Bixie - Mogen strikjes?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphne__
Berichten: 12458
Geregistreerd: 12-12-06

Bixie - Mogen strikjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-22 13:03

Hoihoi,

6 Jarige zoontje van de stalhouder is helemaal paardengek en word later paardenkapper :)) Nou is binnenkort de sportdag van het stamboek van mijn pony, waar mijn pony sowieso aan mee doet en daar is ook de mogelijkheid om een bixie proefje te rijden. Hij gaat dus op mijn pony een begeleid AA Bixie proefje doen.

En nou vroeg ik me af, mogen dit soort strikjes bij Bixie proefjes?

Afbeelding

Als toekomstig paardenkapper wil hij die vast gaan gebruiken, aangezien zijn eigen pony daar ook regelmatig mee rond loopt ;)

Femke_Tweety

Berichten: 11979
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Bixie - Mogen strikjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 13:05

Zelfs als het officieel niet zou mogen, zou ik het gewoon doen.

Op die heel jonge leeftijd is plezier met en rondom de pony wat mij betreft veel belangrijker dan de punten die je krijgt.

Daphne__
Berichten: 12458
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-22 13:35

Dat is zeker waar! Punten zullen sowieso niet veel voorstellen verwacht ik, aangezien mijn pony veel te groot is voor zo'n klein jochie om echt fatsoenlijk op te rijden. Hij moet ook zelfstandig afstappen en dan weer opstappen, compleet onmogelijk :+
Maargoed, ga zelf al vanaf kind naar de sportdag van het stamboek en weet zeker dat gewoon voor de lol mee doen prima kan. Zeker bij de bixie.

Dit is het jochie op mijn pony, wel al een half jaar geleden en er word nu ook geoefend met zadel :Y)
Afbeelding

marleen_88

Berichten: 14049
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Bixie - Mogen strikjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 13:38

Superleuk toch. Ik zou dat gewoon doen, mannetje wordt er nlij van, dat is het belangrijkste.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34624
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 13:40

Wij deden dat standaard op Bixie wedstrijd, dat is nou het leuke van Bixie starten :j . En dat opstappen mag je mee helpen hoor, je mag bijvoorbeeld een krukje gebruiken. Onze dochter kwam er ook niet zonder krukje op. Als hij AA start mag je sowieso meelopen, en zo nodig meehelpen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Bixie - Mogen strikjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 13:43

Wat een schattige combi!

Gewoon doen. Is juist leuk en creatief. En het gaat alleen om de lol en als je kapper-in-spe daar plezier in heeft, vooral doen!

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 13:46

Who cares! Heerlijk doen!
En ik kan me niet indenken dat het niet mag! :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34624
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 13:57

Bedenk me net, had voor een kerst Bixie de pony waar onze dochter mee reed een rendier gewei op gedaan. Kreeg ze als commentaar op de coupon dat ze zo'n schattig rendier had. Onderstaande foto is trouwens niet van de betreffende wedstrijd, ze heeft later tijdens corona nog eens een online proef gestart rond de kerstdagen en dus ook de pony opgetuigd:

Afbeelding

Zo startte ze in normaal tenue op Bixie, je ziet het helaas niet op de foto maar de pony had blauwe strikjes in.
Afbeelding

Je hebt geregeld Bixie wedstrijden waar ruiter en pony verkleed heen mogen, dat is echt zo leuk.

Seven_OfNine
Berichten: 57
Geregistreerd: 01-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 11:45

Gewoon doen. Super leuk!

silvia58

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-07-10

Re: Bixie - Mogen strikjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 12:12

Bij de Bixie mag het allemaal !
Maar bij de BB dressuur kregen wij van de jury te horen dat het niet mag.
Ook al vond zij het heel verzorgd en schattig staan.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Bixie - Mogen strikjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 12:22

Gewoon doen, toch keileuk.

En ik zou een trapje meenemen :+ kan hij ook zelfstandig op- en afstappen .

HarmanyL

Berichten: 2662
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Re: Bixie - Mogen strikjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 13:51

Bij bixie mag 'alles'. Tenue etcetera is al helemaal niet verplicht. Uiteraard wel een cap en veilige laarzen/schoeisel. Opstappen mag geholpen worden. 9 van de 10x zijn de pony's te groot (of de kinderen te klein). Mag met krukje, beentje of ze 'erop gooien'. Bij dat laatste zal er misschien geen kruisje bij het correct opstappen staan. Maar dat is niet zo'n ramp. Normaal wordt er bij Bixie geen klassement opgemaakt.

Aagje_Nimbly

Berichten: 556
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 14:02

Bij Bixie zijn er inderdaad weinig tot geen regels betreft het tenue, alleen de veiligheid moet in acht genomen worden (cap en laarzen).

Soms is er zelfs een speciaal thema. Wij organiseren bijv. een 'Halloween bixie' en moedigen de deelnemertjes juist aan om verkleed te komen :D. Ook de accommodatie wordt in Halloween stijl aangekleed. Sommige maken een compleet kunstwerk van de pony en zichzelf, en andere komen netjes in tenue. Iedereen is daarin vrij om te kiezen. Wij hebben trouwens geen selectie (en dus ook geen klassement).

pjer
Berichten: 1576
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 14:02

Gewoon doen, ik heb ben iets ouder dan 6 :+ en rijd ook gewoon met die strikjes (B dressuur mennen paard)
Nog nooit opmerkingen oid over gehad.