Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Enzo_Ollie

Berichten: 809
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 12:38

Inderdaad ik rij ook 'gewoon' maar ook alleen om los te werken, maar ik ben niet een uur fanatiek bezig. Kan ook longeren met balkjes zijn, mocht dat qua tijd beter uitkomen als ik bijv. ook nog moet vlechten. het allerliefste ga ik een dag van te voren het bos in, dan loopt ie het allerlekkerst maar in deze tijd om 5 uur het bos in gaan werkt niet zo goed :')

@MWM dat is nog is een debuut!! en ik was met m'n e keer voor echie (eigenlijk 2e keer maar 1e keer liet ik al niet meetellen ivm de blessure) blij met 181 hahaha

iedereen ook gefeliciteerd met de punten! Ik denk dat ik de rest van het jaar niks meer heb, in ieder geval niks officieels. Op de vereniging nog een keer clubkampioenschappen maar had de 1e wedstrijd daarvan verpest en 2e niet meegedaan ivm de blessure van 'm, dus daar doe ik puur aan mee omdat je verkleed mag :Y) En dan ga ik natuurlijk voor best verkleedde deelnemer :D

Deempjexxx

Berichten: 378
Geregistreerd: 12-12-18
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 12:50

Dank allemaal voor de leuke reacties.
Hij houd zijn ‘dansen’ steeds wat langer vol, ik kan hem al veel meer aan elkaar rijden.
Het kan alleen maar beter worden.
Dat knopje gaat inderdaad ineens om in de ring, en als hij tussen de dressuurpaarden loopt is het net alsof hij denkt: Maar jongens ik kan dit ook :')
(En heel lastig uit te zitten inderdaad, heb nooit moeite met doorzitten maar op hem.. en omdat het nog niet constant is)

Mywishmax:
Ik heb Elixer nog niet echt fris mee gemaakt, hij is gewoon heel chill.
Ik weet ook niet echt of hij dat wel word, maar we zijn pas een half jaar een combinatie dus wie weet als het nog kouder word.
Ik zal dan wel voor het tikkeltje heter kiezen denk ik.
Ik probeer wel de week voor een wedstrijd de energie te besparen.

Fly_high

Berichten: 3316
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-23 13:16

MWM gefeliciteerd met jullie debuut, wat een punten zeg! :D

Deempje hij heeft echt best prima draf voor een springpaard :) ziet er netjes uit


Ik had dit weekend mijn aller- allereerste val op wedstrijd te incasseren *\%/* _O- en daarmee ook mijn eerste uitsluiting sinds 2013, nou er is dus wat te vieren :=

Pony was hartstikke braaf btw dus er zit helemaal geen spannend verhaal aan vast ;) alleen echt beschamend lomp, mijn ego is het enige wat zeer doet zeg maar :')

Tweede rondje gewoon prima uitgesprongen wel met 2 slordigheidsbalken doordat ik meer bezig was met malen van wat er net gebeurd was dan de hindernissen waar ik op af reed, daar baal ik nu het meeste van want we hadden gewoon met 2 vingers in de neus foutloos kunnen blijven. Eerste rondje ging ook heel soepel en foutloos btw, totdat ik dus op de grond lag :=

MyWishMax

Berichten: 25456
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 13:23

Trouwens, het ligt er bij mij wel aan welke dag ik wedstrijd heb. Zaterdags rijd ik normaal niet, dus als ik zondag wedstrijd heb pak ik haar die zaterdag wel. We rijden standaard 4 dagen in de week en met wedstrijd dan soms 5. Ze doet het goed op die 4 dagen en 3 dagen rust, dus fijn voor mijn lijf haha. Maar heb dus wel 4 vaste dagen dat ik rijd, en sowieso al 2 van de 4 dagen zijn rustige trainingen die niet zwaar zijn. Probeer altijd rekening te houden met herstel dus geen zware trainingen achter elkaar en na een wedstrijd ook niet stil zetten, maar dagje weer loswerken.

Longeren mogen we niet meer, dus mijn loswerken is gewoon stap, draf en galop zoals je simpele longeersessie zou doen.
Kan trouwens wel vaker zwaarder trainen, maar niet nodig. Alleen in de winter pak ik haar soms dag extra als het koud is, in weiland beweegt ze veel meer als in de paddock. Buitenrit wanneer we zin hebben en dat ligt er ook aan hoe zwaar dat was wat we de volgende dag doen.

Wat gebeurde er Fly_high? En volgende keer gewoon weer normaal ;) dat je blijft malen 2e rondje vind ik ook niet gek hoor! Zeker als er eigenlijk geen hele gekke dingen gebeurde.

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 13:40

Snap het malen wel hoor FH, toch gewoon balen! Gelukkig je tweede rondje verder wel fijn kunnen rijden nog.

Ik rijd m'n merrie hooguit 4x per week waarvan 1x bos of balken. De dag voor de wedstrijd doe ik haar het liefst longe halster. Als dat niet gaat kwartiertje ohz loswerken en weer klaar.
De ander doet het t beste op een rondje bos de dag voor concours. Maar hier ook dat ik daarvoor met de trailer weg moet en dat niet altijd lukt. Dan of simpel rijden ohz en lekker loswerken, of longe. Die moet ik vooral fris in z'n hoofd hebben en zo soepel als mogelijk in z'n lijf.

Eigenlijk doe ik dus niet heel anders, hooguit dat ik een keer minder rijd. Afgelopen week had ik de merrie dinsdag getraind, woe longe, do bos en vrij/za weer longe. Kwam even niet anders uit met mijn eigen energie en ze deed het er echt prima op.

DiscoDipp

Berichten: 2880
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 14:19

Oh iedereen is hier zo georganiseerd joh :') Ik gw meestal even naar het bos maar soms staat ze ook gewoon ivm werk de dag of zelfs 2 dagen ervoor stil. Ze staat natuurlijk wel 24/7 buiten maar van rijden komt het er soms niet van _O-

rien10
Berichten: 14775
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 15:59

Ik ben ook niet van de structuur. “Mam, jij moet L1 rijden zondag. Moet je er niet Ff een paar keer op van de week?”
:D
Nou, dat is wel aangedikt hoor. Maar ik rijd niet echt anders voor n wedstrijd. Wel vaak een keer extra.

Deempjexxx

Berichten: 378
Geregistreerd: 12-12-18
Woonplaats: Groningen

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 16:01

Ik ook niet, soms voor die tijd 2x die week of minder. Ligt er ook aan wat mijn zusje gepland heeft en wanneer zij op wedstrijd enz gaat.

rien10
Berichten: 14775
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 16:02

Deempjexxx schreef:
Ik ook niet, soms voor die tijd 2x die week of minder. Ligt er ook aan wat mijn zusje gepland heeft en wanneer zij op wedstrijd enz gaat.

Precies. Dat heb ik zo met m’n dochter.

MyWishMax

Berichten: 25456
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 16:05

Ik heb een hele tijd maar 1 of 2 keer per week gereden ook hoor, pas sinds dit jaar vaker. Toen zelfs als ik wedstrijd had die week maar 1 keer en de 2e keer was dan de wedstrijd.
Maar alsnog wel rekening houden met zware trainingen en herstel. Gewoon omdat dat belangrijk is qua belasting en spieren.

SophievdV
Berichten: 14758
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 16:24

Ik plan de week ook heel bewust in. De dag voor de wedstrijd geef ik haar het liefst vrij of longeer ik haar om haar los te werken. Even naar het bos gaat hier helaas niet.. dat zou ik wel graag willen. Lijkt me heerlijk!

Deempjexxx

Berichten: 378
Geregistreerd: 12-12-18
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 16:48

Mywishmax Ligt er ook echt aan wat je paard nodig heeft. Als die van jou wat heter is zal je vast wat vaker rijden.

Sophie: naar het bos gaan lijkt mij ook heerlijk, hier helaas ook niet echt in de buurt.. jammer is dat hè

Elixer heeft nu vorige week iets van 5x gelopen waarvan 1 springwedstrijd 2x rondje 1.00m en 1 dressuurwedstrijd in het L2.
Nu was hij gisteren vrij en vandaag ook. Morgen maar weer aan de slag.
Hij heeft natuurlijk springtraining en dressuurtraining door elkaar. Wat allebei wat andere spieren betreft.
Ben wel blij dat hij zo kan schakelen tussen 2 ruiters en 2 disciplines.
Een leuk allround paard vinden is nog niet zo makkelijk. En dan ook nog is voor 2 ruiters :=

Flubberboot

Berichten: 2932
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 17:59

Ik plan niet meer, wilde ik eerst wel doen, maar gaat toch nooit door :') Als bijvoorbeeld plan dat hij donderdag vrij is, is uiteindelijk donderdag de enige dag waarop ik echt lekker de tijd heb om te trainen... Dus ik kijk dag tot dag.

Getup

Berichten: 8332
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 18:35

Heb ook niet echt een plan. Al doe ik de dag voor de wedstrijd meestal een buitenrit of alleen wat basiswerk/ lekker los rijden.

Ik rijd hooguit 2/3 x per week in een bak. Doe voornamelijk basiswerk en pak er wat oefeningen bij. Maar die kent ze wel.

FH oeps :')

Ik vind t een fijn paard hoor, Deempje !

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:10

Ooh m'n merrie ging zo fijn in de les vanmiddag, zo gaat stukjes echt zo stoer lopen <3

Suzanne F.

Berichten: 49404
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 10:03

Noukie schreef:
Ooh m'n merrie ging zo fijn in de les vanmiddag, zo gaat stukjes echt zo stoer lopen <3


Wat leuk! Fijn als je die progressie zo ziet.

MyWishMax

Berichten: 25456
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 11:21

Fijn Noukie! Zo gaaf om te voelen ook

Fly_high

Berichten: 3316
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-23 00:00

MyWishMax schreef:
Wat gebeurde er Fly_high? En volgende keer gewoon weer normaal ;) dat je blijft malen 2e rondje vind ik ook niet gek hoor! Zeker als er eigenlijk geen hele gekke dingen gebeurde.


Mijn paard zag iets doodengs op de route (zo'n hok waar parcoursbouwer en zijn hulpkrachten in zitten) en ging uit schrik heeeeel voorzichtig afremmen tot stilstand. Mijn ruitergevoel was overduidelijk met vakantie dus ik lag dan toch op de grond, ook heel voorzichtig :P

Daarna opgestapt, ff rustig bij dat hokje laten snuffelen, beloond en 2de rondje vond die het niet meer boeiend dus ja ;) Zo gaat het soms met een kijkerig paard, no hard feelings. Met rijden thuis deze week merk ik er helemaal niets van qua wederzijds vertrouwen dan zal het wel goed zijn.


Ff wat anders, ik ga morgen scheren en vraag me af: welk gedeeltelijk scheerpatroon vinden jullie nog enigszins oke staan op wedstrijd? :+ Volledig kaal vind ik niet lief ivm veel buiten lopen, vandaar.

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 11:08

Dekenmodel (hier ook wel jachtmodel genoemd) :-)

Als je dat netjes doet (allebei de kanten even hoog) dan ziet dat er heel mooi uit.

Flubberboot

Berichten: 2932
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 14:08

Jachtmodel dan idd :j Vind ik gewoon nog kunnen op wedstrijd, als het netjes is gedaan is het nog mooi ook!

Fly_high

Berichten: 3316
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-23 11:36

Schopje omhoog, zijn er nog mensen op pad geweest dit weekend? :)

Wij hebben ff een herkansingswedstrijd gedaan en 2x foutloos in 1m incl. barrage en in de prijzen, zo blij mee :D voelt stuk beter dan zandhappen :=

Was een locatie die mijn paard nog nooit heeft gezien en allemaal hindernissen met kleurtjes en plankjes etc maar wel in een relatief rustige baan zonder veel publiek oid en dan gaat die als een trein :Y) Het is duidelijk de grote-wedstrijd-ambiance waar we nog moeite mee hebben, de hindernissen zelf zijn zeker het probleem niet.

MyWishMax

Berichten: 25456
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 11:49

Gefeliciteerd Fly_high!!!
Die grotere ambiance kan nog wel kwestie van wennen zijn, toch? Jammer dat oefenparcoursen vaak niet zo'n ambiance hebben.

Ik mag 10 december weer, vind even rust tussen wedstrijden altijd wel fijn. 1 keer per maand is zat, enige uitzondering is met selecties oid of 2 speciale wrdstrijden die achter elkaar vallen.
Wel woensdag weer les en dan weer werken aan de laatste puntjes die nog beter moeten.

Enzo_Ollie

Berichten: 809
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 11:54

Gefeliciteerd fly_high! Dat moet een fijn gevoel zijn :)
Wij hebben pas 16 december weer een wedstrijd, maar das een onderlinge van de vereniging

xxxmh

Berichten: 3516
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 11:59

Ik ga denk m'n wedstrijd van 10 december uitschrijven. Vandaag komt de ostheopaat en de zadelmaker moet eigenlijk ik januari komen om nieuwe zadel weer na te kijken maar laat die denk al eerder komen want de vulling lijkt al best ingezakt. En mijn instructeur stopt ermee dus ga nu bij iemand anders lessen dus dacht misschien kan ik beter even trainen en dan in februari weer op wedstrijd want die in januari kan ik niet. En ook vanwege het weer. Want moet er wel 40 min heen wandelen haha.

Fly_high

Berichten: 3316
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-23 12:04

@MWM ia ik denk ook dat hij gewoon wat meer moet wennen, kilometers maken en zien dat het niet zo gevaarlijk is :) Ik weet alleen niet waar we daarop zouden kunnen oefenen want oefenspringen is meestal idd helemaal nul ambiance alleen wat hindernissen in een lege baan neergeplempt :') en dat gaat ons wel prima af

Misschien eerst eens een grote dressuurwedstrijd opzoeken, dan kan die ook wat nieuwe indrukken verwerken zonder dat het meteen heel explosief mis kan gaan :+

@xxmh met dit weer zou ik het sowieso heel stoer vinden als je nog te paard op wedstrijd gaat :') Een winterstop klinkt dan heel logisch.

@Enzo_Ollie ook leuk toch, ik merk dat er sws weinig officieels is in december maar meer kerstwedstrijden niet voor de punten etc

Januari vind ik altijd zo rot qua weer dat ik dan weer niets verwacht, is vaak toch afzeggen omdat het te koud, te glad en te nog wat wordt.