Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xmichxrocky

Berichten: 1583
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: in de buurt van Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 14:53

Bo_San schreef:
Hey hoi, ik meld me ook, ga van het weekend voor het eerst met mijn eigen gefokte paard starten (dressuur), spannend :D

Heb al 5 jaar geen wedstrijd meer gereden en ben er ook slecht in, veel spanning haha, maar wil graag met Inni starten. Mijn eerste doel, zonder teveel spanning gewoon prettig de proef rijden. Uitdaging, ik spanning en paard is een held op sokken :+ Maar vertrouwd wel op mij, dus het ligt aan mij of we zonder teveel spanning kunnen gaan rijden :j


jaaa leuk San!! Komt vast helemaal goed :D

Nynkex01
Berichten: 1130
Geregistreerd: 05-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 19:06

Charmaine schreef:
Idd 2x geklasseerd in een klasse mag je versneld promoveren tot en met die klasse met een ongeklasseerd paard.

In de inschalingstabel kun je dat terugvinden. Net zoals dat je met een nieuw paard in de hoogst gezamenlijke klasse moet uitkomen. Alhoewel dat volgens mij tegenwoordig ook een klasse lager mag zijn. Zou ik nog ff na moeten kijken....Edit: ja idd klasse lager mag ook.


En bedoelen ze dan met versneld promoveren dat je gelijk die klasse mag starten?

LaDonna75

Berichten: 2178
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 19:22

Versneld promoveren is volgens mij dat je niet de 10 winstpunten hoeft te hebben om over te mogen.

MyWishMax

Berichten: 25399
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 19:23

Versneld promoveren is als je in een klasse start, maar je geen 10 winst nodig hebt om over te stappen naar andere klasse, omdat je dus al 2 keer hoger gestart hebt.

Zo heb ik met vorige maar 1 B wedstrijd gereden en daarna naar de L1. Met huidige heb ik wel alles weer bijna uitgereden, maar ik hoef niet die 10 winst te halen.
Als je gewoon in 1 keer die hoogste klasse gaat rijden ben je niet gepromoveerd, want je hebt doe lagere klasses niet gestart.

Charmaine
Berichten: 1416
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 19:41

Precies. Bij versneld promoveren start je in lagere klasses maar hoef je die niet uit te rijden met 10 winstpunten om door te mogen naar een hogere klasse.

Ik mag ivm eerdere klasseringen direct M2 starten. Maar ik mag ook nog gewoon B met een niet geklasseerd paard. Mijn huidige paard is niet geklasseerd, heeft geen wedstrijdervaring en is bij lange na niet toe aan de M2. Ik ben daarom met haar B gestart. Nu enkele wedstrijden ervaring opgedaan, 7 winstpunten gereden. En ik vind haar wel klaar voor het L1. Normaal zou ik nu nog 3 punten moeten rijden, maar omdat ik versneld mag promoveren, hoef ik die niet te halen. Wij starten dus 1 april L1, met een eindstan van 7 winstpunten in de B ;-)

Nadiine__x

Berichten: 2800
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 21:03

Ik heb vandaag de knoop doorgehakt en mijn startpas beëindigd..

Hij loopt nog tot eind Juni, en ik ga nog proberen met een dierenarts verklaring hem te pauzeren.

Maar mijn merrie geeft aan dat het genoeg geweest is, dus ze mag lekker gaan genieten van bosritjes, werken aan de hand en vrijheids dressuur.

Ik hoop stiekem dat ze in het voorjaar of zomer nog wat beter in haar lijf komt weer en we dan nog 1 wp kunnen rijden in de L2, want die L1+10 is toch een klein beetje zuur haha.

Maar dat ligt echt aan haar (en of ik die verklaring rond krijg, maar dat denk ik wel!)

Dus ik ga gezellig meelezen hier! Maar zelf dus even niet meer op stap

robbie88

Berichten: 2094
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 10:24

Hier vorige week woensdag mijn paard te koop gezet, in 10 min 30 reacties..
Zaterdag de eerste 2 kijkers gepland en zondag mijn paard weggebracht.. ik was heel verdrietig, maar na het wegbrengen voelde het goed zo.. hopelijk kan ik in de toekomst ooit weer rijden. Nu eerst kijken hoeveel revalideren mogelijk is
Laatst bijgewerkt door robbie88 op 11-03-23 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Noukie
Berichten: 10951
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 10:29

Jeetje, heel snel gegaan! Gelukkig voel het goed, hoe rot de situatie alsnog ook is, maar dan geeft het hopelijk ook rust. Ik ga duimen voor je dat er nog een stukje herstel mogelijk is.

robbie88

Berichten: 2094
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 10:38

de vrouw waar hij naar toe is zat zo te stralen, dat deed mij goed, en ook hoe paard reageerde op de kopers. Maakte het voor mij makkelijker

Nadiine__x

Berichten: 2800
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 13:37

Pfow heftig zo snel ook... Ergens wel heel fijn natuurlijk, maar ook slikken.

Sterkte! Ook mmet de revalidatie

MyWishMax

Berichten: 25399
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 13:43

Sterkte ermee!

Ik heb een proefgerichte clinic opgegeven, even M1 proefje oefenen en dan 2 weken later debuut opgegeven.

DiscoDipp

Berichten: 2873
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 14:04

Jeetje wat snel ja! Hopelijk brengt het rust dat hij zo goed terecht komt. Sterkte!

xxxmh

Berichten: 3505
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 18:19

Hi, Ik neem vanaf volgende maand mijn bijrijdpaard over. Een haflinger merrie, ik wil graag een keer knhs starten maar is een haflinger dan een pony of een paard. Ze is ooit gemeten tijdens het wegen en toen is ze gemeten op 151.8. Moet ze dan officieel gemeten worden of niet?

FleurSandro

Berichten: 1807
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 18:24

xxxmh schreef:
Hi, Ik neem vanaf volgende maand mijn bijrijdpaard over. Een haflinger merrie, ik wil graag een keer knhs starten maar is een haflinger dan een pony of een paard. Ze is ooit gemeten tijdens het wegen en toen is ze gemeten op 151.8. Moet ze dan officieel gemeten worden of niet?


Wat is je eigen leeftijd? Als je 18+ bent moet je bij de paarden starten en dan maakt de schofthoogte niet uit.
Als je onder de 18 bent moet ze wel officieel gemeten worden.

xxxmh

Berichten: 3505
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 18:49

FleurSandro schreef:
xxxmh schreef:
Hi, Ik neem vanaf volgende maand mijn bijrijdpaard over. Een haflinger merrie, ik wil graag een keer knhs starten maar is een haflinger dan een pony of een paard. Ze is ooit gemeten tijdens het wegen en toen is ze gemeten op 151.8. Moet ze dan officieel gemeten worden of niet?


Wat is je eigen leeftijd? Als je 18+ bent moet je bij de paarden starten en dan maakt de schofthoogte niet uit.
Als je onder de 18 bent moet ze wel officieel gemeten worden.


27 haha dus dat hoeft dan niet. Maar ik moet invullen of het een paard of pony is en als ik pony invul moet ik stokmaat en datum invullen

FleurSandro

Berichten: 1807
Geregistreerd: 06-10-12

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 18:57

Je kan niet als je 18+ bent bij de pony's starten. Je officiële pony is dan gewoon op de knhs een paard

LaDonna75

Berichten: 2178
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 19:24

Je moet dan dus paard invullen en ze hoeft niet officieel gemeten te worden. Pas als een jeugdruiter onder de 18 (dus bij de pony’s) gaat starten, moet ze officieel gemeten worden. Ik start met mijn pony van 1,46m bij de paarden, ze is dus als paard geregistreerd :j

DiscoDipp

Berichten: 2873
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 21:13

Ik heb de eerste 2 ritjes na mijn vakantie alweer gemaakt! Nina is wel weer een beetje gezakt kwa energie gelukkig!

8 april gaan we officieel ons L1 debuut maken, dat wordt nog even billen knijpen want de meid kan geen pas wijken :') Schouderbinnen, wissels en zelfs een beginnende pirouette zit erop, maar gewoon wijken naar de zijkant is echt onmogelijk in haar hoofd _O- Terwijl ze dit wel vanuit een volte kan 8)7

Als het eenmaal klikt zal het wel zo erop zitten maar ze vind het ook gewoon maar te simpel om er over te denken_O- We gaan nog even knutselen hoor *\o/*

MyWishMax

Berichten: 25399
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 23:04

Discodipp :') en als je het afwenden nog even als volte 10 meter doet? Dus als tussenstap daar volte maken en bij 2e keer volte opdraaien wijken. Dan heb je wel de volte, maar kan je haar wijs maken dat het daar ook kan.

Maar klinkt herkenbaar hoor! Die van mij snapte aantal jaar geleden ook niks van het wijken. Ja, keurig andere zijgangen en volte openen en sluiten. Maar correct wijken vanaf de middenlijn zorgde echt voor kortsluiting. Dus eerst niet echt afwenden en zeker niet rechtmaken, daarna iets meer een wending ervan gemaakt, maar weer niet rechtmaken eerst en pas daarna wenden, recht en opzij.

Ik heb die van mij iets te scherp aan hulpen gemaakt geloof ik. Na het losrijden reageert ze op zulke kleine hulpen dat ik te veel doe en we echt hele aparte dingen laten zien omdat zij overal op reageert en ik te veel wil regelen :')

DiscoDipp

Berichten: 2873
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 23:11

MyWishMax schreef:
Discodipp :') en als je het afwenden nog even als volte 10 meter doet? Dus als tussenstap daar volte maken en bij 2e keer volte opdraaien wijken. Dan heb je wel de volte, maar kan je haar wijs maken dat het daar ook kan.

Maar klinkt herkenbaar hoor! Die van mij snapte aantal jaar geleden ook niks van het wijken. Ja, keurig andere zijgangen en volte openen en sluiten. Maar correct wijken vanaf de middenlijn zorgde echt voor kortsluiting. Dus eerst niet echt afwenden en zeker niet rechtmaken, daarna iets meer een wending ervan gemaakt, maar weer niet rechtmaken eerst en pas daarna wenden, recht en opzij.

Ik heb die van mij iets te scherp aan hulpen gemaakt geloof ik. Na het losrijden reageert ze op zulke kleine hulpen dat ik te veel doe en we echt hele aparte dingen laten zien omdat zij overal op reageert en ik te veel wil regelen :')



Oh dat is eigenlijk best een goede inderdaad! En dan heb ik ook even tijd om haar terug op de kont te zetten.

Ja die van mij is ook zo vlot.. :') Ze wil alleen maar doen doen doen doen en nu nu nu _O- Ik hoef maar een keer scheef te zuchten of ik heb al een kunstje onder mijn reet, erg leuk. Maar ook ontzettend onhandig..

Maar ergens over nadenken is dan te moeilijk. Ik deed het nu ook vanuit een volte en dan de korte zijde op gezien wij een soort van giga vierkant hebben als bak.

Maar ik ga dit zeker even proberen! Wellicht krijg ik haar zo iets aan haar verstand gepeuterd :')

MyWishMax

Berichten: 25399
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 23:13

Het klinkt heel herkenbaar. Al mijn pony's en paarden waren zo, dus ik kies ze er ook op uit denk ik haha. Werkwillig en heet te maken, alleen houd ik het niet altijd bij als ze van losrijden naar warm ineens zo omschakelen :+

En nee, nadenken is dan niet mogelijk :') Dat is dan weer de volgende stap, goed aan de hulpen en heet vind ik heerlijk, maar wel wachten op hulpen en nadenken wat ik vraag haha

Spaansepony
Berichten: 995
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 23:14

Iedereen gefeliciteerd met nog de behaalde punten van vorige keren en welkom nieuwe. Had uiteraard meegelezen maar net te druk gehad om te reageren :')

Mijne wijkt vrij makkelijk naar die denkt dus teveel mee, afwenden bij A is toch direct wijken ipv eerst binnenkomen. Dus ik moet die echt goed begrenzen anders wijk ik al bij binnenkomst :+

Hier 2e keer l1 gereden, eerste proef ging super fijn, werd dan ook echt beloond met 193,5. Tweede proef stuurde ik hem de baan in terwijl z’n vriendje nog eruit moest die voor ons startte, fout idee daardoor liep hij gelijk lastig te doen en werd rennerig. Tweede proef dan terecht 176 punten. Hij sprong verkeerd aan en dat koste op drie onderdelen 3 x een 4. Ik kreeg hem helaas niet hersteld bleef verkeerd aanspringen, jammer anders wellicht net aan 180 punten kunnen redden.

Maar de smaak wel weer te pakken met fijn commentaar en punten dus we gaan volgend weekend maar gelijk dubbel starten twee dagen :D

Getup

Berichten: 8311
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 09:25

Suf hé, hoe iets simpels soms zo moeilijk voor ze kan zijn.
Die van mij had dat bij t volgende: linksom vanuit draf bij B / E aangalopperen. Dat heeft echt weken geduurd :') .

Autumnn

Berichten: 8062
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 10:19

Ik heb ook niet alles gelezen. Gefeliciteerd aan degene met winst!

Mijne kan gelukkig vrij makkelijk wijken. Het is het lastigste dat hij eerst rechtuit moet haha. Hij wijkt altijd automatisch al bij het afwenden :Y)

Wij hebben zaterdag weer wedstrijd. Nog 1 puntje en dan mogen we L1 starten :D
Laatst bijgewerkt door Autumnn op 13-03-23 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Optiwolk

Berichten: 4786
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 10:22

Die van mij vindt alles makkelijk, tot het een keer moet wanneer hij er geen zin in heeft, dan slaat-ie tilt.

Z2 debuut check!
Eerste proef zaten we elk in onze bubbel, dus niet echt kunnen blijven rijden.
Tweede proef ging pak beter, behalve de appus en eentje verknalde ik zelf in het afwenden. Terechte 4tjes.
In totaal 209… 210 is winst. Zuur. Zo zuur.
Maar wel gewoon 7ens voor de wissels en zelfs 8 voor achterwaarts en afgroeten.

Stalgenootje die in België start vond het heeeeel streng gejureerd. Die had me 5% meer gegeven