Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Welke klasse starten ?

 
Profiel   

Ik ben met 1 paard eerder z1 met winst gekwalificeerd geweest

Nu rij ik een nieuw paard in het m1 met winst (in het l1 begonnen)

Mijn bijrijdster heeft mijn paard gestart in het z1
Met winst

Mag ik nu zelf ook verder starten in het z1 ? ( ivm hoogste gemeenschappelijke klasse )

Ik hoop dat iemand hier antwoord op weet
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-22 10:04 



 
Profiel   

Als ik mij niet vergis dan mag dat. De inschalingstabel zal ik even opzoeken

Edit: gevonden https://www.knhs.nl/media/19971/inschal ... essuur.pdf

Het mag dus!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-22 10:16 



 
Profiel   

De inschalingstabel is volgens mij alleen voor
Nieuwe combinaties
Maar ik start hem al in het m1 omdat ik nog maar 1 paard in het z1 gehad heb en hij toen we begonnen nog niet geklasseerd was

Zou dat geen verschil maken ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-22 10:26 



 
Profiel   

Als zowel paard als ruiter Z1 met winst zijn moet je zelfs Z1 starten volgens mij, want dat is de hoogst gezamenlijke klasse.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-22 10:54 



 
Profiel   

Ik zou het even navragen bij de knhs.
Inschalingtabel is alleen voor nieuwe combinaties. Gemaakte keuze is dan bindend, dus volgens mij kun je dan niet ineens hoger starten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-22 11:12 



 
Profiel   

Nouvel schreef
Als zowel paard als ruiter Z1 met winst zijn moet je zelfs Z1 starten volgens mij, want dat is de hoogst gezamenlijke klasse.

Ja maar niet als je voor dat het paard Z1 was gestart bent in een andere klasse denk ik.
Ik zou ook even bellen of mailen hoe dat gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-22 11:49 



 
Profiel   

Voor zover ik weet moet je nu gewoon in de M1 blijven tot je je winstpunten hebt of nog een 2e paard in het Z hebt gestart (waardoor je vrij kunt promoveren). De inschalingstabel is inderdaad alleen voor nieuwe combinaties.

Wellicht dat je het via dispensatie kunt proberen, maar ik weet niet of ze daar wat mee doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-22 12:22 



 
Profiel   

daantjuhhh schreef
Nouvel schreef
Als zowel paard als ruiter Z1 met winst zijn moet je zelfs Z1 starten volgens mij, want dat is de hoogst gezamenlijke klasse.

Ja maar niet als je voor dat het paard Z1 was gestart bent in een andere klasse denk ik.
Ik zou ook even bellen of mailen hoe dat gaat.



Oh ja als je het zo bekijkt, geen idee dan, toch maar even bellen voor de zekerheid…

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-22 13:20 



 
Profiel   

Ik weet in ieder geval uit eigen ervaring zeker dat dit in het verleden was toegestaan obv versnelde promotie, ook als je al eerder gestart was. Bellen is verstandig

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-22 15:00 



 

Je kunt nu niet ineens versneld promoveren omdat je paard inmiddels door een ander Z1 is geklasseerd. Maar paar wedstrijden starten, meteen promoveren en je zit zelf ook zo in het Z1 toch? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-22 15:07 



 
Profiel   

Relaxed schreef
Je kunt nu niet ineens versneld promoveren omdat je paard inmiddels door een ander Z1 is geklasseerd. Maar paar wedstrijden starten, meteen promoveren en je zit zelf ook zo in het Z1 toch? :)

dat kon in het verleden zeker wel

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-22 15:13 



 
Profiel   

Dat dacht ik idd ook, lielle. Of ik moet het echt verkeerd onthouden hebben, maar ik had stalgenoten die versneld promoveerde nadat de 2e ruiter het paard hoger geklasseerd had.

Even bellen dus. Want het is niet in de reglementen te vinden. Ja, dat de keuze bindend is die je gekozen hebt bij het vormen van nieuwe combinatie. Maar niks over zo'n situatie.


Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 15-07-22 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-22 15:17 



 
Profiel   

Ik dacht ook dat dat kon, maar even checken in dit geval is handig denk

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-22 15:23 



 
Profiel   

Tenzij de versnelde promotie o.b.v. nieuwe startgerechtigheid is afgeschaft dan mag dat inderdaad.
Omdat het een bestaande combinatie is mag je wel je klasses gewoon doorrijden en ben je niet verplicht naar de klasse van de inschalingstabel te promoveren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-22 15:35 



 
Profiel   

Bedankt allemaal voor de hulp
Ik heb het voor de zekerheid even nagevraagd omdat er toch verschillende inzichten zijn
Het mag inderdaad
Als mijn paard met 2e ruiter z1 met winst is en ik al eerder z1 met winst geweest ben

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-22 17:30 



 
Profiel   

Ruiter Z1 en paard Z1 of hoger geklasseerd, dan mag je M2 of Z1 starten. Zoek op inschalingstabel KNHS, dan kan je een pdf openen met alle eisen op een rijtje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-22 22:54 



 
Profiel   

suffie schreef
Ruiter Z1 en paard Z1 of hoger geklasseerd, dan mag je M2 of Z1 starten. Zoek op inschalingstabel KNHS, dan kan je een pdf openen met alle eisen op een rijtje.

Dit was de vraag niet, de vraag of je versneld mag promoveren nu het paard in tussenliggende tijd hoger gestart is.

Vroeger was dat idd zo en nu nog steeds zo te lezen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-22 23:09 



 
Profiel   

Dat is voor nieuwe combinaties, TS is een bestaande combinatie ;)

Ik heb het vorig jaar nagevraagd bij de KNHS, toen kreeg ik idd ook te horen dat versneld promoveren was toegestaan als het paard in de tussentijd door een andere ruiter Z geklasseerd was.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-22 23:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen