Hoe kan ik het beste starten met springwedstrijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
theamazone

Berichten: 36
Geregistreerd: 22-02-23
Woonplaats: Friesland

Hoe kan ik het beste starten met springwedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-23 14:13

Ik rij pas sinds een jaartje bijna weer dus ik zit nog op beginners niveau, maar toch vind ik springen heel leuk en we doen het vaak in de les. Ik ga misschien in de zomer vakantie spring lessen nemen zodat ik kan oefenen met springen. Nu vraag ik me af, hoe kan ik het beste starten met spring wedstrijden? Qua niveau enzo

Equipro
Berichten: 399
Geregistreerd: 18-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 14:22


Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 14:23

Ik start ook nog maar net met springen.
Mijn vriendin op stal tevens mijn "lesgever" neemt me eerst mee op vrij trainingsparcours en oefenwedstrijden. Zo leert het paard ook vreemde locaties en ander soort hindernissen kennen.
Thuis hebben wij immers niet van die smetteloze witte en mooi gekleurde balken. En op wedstrijd zijn ze vaak toch in meerdere kleuren dan je thuis hebt.

Ik spring meestal 50 a 60 cm thuis en soms pak ik 80cm mee. Paard is ook nog maar 5 :)

Eef_Bam

Berichten: 4108
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 14:42

Heb je een eigen paard of rij je op een manege? In het laatste geval ben je afhankelijk van wat de manege voor mogelijkheden bied, organiseren ze springwedstrijden? Je instructeur kan je helpenw at het juiste niveau is.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 15:49

Eef_Bam schreef: