Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babootje

Berichten: 26271
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 11:19

MyWishMax schreef:
Mijne is niet geschikt voor 24/7 helaas. En stallen hier in de buurt die het aanbieden niet geschikt voor gemiddelde warmbloed of paarden waar je serieus mee wilt trainen.

Babootje, nee daar sta ik niet. Deze foto's heb ik even snel zelf gemaakt. Net als de krans, die hangt normaal innhuis.


Haha, nou dan is dat toeval. Het viel me even op. :D

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 11:24

Ik bedoel serieus ook meer in de vorm dat je er wel een paar keer per week op wilt kunnen/normaal kunt longeren haha. Die begaanbare buitenbak is ook niet heel normaal blijkbaar maar idd ook het ruwvoer. Plus nog normale bodems in paddock en schuilmogelijkheden die groot genoeg zijn.
Nu werkt het voor mij helemaal niet in de winter in een buitenbak en ben dus stiekem best blij dat paard het beter doet met nachten op stal :') Dat is makkelijker samen met binnenbak te vinden. Want liefst het beste voor het paard, maar wel fijn dat dat samenvalt met beste voor mijn gezondheid. :')

Babootje, die foto's worden al jaren door de halve paardenwereld gemaakt :') Op bokt word je er ook mee doodgegooid ongeveer al jaren.

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-23 11:46

O zo, ja dan is het inderdaad ook lastig want je doorsnee PP heeft een kleine bak met een k*tbodem zonder enige drainage. Is IMO nog te overleven als er bijvoorbeeld een rijvereniging met fatsoenlijke bak in de buurt zit en je een eigen trailer hebt. Maar meestal is er ook helemaal niets voor de mens qua binnenruimte, dus met gezondheidsklachten lijkt het me hoe dan ook niet te doen :\

Voor mezelf vind ik het vele uitwaaien niet erg en mijn paard doet het juist perfect met nachten buiten in de groep, maar ja ik laat hem liever niet verhongeren op graszaadhooi of ander arm hooi waar hij niets aan heeft :') het is een type dat zelfs helemaal zonder werk veel en rijk moet eten anders blijft er niets van over.

Anoniem

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 12:12

Hier helaas mijn doelen niet behaald. Het doel was L2 startgerechtigd zijn. Helaas januari moeten verhuizen, mei stond ze in de kliniek met maagzweren, augustus was ze kreupel door een zoolkneuzing. Toen ze daar van opgeknapt was hebben we een oefenwedstrijd L1 gereden en hadden we ons eindelijk ingeschreven voor ons L1 debuut maar een week na de oefenwedstrijd heeft ze zichzelf flink verwond op de wei waardoor ze enkele weken in het verband heeft gestaan. Nadat ze genezen was bleef ze lichtjes onregelmatig lopen in draf en als kers op de taart moesten we afgelopen november weer verhuizen en sindsdien hebben we even wat stapjes terug genomen.

DiscoDipp

Berichten: 2869
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 13:12

Noisy schreef:
Vraagje..Zijn er hier mensen die hun paard 24/7 buiten hebben staan en wedstrijden rijden?



Mijne staat normaliter ook 24/7 buiten. Nu door het water genoodzaakt onderdak te zoeken. Maar zo snel het kan komt ze weer naar huis.

Vorig jaar ook met de sneeuw/vries en ijzel buiten gestaan. Met een beetje managen allemaal goed gelukt!

Getup

Berichten: 8280
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 13:14

SophievdV schreef:
Noisy schreef:
Vraagje..Zijn er hier mensen die hun paard 24/7 buiten hebben staan en wedstrijden rijden?


Alleen in de zomer bij mooi weer. Dan vinden ze het heerlijk en wil niemand eigenlijk naar binnen :') In de winter is het land veel te nat en we hebben sowieso geen schuil mogelijkheid dus dan wordt het heel lastig.


Zelfde hier. Heb ze thuis staan en op zich weiland genoeg. Maar er is er maar 1 met n schuilstal en die is best n stukje van huis. Durf ik niet aan. En onhandig qua rijden


Afgelopen jaar stonden ze tm oktober dag en nacht buiten.

Zolala

Berichten: 75
Geregistreerd: 10-09-22
Woonplaats: Under a rock

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 13:28

Noisy schreef:
Vraagje..Zijn er hier mensen die hun paard 24/7 buiten hebben staan en wedstrijden rijden?


Nee, 's winters niet - vanaf eind oktober ongeveer tot aan een langere drogere/warmere periode in (doorgaans begin) maart.
Dan gauw weer naar buiten! :)

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 18:21

Doelen zijn bij mij niet zo heel scherp qua deadline, maar ik ben redelijk tevreden over waar we afgelopen jaar zijn gekomen. Met regio’s mogen rijden in het M2 en Z1 startgerechtigd zijn ben ik super blij. Had inmiddels graag een winstpunt Z1 gehad, maar de afgelopen twee maanden is Eva erg aan het kwakkelen qua gezondheid, dus dan liggen de prioriteiten anders. Op dit moment staat ze in Utrecht omdat onze eigen DA-praktijk niet meer wist wat te doen of wat de oorzaak is, gelukkig zorgen ze daar heel goed voor haar. Eerste doel voor komend jaar is een gezond paard weer op mogen halen en daarna zien we de sportdoelen wel weer. In maart/april is er een pas de deux wedstrijd op stal waar ik graag aan mee zou doen, hopelijk lukt dat.

LaDonna75

Berichten: 2145
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 23:46


Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 10:09

Roulette, al even via pb gesproken, maar echt fingers crossed voor jullie! En voor alle anderen natuurlijk waar het jaar niet gelopen is zoals gehoopt.

PSvanLot

Berichten: 10142
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 11:08

He Roulette wat enorm vervelend. Hopelijk knapt ze goed op.

Hier na een matig begin met zadelgedoe in begin 2023, wel ons doel voor het jaar gehaald. In mei weer gaan starten en de beoogde 65% behaald in het Z2.
Vol goede moed aan de selecties gestart en 2 heel goed gereden, helaas sinds begin november weer gedoe en we kunnen er de vinger niet op leggen. Super over de benen, super aan de longe, super foto’s… maar rijden gaat niet.
Afgelopen 1,5 week vrij gehad, nu weer wat aan de longe en aankomende dinsdag gaan we weer eens rijden.

Hopelijk gaat het in 2024 weer de goede kant op.

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 12:31

Mijn doel was lekker weer te kunnen rijden, helaas is nog steeds 10 min de Max 2 x p.w .
Voor iedereen de beste wensen en doelen voor 2024, met veel liefde gezondheid en sportiviteit

DiscoDipp

Berichten: 2869
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 13:09

Ah balen Roulette! Ik hoop dat ze snel weer de oude is! :knuffel:

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 13:13

Roulette_ schreef:
Doelen zijn bij mij niet zo heel scherp qua deadline, maar ik ben redelijk tevreden over waar we afgelopen jaar zijn gekomen. Met regio’s mogen rijden in het M2 en Z1 startgerechtigd zijn ben ik super blij. Had inmiddels graag een winstpunt Z1 gehad, maar de afgelopen twee maanden is Eva erg aan het kwakkelen qua gezondheid, dus dan liggen de prioriteiten anders. Op dit moment staat ze in Utrecht omdat onze eigen DA-praktijk niet meer wist wat te doen of wat de oorzaak is, gelukkig zorgen ze daar heel goed voor haar. Eerste doel voor komend jaar is een gezond paard weer op mogen halen en daarna zien we de sportdoelen wel weer. In maart/april is er een pas de deux wedstrijd op stal waar ik graag aan mee zou doen, hopelijk lukt dat.

Heel veel sterkte

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 13:51

Sterkte roulette! Ik duim voor jullie!

Hopelijk overleeft iedereen het vuurwerk. Helaas vinden mensen het leuk om het vlakbij onze stal af te steken ipv bij hun eigen huis. Zelf zit ik thuis, omdat ook hier in het dorp dieren over de zeik helpen een hobby is deze dagen.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 11:49

Iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar!!

Moeten we trouwens ook een nieuw topic openen nu?

Roulette; hoe is het nu met je paard? Wat een nare toestand!

Hier stonden de paarden lekker rustig. Vanmorgen is het nog echt pisweer, straks gaan ze lekker naar buiten :D

DemiSisa

Berichten: 1027
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 11:50

Gelukkig nieuwjaar allemaal! **\O/**

Heftig Roulette, hopelijk knapt ze snel op.

Ik denk dat het inderdaad tijd is voor een 2024 topic :D

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-24 11:57


rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 22:38

Soms verdien je ze soms niet.
Vandaag 1 winst gereden. Ik vond dat ik t niet verdiende. Mensen aan de kant vonden het van wel. Maar ik kon niks met ‘m. Nou ja. Volgende keer beter.