Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PSvanLot

Berichten: 10172
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 21:13

Proficiat!!
En succes morgen!

Noukie
Berichten: 10951
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 21:35

Thanks!
En Merel succes en genieten morgen!

DiscoDipp

Berichten: 2873
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 22:30

Noukie: Gefeliciteerd! Super goed gedaan! :D

MyWishMax: Veel succes en plezier morgen!

Charmaine
Berichten: 1416
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 22:47

Klinkt goed Noukie.
Mwm succes morgen!

Anoniem

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 08:35

Wauw Noukie gefeliciteerd met je 3 winstpunten!!

Noisy

Berichten: 5412
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 09:20

Succes vandaag Mwm +:)+

Gefeliciteerd Noukie *\o/*

Ik zit een beetje in dubio. Ik ben aan het kijken naar een zadel waar ik iets meer in opgesloten zit zodat ik iets meer steun heb maar er is zoveel keuze %) Mijn pony is rond geribt, heeft een normale schoft maar wel iets overbouwd. Hebben jullie tips of ideeën wat wellicht een goede keuze zou kunnen zijn?

Autumnn

Berichten: 8064
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 09:24

Gefeliciteerd Noukie!! En succes MWM

Wij mogen vanmiddag ook weer

Lieser
Berichten: 1540
Geregistreerd: 15-03-21

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 09:26

Weet iemand toevallig of er clubs zijn voor wedstrijden met koudbloeden? Of hoe ik makkelijk een overzicht daarvan kan krijgen? Ik zie me met onze Freiberger nog niet starten tussen de KWPN-ers :)

LaDonna75

Berichten: 2179
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 10:16

Lieser schreef:
Weet iemand toevallig of er clubs zijn voor wedstrijden met koudbloeden? Of hoe ik makkelijk een overzicht daarvan kan krijgen? Ik zie me met onze Freiberger nog niet starten tussen de KWPN-ers :)

Waarom ga je het niet gewoon proberen? Er starten veel meer dan enkel kwpn’ers bij de KNHS. ik rij zelf met mijn Welsh L2 tussen de paarden. Kan prima en we worden meestal gewoon beoordeeld op wat we laten zien.

Noukie
Berichten: 10951
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 10:23

Ik zou idd ook gewoon gaan, lopen zat 'andere' types en als die doen wat ze moeten krijgen ze echt de punten wel. Het is niet dat de richtlijnen ineens wijzigen bij een koudbloed wedstrijd.
Dat gezegd hebbende zie ik ze nog wel eens in Kapel Avezaath voorbij komen :)

Autumn en anderen die vandaag mogen veel succes!

Noisy, geen tips, dat is juist het soort zadel wat ik zelf niet zoek, dus geen ervaring mee. Wel de tip: zoek een passer of service binnen je budget waarbij je een zadel enkele dagen kan proberen. Dat geeft tijd en ruimte en dan kan je echt even goed kijken hoe iets werkt.

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 10:29

Super Noukie! En succes MWM!

Ik ga helaas in de leesstand, paard is nog steeds kreupel en staat nu ook met een dikke pees. Dus ik vrees dat het weer raak is ;(

FleurSandro

Berichten: 1807
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 10:32

Lieser schreef:
Weet iemand toevallig of er clubs zijn voor wedstrijden met koudbloeden? Of hoe ik makkelijk een overzicht daarvan kan krijgen? Ik zie me met onze Freiberger nog niet starten tussen de KWPN-ers :)



Gewoon lekker starten joh! Ik voel me met een haflingertje ook altijd heerlijk een buitenbeentje maar dat maakt het alleen maar leuker! Wij hebben nu 1x officieel gestart en hij sleepte meteen 4 winstpunten binnen met 204,5 en 195

"Better to embrace the discomfort of being different than the comfort of fitting in"

Afbeelding

NorwayFjord

Berichten: 3170
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 10:43

Succes voor iedereen die vandaag gaat *\o/*

Ik meld me ook weer eens, Diva is nog steeds met zwangerschapsverlof (half mei uitgerekend) en de Haf die ik nu rij is echt nog niet klaar voor wedstrijden maar ze begint alles wel enorm leuk op te pakken, het gaat weer zo kriebelen!

Ik zou dus eigenlijk ook gewoon met de Freiberger starten bij de KNHS, ik zie zoveel verschillende rassen op wedstrijd! Echt niet alleen maar KWPNers. Vaak Haflingers, Fjorden, Spaanse paarden etc.

Van zadels heb ik verder geen verstand, ik moet het doen met wat bij de paarden hoort die ik rij.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is Winky, ze is nu 3,5 jaar oud en ik hoop haar rond de zomer te kunnen starten :) We zijn nu lekker bezig met de basis erin zetten zoals buiging en stelling. Ik heb alle tijd met haar dus dat is erg fijn, 0 druk vanuit de eigenaar.

Met Diva hoop ik van de zomer nog onze 8 winstpunten in de L2 te halen en een puntje in de M1. Ik denk dat daar mijn talent redelijk ophoudt haha maar dat is prima!

MyWishMax

Berichten: 25405
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 10:48

Zolang je netjes en correct rijdt maakt het ras of type waarmee je start echt geen fluit uit. Er zijn zoveel verschillende rassen en types die starten en gewoon de punten halen. Daarbij blijven de eisen bij koudbloedwedstrijden precies hetzelfde.

Je hebt in de buurt zat leuke kleine wedstrijden waar niemand je raar aankijkt met een ander ras. En er zijn meer van dezelfde types/rassen als jouw freiberger die gewoon goed mee draaien in de basis sport. Zolang je goed rijdt word je ook beloond.
(Op de uitzondering van die ene jury na, maar die kom je met kwpners en dergelijke ook tegen, net als sinterklazen. De meeste juryleden jureren gewoon eerlijk en correct. De verhalen dat men met een ander ras of pony nooit kan scoren zijn meestal gewoon niet goed genoeg in de basis)
Je hebt in dit topic al pony's van haflinger tot echt alle andere types. En van quarter tot een Iers type.

Qua zadels, gewoon goede zadelpasser erbij halen. Zadels zijn enorm persoonlijk. Iemand anders zal niet on mijn zadel kunnen rijden want het is op maat gemaakt voor zowel mjjn paard als mij. Voor een ander misschien enorm dwingend, voor mij totaal niet, omdat het past bij mijn lijf.

Ik heb stiekem een beetje de zenuwen die nergens op slaan. Gelukkig zijn die weg zodra ik op stap :')

Fly_high

Berichten: 3312
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-23 10:52

Kleine wedstrijden hier in de buurt zitten echt vol met alle "rare" rassen, Friezen, koudbloeden, pony's, Spanjaarden, tuigers, you name it. Ik heb vaker als de enige met een kwpner in de B gestart, en mijn springgefokte kwpner is dan ook geen Totilas ;)

MyWishMax

Berichten: 25405
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 11:14

Ik snap trouwens echt wel dat het misschien wat spannend is, maar is echt niet nodig hoor! Zoals Fly_high zegt zijn er hier in de buurt echt leuke kleine wedstrijden waar er van alles mee rijdt en je waarschijnlijk eerder als 'normale' warmbloed gezien wordt ipv een zeldzamer ras haha.

En soms ben ik met mijn zwaardere, ouderwetse en hele simpele gangen vos merrie al bijzonder tussen alle moderne donkere warmbloeden. Maar dat betekent niks qua resultaten.

Roulette_
Berichten: 1065
Geregistreerd: 15-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 11:21

NorwayFjord schreef:
Met Diva hoop ik van de zomer nog onze 8 winstpunten in de L2 te halen en een puntje in de M1. Ik denk dat daar mijn talent redelijk ophoudt haha maar dat is prima!


Schrijf jezelf niet te snel af, als het lekker gaat gewoon doorgaan en kijken waar je uit komt. Dacht eerder ook dat M rijden redelijk mijn max zou zijn en dat Z in ieder geval niet haalbaar was. Inmiddels zijn we M2+8 en die winstpunten waren niet per se makkelijk om te halen, maar ik heb ook het vertrouwen dat de Z1 halen wel gaat lukken met Eva.

Met de Freiberger zou ik ook gewoon lekker op een gewone wedstrijd starten, er rijdt zo veel rond aan verschillende paarden, daar past iedereen met een (correct gereden) paard wel tussen, alleen maar leuk toch! Maar goed, ik snap sowieso de issue niet waarom tegen KWPN-ers rijden iets bijzonders zou moeten zijn. Zowel niet de ene kant op (neerkijken op andere rassen) als de andere kant op (mensen die vinden dat een prestatie meer waard wordt omdat ze met een ander ras ‘die sportpaarden’ eruit hebben gereden). Meeste wedstrijden waar wij komen hangt een fijne sfeer onderling en wordt je gejureerd op wat je laat zien, niet op wat voor paard je hebt.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10449
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 11:26

Zijn er hier nog mensen die naar Almelo gaan met de Ruiterdagen?

Lieser
Berichten: 1540
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 11:47

MyWishMax schreef:
Zolang je netjes en correct rijdt maakt het ras of type waarmee je start echt geen fluit uit. Er zijn zoveel verschillende rassen en types die starten en gewoon de punten halen. Daarbij blijven de eisen bij koudbloedwedstrijden precies hetzelfde.

Ik ben vaak schrijver bij KNHS-wedstrijden en het maakt wel degelijk uit, helaas. Ik kom regelmatig juryleden tegen die bij het binnenrijden al dingen zeggen als: 'oh, een Fries, die kunnen niet verruimen' of 'Jeetje, een Tinker, dan wordt het wijken niets'.
Maar misschien tref ik gewoon net de verkeerde jury's :)

Suzanne F.

Berichten: 49334
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 11:51

Veel Friezen kunnen ook niet echt verruimen. Soms werd ik nog weleens positief verrast maar dan kregen ze ook echt de punten wel. Goed rijden is goed rijden, welk ras dan ook. Ik hoopte altijd dat een ‘ander’ ras me zou verbazen en fijn gereden zou zijn. Soms was dat ook het geval maar meestal bleek het toch best moeilijk, vooral hoger dan L.

Noukie
Berichten: 10951
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 11:52

En vervolgens zijn er Friezen die scores lopen waar ik met mijn kwpn poppetje niet aan kom. Het is ook een stukje mindset en hoe je er zelf tegenaan wil kijken. Zorg je gewoon dat jij de uitzondering bent die wél die verruiming laat zien.
Of accepteer dat dat een mindere kant van je paard is, want dat kan gewoon zo zijn, en zorg dat je extra scoort op die perfecte ac lijn oid.

PSvanLot

Berichten: 10172
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 13:24

FleurSandro schreef:
Lieser schreef:
Weet iemand toevallig of er clubs zijn voor wedstrijden met koudbloeden? Of hoe ik makkelijk een overzicht daarvan kan krijgen? Ik zie me met onze Freiberger nog niet starten tussen de KWPN-ers :)



Gewoon lekker starten joh! Ik voel me met een haflingertje ook altijd heerlijk een buitenbeentje maar dat maakt het alleen maar leuker! Wij hebben nu 1x officieel gestart en hij sleepte meteen 4 winstpunten binnen met 204,5 en 195

"Better to embrace the discomfort of being different than the comfort of fitting in"

[ [url=m/TEnKlW.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een knap dier!

Fly_high

Berichten: 3312
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-23 14:30

Nou hier vandaag drama -O- ik probeerde op advies van mijn instructie wat minder hectische manier van parcoursrijden toe te passen met als gevolg echt hartstikke mooi 90cm rondje met 7 voor stijl (so far so good) vervolgd door letterlijk het allerslechtste 100cm rondje van mijn leven ;(

5,5 voor stijl (heel terecht ook nog...) en mijn eerste weigering op wedstrijd in de afgelopen 5 jaar ofzo. Sowieso eerste weigering van dit paard ooit dus mijn hoofd is uiteraard van mening dat ik Henk bij deze definitief verpest heb -O-

Henk is een schat btw en echt zijn gewicht in goud waard zo goed als hij zijn best doet :o dus dat k*tparcours ondanks alles met paar mooie sprongen afgerond en op papier valt de schade nog heel erg mee. Maar waarom kan ik niet rijden |o

MyWishMax

Berichten: 25405
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 16:45

Wat jammer Fly_high! Netjes van 1e parcours maar wat vervelend dat hoofd zo tegenwerkt als er wat fout gaat. Maar dat kan gebeuren he? Iedereen maakt wel eens fouten. Alleen is dat makkelijk praten tegen een ander, dat weet ik ook wel :(:)

Mijn M1 debuut is erg geslaagd. 1e proef echt heel fijn gereden op wat kleine dingen na die we normaal echt veel beter kunnen maar thuis iets meer spanning als op vreemd terrein dus was net iets minder op die 2 onderdelen. Maar echt top gevoel. 2e proef had ik pijn en paard was daardoor wat ingekakt. Qua gevoel en volgens degene die mee waren was het ook gewoon net wat minder. Wel netjes, maar net iets minder soepel ofzo. Wat harder werken voor mij ook.
Maar 2 1e prijzen en 4 winst met 201,5 en 201 punten. :):)

Getup

Berichten: 8312
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 17:58

Lieser schreef:
Weet iemand toevallig of er clubs zijn voor wedstrijden met koudbloeden? Of hoe ik makkelijk een overzicht daarvan kan krijgen? Ik zie me met onze Freiberger nog niet starten tussen de KWPN-ers :)



Ik reed in de "B" in België meestal tussen de 68 en 73% .

En met een 14 jarig meiske erop liep ze in Luxemburg bovenin mee met zelfs een cijfer van 8.5.
Inmiddels met mijn dochter van 11 72% in de B.

In de volgende klasses komt ze oom prima mee en loopt nu op Z niveau.

Correct rijden en dan komt t goed met elk paard !

Wow MWM goede punten !!

Fly High: zonde is dat. Had je daar wel eens hulp bij gevraagd?