Vervelende ervaring

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Vervelende ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 20:05

Ik vind het heel correct en dapper dat jury’s openlijk hun nek uitsteken voor meer welzijn in de sport.

Brainless

Berichten: 29729
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 20:12

ikkedus schreef:
Ik vind het echt NOT done dat je als jurylid hier nog een keer je verhaal uit de doeken doet! Dat is niet professioneel, neigt naar laster en het is ook gewoon niet fatsoenlijk.

Laster? Laat mij niet lachen.. de jury mag prima haar kant vertellen.. zo kunnen wij 2-zijdes horen en onze eigen mening vormen.
Het is alleen laster als je iets verteld om iemand zwart te maken en wat niet waar is.
Citaat:
Wat is laster

Laster is het moedwillig iemand beschuldigen van een onwaar feit. Het verschil tussen smaad en laster is dus dat het bij laster altijd gaat om beweerde feiten die niet waar zijn. Dus enkel wanneer u iemands goede naam aantast door onware feiten bent u strafbaar op grond van laster.

maras

Berichten: 2342
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Vervelende ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 20:45

Ik heb het hele topic door geworsteld en het enige wat ik eruit concludeer is chapeau voor deze jury, chapeau dat ze aan het welzijn van de pony dacht en chapeau dat ze uitleg geeft waarom ze zo gereageerd heeft. Dankzij dit soort juryleden gaan mensen nadenken over het slaan van een onschuldig dier die niet heeft gevraagd om deel te nemen aan wedstrijden!!!

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Vervelende ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 20:51

Wat goed dat de andere kant van het verhaal belicht wordt.
Zoals ik al eerder zei: thuis verder trainen en met geduld en oefenen het over en tijd nog eens proberen.

ikkedus
Berichten: 3274
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Vervelende ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 20:54

quote="Fitzroy"]Ik vind het ook niet professioneel om op een forum te reageren. Ik snap dat je de behoefte voelt om je te verantwoorden, maar professioneel is het niet.
Stuur de dame in kwestie een PB, dat lijkt me beter.[/quote]

Bedankt. Dat dus! Dit soort dingen bespreek je als jury met de persoon op dat moment. Dat is ook gebeurd en daar had het bij moeten blijven.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Vervelende ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 20:54

En mag de ruiter dan vervolgens wel op een forum gal komen spuwen? Komop zeg.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 21:04

ikkedus schreef:
Ik vind het echt NOT done dat je als jurylid hier nog een keer je verhaal uit de doeken doet! Dat is niet professioneel, neigt naar laster en het is ook gewoon niet fatsoenlijk.
Straks moeten mensen bij door jou gejureerde wedstrijden eerst eens even gaan bedenken of ze hun proefje via jou op Bokt voorbij zien komen.
Je schrijft dat je nu 1 keer reageert. Dat had je wmb echt achterwege mogen laten.
Bovendien is TS na alle duidelijke “ commentaar” inmiddels waarschijnlijk allang uit dit topic vertrokken.
Als het om de dochter gaat, maakt dat het verhaal verhaal iets minder beladen. Er zijn nog steeds ontzettend veel mensen ( jong en oud) die advies van hun instructeur als leidraad gebruiken. Niet alle instructeurs zijn goed en niet alle instructeurs worden goed geïnterpreteerd.

Ik vind t juist helemaal prima :). Laat het jurylid in kwestie ook haar kant van het verhaal doen. Had ze wel wat mogen zeggen als het een fantastische proef was geweest?

Je hebt altijd het risico dat je proef op bokt terecht komt, weet je hoeveel mensen hier actief zijn :)). Nog een reden eens na te denken of wat flatsen met de zweep wel een goed idee is.

ikkedus
Berichten: 3274
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 21:08

poes schreef:
En mag de ruiter dan vervolgens wel op een forum gal komen spuwen? Komop zeg.


Ze noemt geen naam en ook verder geen details. En verder wordt ze door alle Bokkers teruggefloten op haar onterechte handelen. Waarom is die reactie vd jury dan ook nog nodig?
Bovendien is de TS zelf niet eens meer actief in het topic.

En ik mag toch hopen dat men beter weet dan proefjes van anderen op internet te plaatsen. Dat heb ik hier gelukkig in ieder geval nog niet voorbij zien komen.

Maar he, het is mijn mening.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 21:10

ikkedus schreef:
poes schreef:
En mag de ruiter dan vervolgens wel op een forum gal komen spuwen? Komop zeg.


Ze noemt geen naam en ook verder geen details. En verder wordt ze door alle Bokkers teruggefloten op haar onterechte handelen. Waarom is die reactie vd jury dan ook nog nodig?
Bovendien is de TS zelf niet eens meer actief in het topic.

En ik mag toch hopen dat men beter weet dan proefjes van anderen op internet te plaatsen. Dat heb ik hier gelukkig in ieder geval nog niet voorbij zien komen.

Maar he, het is mijn mening.

Er wordt geen proefje geplaatst? Alleen uitleg gegeven over een situatie. Geen namen, geen rugnummers.

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 21:13

poes schreef:
Ik vind het heel correct en dapper dat jury’s openlijk hun nek uitsteken voor meer welzijn in de sport.


_/-\o_

Hulde voor Alanta. Ik zou willen dat er meer mensen waren die anderen aanspreken op dit soort belachelijk gedrag.

En tsja, dat de jury reageert... Dan had TS maar niet moeten lopen piepen op bokt he? Beetje hier proberen d'r gelijk te halen terwijl het gedrag dat er getoond is richting de pony niet ok is. En dat ze dat zelf niet ziet en haar instructeur ook niet, dat zegt genoeg. Dit soort mensen hoort geen paarden te hebben -O-

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 21:14

Een verhaal heeft altijd 2 kanten. Ik vind het zeker van toegevoegde waarde dat we de 2e nu ook kunnen lezen. Het jurylid noemt geen namen of plaatsen, ik begrijp de drama niet.

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 21:19

ikkedus schreef:
Ik vind het echt NOT done dat je als jurylid hier nog een keer je verhaal uit de doeken doet! Dat is niet professioneel, neigt naar laster en het is ook gewoon niet fatsoenlijk.
Straks moeten mensen bij door jou gejureerde wedstrijden eerst eens even gaan bedenken of ze hun proefje via jou op Bokt voorbij zien komen.
Je schrijft dat je nu 1 keer reageert. Dat had je wmb echt achterwege mogen laten.
Bovendien is TS na alle duidelijke “ commentaar” inmiddels waarschijnlijk allang uit dit topic vertrokken.
Als het om de dochter gaat, maakt dat het verhaal verhaal iets minder beladen. Er zijn nog steeds ontzettend veel mensen ( jong en oud) die advies van hun instructeur als leidraad gebruiken. Niet alle instructeurs zijn goed en niet alle instructeurs worden goed geïnterpreteerd.

Ik vind het een dik compliment waard dat het betreffende jurylid even uitleg geeft over de situatie die door TS dus toch even net iets anders is weggezet. Dus TS mag haar verhaal doen, maar op het moment dat er van dé persoon uitleg komt is het niet goed?

senna21

Berichten: 11850
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 21:40

Waar twee kijven....
Wedstrijdspanning doet ook wat met mensen.
Wanneer het een onderlinge wedstrijd is, vind ik het ook redelijk bizar om een jong kind uit te sluiten.
Wat begeleiding en uitleg had hem meer geholpen.

War betreft dit topic.
De jury had ook contact met haar kunnen opnemen. Het verhaal was verder anoniem.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 21:43

senna21 schreef:
Waar twee kijven....
Wedstrijdspanning doet ook wat met mensen.
Wanneer het een onderlinge wedstrijd is, vind ik het ook redelijk bizar om een jong kind uit te sluiten.
Wat begeleiding en uitleg had hem meer geholpen.

War betreft dit topic.
De jury had ook contact met haar kunnen opnemen. Het verhaal was verder anoniem.

Dochter besloot zelf te stoppen, en is niet uitgesloten.

KSHancox
Berichten: 1251
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 21:44

poes schreef:
Ik vind het heel correct en dapper dat jury’s openlijk hun nek uitsteken voor meer welzijn in de sport.


Helemaal mee eens.

Tango1979

Berichten: 2527
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 21:44

TS schrijft dat ze zelf (of dochter dus) de ring heeft verlaten. Dus er is geen sprake van uitsluiting.

En juist goed dat juries opmerkingen maken over zweepgebruik in de ring! Moet je nou echt een kind op een onderling wedstrijdje met sporen en zweep laten starten?

Van mij mogen ze sporen sowieso in de B en L afschaffen.

Ik vind de post van de jury hier heel netjes verwoord.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 21:49

Je boft toch maar met zo'n mamma, die zich zowel op het wedstrijdterrein als op het internet zo gedraagt... :roll:

senna21

Berichten: 11850
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 21:51

Tango1979 schreef:
TS schrijft dat ze zelf (of dochter dus) de ring heeft verlaten. Dus er is geen sprake van uitsluiting.

En juist goed dat juries opmerkingen maken over zweepgebruik in de ring! Moet je nou echt een kind op een onderling wedstrijdje met sporen en zweep laten starten?

Van mij mogen ze sporen sowieso in de B en L afschaffen.

Ik vind de post van de jury hier heel netjes verwoord.

Okay. Verkeerd gelezen m
Sporen in de B? Mag dat???

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 21:53

senna21 schreef:
Waar twee kijven....
Wedstrijdspanning doet ook wat met mensen.
Wanneer het een onderlinge wedstrijd is, vind ik het ook redelijk bizar om een jong kind uit te sluiten.
Wat begeleiding en uitleg had hem meer geholpen.

War betreft dit topic.
De jury had ook contact met haar kunnen opnemen. Het verhaal was verder anoniem.


Ehm...
Ik meldde een verhaal van een jury die iemand diskwalificeerde,
zonder dat de persoon gewaarschuwd werd
en daarna zelfs nog de proef uitreed.

(Meisje had bij het binnenkomen al iets naars laten zien: twee handen naar voor en dan met een ruk allerbei achteruit.
Dus ik braaf noteren 'niet aan teugels trekken'.
Dat heb ik nog laten we zeggen twee keer opgeschreven en toen sprak de jury 'ik diskwalificeer haar'. En draaide zich om.)


Deze jury waarschuwt.
Veel opvoedkundiger.

Brainless

Berichten: 29729
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 22:16

Kuggur schreef:
Je boft toch maar met zo'n mamma, die zich zowel op het wedstrijdterrein als op het internet zo gedraagt... :roll:

:+ :j

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 22:18

ikkedus schreef:
Ik vind het echt NOT done dat je als jurylid hier nog een keer je verhaal uit de doeken doet! Dat is niet professioneel, neigt naar laster en het is ook gewoon niet fatsoenlijk.
Straks moeten mensen bij door jou gejureerde wedstrijden eerst eens even gaan bedenken of ze hun proefje via jou op Bokt voorbij zien komen.
Je schrijft dat je nu 1 keer reageert. Dat had je wmb echt achterwege mogen laten.
Bovendien is TS na alle duidelijke “ commentaar” inmiddels waarschijnlijk allang uit dit topic vertrokken.
Als het om de dochter gaat, maakt dat het verhaal verhaal iets minder beladen. Er zijn nog steeds ontzettend veel mensen ( jong en oud) die advies van hun instructeur als leidraad gebruiken. Niet alle instructeurs zijn goed en niet alle instructeurs worden goed geïnterpreteerd.


Dit vind ik een vreemde beredenering... Maar zoals de waard is, vertrouw hij zijn gasten denk ik dan maar... Ik kon het er niet uit halen.

Ik vind het juist fijn om de kant van de jury te lezen (waar ik trouwens met regelmaat bij in de ring heb gereden in de afgelopen jaren en als een hele fijne jury heb ervaren die echt niet te streng is!), het geeft heel erg duidelijk aan dat er nogal een afstand is tussen ruiters en jury's als het gaat om de kijk op het rijden. Het lijkt me juist goed dat jury's zich in dergelijke discussies voegen, juist ter educatie!

Als we allemaal maar op ons eilandje blijven zitten, ver bij de jury's vandaan, komen we nergens. Jury's zijn niet heilig, die vinden het juist prettig als je eens bij ze komt en een gesprek met ze aanknoopt over je proef. Althans, die die ik al eens heb aangesproken of ken van dichter bij.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 22:28

N4N4 schreef:
“ Aangedraafd, en ik wilde hem even een paar voltes voorwaarts hebben geen reaktie been, spoor geen reaktie, zeep tik geen reaktie, nog een tik”,

vind dit al niet fijn om te lezen, laat staan om het in het echt te zien.

In de de B zijn sws al geen sporen nodig , deze gebruik je -zoals meerdere al zeggen-om de hulpen later te gaan verfijnen .

Dit is helaas niet helemaal een goede ervaring geweest voor je jonkie , zonde .

Denk dat het fijn is om veel te gaan oefenen op vreemd terrein zonder druk.



Eens! Blij met de jury die ts op haar vingers heeft getikt :j

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 08:40

ikkedus schreef:
poes schreef:
En mag de ruiter dan vervolgens wel op een forum gal komen spuwen? Komop zeg.


En ik mag toch hopen dat men beter weet dan proefjes van anderen op internet te plaatsen. Dat heb ik hier gelukkig in ieder geval nog niet voorbij zien komen.

Maar he, het is mijn mening.


Ach als je dit vergelijkt met bepaalde Facebookgroepen van bijv. De heer de Lange waar foto's en proeven van de ruiters geheel door het slijk getrokken worden door mensen die zelf niet eens kunnen rijden :+
dan is dit natuurlijk gewoon heel mild.

Ik denk dat openheid goed is, een verhaal heeft altijd twee kanten en dit nodigt wellicht ook uit voor beide partijen om het verder via de PB uit te praten.

Als de dochter van de TS deed wat ze geleerd heeft van de instructeur dan kan ik me voorstellen dat ze daar niet in gezien hebben op dat moment dat het niet het juiste was om te doen en ik denk door de reacties in dit topic dat er wel wat meer inzichten zijn gekomen en dan is de uiteindelijk minder leuke situatie toch een win-win voor de pony. :-)

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: Vervelende ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 09:17

Ik vind het wel een positief iets dat de jury zich uitspreekt in dit topic.

Daarnaast is mijn persoonlijke ervaring dat het echt een serieus voorval moet zijn geweest, voordat een jury er wat van zegt. Dus ik denk dat TS even goed kritisch naar de situatie terug moet kijken en met zijn of haar instructeur in overleg moet. Lijkt me niet dat de instructeur heeft bedoeld dat de dochter van TS zo moet handelen als de pony dichtslaat in zulke situaties.

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 10:51

Brainless schreef:
Kuggur schreef:
Je boft toch maar met zo'n mamma, die zich zowel op het wedstrijdterrein als op het internet zo gedraagt... :roll:

:+ :j

Tja. Soms kopen ouders een dure pony voor hun kind en daarmee moet het kind dan gaan presteren.Als dat niet lukt dan krijgt meestal de pony de schuld of in dit geval de jury.