Wensen wedstrijdlocatie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Wensen wedstrijdlocatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-23 23:09

Hoi hoi,

Volgend jaar organiseren wij een grote wedstrijd op onze vereniging.
We zijn ondertussen druk aan het brainstormen over andere de noodzakelijke faciliteiten en indeling van het terrein.
Uiteraard willen wij onze wedstijd zo fijn mogelijk maken voor zowel ruiter, paard als publiek.
Een van de onderwerpen die hier uiteraard bij mij mee speelt is paardenwelzijn.
We hebben zelf al een redelijk goed beeld van wat er allemaal op het terrein aanwezig moet zijn, denken we in ieder geval....
Maar wellicht hebben jullie nog goede tips!

Wat moet er nu écht op een wedstrijdlocatie aanwezig zijn?
Of wat mis je op een locatie en zou je wel graag willen zien?
Zowel voor dressuur als springen.

Enkele ideeën die we sowieso willen realiseren:
- Grote losrijpiste waar geen 'uitstap' combinaties rijden
- Aparte piste voor 'uitstap' combinaties
- Longeercirkel
- Gescheiden parkeerplaatsen voor vrachtwagens, trailers en personenauto's
- Wasplaats bij trailers/vrachtwagens

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!

Jet

Berichten: 11998
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 23:46

Wat ik fijn zou vinden:
Catering en toiletten voor de ruiters.
Een waterpunt voor paarden waar je drinkwater voor ze kan halen.

kampioen2be
Berichten: 365
Geregistreerd: 05-08-21
Woonplaats: Groene hart

Re: Wensen wedstrijdlocatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 02:26

Ik vind de lijst eigenlijk wel prima, maar wat ik fijn zou vinden is als het echt duidelijk is waar wie kan parkeren. Vaak moet ik het toch ergens navragen, of staan we eigenlijk verkeerd. Dus misschien iets van vrijwilligers die dat kunnen coördineren of borden ?

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 08:33

kampioen2be schreef:
Ik vind de lijst eigenlijk wel prima, maar wat ik fijn zou vinden is als het echt duidelijk is waar wie kan parkeren. Vaak moet ik het toch ergens navragen, of staan we eigenlijk verkeerd. Dus misschien iets van vrijwilligers die dat kunnen coördineren of borden ?


Precies. Parkeren is voor ons 1 van de belangrijke criteria of we ergens heen gaan en blijven starten.
Ik ken een aantal wedstrijden waar auto's niet op het terrein mogen staan op de wedstrijd dag. Dan mogen er alleen deelnemers met trailers en vrachtwagens op het terrein. Er is nog geen 1 keer geweest dat we normaal konden parkeren, omdat er toch auto's geparkeerd waren. Verenigingen hadden het keurig op startlijst gezet en zelfs een bordje, maar mensen negeren het gewoon. (Zelfs als er ook duidelijk aangegeven staat waar personenauto's moeten parkeren) Als er dan vrijwilligers staan kan je dat voorkomen.

Wij hadden vroeger parkeerwachten, zowel voor die verdeling wie waar idd, maar ook zodat de trailers normaal naast elkaar gezet werden ipv te ver uit elkaar. Ook nog fijn dat er wat controle is als je zelf aanmelden bent of aan het wachten op prijsuitreiking.

Ik wil met inschrijven al weten waar er losgereden en gestart wordt. Dus outdoor of indoor. Makkelijk water kunnen pakken voor de paarden. Veilig parkeerterrein waar je kan opzadelen zonder continu auto's die je bijna aanrijden. Langs een weg staan vind ik dus al niet prettig en de chauffeur vindt het fijn als we niet hoeven te steken /draaien op zo'n weg haha.

Wat ik ook fijn vind is als er al met inschrijven bij staat wanneer de startlijst online komt, maar ook wanneer de prijsuitreiking is. Dan weet ik of ik paard naar huis kan brengen of niet.

Verder ligt het aan zomer of winter.

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-23 11:21

Jet schreef:
Wat ik fijn zou vinden:
Catering en toiletten voor de ruiters.
Een waterpunt voor paarden waar je drinkwater voor ze kan halen.


Catering en toiletten komen er uiteraard sowieso!
Op de wasplaats op het parkeerterrein zal ook water gehaald kunnen worden.
Zou je het fijn vinden als er op het terrein zelf (bij de pistes) ook een waterpunt is?

kampioen2be schreef:
Ik vind de lijst eigenlijk wel prima, maar wat ik fijn zou vinden is als het echt duidelijk is waar wie kan parkeren. Vaak moet ik het toch ergens navragen, of staan we eigenlijk verkeerd. Dus misschien iets van vrijwilligers die dat kunnen coördineren of borden ?


Dat is zeker een goede en hebben we inderdaad al over nagedacht.
Omdat het een grote wedstrijd wordt, zullen er sowieso borden en parkeerregelaars zijn. Zowel voor de parkeerplaats, die de weg wijst, als op de parkeerplaats zelf. Vaak wordt het een grote wirwar van auto's/trailers als je mensen zelf laat parkeren. Of of een plek waar 5 trailers passen, staat er dan één... Het parkeerterrein is ruim genoeg, maar met de verwachte drukte moet het uiteraard wel efficient gebruikt worden.

MyWishMax schreef:
Ik wil met inschrijven al weten waar er losgereden en gestart wordt. Dus outdoor of indoor. Makkelijk water kunnen pakken voor de paarden. Veilig parkeerterrein waar je kan opzadelen zonder continu auto's die je bijna aanrijden. Langs een weg staan vind ik dus al niet prettig en de chauffeur vindt het fijn als we niet hoeven te steken /draaien op zo'n weg haha.

Wat ik ook fijn vind is als er al met inschrijven bij staat wanneer de startlijst online komt, maar ook wanneer de prijsuitreiking is. Dan weet ik of ik paard naar huis kan brengen of niet.

Verder ligt het aan zomer of winter.


We splitsen het terrein in twee delen; terrein 1 en 2. Op de starlijst zal al duidelijk zijn op welk terrein je moet starten. Het is in de zomer, dus allemaal outdoor.

Dankjewel voor jullie tips allemaal!

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Wensen wedstrijdlocatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 11:33

Is het outdoor op een gras of zandbodem? Op gras is de kwaliteit ook erg belangrijk.

Ik vind het ook erg fijn als de tussenuitslagen een beetje vlot worden gegeven, zodat je weet waar je aan toe bent. En sowieso dat je niet nog 2 uur op je protocol hoeft te wachten als je toch al weet dat je geen prijs hebt.

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 12:16

Wat ik ook erg fijn vind is dat er duidelijk aangegeven is waar het secretariaat etc te vinden is. Zo vaak kom je op plekken waar je moet zoeken waar je je moet melden of moet je het zelfs aan andere mensen vragen die er rondlopen..
Water plek(ken) waar je water voor je paard kan halen en als het echt warm is misschien zelfs even af kan spuiten? En inderdaad duidelijke parkeerplekken zou erg fijn zijn.
Voordat ik inschrijf kijk ik vaak hoe/wat het losrijden en de wedstrijdring is. Zand/gras/indoor/outdoor. Optijd de (definitieve) startlijst is erg fijn ipv 1/2 dagen van te voren wat hier vaak gebeurd.. En ik vind het vaak fijn als de protocollen een beetje snel gehaad worden ipv halfuur/uur moeten wachten en er dan achter komen dat je niet had hoeven wachten op de prijsuitreiking :')

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31313
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Wensen wedstrijdlocatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 12:46

ED -> WD-V