Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DiscoDipp

Berichten: 2870
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 13:57

In welke klasse start je? Als ik er al ben of nog ben dan wil ik je best voorlezen hoor! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 14:00

DiscoDipp schreef:
In welke klasse start je? Als ik er al ben of nog ben dan wil ik je best voorlezen hoor! :)

B paarden. Dat zou echt super fijn zijn! Mijn vriend gaat altijd mee om te helpen met zadelen etc maar hij weet te weinig van paardrijden af om een proefje te kunnen voorlezen helaas. Meisje wat beloofd had mij iedere wedstrijd te helpen laat het helaas beetje afweten.

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 14:20

lV: gewoon die lezer trainen hoor!

Mijn vader zegt steevast “schuine lijn” tegen een diagonaal en dingen als “hij moet meer …” -zet hand op heup en duwt kont opzij- als t over een zijgang gaat maar leest wel een Z2 proef voor (succesvol!).

MariekeS_

Berichten: 4706
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 14:26

LV19952 schreef:
DiscoDipp schreef:
In welke klasse start je? Als ik er al ben of nog ben dan wil ik je best voorlezen hoor! :)

B paarden. Dat zou echt super fijn zijn! Mijn vriend gaat altijd mee om te helpen met zadelen etc maar hij weet te weinig van paardrijden af om een proefje te kunnen voorlezen helaas. Meisje wat beloofd had mij iedere wedstrijd te helpen laat het helaas beetje afweten.


Als je partner het leuk vindt om te leren is het hartstikke goed te doen hoor!
Mijn vriend wist ook niks van paarden/dressuur en dmv de video's in de KNHS app hebben we heel makkelijk een paar keer geoefend. Daarna op wedstrijd een aantal keer bij andere combinaties gekeken en het gaat super goed inmiddels!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 14:28

Optiwolk schreef:
lV: gewoon die lezer trainen hoor!

Mijn vader zegt steevast “schuine lijn” tegen een diagonaal en dingen als “hij moet meer …” -zet hand op heup en duwt kont opzij- als t over een zijgang gaat maar leest wel een Z2 proef voor (succesvol!).

Hahaha die is wel geniaal! Wellicht hem eens meenemen als ik les heb en een proefje ga oefenen dat hij het ook leert. Hij wil het in principe wel leren ja!

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 14:32

De struggle van een voorlezer vinden ken ik!
Ik heb zondag eindelijk mijn wedstrijddebuut met mijn 5 jarige haflinger. 1 proef kan ik wel uit mijn hoofd rijden maar een tweede proef uit mijn hoofd... ben bang dat de spanning het overneemt en ik geen idee meer heb waar ik heen moet hahaha :=

DiscoDipp

Berichten: 2870
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 14:46

LV19952 schreef:
DiscoDipp schreef:
In welke klasse start je? Als ik er al ben of nog ben dan wil ik je best voorlezen hoor! :)

B paarden. Dat zou echt super fijn zijn! Mijn vriend gaat altijd mee om te helpen met zadelen etc maar hij weet te weinig van paardrijden af om een proefje te kunnen voorlezen helaas. Meisje wat beloofd had mij iedere wedstrijd te helpen laat het helaas beetje afweten.


Wellicht ben ik er dan wel al, dan lees ik je wel voor :)

Ik moet 8 april zelf voor het eerst met de trailer gaan rijden naar concour, daar maak ik me nu het meeste druk om :') Paard is ook niet voor elkaar maar goed dat is bijzaak _O-

Wij zijn gister nog lekker een dagje naar Equitana geweest, weet een hoop zooi mee naar Limburg gesleept :')

Afbeelding

Charmaine
Berichten: 1414
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 19:40

Even de andere kant van wedstrijdrijden belichten hoor :+
Sinds dit jaar weer lid geworden van een wedstrijdcommissie. Inmiddels al behoorlijk wat tijd kwijt aan het regelen van juryleden voor onze wedstrijdata. Pfff, wat zijn er veel jury's die niet op zaterdagen jureren zeg...Of ze zijn al bezet, of ze reageren in het geheel niet, of ik bel te vroeg bel over een paar weken nog maar eens....Nu 3 van de 6 kunnen vastleggen. Me nu aan het opmaken voor ronde 3, juryleden wat verder weg selecteren. En dan mag ik ook nog toezichthouders gaan ronselen :D

Enzo_Ollie

Berichten: 779
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 20:08

Charmaine schreef:
Even de andere kant van wedstrijdrijden belichten hoor :+
Sinds dit jaar weer lid geworden van een wedstrijdcommissie. Inmiddels al behoorlijk wat tijd kwijt aan het regelen van juryleden voor onze wedstrijdata. Pfff, wat zijn er veel jury's die niet op zaterdagen jureren zeg...Of ze zijn al bezet, of ze reageren in het geheel niet, of ik bel te vroeg bel over een paar weken nog maar eens....Nu 3 van de 6 kunnen vastleggen. Me nu aan het opmaken voor ronde 3, juryleden wat verder weg selecteren. En dan mag ik ook nog toezichthouders gaan ronselen :D


te vroeg?? Dat is toch juist fijn zou je zeggen :?

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 20:10

Charmaine schreef:
Even de andere kant van wedstrijdrijden belichten hoor :+
Sinds dit jaar weer lid geworden van een wedstrijdcommissie. Inmiddels al behoorlijk wat tijd kwijt aan het regelen van juryleden voor onze wedstrijdata. Pfff, wat zijn er veel jury's die niet op zaterdagen jureren zeg...Of ze zijn al bezet, of ze reageren in het geheel niet, of ik bel te vroeg bel over een paar weken nog maar eens....Nu 3 van de 6 kunnen vastleggen. Me nu aan het opmaken voor ronde 3, juryleden wat verder weg selecteren. En dan mag ik ook nog toezichthouders gaan ronselen :D


Ik heb dit jaren geleden ook gedaan als lid van de commissie. Maar er is precies niks veranderd lees ik :')

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 20:22

Enzo_Ollie schreef:
te vroeg?? Dat is toch juist fijn zou je zeggen :?


Dat is enorm afhankelijk van de persoon. Sommige mensen vinden het fijn om erg op tijd te worden gevraagd (voor wat dan ook) anderen ervaren weken vooraf juist als last. Ik ben geen jurylid, maar als persoon val ik in de tweede categorie, last minute iets aan mij vragen vind ik dan weer prima.

Lastig hoor Charmaine, hopelijk heb je snel genoeg personen gevonden.

Deeks93
Berichten: 1106
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 20:44

Charmaine schreef:
Even de andere kant van wedstrijdrijden belichten hoor :+
Sinds dit jaar weer lid geworden van een wedstrijdcommissie. Inmiddels al behoorlijk wat tijd kwijt aan het regelen van juryleden voor onze wedstrijdata. Pfff, wat zijn er veel jury's die niet op zaterdagen jureren zeg...Of ze zijn al bezet, of ze reageren in het geheel niet, of ik bel te vroeg bel over een paar weken nog maar eens....Nu 3 van de 6 kunnen vastleggen. Me nu aan het opmaken voor ronde 3, juryleden wat verder weg selecteren. En dan mag ik ook nog toezichthouders gaan ronselen :D


Ik hoor dit vaker maar wij hebben hier echt nooit problemen mee.
Wij vragen ze zodra de kalender bekend is voor september tm april.
Maar we hebben wel veel dezelfde jury’s altijd die er al rekening mee houden.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 12:48

Ooh jongens/meisjes, ik heb gisteren voor het eerst echt gereden op onze vierjarige :D Ik ben als een kind zo blij haha! Wat een heerlijk gevoel om er gewoon op te zitten.

Heb trouwens geen wedstrijden gepland staan momenteel. Druk met de voorbereidingen voor de IBOP. Morgen een les vaardigheid (met van die kegels waar je tussendoor moet). Heel benieuwd hoe ze dat vindt!

Hebben jullie nog leuke dingen op de planning staan?

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 17:04

Morgen les, vrijdag een shoot, en woensdag op verplaatsing voor een demo in elkaar te steken.

Misschien moet ik de wedstrijd kalender even afwachten, zat druk genoeg.

xmichxrocky

Berichten: 1583
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: in de buurt van Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 09:23

SophievdV schreef:
Ooh jongens/meisjes, ik heb gisteren voor het eerst echt gereden op onze vierjarige :D Ik ben als een kind zo blij haha! Wat een heerlijk gevoel om er gewoon op te zitten.

Heb trouwens geen wedstrijden gepland staan momenteel. Druk met de voorbereidingen voor de IBOP. Morgen een les vaardigheid (met van die kegels waar je tussendoor moet). Heel benieuwd hoe ze dat vindt!

Hebben jullie nog leuke dingen op de planning staan?


Ik zag het! echt supergaaf!!

Noukie
Berichten: 10944
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 10:24

Wat tof Sophie!! Wanneer heb je de ibop?

Ik heb vakantie op de planning staan na dit weekend. Heel wat anders, maar ook leuk!

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 10:37

De IBOP is eind april :)

Heb gisteren gekeken voor rijlaarzen. Bij de EJ in Drachten zijn we gisteren prima geholpen maar kon ik niet slagen. Dan moesten we naar Groningen of Zwolle. Vond dat zo vreemd. Heb je het magazijn in Drachten en in de winkel de kleinste collectie.

DemiSisa

Berichten: 1028
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 10:41

De EJ in Zwolle is ook niet heel groot, loop daar ook vaak mis. Groningen ben ik nog nooit geweest. Wel onwijs balen dat je niet hebt kunnen slagen.

Spannend hoor, IBOP!

Optiwolk: klinkt als een super leuke week! :D

Hier ook een leuke week voor de boeg. Vanavond les, morgen waarschijnlijk paardlief even helemaal wassen een keer. Maandag weer les, dinsdag fotoshoot, woensdag springles en dan zaterdag wedstrijd :D

Enzo_Ollie

Berichten: 779
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 10:43

SophievdV schreef:
De IBOP is eind april :)

Heb gisteren gekeken voor rijlaarzen. Bij de EJ in Drachten zijn we gisteren prima geholpen maar kon ik niet slagen. Dan moesten we naar Groningen of Zwolle. Vond dat zo vreemd. Heb je het magazijn in Drachten en in de winkel de kleinste collectie.


Dat is omdat dat eerst alleen het hoofdkantoor was, maar mensen bleven ernaar toe rijden om iets te kunnen kopen terwijl er geen winkel was :+
Dus toen hebben ze er ook een (kleine) winkel geopend, vandaar dat die winkel de kleinste collectie heeft. Volgens mij verkopen ze daar ook meer outlet etc.

In Zwolle hebben ze idd ook niet zoveel rijlaarzen, Groningen ben ik nog nooit geweest :)

Ik heb vavanond weer wedstrijd, starttijd was eerst 21.45, nu 21.00 dus ben ik wel blij mee, kwart voor 10 is wel heel laat

DemiSisa

Berichten: 1028
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 10:47

Veel plezier alvast Enzo_Ollie vanavond. 21.00 is inderdaad beter dan 21.45 :)

Enzo_Ollie

Berichten: 779
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 11:11

DemiSisa schreef:
Veel plezier alvast Enzo_Ollie vanavond. 21.00 is inderdaad beter dan 21.45 :)


Dank! :)

LaDonna75

Berichten: 2146
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 12:26

Jemig ja, 21.45u slaap ik al bijna ;) 21.00u is dan beter. Succes!
Wij hebben hier vanaf vanmiddag ook een wedstrijd-marathon op de vereniging. Ze beginnen vandaag met de ZZ-L en Z en M (tot 19.30u)en dan morgen verder met de M/L en B, zowel paarden als pony's (tot 20.30u), en dan zondag nog een Bixiedag. Beide pony's mogen mee, morgen de mijne in de L2 en zondag mijn dochter met haar pony. Zaterdagavond ga ik nog naar de DPC-show, dus een heel paardenweekend voor de boeg :j

Anoniem

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 13:22

Veel plezier en succes voor iedereen die dit weekend start!

Enzo_ollie: wat een tijd zeg 21:45…. Dan is het middernacht eer je goed en wel thuis bent. Beter dat ze het hebben kunnen verzetten naar 21:00.

Enzo_Ollie

Berichten: 779
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 13:55

LV19952 schreef:
Veel plezier en succes voor iedereen die dit weekend start!

Enzo_ollie: wat een tijd zeg 21:45…. Dan is het middernacht eer je goed en wel thuis bent. Beter dat ze het hebben kunnen verzetten naar 21:00.


De laatste zou eerst om 22.30 starten, die start nu om 21.45 :+

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 13:56

Wauw, leuke weekenden :D

Om 21:00 s avonds starten is mij echt te laat. Je bent dan nog niet klaar.. moet je nog naar huis, paard naverzorgen etc. Ik start dan liever om 08:00 uur s ochtends, maar ik ben dan ook een echt ochtendmens :')

Het is hier fantastisch weer :D en nog beter: de laarzen die ik graag wil hebben ze gewoon in mijn maat bij de plaatselijke ruitershop! Yes!!