Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Tips & tricks om de proeven uit je hoofd te leren?

 
Profiel   

Hey allemaal,

Ik zou graag vaker op wedstrijd gaan, maar ik heb niet vaak een voorlezer die mee kan. Daarom zou ik graag mn proeven uit mijn hoofd beginnen rijden, zodat ik daar niet zo afhankelijk van ben. Ik heb echter enorm moeite om de twee verschillende proeven te onthouden en sla ze vaak door elkaar.
Hoe doen mensen die uit hun hoofd rijden dat?
Tips en tricks om ze toch te onthouden en niet door elkaar te halen?

Ik ben benieuwd!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-22 19:51 



 
Profiel   

Ik leer ze door middel van youtube uit mijn hoofd. Lees eerst de proeven die ik download op mijn laptop en telefoon. Als ik denk dat ik ze redelijk ken. Ga ik naar youtube en zoek daar dan de desbetreffende proef op. Deze zie ik dan eerst met evt. het geluid van de voorlezer erbij. Na 1 of 2 keer doe ik het geluid uit. En doe alsof ikzelf de voorlezer ben.

Zat namelijk met hetzelfde probleem als jij, moest altijd een voorlezer op de wedstrijd zoeken. En kreeg daar meer stress van dan de proeven uit mijn hoofd rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-22 20:04 



 
Profiel   

FriesWytske schreef
Ik leer ze door middel van youtube uit mijn hoofd. Lees eerst de proeven die ik download op mijn laptop en telefoon. Als ik denk dat ik ze redelijk ken. Ga ik naar youtube en zoek daar dan de desbetreffende proef op. Deze zie ik dan eerst met evt. het geluid van de voorlezer erbij. Na 1 of 2 keer doe ik het geluid uit. En doe alsof ikzelf de voorlezer ben.

Zat namelijk met hetzelfde probleem als jij, moest altijd een voorlezer op de wedstrijd zoeken. En kreeg daar meer stress van dan de proeven uit mijn hoofd rijden.


Ja, dat heb ik dus ook, als ik zelf niemand al bij heb om me voor te lezen, geeft me dat enorm veel stress om te weten dat ik daar dan nog iemand ga moeten zoeken. Dan leer ik ze liever uit mn hoofd.
Mijn probleem is vooral, 1 proef leren lukt prima, maar dan de 2e erbij en dan haal ik ze door elkaar... niet heel handig :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-22 20:11 



 
Profiel   

Dan start je toch gewoon 1 proef. Doe ik op dit moment ook met mijn huidige wedstrijdpaard. Al is dat ook, omdat ze de Z1 nog erg pittig vind. En vorig jaar wel 2 proeven geprobeerd. Maar merkte toen dat ze dat niet leuk vond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-22 20:13 



 
Profiel   

Weet niet of je op een stal staat met mensen die regelmatig op wedstrijd gaan EN dezelfde klasse zitten; zo ja: bied aan om ze tijdens de training de proef voor te lezen zodat ze kunnen oefenen. Met een beetje mazzel willen ze hem 2 keer rijden of iemand anders in de bak denkt; he laat mij eens zo'n proefje rijden; leer je heel snel proeven uit je hoofd van, want tenslotte kijk je mee waar de combinatie is, dus tijdens het hardop voorlezen zie je tegelijkertijd ook de proef uitgevoerd worden.
En dat werkt heel goed om in vrij snel tempo de proef in je hoofd op te slaan.

En idd gewoon voor 1 proef inschrijven( wat FriesWytske al zegt), scheelt ook weer stress, zeker als je net begint met wedstrijden; hoef je maar 1 proef te onthouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-22 20:17 



 
Profiel   

1 proef lukt me wel, 2 niet. En dan wisselen ze nog een keer dus eigenlijk moet je er 4 kennen. Voor mij onmogelijk. Maw, ik begrijp je probleem.

Slechts 1 proef inschrijven? Of op goed geluk op de wedstrijd iemand vragen voor te lezen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-22 20:22 



 
Profiel   

Tekenen. Klein een bak tekenen en die pen pas van het papier halen op het moment dat je de proef niet meer weet. Dan door te doorlezen vanaf waar je het niet meer wist, door tekenen en pas opnieuw beginnen aan het einde van de proef. En zo ga je maar door tot je niet meer hoeft te lezen. Ik gebruikte 3 pennen voor de 3 gangen en kon zo aan m’n kriebels zien of ik verkeerd ging.

Hierna hetzelfde in de bak. Proef doorlezen. Proef starten. Doorrijden tot waar je het niet meer weet. Halthouden. Doorlezen tot het eind en weer door. Begin was het iedere 5 oefeningen. Maar kende uiteindelijk de hele b l1 en l2

Met het nooit oefenen en dat lukt mij niet leer je hem nooit uit je hoofd. Het is altijd het proberen waard. En 2 oefeningen onthouden is al een begin, dan bouw je uit naar 3, dan naar 4 en zo ga je maar door. Simpel weg doen. En alhoewel het niet zo lijkt. De knhs heeft een logica van volgorde van de oefeningen. Of ja logica, een ritme die terug te herkennen is


Laatst bijgewerkt door billy3105 op 10-09-22 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-22 20:25 



 
Profiel   

Naast de goede tips hierboven, van ook maar 1 proef rijden een tijdje...
Mij hielp het om de proef gewoon heel, heel, heel vaak te lopen/stappen.

Eerst de proeven een paar keer doorlezen. Tot ik ze bijna kan dromen. Daarna ging ik ze wandelen door de bak met en zonder paard (stalbaas zal me heel raar hebben gevonden 8)7 ). En daarna stuurde ik met in- en uitstappen de lijnen van de proef door.

En ik legde de proeven ook wel eens naast elkaar om de verschillen en overeenkomsten te vergelijken. En dan met name die stukken die vééél op elkaar lijken, daar sprak ik mezelf dan alvast streng toe: denk erom dat je hier verder gaat met de lijn uit proef X ipv Y.

Veel succes in elk geval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-22 20:27 



 
Profiel   

FriesWytske schreef
Dan start je toch gewoon 1 proef. Doe ik op dit moment ook met mijn huidige wedstrijdpaard. Al is dat ook, omdat ze de Z1 nog erg pittig vind. En vorig jaar wel 2 proeven geprobeerd. Maar merkte toen dat ze dat niet leuk vond.


Ja, misschien moet ik daar gewoon mee beginnen, maar dat vind ik dan zo zonde van de tijd die in de voorbereiding gaat (wassen vlechten erheen, etc) om dat maar 1 proef te rijden ipv 2 :+ Maargoed, 2 proeven rijden en in allebei uitgesloten worden voor 600x verkeerd rijden heb ik ook niks aan natuurlijk. Ik neem het iig mee als mogelijkheid!


xxCYNNxx schreef
Weet niet of je op een stal staat met mensen die regelmatig op wedstrijd gaan EN dezelfde klasse zitten; zo ja: bied aan om ze tijdens de training de proef voor te lezen zodat ze kunnen oefenen. Met een beetje mazzel willen ze hem 2 keer rijden of iemand anders in de bak denkt; he laat mij eens zo'n proefje rijden; leer je heel snel proeven uit je hoofd van, want tenslotte kijk je mee waar de combinatie is, dus tijdens het hardop voorlezen zie je tegelijkertijd ook de proef uitgevoerd worden.
En dat werkt heel goed om in vrij snel tempo de proef in je hoofd op te slaan.

En idd gewoon voor 1 proef inschrijven( wat FriesWytske al zegt), scheelt ook weer stress, zeker als je net begint met wedstrijden; hoef je maar 1 proef te onthouden.


Mijn paard staat aan huis en ik heb enkel recreatie ruiters als vrienden. Rijd ook nog niet zo lang wedstrijden, dus ken daar ook nog niet echt mensen, vandaar dat het momenteel nog wat lastig is met voorlezers regelen.


Lukasje schreef
1 proef lukt me wel, 2 niet. En dan wisselen ze nog een keer dus eigenlijk moet je er 4 kennen. Voor mij onmogelijk. Maw, ik begrijp je probleem.

Slechts 1 proef inschrijven? Of op goed geluk op de wedstrijd iemand vragen voor te lezen?


Toch al blij dat ik niet de enige ben met het probleem! Op wedstrijd iemand vragen kan wel, maar dan heb ik altijd zoveel stress, want wat als ik niemand vind? Daarom dat ik nu wil proberen ze uit mn hoofd te leren, maar dat loopt dus ook nog niet soepel :+


billy3105 schreef
Tekenen. Klein een bak tekenen en die pen pas van het papier halen op het moment dat je de proef niet meer weet. Dan door te doorlezen vanaf waar je het niet meer wist, door tekenen en pas opnieuw beginnen aan het einde van de proef. En zo ga je maar door tot je niet meer hoeft te lezen. Ik gebruikte 3 pennen voor de 3 gangen en kon zo aan m’n kriebels zien of ik verkeerd ging.

Hierna hetzelfde in de bak. Proef doorlezen. Proef starten. Doorrijden tot waar je het niet meer weet. Halthouden. Doorlezen tot het eind en weer door. Begin was het iedere 5 oefeningen. Maar kende uiteindelijk de hele b l1 en l2

Met het nooit oefenen en dat lukt mij niet leer je hem nooit uit je hoofd. Het is altijd het proberen waard. En 2 oefeningen onthouden is al een begin, dan bouw je uit naar 3, dan naar 4 en zo ga je maar door. Simpel weg doen. En alhoewel het niet zo lijkt. De knhs heeft een logica van volgorde van de oefeningen. Of ja logica, een ritme die terug te herkennen is


Uittekenen doe ik momenteel ook! Dat gaat goed voor 1 proef, maar zodra ik de tweede erbij doe haal ik ze allebei weer door elkaar. Ze lijken echt heel erg op elkaar voor mij :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-22 20:32 



 
Profiel   

Bij het tekenen vond ik het ook echt helpen om me voor te stellen hoe ik vanaf het paard de oefening zou rijden: je komt aan bij de C (of waar dan ook) en wat dan, hoe loopt dat door in de volgende oefening? Hoe ziet dat eruit als je op het paard zit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-22 20:32 



 
Profiel   

assie schreef
Naast de goede tips hierboven, van ook maar 1 proef rijden een tijdje...
Mij hielp het om de proef gewoon heel, heel, heel vaak te lopen/stappen.

Eerst de proeven een paar keer doorlezen. Tot ik ze bijna kan dromen. Daarna ging ik ze wandelen door de bak met en zonder paard (stalbaas zal me heel raar hebben gevonden 8)7 ). En daarna stuurde ik met in- en uitstappen de lijnen van de proef door.

En ik legde de proeven ook wel eens naast elkaar om de verschillen en overeenkomsten te vergelijken. En dan met name die stukken die vééél op elkaar lijken, daar sprak ik mezelf dan alvast streng toe: denk erom dat je hier verder gaat met de lijn uit proef X ipv Y.

Veel succes in elk geval.


Jouw reactie had ik even gemist, maar misschien is dat inderdaad wel een goede om me juist op de verschillen en gelijkenissen te focussen, ik ga het ook proberen.


Shadow0 schreef
Bij het tekenen vond ik het ook echt helpen om me voor te stellen hoe ik vanaf het paard de oefening zou rijden: je komt aan bij de C (of waar dan ook) en wat dan, hoe loopt dat door in de volgende oefening? Hoe ziet dat eruit als je op het paard zit?

Ja, ik beeld het me altijd in hoe ik hem dan zou rijden in de bak bij mn instructrice, maar dan raak ik alsnog soms de weg kwijt op wedstrijd :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-22 20:33 



 
Profiel   

Ben nog wat vergeten. Nu ik de proeven uit mijn hoofd ken. Visualiseer ik hoe ik ze wil rijden. En zeg dan in mijn hoofd ook direct de punten waar ik op moet letten tijdens het rijden van de proef.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-22 20:37 



 
Profiel   

Ik leerde ze vroeger uit mijn hoofd door ze over te schrijven/typen, net zolang tot ik ze uit mijn hoofd kende. :)
Dus echt overschrijven als in:
a-x binnenkomen in arbeidsdraf
tussen x en g halthouden en groeten
voorwaarts in arbeidsdraf
etcetc

Proef tekenen door een bak te tekenen en de proef met een stift te 'lopen' op papier deed ik evt ook én de proef (of onderdelen ervan) rijden tijdens de training of evt lopen in de bak of desnoods mijn slaapkamer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-22 20:50 



 
Profiel   

Ik leer ze uit mijn hoofd door ze in mijn hoofd te “rijden”. Dan tijdens de trainingen de proef een aantal x doorrijden ( en dagelijks de proef door rijden, kan gewoon onder het eten koken autorijden enz. ) Als de eerste er goed inzit dan de tweede proef leren.
Andere tip: mail het wedstrijdsecretariaat met de vraag of er misschien iemand je tweede proef voor kan lezen. Zelf doe ik op onze club het secretariaat en plaats zo iemand dan bij een clublid zodat diegene haar/zijn voorlezer die tweede proef kan lezen of degene die het secretariaat doet. Niet alle secretariaten zullen dit doen maar als je het netjes vraagt kan er misschien meer dan je denkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-22 21:44 



 
Profiel   

Hier was het gewoon een kwestie van doen.
En ik vond het heerlijk om ze uit mijn hoofd te rijden. Want ik kon mij nu concentreren op het rijden ipv mij te concentreren op de voorlezer.

Geen mogelijkheid tot een keer oefenen bij een onderlinge wedstrijd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-22 23:05 



 
Profiel   

hesterve schreef
Andere tip: mail het wedstrijdsecretariaat met de vraag of er misschien iemand je tweede proef voor kan lezen. Zelf doe ik op onze club het secretariaat en plaats zo iemand dan bij een clublid zodat diegene haar/zijn voorlezer die tweede proef kan lezen of degene die het secretariaat doet. Niet alle secretariaten zullen dit doen maar als je het netjes vraagt kan er misschien meer dan je denkt

Dit is ook zeker een goede om achter de hand te hebben, dankjewel! Nee heb je, ja kun je krijgen :Y)


Renske_W schreef
Hier was het gewoon een kwestie van doen.
En ik vond het heerlijk om ze uit mijn hoofd te rijden. Want ik kon mij nu concentreren op het rijden ipv mij te concentreren op de voorlezer.

Geen mogelijkheid tot een keer oefenen bij een onderlinge wedstrijd?

Onderlinge wedstrijden zijn er hier nauwelijks (of ik weet ze niet te vinden), maar ik heb het wel al eens op een proefgerichte clinic geprobeerd, maar toen moest ik halverwege toch ook even vragen wat ook alweer het volgende onderdeel was :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-22 17:31 



 
Profiel   

Ik leer ze altijd in stapjes van 5 onderdelen. En nooit voluit met de letters. Dus meer als:

Binnenkomen
Rechterhand
Na de hoek van hand veranderen middendraf
Afwenden/wijken
Na de hoek weer vhv middendraf

Etc etc

En ik visualiseer s avonds in bed de proef, met tips voor mezelf:
Binnenkomen iets toerijden op de rechte lijn
Rechterhand terug in de hoek. Recht zetten op de diagonaal. Toerijden en weer terug.
Goed de hoek in. Kijken naar C recht stellen, contact buitenteugel en wijken.
Hoek na A iets terug. Recht zetten op de diagonaal, toerijden en weer terug

Etc etc

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-22 17:54 



 
Profiel   

Tango1979 schreef
En ik visualiseer s avonds in bed de proef, met tips voor mezelf:
Binnenkomen iets toerijden op de rechte lijn
Rechterhand terug in de hoek. Recht zetten op de diagonaal. Toerijden en weer terug.
Goed de hoek in. Kijken naar C recht stellen, contact buitenteugel en wijken.
Hoek na A iets terug. Recht zetten op de diagonaal, toerijden en weer terug

Etc etc



Dit doe ik ook :') Heb al heel veel proeven gereden in mn bed :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-22 18:09 



 
Profiel   

Fangio schreef
billy3105 schreef
Tekenen. Klein een bak tekenen en die pen pas van het papier halen op het moment dat je de proef niet meer weet. Dan door te doorlezen vanaf waar je het niet meer wist, door tekenen en pas opnieuw beginnen aan het einde van de proef. En zo ga je maar door tot je niet meer hoeft te lezen. Ik gebruikte 3 pennen voor de 3 gangen en kon zo aan m’n kriebels zien of ik verkeerd ging.

Hierna hetzelfde in de bak. Proef doorlezen. Proef starten. Doorrijden tot waar je het niet meer weet. Halthouden. Doorlezen tot het eind en weer door. Begin was het iedere 5 oefeningen. Maar kende uiteindelijk de hele b l1 en l2

Met het nooit oefenen en dat lukt mij niet leer je hem nooit uit je hoofd. Het is altijd het proberen waard. En 2 oefeningen onthouden is al een begin, dan bouw je uit naar 3, dan naar 4 en zo ga je maar door. Simpel weg doen. En alhoewel het niet zo lijkt. De knhs heeft een logica van volgorde van de oefeningen. Of ja logica, een ritme die terug te herkennen is


Uittekenen doe ik momenteel ook! Dat gaat goed voor 1 proef, maar zodra ik de tweede erbij doe haal ik ze allebei weer door elkaar. Ze lijken echt heel erg op elkaar voor mij :+


Toch echt oefenen zonder het te doen en ‘trail en error’ leer je het nooit. Dat is een mentaal stukje waar je jezelf overheen moet zetten. Alles valt uiteindelijk te leren. Soms duurt t langer soms heb je het snel onder de knie maar alles kun je leren

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-22 18:25 



 
Profiel   

Heel veel doen!

Ik begin altijd met de proeven veel lezen en daarna hardop nazeggen. Dan weet je direct op welke stukken je vastloopt. Dan ga ik ze visualiseren (idd ook in bed :)) ) en als ik ze dan goed ken ga ik ze rijden. En tijdens het rijden gaat het dan toch nog weleens mis :+ dus idd soms even halthouden en kijken waar het misging en dan de proef hervatten.

Wat ook helpt is niet denken in letterlijke tekst, maar echt in oefeningen. Bij de L1 weet ik nu dat de galop bv altijd middengalop heeft. Dus ik leer de gehele galop als oefening. Als je alle onderdelen afzonderlijk goed kent, plak je ze aan elkaar. In hoofd gaat een proef dan zo: binnenkomen, naar links, afwenden, gebroken lijn, wijken, middenstap, galopstuk, etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-22 18:39 



 
Profiel   

Ik Ga zo hard uitgelachen worden denk ik! :')

Ik heb een ruime overloop of gooi beneden de huiskamer aan de kant. Leg de letters op de grond. En oefenen maar. _O-

Op mijn paard kan niet.
Waarom niet :wow:

Mijn paard hoeft maar twee x een proef te lopen, en de derde x kan ik er amper aan rijden. Dan gaat het gas open, en doet ze alles in een hoog tempo. Galoppeert aan, zonder dat ik het vraag, en gaat halthouden na de x.

Niet handig. Echt niet.

Dus ik oefen de onderdelen los. :') en de proef met mn stokpaardje, thuis. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-22 18:43 



 
Profiel   

hesterve schreef
Tango1979 schreef
En ik visualiseer s avonds in bed de proef, met tips voor mezelf:
Binnenkomen iets toerijden op de rechte lijn
Rechterhand terug in de hoek. Recht zetten op de diagonaal. Toerijden en weer terug.
Goed de hoek in. Kijken naar C recht stellen, contact buitenteugel en wijken.
Hoek na A iets terug. Recht zetten op de diagonaal, toerijden en weer terug

Etc etc



Dit doe ik ook :') Heb al heel veel proeven gereden in mn bed :j


Zo doe ik het ook :j :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-22 18:57 



 
Profiel   

Alleen de lijnen leren. Dus niet a-x-c binnenkomen in verzamelde draf, C linkerhand. Maar: binnenkomen, linksaf. Dan i.p.v. h-x-f van hand veranderen uitgestrekte draf, f arbeidsdraf gewoon; van hand veranderen uitgestrekte draf. Dat je weer een overgang terug moet maken is vanzelfsprekend.

Dus echt enkel de grote lijnen leren. Vaak zijn ze aardig symmetrisch. Wat je links doet, doe je vaak rechts daarna ook.

En inderdaad visualiseren. Eerst enkel de lijnen, maar dan ook hoe je de lijnen wil rijden. Dus echt proberen de voorbereiding en afwerking mee te nemen in je visualisatie. De sterke en zwakke punten van jullie al combinatie helpt daarbij heel erg.

Succes! Het is echt makkelijker dan je denkt. Ik rijd altijd uit mijn hoofd en het geeft veel rust en concentratie. Plus het voordeel als er wel iemand mee is kan die filmen in plaats van lezen :D kun je terugkijken of je gevoel klopt met de punten en daar wordt je weer een betere ruiter van

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-22 19:04 



 
Profiel   

Oh nog een tip: als je de tweede proef moet is de combinatie voor je al klaar. Vaak wil de lezer van diegene best nog een proefje lezen :) die is immers toch even “werkloos” tijdens de cooling down en het uitstappen. van te voren even op de startlijst kijken en proberen diegene al even aan te schieten voor die tijd, of anders zodra je naar binnen mag. Hier heeft nog nooit iemand nee gezegd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-22 19:07 



 
Profiel   

SpikkelFire schreef
Heel veel doen!

Ik begin altijd met de proeven veel lezen en daarna hardop nazeggen. Dan weet je direct op welke stukken je vastloopt. Dan ga ik ze visualiseren (idd ook in bed :)) ) en als ik ze dan goed ken ga ik ze rijden. En tijdens het rijden gaat het dan toch nog weleens mis :+ dus idd soms even halthouden en kijken waar het misging en dan de proef hervatten.

Wat ook helpt is niet denken in letterlijke tekst, maar echt in oefeningen. Bij de L1 weet ik nu dat de galop bv altijd middengalop heeft. Dus ik leer de gehele galop als oefening. Als je alle onderdelen afzonderlijk goed kent, plak je ze aan elkaar. In hoofd gaat een proef dan zo: binnenkomen, naar links, afwenden, gebroken lijn, wijken, middenstap, galopstuk, etc.


Dit is inderdaad een fijne tip ook! Mijn galopstukken zijn indd in beide proeven 2x hetzelfde, bijvoorbeeld 1e hoek aangalopperen, cirkel 12-15m, middengalop lange zijde, dat kan ik dan indd gewoon onder 'galopstuk' scharen.


996981 schreef
Alleen de lijnen leren. Dus niet a-x-c binnenkomen in verzamelde draf, C linkerhand. Maar: binnenkomen, linksaf. Dan i.p.v. h-x-f van hand veranderen uitgestrekte draf, f arbeidsdraf gewoon; van hand veranderen uitgestrekte draf. Dat je weer een overgang terug moet maken is vanzelfsprekend.

Dus echt enkel de grote lijnen leren. Vaak zijn ze aardig symmetrisch. Wat je links doet, doe je vaak rechts daarna ook.

En inderdaad visualiseren. Eerst enkel de lijnen, maar dan ook hoe je de lijnen wil rijden. Dus echt proberen de voorbereiding en afwerking mee te nemen in je visualisatie. De sterke en zwakke punten van jullie al combinatie helpt daarbij heel erg.

Succes! Het is echt makkelijker dan je denkt. Ik rijd altijd uit mijn hoofd en het geeft veel rust en concentratie. Plus het voordeel als er wel iemand mee is kan die filmen in plaats van lezen :D kun je terugkijken of je gevoel klopt met de punten en daar wordt je weer een betere ruiter van


Dat aardig symetrische mis ik dus helemaal in die 2e proef (proef 27), daarom dat ik die zo lastig uit mn hoofd vind te leren. Bij proef 26 zie ik de symetrie wel, dus die kan ik al goed uit mn hoofd. Heel stom :+ En indd, ik kijk mn proeven ook graag terug, maar in dit geval zou ik dan helemaal alleen gaan, dus ook niemand om te filmen helaas.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-22 16:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen