel adviseren om vandaag nog te mailen vanaf welke tijd je kunt, zodat ze daar eventueel rekening mee kunnen houden bij het maken van de startlijst. Als die eenmaal online staat, kun je helemaal niets meer. Misschien kan het nét helpen als je dochter aan het einde van de rubriek mag starten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-22 14:06 



 
Profiel   

Alja schreef
Tja zo kun je ook denken :+

School is niet iets vrijblijvends en denk ook niet dat we hier over topsport praten.
Maar een ieder moet gewoon lekker z’n ding doen maar denk dat zulke reacties wel wat zeggen over je normen en waarden.


In het 'echte leven' werk ik al 15 jaar bij hetzelfde bedrijf en ben in die 15 jaar twee keer ziek gemeld, één keer omdat ik opgenomen werd in het ziekenhuis met een dubbele longontsteking en daar twee weken moest blijven (in de ochtend nog gewoon gewerkt voor opname) en afgelopen week vanwege een positieve coronatest. Ik denk dat die normen & waarden wel goed zitten ondanks dat ik op de basisschool wel eens een spijbeldagje had. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-22 14:10 



 
Profiel   

Ik ben het eens met Boras.

De organisatie/Sportbond zit hier fout naar mijn idee.
Zij mogen niet verwachten dat ouders hun kind wel even van school halen. Zeker niet voor de normale sportniveau's.
Zodra kinderen internationaal rijden, zitten ze vaak in een soort sportklas en die krijgen meer ruimte om te sporten tijdens schooluren.
Maar voor de gewone sport zou dat niet moeten mogen en zouden de wedstrijden gewoon in het weekend of in de vroege avonduren moeten worden verreden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-22 14:12 



 
Profiel   

ingvdh schreef
Ik zou het nu al bij de wedstrijdorganisatie neerleggen. Dan kunnen ze er nu al rekening mee houden in plaats van op het laatste moment geconfronteerd te worden, dan is er vaak niet veel meer mogelijk.

De laatste schooldag is een dingetje omdat heel veel ouders die gebruiken om een dagje eerder op vakantie te gaan. En waar stop je dan, want is de donderdag ook vrij ook ok dan?
Aan de andere kant, ze doen helemaal niets die dag. Zorg dan als school dat die dagen ook echt nut hebben want je werkt het zo juist in de hand dat ouders andere keuzes maken.

Dit en dit alleen gaat je met name een probleem opleveren: teveel ouders gaan al vrijdag vroeg weg op vakantie dus worden ziektemeldingen etc véél strenger gecontroleerd die dag. Op welke andere dag dan ook, was het veel makkelijker geweest maar de laatste schooldag gaat je wel een grote kans op een leerplichtambtenaar in je nek geven.

Heel bijzonder dat dit zo georganiseerd wordt, alle basisschoolkinderen zullen nog iig tot 12 uur op school zitten.
Kampioenschappen zijn vaak ook niet om de hoek dus ook voor veel mensen behoorlijke reistijd erbij…

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-22 14:24 



 
Profiel   

Als het inderdaad om de regio Brabant gaat, er staat inmiddels een tijdschema op de website van de regio. Het pony springen begint vrijdag om 13.30 naar verwachting (beginnend met de grootste pony's, naar steeds kleinere pony's).

Vorig jaar was dit in deze regio ook een issue, maar blijkbaar waren de ervaren problemen toen niet groot genoeg om het dit jaar anders te doen. De enige optie is het regiobestuur hierop aanspreken en het probleem voorleggen. Is het niet voor nu, dan misschien voor de toekomst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-22 14:38 



 
Profiel   

Hier ook iemand die de laatste schooldag gewoon zou spijbelen… in het vervolg gewoon ziek melden zonder eerst met de school te overleggen over iets wat ze toch niet mogen toekennen maar je wel extra verdacht maakt.
Wet op of af, die laatste schooldag is toch redelijk waardeloos.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-22 15:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 5 [ 110 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen