Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 5 [ 110 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kampioenschappen pony op laatste schooldag

 
Profiel   

Poekkie schreef
Hier ook iemand die de laatste schooldag gewoon zou spijbelen… in het vervolg gewoon ziek melden zonder eerst met de school te overleggen over iets wat ze toch niet mogen toekennen maar je wel extra verdacht maakt.
Wet op of af, die laatste schooldag is toch redelijk waardeloos.


Precies zo sta ik er ook in. Ik kom ook uit een relatief groot gezin waar niet altijd alles precies kon passen met school. Als je naar de tandarts, arts of fysiotherapeut moet en dat valt een keertje onder schooltijd dan kan dat toch ook?

Ik mis alleen wel een beetje wat het kind wil. Als het kind aangeeft heel graag te willen rijden op die wedstrijd dan gaat dat i.m.o. voor.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-22 21:55 



 
Profiel   

Nou tijden zijn bekend. Toch pony's op vrijdagmiddag. Heel aparte keuze...

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-22 13:16 



 
Profiel   

Bizar signaal wat je dan als sportbond afgeeft zeg.

Los van dat je niet altijd roomser dan de paus hoeft te zijn, het is natuurlijk bizar dat je een kampioenschap organiseert op een moment dat formeel de hele doelgroep niet aanwezig mag zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-22 13:22 



 
Profiel   

DoretteK schreef
Nou tijden zijn bekend. Toch pony's op vrijdagmiddag. Heel aparte keuze...


Ik vind de paarden 1m vanaf 10u net zo erg eigenlijk. Rijden ook heel veel ruiters onder de 18 mee. Pony’s vanaf half 2, als je dan van West Brabant komt, moet je toch op tijd vertrekken…

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-22 13:35 



 
Profiel   

Noukie schreef
Bizar signaal wat je dan als sportbond afgeeft zeg.

Los van dat je niet altijd roomser dan de paus hoeft te zijn, het is natuurlijk bizar dat je een kampioenschap organiseert op een moment dat formeel de hele doelgroep niet aanwezig mag zijn.


dit inderdaad, wat een idioterie.
Zou de bond ook de boetes betalen (een collega van mij had kind ook een keer ziek gemeld, controle gehad, en kreeg een mooie boete van een paar 100 euro).
Dus het kunnen zo maar eens dure kampioenschappen worden.

Los daarvan, zou ik mijn kind (als ik die zou hebben ;-) ) ook laten spijbelen, mits hij/zij dit zelf ook zou willen....maar dan nog, de hele situatie is te dom voor woorden. Dit zou gewoon niet eens moeten mogen. Misschien is het zelfs een idee om dit hogerop te zoeken, dus er zal toch wel een bond zijn, die boven de KNHS staat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-22 13:38 



 
Profiel   

Ik vind echt dat sportbonden die dat zo organiseren, op de vingers getikt zouden moeten worden.
Waarom niet gewoon in het weekend :? Daar ZIJN de weekenden voor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-22 13:39 



 
Profiel   

Ik denk dat ze er vanuit gaan dat er die vrijdag toch vrij weinig gedaan wordt maar raar is het wel, wat egt de bond er van?

Ik zou de keuze bij het kind zelf neerleggen, als die wilt gaan zou ik wat uurtjes spijbelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-22 14:00 



 
Profiel   

mvdbijl schreef
Ik denk dat ze er vanuit gaan dat er die vrijdag toch vrij weinig gedaan wordt maar raar is het wel, wat egt de bond er van?

Ik zou de keuze bij het kind zelf neerleggen, als die wilt gaan zou ik wat uurtjes spijbelen.


Daar gaat het alleen niet om ;-)
ongeacht of er wel of niet veel gedaan wordt, het is wel een verplichte schooldag..... (anders zou er niet zoveel gecontroleerd worden en zouden er geen boetes gegeven worden).

En het is natuurlijk raar, om als sportbond spijbelen in de hand te werken, want hoe je het ook went of keert, dat is nu wel het geval.
(want het is geen "vrije" dag maar een schooldag)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-22 14:17 



 
Profiel   

Tja, lastig, maar die laatste dag of meestal zelfs dagen doen ze niks. Alles is al gedaan en de laatste dag heeft nog weinig waarde, behalve de plicht om aanwezig te zijn.

Waar ik een NK misschien wel een goede reden vind voor afwezigheid.

En het is raar. Geen idee hoe het op de bs werkt, maar onze zoon kreeg in de 2e van de middelbare Loot status en dan mogen ze sporten onder schooltijd. Dan is er best weinig controle op wie wat doet, want elke sport is daar anders in.
Er wordt wat ingehaald qua lesuren, maar dat is vrij beperkt als je vaak moet sporten en je hebt bijv ook nog de reistijd, dus veel gemiste uren.

Maar goed, je hebt maar 1 zaterdag. Zondag is voor veel mensen een obstakel. Wel vrije keus, maar kind mist toch een NK als dat zo is.
's Avonds vinden mensen te laat worden voor kinderen.

En 's Middags beginnen klinkt leuk, maar je hebt natuurlijk niet al je pony in je rugtasje bij je.......

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-22 14:31 



 
Profiel   

Citaat
Daar gaat het alleen niet om ;-)
ongeacht of er wel of niet veel gedaan wordt, het is wel een verplichte schooldag..... (anders zou er niet zoveel gecontroleerd worden en zouden er geen boetes gegeven worden).

En het is natuurlijk raar, om als sportbond spijbelen in de hand te werken, want hoe je het ook went of keert, dat is nu wel het geval.
(want het is geen "vrije" dag maar een schooldag)


Euhm, ja daarom zeg ik ook, wat vind de Bond daar van? Hebben die al een reactie gegeven?
Als je het een probleem vindt zou ik met een aantal ouders de bond mailen dat dit geen optie is en een verzoek neer leggen voor een ander tijdstip/moment.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-22 15:35 



 
Profiel   

Om welke kampioenschappen gaat dit eigenlijk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-22 11:01 



 
Profiel   

Volgens de KNHS gaat het hun niks aan, omdat het regiokampioenschappen zijn, en zij er dus niks over te zeggen hebben....bijzonder weer dit.

Zij keuren wedstrijden toch goed?
Echt, wat een bijzondere instantie is dat toch........(wat ben ik blij dat ik mijn lidmaatschap opgezegd heb lange tijd geleden)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-22 11:05 



 
Profiel   

En volgens mij valt t in Brabant ook wel mee met de mensen die niet op zondag 'mogen' rijden. Dat zou ook geen excuus mogen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-22 12:05 



 
Profiel   

Het betreft idd de regio Brabant.

Organisatie geeft geen reactie. En KNHS moet hun belofte om terug te bellen nog na komen.

Als ik het aan de kinderen vraag, willen die natuurlijk graag rijden. 1 zit in het laatste jaar en wil het afscheid met zijn vrienden en vriendinnen ook nog graag meemaken.

Wat me wel verbaast is het aantal reacties dat de laatste dag niet belangrijk is.
Als we zo allemaal denken wordt de laatste dag de voorlaatste enz, enz, enz ..... ..... tot de eerste dag de laatste is. :+

Zoals geschetst begint men met de B paarden met veel -18 deelnemers, daarna de grootse pony's, Waarbij reistijd vooral een probleem is m.b.t school. En als laatste de kleinste pony's met ruiters die half slapend op hun pony zitten omdat het na een intensieve laatste schooldag te laat is.

Ik snap de organisatie niet, maar de KNHS laat je ook in de kou staan.
Misschien moeten we hopen op 30+ temperaturen zodat het probleem zich vanzelf oplost.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-22 12:32 



 
Profiel   

Hier staan de contactgegevens van de bestuursleden van de regio Brabant, je zou de voorzitter eens kunnen bellen:
https://knhsregiobrabant.nl/bestuur-2/

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-22 12:48 



 
Profiel   

Iris82 schreef
En volgens mij valt t in Brabant ook wel mee met de mensen die niet op zondag 'mogen' rijden. Dat zou ook geen excuus mogen zijn.


Ja, zondag wordt hier gewoon gereden. Dan zijn de andere ponyrubrieken, zaterdag zijn de rubrieken als 1.35 en 1.40 (met veel profs). Als ze die op de vrijdagochtend hadden gezet, was het probleem grotendeels opgelost denk ik.

Belachelijk dat de KNHS niet terugbelt. Het is een selectie voor hun Hippiade..

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-22 12:51 



 
Profiel   

ik denk als er maar genoeg mensen klagen, (juist bij de KNHS) want die proberen nu alle verantwoordelijkheid af te schuiven, maar in mijn ogen keuren zij een wedstrijd goed.

Ik hoop als er genoeg mensen bellen en mailen, dat ze in het vervolg dit willen voorkomen. (waarschijnlijk om geen gezeur te krijgen, eigenlijk niet de juiste reden, maar goed, als het maar effectief is)

Ik heb zelf geen kinderen, rijdt zelf geen wedstrijden, maar dit soort dingen vind ik zo dom! echt, waarom zou je het willen....ik hoop echt dat ze zich eens achter de oren gaan krabben.

Ze zetten zowel ouders, als kinderen voor een onmogelijke keuze, want ja, of je doet iets illegaals (of nou ja, je kind ziekmelden/thuishouden, terwijl ze leerplicht hebben, is verboden, want je kunt er een boete voor krijgen). Of je zorgt dat een kind niet naar de kampioenschappen kan, waar hij/zij zo hard voor getraind heeft....(want er zullen best ook ouders zijn die zegge: "jij gaat gewoon naar school" )

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-22 12:58 



 
Profiel   

Goedkeuren en wedstrijdplanning ligt echt in de regio, de landelijke organisatie staat daar buiten.
Maar..... zij zouden wel aan de regio's mee kunnen geven dat er geen kampioenschappen tijdens schooldagen gepland worden zodat kinderen en ouders in de klem zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-22 13:03 



 
Profiel   

cjb schreef
Wat me wel verbaast is het aantal reacties dat de laatste dag niet belangrijk is.
Als we zo allemaal denken wordt de laatste dag de voorlaatste enz, enz, enz ..... ..... tot de eerste dag de laatste is. :+


Je overweegt zelf om ze wel of niet thuis te houden om te laten rijden.....

En dat die reacties zo zijn, ligt toch ook een beetje aan de scholen. Het is al vele jaren zo dat die laatste dagen niks voorstellen. Dan gaan mensen vanzelf zo makkelijk denken.

Dat gaat niet opschuiven, omdat altijd die laatste dagen niks word gedaan.

Aan de KNHS heb je niks. Niet voor de mensen en niet voor de paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-22 13:08 



 
Profiel   

Laatste schooldagen zijn totaal niet relevant. Gewoon spijbelen en op wedstrijd gaan dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-22 13:14 



 
Profiel   

elnienjo schreef
Laatste schooldagen zijn totaal niet relevant. Gewoon spijbelen en op wedstrijd gaan dus.


Ik denk hetzelfde hierover, maar TS vind dit volgens mij moreel niet kunnen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-22 13:24 



 
Profiel   

ingvdh schreef
Goedkeuren en wedstrijdplanning ligt echt in de regio, de landelijke organisatie staat daar buiten.
Maar..... zij zouden wel aan de regio's mee kunnen geven dat er geen kampioenschappen tijdens schooldagen gepland worden zodat kinderen en ouders in de klem zitten.


Als overkoepelende bond moet het toch mogelijk zijn om de Regio's te verplichten geen kampioenschap te organiseren tijdens schoolvakanties(met name de zomer) . Dus ook niet de laatste dag?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-22 13:25 



 
Profiel   

Natuurlijk zijn die laatste schooldagen wel relevant :j

De laatste dingetjes afronden, het nog even als klas samen wat leuke dingen doen, vast kennis maken met de juf / klaslokaal van volgend jaar, het jaar afsluiten met je mede-leerlingen en juf.

Als ik sommige (veel...) reacties zo lees dan snap ik des te beter waarom ze er vanuit de Leerplicht zo streng op zijn in die laatste week :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-22 13:27 



 
Profiel   

pmarena, dat doen heel veel scholen dan al niet meer. Is meestal al gedaan en laatste dagen zijn echt niks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-22 13:32 



 
Profiel   

Die laatste dagen breng je als klas, als groep samen, door. Dat an sich is al waardevol.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-22 13:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 5 [ 110 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen