Kampioenschappen pony op laatste schooldag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Poekkie

Berichten: 7343
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 00:36

Majabeestje schreef:
Poekkie schreef:
sky_as: je krijgt zomaar niet een boete omdat je de deur niet open hebt gedaan. Ouder kan evengoed even boodschappen zijn gaan doen en een kind mag de deur niet open doen. Daarbij zijn er ook ziektebriefjes waarmee het toegestaan is om je buitenshuis te begeven, is aan te kruisen door de arts. Dus die bangmakerij is niet nodig.


Je krijgt een brief in de deur dat je binnen een bepaalde tijd (bijvoorbeeld 2 uur) moet bellen met de leerplichtambtenaar. Doe je dat niet dan krijg je met een beetje geluk een waarschuwing en anders een boete.
Niet zo gek dat die regel er is, anders worden scholen horendol van alle ouders die hun kind de laatste dag niet laten gaan om eerder op vakantie te kunnen. Zit je daar met halve klassen..


Oh maar dat is geen probleem toch met een wedstrijd. Iemand van de familie die thuis even langs gaat halverwege de wedstrijd of een van het gezin die thuis blijft en de nummer doorgeeft. Gewoon bellen vanop de wedstrijd dan en klaar.

Sky_As

Berichten: 4703
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 08:01

Poekkie schreef:
Oh maar dat is geen probleem toch met een wedstrijd. Iemand van de familie die thuis even langs gaat halverwege de wedstrijd of een van het gezin die thuis blijft en de nummer doorgeeft. Gewoon bellen vanop de wedstrijd dan en klaar.

Let's agree to disagree
Ik geloof dat je het punt wat we willen maken echt compleet mist

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Kampioenschappen pony op laatste schooldag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 08:33

Heeft iemand nu al het regiobestuur benaderd? Daar ben ik wel benieuwd naar. Ik vind het sowieso bijzonder dat kampioenschappen op vrijdag worden georganiseerd, ook de Hippiade zelf. Net alsof iedereen maar te pas en te onpas vrij kan krijgen.

Spenk
Berichten: 21744
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Kampioenschappen pony op laatste schooldag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 11:08

Volgensmij gaat het ook totaal niet om dat ze op de laatste schooldag toch niet veel doen of wat.

Maar het feit dat een regiobestuur zichzelf blijkbaar superieur vindt en zichzelf boven de wet plaatst.

GUSTIxBILL

Berichten: 1981
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Kampioenschappen pony op laatste schooldag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 11:57

Ik zou vroeger nog een leerkracht gehad hebben die dit als educatief uitje verbloemd zou krijgen maar de school toe.
Ipv dierentuin of pretparken zoals bij ons gebeurde.
Met de hele klas of school op scholen uitstap.

Is er via school/klas niet zo iets mogelijk dat onder begeleiding er een klas uitje van gemaakt word ?

Poekkie

Berichten: 7343
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 12:03

GUSTIxBILL schreef:
Ik zou vroeger nog een leerkracht gehad hebben die dit als educatief uitje verbloemd zou krijgen maar de school toe.
Ipv dierentuin of pretparken zoals bij ons gebeurde.
Met de hele klas of school op scholen uitstap.

Is er via school/klas niet zo iets mogelijk dat onder begeleiding er een klas uitje van gemaakt word ?


Als je een kind faalangst wil geven is dit the way to go vrees ik

ElCid

Berichten: 9221
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 12:47

KimD schreef:
Ik zou duidelijk een loedermoeder zijn, mijn kind mocht naar de kampioenschappen met die mededeling bij school. :=


Hier nog een; weliswaar geen kinderen maar wel voor de klas gestaan. Zo'n laatste schooldag stelt niks voor dus kind ziek melden en klaar. Eigenlijk had je het niet eens aan de school voor moeten leggen........

Overigens een van de redenen dat ik niet meer voor de klas sta; het is vaak star systeem wat zeker niet altijd in het voordeel van het kind denkt!

Ik heb wel meegemaakt dat leerlingen een dag vrij kregen voor een sportevenement dus als een school mee wil werken is daar echt wel een mouw aan te passen. En voor 1 dag spijbelen..............regels zijn er om je aan te houden maar ook om te ontwijken ;) zeker dit soort starre, bureaucratische regels!

Maar het was voor de organisatie van de kampioenschappen wel een domme zet om het op deze dag te doen; dat hadden ze zelf ook kunnen begrijpen.

Zoolgangster

Berichten: 9571
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 14:53

Poekkie schreef:
GUSTIxBILL schreef:
Ik zou vroeger nog een leerkracht gehad hebben die dit als educatief uitje verbloemd zou krijgen maar de school toe.
Ipv dierentuin of pretparken zoals bij ons gebeurde.
Met de hele klas of school op scholen uitstap.

Is er via school/klas niet zo iets mogelijk dat onder begeleiding er een klas uitje van gemaakt word ?


Als je een kind faalangst wil geven is dit the way to go vrees ik


Nou ja, faalangst... maar ik weet uit ervaring dat het vaak niet leuk is als klasgenoten je zien worstelen met je pony, die uitgerekend die dag een off-dagje heeft, of juist superfanatiek is, en in volle galop doordendert, waar je net wat rustiger aan moet doen, en nagenoeg onbestuurbaar is, wat voor de klasgenoten er wel lekker fanatiek uitziet, maar niet de bedoeling is. :')
En dan hoor je ze later leuke sterke verhalen erover vertellen. :oo

agee

Berichten: 767
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 16:41

Als iedere Brabantse bokker nu even met de organisatie of het Regiobestuur gaat bellen, dan komt de boodschap misschien bij hen ook aan dat dit eigenlijk niet kan zo.
Wellicht schuiven ze dan alsnog.
Of in ieder geval denken ze een volgende keer beter na.

Tiggs

Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 18:08

Volgens mij heeft onze sportbond zelfs weleens voorbeeldbrieven geplaatst die je aan je school kon sturen als je eerder weg moest i.v.m. het NK en dat ging vaak wel goed. Maar was dan ook in het voorjaar.

(je startte dan op vrijdag, zaterdag én zondag)