Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxxmh

Berichten: 3500
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 12:47

Ja bedoel dat meer, staat niet helemaal duidelijk in mijn bericht. Mijn rijvereniging gaat 45 euro kosten komend jaar. Om ingeschrevenen te staan om wedstrijden te rijden. Verder maak ik nergens gebruik van.

DemiSisa

Berichten: 1046
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 12:48

xxmh: €75,- per jaar als wedstrijdlid bij de vereniging waar ik vanaf 2024 bijzit. 2023 was €77,50.

LaDonna75: heel gaaf een 10! :D

Ik ben afgelopen weekend ook weer op pad geweest naar de 2e selectie. Helaas had Chiko 2 weken geleden een virusje te pakken met als gevolg benen zo dik als olifantenbenen en een vochtbult onder z'n buik. Pas sinds maandag konden we weer trainen. Dus ik ging er met totaal geen verwachtingen heen. Wilde zelf gewoon graag een fijne proef rijden met zoveel mogelijk een fijn tempo.

Meneer was met inrijden echt gigantisch voorwaarts, had m'n handen dus wel even vol aan het terugrijden. Aanleuning was ook niet helemaal fijn daardoor. Werd naar mate het losrijden vorderde wel beter tho. De proef zelf voelde gevoelsmatig best rommelig en niet heel fijn, al zaten er geen grote foutjes in. Enige foutje was dat na de 1e middengalop ik iets te enthousiast terugreed waardoor hij balans kwijtraakte en achter oversprong. Resultaat: 192,5. Voor de paar trainingen die we hadden als voorbereiding echt niet gek en ben onwijs trots op m'n vriendje.

Er stond ook nog een fotograaf! Dus daar foto's besteld. :D

Afbeelding

Afbeelding

LaDonna75

Berichten: 2174
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 14:40

Gaaf DemiSasa!

Ik betaal €370 voor de rijvereniging inclusief lessen en gebruik van de manege. Niet-rijdend lid is dacht ik €150, dan mag je dus niet lessen en de manege niet gebruiken, wel KNHS lid dus.

Dank allemaal, ik ben ook heel trots op onze 10 :) we rijden dan wel geen foutloze proeven, en ook nog met een (drachtige) pony van 1,46m tussen grote paarden maar dit pakken we gewoon. Heel tof ook dat een jury een 10 durft te geven.

Autumnn

Berichten: 8056
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 15:17

He hallo, ik ben ook weer terug van de vakantie! In januari pas weer wedstrijd dus nu nog even lekker trainen.
Gisteren voor het eerst na mijn vakantie weer gereden en super trots afgestapt. Hij was heel blij om weer wat te mogen doen :D hij wordt dan altijd zo enthousiast, zo leuk. We hebben een tijdje gestruggeld met het achterwaarts. Hij gooide zijn hoofd dan omhoog, pakte het bit vast en ging echt alle kanten op behalve naar achteren. Maar op een gegeven moment ging de knop om en nu gaat het eigenlijk heel erg goed! Mooi actief en ook niet meer slepend.
Verder hebben we ons opgegeven voor de Hippische Trainingsdagen eind mei. Stiekem hoop ik dan mijn puntjes binnen te hebben voor de M maar goed niet te overhaasten :Y)

LaDonna75: wat goed de 10!! Top zeg. Wat is je geheim :')

Miriam91

Berichten: 2851
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: In de boerderie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 17:48

Wauw LaDonna een 10 {:}
Mooie punten Demi!

Ik betaal 50 euro per jaar voor niet rijdend lid. Wij gaan zondag weer op pad. Heb er zin in!

Heb quick knots gekocht dus hopelijk wat minder stress dan voor vorige wedstrijd toen ik het knotten bijna niet op tijd af had.

Getup

Berichten: 8303
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 17:51

Ik heb die Quick knots al een jaar liggen, maar moet nog steeds even lezen / informeren hoe dat werkt :')

Denk er altijd pas op t laatste moment aan ( daar waar je " even snel " gaat vlechten ) en dan heb ik daar geen tijd voor :+

MyWishMax

Berichten: 25391
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 17:57

Ik vind die Quick knots niet sneller :') Geef mij maar gewoon draad, zit beter en even snel haha.

Ik betaal geloof ik 40 euro voor vereniging, geen lessen en geen bak km te gebruiken.

Suzanne F.

Berichten: 49299
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 19:09

Wauw een 10. Dat is wel heel bijzonder. Dat heb ik nog nooit gekregen of gegeven. Wel 9’ens. Super goed hoor.

FleurSandro

Berichten: 1805
Geregistreerd: 06-10-12

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 19:33

Ik betaal 185 euro voor een jaar lidmaatschap. Incl wekelijks les en vrij gebruik van de accomodatie (2 binnenbakken van 75x35 en 25x60 en een buitenbak van 75x75) en nog de luxe dat het op 5 minuutjes lopen is. Toch handig aangezien ik geen binnenbak op stal heb

Flubberboot

Berichten: 2908
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 20:32

Ik betaal 75 per jaar. Ben alleen startpas lid bij de vereniging.

Roulette_
Berichten: 1063
Geregistreerd: 15-10-12

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 03:12

Mijn startkaart loopt via stal, omdat die is aangesloten bij de FNRS (al is het geen manege) betaal ik per jaar alleen de KNHS kosten direct aan de KNHS.

MyWishMax

Berichten: 25391
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 10:42

Zo, van de week even een jaaroverzicht topic gemaakt. Wel nadeel dat ik eigenlijk nooit mijn telefoon pak als ik op stal ben. Ik haat het als mensen meer met telefoon bezig zijn als met hun dier,maar heb het zelf nu beetje te overdreven gedaan. Erg weinig foto's en film :+ Volgend jaar toch maar af en toe pakken.

Morgenavond wedstrijd, niet de beste voorbereiding, maar vanmiddag nog even rijden en dan alvast alles voorbereiden. Dat is wel nadeel hoor, zo laat starten maar ik kan niet pas morgen vlechten dus moet dat vandaag al doen. Knotten blijven altijd wel netjes zitten, alleen het wassen is wat vervelend want ze staat morgen gewoon nog buiten :')

Ging er iemand anders nog weg?

Miriam91

Berichten: 2851
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: In de boerderie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 18:49

Ik morgenmiddag. Moet om 15u en 15:15. Wel een prima tijd denk ik en mooi voor het avondeten weer thuis. Vanochtend nog even de proefjes doorgereden. Ik moet ze nog iets beter in mijn hoofd stampen :')

MyWishMax

Berichten: 25391
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 12:14

Succes alvast!

Dan mag ik pas net naar stal :') Ik haat zo laat starten, nog los van gezondheid waardoor het extra moeilijk is. Geef mij maar 's ochtends vroeg starten ipv s avonds of eind van de middag haha.

Voor geen meter geslapen ook door geluidsoverlast en storm dus schiet niet op.

rien10
Berichten: 14737
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 01:06

Ik heb een leuke wedstrijd dag achter de rug. Mijn vriendin was schrijfster in mijn categorie, dus na afloop van de prijsuitreiking heel veel feedback gekregen. 2 x 191,5. Echt heel stabiel dus. Terwijl voor mijn gevoel 2e keer beter ging. Dat was op onderdelen wel, maar andere onderdelen dus niet. En zo twee keer precies dezelfde punten gereden.
Trouwens opvallend veel pony’s tussen de paarden vandaag. Mooi, dan ben ik niet zo’n vreemde eend in de bijt.

Miriam91

Berichten: 2851
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: In de boerderie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 08:39

Mooie punten rien10. Een protocol met veel commentaar is ook altijd veel waard!

Ik had 203 en 194 punten en daardoor 2x 2e plek :D De eerste proef ging voor mijn gevoel veel rommeliger maar schijnbaar was het beeld wel fijn.

rien10
Berichten: 14737
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 08:44

Poeh! Dat zijn mooie punten!
Gek hè, dat het gevoel zo anders kan zijn dan het beeld.

MyWishMax

Berichten: 25391
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 09:37

Gefeliciteerd, mooie punten!

Wij hadden niet de fijnste wedstrijd. De kudde waar ze in staat is vreselijk hengstig. Ik dacht dat het bij haar meeviel, maar ze was al heel onrustig op stal en met poetsen en vlechten. Losrijden ging best oké, ookal waren we echt zeiknat geregend op stukje van trailer naar de losrijdbak want het kwam met bakken uit de hemel.

Naar 1e proef weer doorweekt geraakt. Echt jasje helemaal nat en zelf shirts eronder nat. Buiten stapten en draafden er allemaal paarden langs dus ze naaide zichzelf flink op. Was flink overleven, want dat vindt ze doodeng en als ze hengstig is is dat nog heftiger, een paar 3en en een min 2.
2e proef was ietsjes beter, maar nog steeds overleven en paar grote fouten en flinke onvoldoendes. Maar wel onderdelen die vorige keer niet goed genoeg waren nu nette voldoendes, alleen helaas de onderdelen die normaal goed zijn nu minder, nog los van de fouten. :+

Maar wel nog 3e met 185,5 (nummer 2 had evenveel punten en had dus eigenlijk 187,5 en dat was 1e plaats geweest :') ) 2e proef 2e met 193. M1 en m2 in handicap en dat wordt schijnbaar de rest van de competitie gedaan dus even flink aanpoten de komende wedstrijden om in klassement naar boven te gaan.

Blijft wel bijzonder hoeveel mensen er gewoon niet op kwamen dagen. Was met startlijst maar 1 uitvaller, maar op de dag zelf echt meerdere en zelfs jury die uitgevallen was dezelfde dag.

rien10
Berichten: 14737
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 09:58

MWM je hebt het overleefd. :D En goed ook!
Bij ons ook veel uitvallers. Kwam door de storm.

MyWishMax

Berichten: 25391
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 10:11

Hier was er geen storm meer, die was s ochtends al gaan liggen. Alleen enorme regen toen wij daar waren. Overdag lekker weer, vanaf 16 uur wat lichte regen en vanaf 5 uur echt gieten. Plus het waren mensen die daar op stal staan. :=

Helaas is mijn trailer wat te klein om fijn op te zadelen, maar ik ging echt niet in de regen staan :') Met dit weer zou ik echt graag een vrachtwagen willen haha

Miriam91

Berichten: 2851
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: In de boerderie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 12:08

Toch nog nette punten!
Bij ons was de storm ook gelukkig 's ochtends al afgezwakt. Hier volgens mij geen uitvallers gehad.

Wat betekent in handicap eigenlijk? :Y)

MyWishMax

Berichten: 25391
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 12:12

Dat 2 klasses bij elkaar gevoegd worden voor klassement en dus prijsuitreiking. Als je minder dan 8 combinaties in een klasse hebt mag je samenvoegen, maar wel alleen klasses die naast elkaar liggen. Dus M1 en M2 in mijn geval.

Er waren hier volgens mij in de laatste 3 rubrieken 4 uitvallers oid. Gelukkig ook pauze waardoor het uiteindelijk maar 5 minuten inliep, maar hadden ze eerder op de dag ook al gehad en langere pauze gehouden.
Kwalijke was wel dat de ringmeesters dus van niks wisten. Heerlijk dat er ringmeesters zijn, maar het is handig als zij weten of er mensen uitgevallen zijn en niet pas als iemand niet komt als je ze omroept. :+

Enzo_Ollie

Berichten: 797
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 12:40

hahaha lekker knullig, ik vind het altijd even fijn als ze je de losrij bak in zien komen dat ze vragen wie je bent en dan je naam afstrepen, dan weet je zeker dat het in ieder geval niet onzeker is wanneer je nou eigenlijk moet

en gefeliciteerd met de punten! Met wat onvoldoendes en een -2 nog zulke punten rijden mag je zeker niet ontevreden zijn, maar je weet van jezelf dat je beter kan en dan is het altijd jammer als dat niet lukt

MyWishMax

Berichten: 25391
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 12:47

Je kan daar op meerdere manier de bak in en de ringmeesters moesten regelmatig ook naar de wedstrijd ring lopen, dus dat ze niet iedereen binnen zagen komen snap ik. Dat afstrepen of iemand er is vind ik ook niet perse nodig, maar niet doorkrijgen dat iemand niet komt is voor hen ook lastig. Ons secretariaat loopt altijd naar de ringmeesters toe als er iemand uitvalt en daarna ook naar de jury om protocol er tussenuit te laten halen. Of de ringmeester loopt er even heen.

Was ook wel blij dat we iets later moesten starten als dat ik prettig vind, want toen we aankwamen reden er nog 5 mensen bij die geen wedstrijd hadden haha. Dus dan al alle wedstrijdcombinaties omdat 2 proeven meteen na elkaar waren en nog meerderen aan het vrijrijden. Het is wel een grote bak, maar toch erg druk dan. Dus dat was voordeel aan later rijden, maar moet zo nog gaan uitvluchten wantndaar hadden we echt geen puf meer voor. Zeiknat en koud, stal officieel al dicht en we wilden naar huis :')

JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 14:08

xxxmh schreef:
Wat betalen jullie als contributie voor de rijvereniging?

Bij onze vereniging hebben we verschillende opties:
Rijdend lid vereniging: €37,50
Niet-rijdend lid: €25,-
Jeugdlid : €35,-
Donateur : €15,-
Afdracht knhs komt er bij sommige nog bij maar geen verplichte diensten of iets dus dat is super fijn