Starten in het Buitenland.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hermelijnhof
Berichten: 219
Geregistreerd: 19-02-22

Starten in het Buitenland.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-23 00:55

Soms zit ik ineens te denken over gekke vraagstukken, en dan is Bokt de plek om als uitlaatklep te fungeren.
We zijn altijd op zoek naar nieuwe ervaringen met onze paarden. Met onze Bob starten we nu M2, en dat doen we eigenlijk altijd in de regio, maar zou je ook eens in het buitenland kunnen starten? Gewoon voor de leuk, om eens iets anders mee te maken. En hoe werkt dat dan? Of kun je pas over de grens starten vanaf de subtop, omdat de proeven dan synchroon gaan lopen?
Ik kan me voorstellen dat mensen in de grensregios wel eens over de grens zouden kunnen/willen starten.

Let me know!

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 08:11

Als je het equivalent van een startpas in het buitenland koopt dan kan dat in principe. Meestal wil de buitenlandse bond daar een schriftelijke toestemming voor van je eigen bond (KNHS in dit geval dus). Voor landen met een Brevet of Licentie systeem moet je tevens je niveau kunnen aantonen, maar dat zal met M2 niet een struikelblok zijn.

Als je dicht langs de grens woont kan dat handig zijn, indien niet dat kost het voornamelijk gewoon extra geld. Denk daarbij ook aan de gezondheidsverklaring van je paard en de verscherpte regels voor transport naar het buitenland.

lideli

Berichten: 2440
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Starten in het Buitenland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 08:19

Mbt dressuur weet ik het niet, maar voor de endurance sport kun je bij de KNHS een riding permit aanvragen om in (bijvoorbeeld) Belgiƫ te starten. Bij inschrijving van je buitenlandse wedstrijd stuur je die riding permit dan op om aan te tonen dat je startgerechtigd bent in een bepaalde klasse

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Starten in het Buitenland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 08:27

Zo werkt het in de dressuur ook maar met het verschil dat je in bijv. Duitsland eerder een omgekeerde begrenzing hebt waarbij je wel op en boven je niveau kan starten maar niet te laag.
Ik heb destijds voor Zwitserland een gastpas aangevraagt toen ik nog niet officieel geemigreerd was en daarbij automatisch een licentie gekregen. Eerlijk gezegd zit deze me nu in de weg omdat ik nu een veel simpeler paard heb. Ik mag daarmee geen brevet proefjes meer starten. Maar dat zal voor TS niet relevant zijn zolang ze niet van paard wisselt.