Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 14:01

Ik ga zondag mijn L2 debuut maken. Nog niet de beste voorbereiding gehad i.v.m een week ziek en afgelopen week de bak nog veel te zwaar, maar we gaan het zien. Vanavond nog een keertje dressuur rijden en misschien proefjes doornemen en dan zien we het zondag wel :+

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 14:02

Fijn Sophie!

En beter dat je wat eerder kan Enzo, succes!
Hier begonnen ze laatst het L2 om 22u, nou, mij niet bellen :')

Spaansepony
Berichten: 990
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 15:31

Enzo_Ollie schreef:
LV19952 schreef:
Veel plezier en succes voor iedereen die dit weekend start!

Enzo_ollie: wat een tijd zeg 21:45…. Dan is het middernacht eer je goed en wel thuis bent. Beter dat ze het hebben kunnen verzetten naar 21:00.


De laatste zou eerst om 22.30 starten, die start nu om 21.45 :+


Oh ik wou dat er hier meer in de regio avond wedstrijden waren. Ik ben echt zo geen ochtend mens :+
Mocht iemand in Zuid-Holland en stukje aansluitend noord Holland de avond wedstrijden weten hoor ik het graag :D

Enzo_Ollie

Berichten: 779
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 15:38

Ik vind het ook niet heel erg hoor, ben ook een avondmens en kan nu rustig aan vanuit m'n werk doen en heb ook altijd les om 9 dus ben wel iets gewend maar kwart voor 10 klinkt vooral laat omdat nog te starten, vooral tegen de tijd dat je dan thuis bent en vind het eigenlijk wel lekker om vrijdagavond lekker niks te doen. Maar dan had ik met niet op moeten geven :Y)

xmichxrocky

Berichten: 1583
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: in de buurt van Arnhem

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 15:46

Ik vind het ook totaal niet erg, laatst wel een keer gehad dat ik zaterdag avond als laatste om 22u moest starten, en de volgende ochtend als eerste om 09u, dat vond ik wel wat minder grappig haha

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 15:50

Is hier ook iemand die met een communicatie/instructieset start en ik wat vragen mag stellen?

MyWishMax

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 16:00

Ik kan echt afmelden als ik pas om 21 uur moet := dat trek.ik echt niet met mijn gezondheid. Liever 8 uur 's ochtends, hoewel dat ook pittig is. Maar dan kan ik na de wedstrijd gewoon gaan slapen de rest van de dag.

(Dat moet ik sowieso, wedstrijd is daarna minimaal 3 uur knock-out. Les ook zoiets en normaal rijden wat korter haha)

Ik zal dus nooit een avond wedstrijd opgeven, maar helaas zijn sommige wedstrijden wel overdag maar gaan ze ineens zo laat door. Beginnen bijvoorbeeld om 13 uur, maar dan toch ineens tot 22 uur, terwijl het normaal maximaal 19 uur was. Als het er van te voren staat vraag ik het na of schrijf ik jiet in, maar wordt niet altijd gemeld.

Helaas niet, mistral. Ik les er allee mee

LaDonna75

Berichten: 2146
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 18:31

Mistral, dat is niet toegestaan bij mijn weten.

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 18:31

MISTRAL94 schreef:
Is hier ook iemand die met een communicatie/instructieset start en ik wat vragen mag stellen?

Ik heb de whis competition, vraag maar hoor.

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 19:15

@spaansepony: in Heemskerk bij de schimmelkroft worden op zaterdag avondwedstrijden gereden :j

Mijn les ging top. Hopelijk loopt hij morgen ook zo. Heb er alle vertrouwen in :D

Succes voor iedereen die dit weekend gaat starten!

MyWishMax

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 19:21

LaDonna75 schreef:
Mistral, dat is niet toegestaan bij mijn weten.


Tenzij je dispensatie hebt na een keuring, maar is wel zeldzaam en zitten stenge eisen aan, omdat je natuurlijk geen hulp mag krijgen. Jury moet dus controleren dat er echt alleen een proef voorgelezen wordt en geen aanwijzingen.

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 19:35

MISTRAL94 schreef:
Is hier ook iemand die met een communicatie/instructieset start en ik wat vragen mag stellen?


Dat mag wanneer je dispensatie hebt ben de KNHS. Ik heb regelmatig een slecht horend kind in de ring. De moeder staat dan voor te lezen naast mijn auto zodat ik mee kan luisteren wat zij zegt.

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 20:00

Heerlijk is dat SophiedV. Ik weet het nog zo goed, mijn eerste ritje op Rudi, magisch <3 Ik heb een week lang op een roze wolk gezeten :D

Ik vind laat starten ook niet ideaal maar sinds komt het voor. Gelukkig kies ik wedstrijden dichtbij dus zijn we dans wel vlot weer thuis.

Ik heb ook weer ingeschreven voor April, op hoop van zegen dat het weer nu wat beter blijft. Eind april ook nog weer zo'n western virtual wedstrijdje maar daarna wil ik me toch weer vooral focussen op de dressuur, kijken of we de L1 door kunnen komen voor de zomervakantie :)

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 20:04

Dat vind ik zo fijn in de paardensport, dat er voor veel van dat soort beperkingen praktische oplossingen zijn waar dispensatie voor gegeven wordt.

22u is wel laat inderdaad, dan is het fijn als je dat vooraf al weet en er bewust voor kunt kiezen of niet. Hier zou dat ook lastig worden ivm openingstijden stal.

Na een korte motivatie dip heb ik nu voor april weer wedstrijden staan en heb ik er ook weer zin in. De tussenliggende tijd hebben we goed gebruikt om te werken aan onze 2 grootste issues (paard dat graag hangt als het moeilijk wordt + ruiter die dan graag vast houdt en een combinatie van mijn niet goed werkende rechterschouder, die invloed heeft op mijn paard haar rechter achterheen) en hoewel ik eigenlijk dacht dat we niet verbeterd waren, was mijn instructrice gisteren erg blij met de vooruitgang. Heeft mij erg geholpen de laatste tijd om even de focus richting het Z1 te leggen ipv de M2.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 21:21

MyWishMax schreef:
LaDonna75 schreef:
Mistral, dat is niet toegestaan bij mijn weten.


Tenzij je dispensatie hebt na een keuring, maar is wel zeldzaam en zitten stenge eisen aan, omdat je natuurlijk geen hulp mag krijgen. Jury moet dus controleren dat er echt alleen een proef voorgelezen wordt en geen aanwijzingen.


Ik heb inderdaad dispensatie voor 5 jaar gekregen. Ik heb alleen een audiogram in hoeven leveren daarop is wel duidelijk te zien waarom de aanvraag gedaan is.

Psvanlot De voorlezer moet idd in de buurt van de jury staan. In het buitenseizoen is dat geen probleem maar ik vraag mij af waar de voorlezer moet staan als de jury boven zit oid? Was benieuwd hoe mensen dit dan oplossen. Zetten deze mensen het bij de opmerking bij inschrijving dat ze mogen starten met een instructieset? Hoe weet jij als jury dat er dispensatie is?

Ben ook benieuwd welk type het beste is om te gebruiken?

Roulette: ik ben er ook blij mee dat die mogelijkheid er is. In een rustige ruimte. Met een voorlezer met luide stem lukt het net. Maar veel bijgeluiden of wind oid dan is het hopeloos. Net als diegene hier in het topic hulpmiddelen mag gebruiken om haar proeven te rijden (even de naam kwijt) zo kunnen ook mensen met beperkingen hun hobby blijven uitoefenen.

LaDonna75

Berichten: 2146
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 21:22

Ah zo, ja met dispensatie is wat anders, superfijn dat je dan nog kunt starten ;)

MyWishMax

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 21:27

Ik zou met inschrijven idd even een extra opmerking geven dat je dispensatie hebt hiervoor en met aanmelden even vragen waar lezer moet staan. Als het goed is heb je een pasje gekregen? Die moet je bij je hebben en kunnen laten zien.

Ik zou moeten vragen welke wij gebruiken, maar het js ook heel persoonlijk... Je zou eigenlijk een paar soorten moeten testen en verschillende oortjes.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 21:28

LaDonna75 schreef:
Ah zo, ja met dispensatie is wat anders, superfijn dat je dan nog kunt starten ;)


Dank je :j heb er nog niet mee gestart. Ben heel benieuwd hoe dat zal gaan. En of er commentaar van anderen op gaat komen. Dat is wel iets waar ik tegen op zie.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 21:32

MyWishMax schreef:
Ik zou met inschrijven idd even een extra opmerking geven dat je dispensatie hebt hiervoor en met aanmelden even vragen waar lezer moet staan. Als het goed is heb je een pasje gekregen? Die moet je bij je hebben en kunnen laten zien.

Ik zou moeten vragen welke wij gebruiken, maar het js ook heel persoonlijk... Je zou eigenlijk een paar soorten moeten testen en verschillende oortjes.


Is een brief die ik ontvangen heb.
Dat is een goeie om bij aanmelden even te vragen waar ze dan staan moet, thanks! Winterseizoen is een jurylid niet altijd te vragen. Maar bij het aanmelden kan het natuurlijk wel.

MyWishMax

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 21:34

Ja, ik bedoelde bij secretariaat met aanmelden haha :+

Maar je zou een pasje moeten hebben waar je dispensatie opstaan? Of is dat alleen bij een grade en niet als je alleen een dispensatie hebt?

https://www.knhs.nl/top-sport/meedoen-a ... icatiepas/

Edit, nee dus. Je hoort een pas te krijgen?
Citaat:
Optie 1: Geen minimale handicapeis
Als de sporter niet voldoet aan de minimale handicapeis, dan mag hij/zij alleen uitkomen op reguliere KNHS-wedstrijden. Tijdens de classificatiekeuring beoordelen de classifiers of de sporter in deze reguliere KNHS-wedstrijden gebruik mag maken van hulpmiddelen. Wanneer wel aanpassingen toegewezen worden, wordt dit vermeld op een classificatiepas die de sporter bij zich moet dragen tijdens het deelnemen aan KNHS-wedstrijden.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 21:52

MyWishMax schreef:
Ja, ik bedoelde bij secretariaat met aanmelden haha :+

Maar je zou een pasje moeten hebben waar je dispensatie opstaan? Of is dat alleen bij een grade en niet als je alleen een dispensatie hebt?

https://www.knhs.nl/top-sport/meedoen-a ... icatiepas/

Edit, nee dus. Je hoort een pas te krijgen?
Citaat:
Optie 1: Geen minimale handicapeis
Als de sporter niet voldoet aan de minimale handicapeis, dan mag hij/zij alleen uitkomen op reguliere KNHS-wedstrijden. Tijdens de classificatiekeuring beoordelen de classifiers of de sporter in deze reguliere KNHS-wedstrijden gebruik mag maken van hulpmiddelen. Wanneer wel aanpassingen toegewezen worden, wordt dit vermeld op een classificatiepas die de sporter bij zich moet dragen tijdens het deelnemen aan KNHS-wedstrijden.


Nee er zit verschil in dispensatie en classificatie. Ik hoef ook niet gekeurd te worden. Ik moest aantonen dat het een progressieve ziekte is. Dat vond ik wel bijzonder, aangezien slechthorendheid niet beter zal worden, enkel slechter zal worden. Ik kreeg de dispensatie in de mail en later per post de originele brief.

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 21:52

Inderdaad je brief aan de jury laten zien, een kopie van je brief aan de coupon laten maken of de kopie door het secretariaat bij de jury af laten geven.

Als ik geen brief of pasje gezien heb, ga ik niet akkoord met een aanpassing in het reglement.

Ik denk dat je in de winter gewoon beneden moet blijven staan en dat je als jury dan ter goeder trouw moet zijn. Ik zou dat in ieder geval wel zijn.

Maar heb alleen maar goede ervaringen met een oortje tot op heden en zeker al een keer of 25 aan de hand gehad.

Daarbij staan degene die ik ken, gewoon hardop voor te lezen ondanks het oortje. Zie ik de voorlezer onhoorbaar de lippen bewegen, heel zachtjes praten dan zal hier zeker wat van zeggen.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 22:13

PSvanLot schreef:
Inderdaad je brief aan de jury laten zien, een kopie van je brief aan de coupon laten maken of de kopie door het secretariaat bij de jury af laten geven.

Als ik geen brief of pasje gezien heb, ga ik niet akkoord met een aanpassing in het reglement.

Ik denk dat je in de winter gewoon beneden moet blijven staan en dat je als jury dan ter goeder trouw moet zijn. Ik zou dat in ieder geval wel zijn.

Maar heb alleen maar goede ervaringen met een oortje tot op heden en zeker al een keer of 25 aan de hand gehad.

Daarbij staan degene die ik ken, gewoon hardop voor te lezen ondanks het oortje. Zie ik de voorlezer onhoorbaar de lippen bewegen, heel zachtjes praten dan zal hier zeker wat van zeggen.



Top dank je! Daar kan ik wat mee. Ik wil er ook zeker geen voordeel van hebben. Sterker nog ik had liever gewoon een normaal gehoor gehad. Zeker met de wetenschap dat ik uiteindelijk niets meer zal horen. Dan had ik geen operaties hoeven ondergaan, geen ongemakkelijke situaties gehad omdat je weer eens iets niet gehoord hebt. En geen kosten van een instructieset hoeven maken. Voordeel zal misschien wel zijn dat mijn paard niet meer hoort wanneer je aan moet springen in galop :x

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 14:56

No words needed :D ik ben als een kind zo blij!!

Afbeelding
Afbeelding



Kleine side note: sinds 2016 heb ik niet meer fanatiek gereden. In de tussentijd heb ik nog een kind gebaard en ik heb een angst voor het rijden ontwikkeld. Dat ik zo weg rijd op deze merrie zegt alles over haar karakter! Ze is goed zadelmak en de rem is goed geïnstalleerd zoals je aan het einde ziet :')

LaDonna75

Berichten: 2146
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 17:48

Gaaf Sophie! Mijn persoonlijke ervaring is dat een kind baren nou niet direct zorgt voor minder angsten…(iets met: als ik nu val en iets breek, wie zorgt dan voor mijn kinderen en zo); goed dat je toch weer lekker aan het rijden bent!

Ik ging vandaag met de pony op stap, thuiswedstrijd wat niet per se voordeel betekent haha. Maar ze was fijn te rijden en ontspannen en zo, en ik heb 2 fijne proeven gereden. In de 1e proef een rare storing en daardoor een pirouette in de middengalop helaas, en dat werd niet gewaardeerd dus een 3, maar verder lekker gereden. 184,5 en 183,5 punten dus L2+7 *\o/*