Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 20:53

Vroeger hadden we verenigingen die de hele klasse proef 1 lieten doen en daarna hele klasse proef 2. Kon dus een uur tussenzitten of meer en soms minder.
Als wij nu in 1 bak bij dezelfde jury moeten doen we ook om en om, tenzij het een oneven aantal is voor de pauze of in de klasse, dan zijn er groepjes van 3. Maar dat is 15 minuten ofzo. Maar dat mag idd gewoon.

Zelfs met 2 verschillende juryleden en dus bakken vind ik het fijner om er 1 of 2 proeven tussen te hebben. Zondag was het echt meteen door naar de volgende, want ring 2 was al leeg en jury zat te wachten. Kan je niet eens normaal rondje rijden voordat je moet beginnen :=

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 22:19

Je hebt een bepaalde tijd om de baan de verkennen toch?

Ik rijd aangespannen he. Die proeven duren gemiddeld genomen iets langer dan ohz.

Flubberboot

Berichten: 2876
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 22:41

Ik kom even binnenvallen met wat vragen, ik heb 21 januari mijn L1 debuut op de planning staan! Super leuk! Maar daar komt ook wijken bij kijken. Nu staat er in de proef “minstens 5 meter wijken” langer mag dus ook? Of wordt dat niet heel erg gewaardeerd door jury’s? En is het netter om door te zitten of licht te rijden tijdens het wijken? En wanneer begin je dan met doorzitten?

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 23:01

Je mag inderdaad gewoon langer wijken, maar kwaliteit komt natuurlijk boven kwantiteit. Beter 5 goede meter, dan 7 slechte.

Lichtrijden en doorzitten moet niet uit mogen maken voor je cijfer, maar in de L2 blijkt er nog wel eens discussie over het been waarop je moet lichtrijden wanneer je van de hoefslag naar binnen wijkt.

Charmaine
Berichten: 1414
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 23:23

Ik plan ook om en om, tenzij ik een oneven aantal heb. Dan plan ik groepjes van 3. Als mensen dan onderling regelen als iemand 2x achter elkaar wil en jury is akkoord dan heb ik daar als secretariaat ook totaal geen problemen mee.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 08:44

Heb besloten het maar gewoon te laten gebeuren. Het is alleen vervelend dat ik helemaal geen contact kon krijgen. Dan hadden ze me wat meer uitleg kunnen geven.

De definitieve startlijst moet nog komen, wellicht is het aangepast en anders maar niet. Dan wachten we wel.

Wel grappig dat mensen hier beginnen over vroeger.. vroeger was het rijden van wedstrijden sowieso heel anders. Vroeger stonden bij ons de ponies met zn allen op een grote veewagen en vervolgens de hele dag aan een staaldraad op rij te wachten tot ze aan de beurt waren. Oh en we reden steevast een parade en hadden een speech van de burgemeester van de gemeente waar we reden :D Ik denk met warme gevoelens terug aan die tijd en eigenlijk gun ik onze dochter ook een hechte ponyclub en lange wedstrijddagen met meerdere disciplines op 1 dag.

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 21:54

Jaaa, dat weet ik ook nog :') Met z'n allen op pad en in het verenigingstenue. Wij hadden zo'n zwarte velourse trui met opgenaaid embleem en die moest netjes blijven! Ging natuurlijk nooit lukken :')

Jullie ook een beetje in de kerstsfeer?

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 07:15

Noisy hahah heerlijk met die kerstmutsen :D

Zo op naar stal om alles in te pakken, te voeren en te vlechten.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 15:48

Nou wij zijn heel tevreden! Vandaag 191,5 en 197 punten gereden in de L :D Nu mogen we promoveren! Yes! We starten nog wel een keer L maar in het nieuwe jaar stappen we over. Heel blij mee!!

Hebben er nog meer mensen gereden vandaag?

Babootje

Berichten: 26270
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 16:41

Gefeliciteerd!

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 17:23

Gefeliciteerd! *\o/* *\o/*

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 17:24

Thanks!! :D

DiscoDipp

Berichten: 2869
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 19:16

Gefeliciteerd! :D

Ik ben van plan eind januari weer te starten! Inmiddels zitten de knopjes er allemaal goed op dus op naar een mooi jaar! *\o/*

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 19:45

Ik ben ook weer op wedstrijd geweest! Vorige week nog meegereden met een selectiewedstrijd L1, wat een flop was dat :') :Y) Sterlyn wilde echt totaal niet voorwaards en sloot zich volledig af... en dat terwijl het "thuis" was op de vereniging... naar huis toe met 172,5 punt.

Vandaag weer op pad, nu wel met de trialer op pad en voor het eerst samen met een stalgenootje en haar paard.
Daar waar hij vorige week energie te weinig had vloog ik vandaag al in rodeo-modus door de inrijbak heen vanwege een zacht applaus bij de ring _O- Tijdens de proef wel nog spanning maar zo heerlijk gereden! *\%/* eerste proef heerlijk gevoel, tweede proef voor mijn gevoel minder impuls maar wel netjes verder. Tot mijn grote verbazing 175 punten in de eerste proef en 185 in de tweede met een tweede prijs := met dan ook nog complimenten dat hij de tweede proef een stuk actiever was >;) Zo zie je maar hoe naast je er soms kan zitten qua gevoel maar goed. Weer een winstpuntje erbij en echt genoten vandaag.

DemiSisa

Berichten: 1027
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 22:04

PSvanLot schreef:
DemiSisa schreef:
Hier ook hydrocortiderm gekregen PSvanLot. Maar de echt grote plekken blijven hetzelfde helaas.

Wat jammer dat hij zulk gek gedrag laat zien zeg! Hopelijk gaat het woensdag goed. Kan het niet door het weer komen, of denk je dat er meer speelt?


Ik weet het niet. Vorig jaar hebben we een beetje hetzelfde gehad betreffende het staken, maar niet zo heftig als hij gedaan heeft.
Toen wilde hij in de winter ook niet lopen en was ineens weer over. Dat frisse en bokken heeft hij toen niet gehad.

Vorige week hals/rug volledig op de foto gehad. Zag er top uit.
Aan de longe gaat hij als een trein. Dan is hij zo fijn. Ook met zadel.

Alsof hij de overgang van de wei naar het zand slecht trekt? Of dat het van het scheren komen? Geen vinger op te leggen.

Maar hopelijk gaan we nu weer de goede kant op.


Wat gek dat hij zo heftig reageert maar de reden onduidelijk blijft.. ook geen ontsteking oid wat niet zichtbaar is op röntgen maar bv met echo?

MyWishMax schreef:
DemiSisa schreef:
Ja ik heb nu een kliniek gebeld en zag dat ze daar ook laseren. Dus ik wacht even af wat de DA morgen aangeeft als opties, maar sta zeker open voor laseren want hoor daar goede verhalen over. De kale plekken kwamen volgens de andere DA door rainrot, al heeft hij toen ik dat ontdekte zeker 1,5 week niet buiten gestaan dus vraag me af of dat klopt (op aanraden van de DA i.v.m. die heftige mok)? Ze heeft het ook niet gezien, alleen vanaf een foto. Vind dat ook zo lastig, want eigenlijk heb ik daar niet zoveel aan. Intussen staat hij wel weer buiten, want vind zijn mentale gezondheid ook belangrijk :)


Rainrot komt ook niet door regen, maar door bacterie. De regen, water of zweet maakt de huid wel kwetsbaarder waardoor de bacterie erbij kan. Maar mok kan ook 100 oorzaken hebben en plat gezegd noemen ze allerlei soorten wondjes op de benen mok. :+
Het binnen houden kan idd wel werken om de huid iets minder week te maken, maar wij pakten het been gewoon in met watten en vetwrap want binnenhouden was geen optie idd.
Die vriendin van mij heeft echt alles geprobeerd, maar niks werkte echt goed genoeg. En de hydrocortidern is ook gewoon zooi := :') Met 6 keer laseren zijn de benen helemaal heel en geen plekje meer te bekennen. Toen wel binnen gestaan, omdat het echt open ligt, maar nu weer gewoon aan het rijden en staat weer buiten zonder dat ze zich zorgen moet maken over vuil enzovoorts.

PSvanLot, wat heftig zeg! Hopelijk is het snel over of vind je de oorzaak.

Fly_high, ja meer aankleding lijkt me juist leerzaam ook. Naast dat het er gewoon leuk uitziet.


Klopt, maar wel vocht icm lage weerstand. En hij had al anderhalve week geen vocht aan z’n benen oid gehad. Dus vandaar dat ik het vaag vond. Achteraf blijkt het ook geen rainrot te zijn.

Babootje schreef:
DemiSisa schreef:
Klinkt als twee enerverende rondjes Fly_high. Knap dat je zo weer bent opgestapt en bent doorgereden!

Hier gaat het helaas even niet zo lekker met trainen/wedstrijden rijden. Zitten even op een lastig punt, dus nu even iets vaker les. Zaterdag laatste selectie gereden en helaas geen winst, al was de jury wel heel streng. Ook 2x een 5 voor het wijken terwijl hij super netjes opzij ging? Ook op het filmpje niets geks kunnen ontdekken daarin, dus snap er echt niets van :+

Verder heeft hij een paar weken terug natuurlijk een virusje gehad, dat is er later uitgekomen via mok (beide achterbenen). Met zalven gingen de plekken in de kootholte echt vooruit, maar de grote plekken niet. Nu ook nog hele kale plekken op z'n achterbenen erbij gekregen, dus morgen komt er weer een DA langs. Hij heeft sinds zaterdag weer dikke benen namelijk. 2 weken geleden is er een andere DA langs geweest, maar die laat het me iets teveel op z'n beloop, vooral omdat ik ergens een beetje bang ben dat het intussen eerder vasculitis is dan mok. Dus toch even een second opinion. :) Hij heeft er gelukkig geen last van en vind het werken ook gewoon nog leuk, dus zolang dat zo blijft trainen we gewoon rustig door.


Vasculitis reageert op (zon)licht en verergert dan ook vaak in de zomer. Mok door verminderde weerstand agv een virus ligt meer voor de hand,
Laseren kan goed helpen, maar ik zou zeker ook Chevadonyll kruiden proberen. Dat is een stuk goedkoper. Thee van trekken en over het voer of door de slobber geven. 1 x per dag. Het werkt echt heel goed bij iedereen die ik ken die het gebruikt, of heeft gebruikt. Zelf ook ervaring mee (gehad). Als je iets wil smeren, wat bij de kruiden niet echt hoeft, kun je het beste gewone zinkzalf of sudocreme gebruiken.
Voor het verhogen van de weerstand kun je LLysine geven als supplement.


Dank voor de tip! Heb nu nieuwe mokzalf gekregen en dat lijkt echt goed aan te slaan dus ik wacht heel even dat af, maar anders wil ik dit zeker proberen!

De DA is afgelopen dinsdag langsgeweest voor second opinion. De mok is daadwerkelijk mok, gelukkig geen vasculitis oid. Wel echt door het virus van eerder waarschijnlijk, waarschijnlijk heeft de natte wei ook niet positief meegewerkt eraan. De kale plekken op z’n benen zijn helaas een schimmel. Waarschijnlijk heeft er al wel wat gezeten, maar schimmels schijnen dol te zijn op hydrocortiderm wat dus lekker de kans gegeven heeft om te groeien. Dus nu 1x in de 3 dagen wassen met imoverol, voetjes geschoren zodat ik beter bij de mok kan om dat te behandelen en het lijkt écht aan te slaan en beter te worden. Heel fijn en een giga opluchting. :)

Enzo_Ollie

Berichten: 779
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 13:04

Wij hebben zaterdag de laatste wedstrijd voor de clubkampioenschappen gehad (verkleed :Y) ). Omdat ie kreupel was 1 wedstrijd niet kunnen rijden de 1e had ik al verpest (3 wedstrijden, beste 2 tellen) ging ik voor best verkleed maar helaas die ook niet gewonnen -O-

De glitters op z'n vacht sprayen duurde langer dan verwacht dus ik was te laat (dat ik ooit zo'n zin zou zeggen), dus maar 20 minuten losgereden ipv 40 minuten. Hierdoor ging alles net niet maar wel 182.5 gereden, dus opzich tevreden voor zo'n voorbereiding en we weten dat we beter kunnen

Nu woensdag les van Marten Luiten, heel veel zin in! En dan de 30e weer een officiële wedstrijd


@fleursandro, bij dezelfde jury of 2 verschillende? dat wil nog wel is uitmaken :)

@SophievdV gefeliciteerd! Dat zijn mooie puten!

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 13:26

Was bij dezelfde jury. Mijn instructrice had ook mijn proef met protocol nog bekeken en vond proef 2 ook wel duidelijk beter. Proef 1 had vooral veel rommeltjes

Deempjexxx

Berichten: 375
Geregistreerd: 12-12-18
Woonplaats: Groningen

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 12:50

Ik val even weer binnen, weinig op bokt gezeten ivm drukte haha.
Vandaag zal IICH Groningen zijn, 1m springen.
Alleen het waait zo ontzettend hard dat we afgezegd hebben. De trailer staat te dansen met paard er op achter de auto..
Leek ons te risicovol om te gaan aangezien het toch wel drie kwartier rijden is en vooral over de snelweg :\
Dus knotjes etc er maar weer uit en Lixie weer op stal.
Er hangt niks van af maar het is natuurlijk wel jammer, mijn zusje heeft er keihard naar toe getraind.

Goede keus of? Hadden jullie het risico wel genomen.

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 12:53

Hele goede keuze,vanmiddag wordt het juist veel erger nog en nu laten er hier al dingen los van gebouwen. Code geel zou ik nooit met de trailer weg gaan, nee.

Heel erg balen maar heel verstandig ook!

Gefeliciteerd sophievdv, fleursandro en enzo_ollie!

Deempjexxx

Berichten: 375
Geregistreerd: 12-12-18
Woonplaats: Groningen

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 13:12

Precies Mywishmax!
Kan me toch niet voorstellen dat iedereen heen gaat.. er moeten vast meer afmeldingen komen.

Ook jammer dat er nergens maatregelen zijn genomen of dat er iets geplaatst is op social media kwa weer en afmelden.
Het was best wel even een gedoe om contact te kunnen krijgen met de organisatie.

Je huurt wel een stal maar dat is maar voor een korte periode, dus je kan niet wachten tot het weer afzakt helaas.

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 14:06

Nee, dan had je eigenlijk gisteren of heel vroeg vanochtend moeten gaan en morgen pas weer terug. Echt enorm balen idd. Met gewoon harde wind soms kijk ik het wel aan, maar dit is weer stapje verder.

Daar zou idd meer aandacht naartoe moeten. Ook met ijzel, sneeuw of hitte. Ook of juist vanuit de knhs

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 16:03

Hele verstandige keuze! Ik vind windkracht 4 al discutabel om met de trailer op pad te gaan. Vooral snelweg, dan heb je vaak van die grote open stukken waar de trailer veel wind vangt

Getup

Berichten: 8280
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 19:17

Heel verstandig. Het is best frustrerend natuurlijk, want er zullen zeker genoeg mensen zijn, die " gewoon " gaan.
Maar dat is gewoon gevaarlijk en je vergeeft het jezelf nooit als er iets gebeurt.

Waren afgelopen zondag op een kerstwedstrijd incl verkleden. Mijn oudste heeft een keer mijn freiberger geleend ipv haar pony gereden . Mijn merrie is verkleed en kerstklokjes / versieringen proof 8-) .
Met 65.56% en n 8e plek ( van de 40) en 66.67% en n 2e plek en n berg lol gingen we tevreden naar huis.

DemiSisa

Berichten: 1027
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 20:50

Wat een nette scores heeft je dochter gereden Getup! Klinkt als een onwijs leuke dag :D

Zo aan het eind van het jaar wordt het een beetje stil hier. :) Hier heb ik een tijdelijke wedstrijdstop ingelast. We gaan in januari even lekker doortrainen, we moeten gewoon even net door een stukje heen en nu met dit weer vind ik het ook wel fijn om ook even een keer te kunnen zeggen ik sla het rijden vandaag over en ga in plaats daarvan lekker even wat grondwerk doen o.i.d.
Daarnaast is ons nieuwe zadel nog niet binnen en het leenzadel is niet helemaal fijn. Ik zou namelijk aankomende vrijdag nog wel wedstrijd hebben, maar omdat het leer van mijn zweetbladen net zo soepel en zacht is als mijn rijlaarzen, komt dat tijdens de galop en het doorzitten gewoon omhoog zetten en dat is heel vervelend. :\ Zadelmaker gebeld en die zei, probeer eens met antiklit of talkpoeder. Nou, geloof het of niet, de talkpoeder helpt. Mijn eigen zadel komt waarschijnlijk eind januari binnen, hopelijk helpt dit tot die tijd! _/-\o_

4 februari staat er een proefgerichte dressuurclinic op de planning, heel veel zin in. Daarna lekker weer gaan starten en lekker gaan knallen in het L1. Thuis kunnen we het, op wedstrijd komt het er alleen nog niet zo uit :n

De mok gaat trouwens als een tierelier vooruit! Heel blij mee. Bijna alle plekken zijn weg. De kale plekken op z'n benen waren dus schimmel, dat vordert nog niet helemaal naar m'n zin.. Woensdag dus maar even de DA weer bellen, want 2e kerstdag is de 5e en laatste keer wassen, maar het is nog niet weg..

Tot slot wil ik iedereen hele fijne feestdagen toewensen! {:) <|-
Afbeelding

Flubberboot

Berichten: 2876
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 22:01

Fijne kerst iedereen! Succes iedereen die nog net voor oud en nieuw gaat starten!

Op naar een gezond, gezellig en knallend 2024!!!