Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-24 11:54

Bij deze weer een nieuw kletstopic voor alle wedstrijdruiters van bokt :) op naar de mooie prestaties in 2024!

Net zoals in de afgelopen jaren is iedereen van harte welkom ongeacht niveau en discipline :j

DemiSisa

Berichten: 1027
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 12:01

Leuk! Ik kom weer gezellig meekletsen :D

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 12:15

Thanks voor het openen FH en de beste wensen allemaal!

MyWishMax

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 12:16

Beste wensen allemaal!

Op naar een jaar met gezonde paarden en ruiters en successen in elke vorm die we maar willen! Of dat nu wedstrijden is of wat anders/nieuws met paard!

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 12:19

Jaa een nieuw jaar, nieuw topic en allemaal nieuwe kansen :D

DemiSisa

Berichten: 1027
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 12:26

Wat zijn jullie doelen voor dit jaar?

Ik ga voor mezelf als doel stellen de L2 proberen uit te rijden. M1 zou leuk zijn, maar als ik daar in kan startten is dat bonus :D

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 12:37

Leuk!! Ik klets ook weer mee. :j
Mijn doel is om de L1 uit te rijden (nu L1+7) en hopelijk L2 ook uit te rijden. Verder hoop ik het springen weer op te pakken.
Helaas sinds we samen zijn gevallen tijdens een cross training durft hij niet meer te springen... Dus dat wordt nog wel een lange weg ben ik bang, maar we gaan het zien! Als hij weer zelfverzekerder is met springen misschien ook weer wat oefencrossjes.

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 12:39

Beste wensen!
Op naar veel winstpunten en gezonde paarden :D

Selina

Berichten: 14298
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 12:50

Mag ik hier meekletsen?
Ik wil deze week m’n startkaart aanvragen.
Ben nog nooit officieel gestart dus vind het best wel spannend :o

Anoniem

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 12:58

Ik kom hier ook weer rustig mee kletsen. Mijn doel is voornamelijk om paard gezond te houden en binnenkort mijn L1 debuut te maken en eind van het jaar L2 startgerechtigd te zijn.

melis_93
Berichten: 73
Geregistreerd: 29-07-22
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 13:25

Ik kom graag meekletsen :)

Ons doel voor komend jaar is vooral genieten, en daarnaast lekker meters maken in het Z1, en wie weet eind van het jaar wel de overstap naar het Z2 te maken :) Half januari gaan we weer op pad na even een wedstrijdpauze van 3 maand ivm slecht weer etc.
Afbeelding
Afbeelding

Flubberboot

Berichten: 2876
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 14:06

Ik ben weer van de partij *\o/*

Vorig jaar dankzij dit geweldige paard mijn dromen waar kunnen maken *\o/* Eindelijk een wedstrijdje kunnen rijden!
Afbeelding

Dit jaar vooral genieten en door te rijden! Stand is nu B+13 en ik heb ons gisteravond opgegeven voor ons L1 debuut!! Over 3 weken!!

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-24 14:20

Autumnn schreef:
Beste wensen!
Op naar veel winstpunten en gezonde paarden :D


Ja iedereen een gezond 2024 met veel wedstrijdplezier toegewenst! *\o/*


FleurSandro schreef:
Helaas sinds we samen zijn gevallen tijdens een cross training durft hij niet meer te springen... Dus dat wordt nog wel een lange weg ben ik bang, maar we gaan het zien! Als hij weer zelfverzekerder is met springen misschien ook weer wat oefencrossjes.


Dat is flink balen zeg, jullie gingen al zo lekker -O- heb je er zelf niets aan overgehouden qua angst enz?


@melis_93 welkom, wat een knap paard heb je! <3


Mijn grootste doel dit jaar is 1.10 springen, de rest is bijzaak en ik kijk gewoon hoe het gaat en waar we zin in hebben denk ik :o

Mijn dressuurprestaties worden namelijk flink belemmerd door het feit dat ik nooit de motivatie heb om me überhaupt in te schrijven := en mijn crossprestaties door het feit dat we allebei blijkbaar iets te veel watjes zijn :')

Volgende week gaan we weer springen, spannend :D

DiscoDipp

Berichten: 2869
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 14:49

De beste wensen allemaal! **\O/**

Ohh knap paard hierboven <3

LaDonna75

Berichten: 2146
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 14:56

Mooi 2024 gewenst voor allemaal!

Ik sluit ook aan, met een doel en ook met een slag on de arm. Mijn doel is dit jaar de M1 doorkomen, nu zijn we M1+2, maar mijn merrie is drachtig dus we zullen sowieso een pauze hebben.
Afbeelding

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 15:02

Mijn doel is om de L1 uit te rijden, de teller staat nu op L1+1. Januari kan ik helaas niet starten maar februari ga ik weer starten na een pauze van 3 maanden.

Afbeelding
Afbeelding

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 15:12

FH ik heb zelf gelukkig niet zo zeer echt angst, maar ik zal vast onbewust wel iets doen waardoor hij dus niet meer wilt -O-
Aan de energie ligt het niet want tussen de hindernissen door is hij heerlijk voorwaards en scherp, maar zodra ik de lijn inzet naar een hindernis toe galopeerd hij op de handrem en krijg ik hem niet meer naar voren toe waardoor de afstanden niet kloppen en dan ligt hij weer vol in een oxer... dus sinds oktober niet meer gesprongen en hopelijk dat even een paar maanden niet springen een soort reset geeft. We gaan gewoon dit nieuwe jaar weer langzaam opbouwen en starten bij sprongetjes van 30cm, net zo lang tot hij weer in hetzelfde ritme blijft en/of weer naar de hindernissen toe wilt trekken.

DemiSisa

Berichten: 1027
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 15:14

Mooie doelen zie ik voorbij komen!

FleurSandro; wat lastig.. hoe doet hij het met vrijspringen? Gaat hij dan ook met de handrem erop af?

Ik ga zelf januari ook even niet op pad. 4 februari heb ik een proefgerichte dressuurclinic, dus vanaf dan ga ik weer lekker op pad. We zitten nu even op een lastig stukje in het trainen waarbij alles net even wat meer voor elkaar moet. Want we kunnen het best, het moet allemaal net even wat netter en meer afgewerkt. Ik zou afgelopen vrijdag nog wedstrijd hebben, maar heb die toch afgezegd omdat mijn zadel ook niet fijn meewerkt (het zweetblad, dus hij past gelukkig nog prima, alleen is met name voor mezelf vervelend).

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 15:21

DemiSisa schreef:
Mooie doelen zie ik voorbij komen!

FleurSandro; wat lastig.. hoe doet hij het met vrijspringen? Gaat hij dan ook met de handrem erop af?

Ik ga zelf januari ook even niet op pad. 4 februari heb ik een proefgerichte dressuurclinic, dus vanaf dan ga ik weer lekker op pad. We zitten nu even op een lastig stukje in het trainen waarbij alles net even wat meer voor elkaar moet. Want we kunnen het best, het moet allemaal net even wat netter en meer afgewerkt. Ik zou afgelopen vrijdag nog wedstrijd hebben, maar heb die toch afgezegd omdat mijn zadel ook niet fijn meewerkt (het zweetblad, dus hij past gelukkig nog prima, alleen is met name voor mezelf vervelend).


Ja ook, hij gaat niet vrijwillig zeg maar. Met vrijspringen is zijn basis tempo ook al wel een stuk hoger waardoor als hij inhoud nog altijd genoeg vaart heeft. Onder het zadel is zijn basis tempo al wat lager (minder gejaag natuurlijk)
Nadeel is dat we dat op stal niet mogen doen.. wordt wel +-2x per jaar georganiseerd.

BoeveChrista
Berichten: 1
Geregistreerd: 04-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 15:34

Afbeelding
Leuk topic!
Ik hoop dit jaar nog ZZL wedstrijden te rijden en misschien ook ons ZZZ debuut te maken,
de teller staat nu op 13 winstpunten...

snorkel1986

Berichten: 3016
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 15:46

Tja doel dat paard zuiver blijft en we nog een winstpunten zouden kunnen krijgen maar juni stopt onze start kaart en dan is wedstrijd rijden klaar voor haar.. ( paard is bekend met artrose in rechter voorbeen en zo als we nu denken speelt links ook soms op maar hebben we niet laten uitzoeken gezien dit net als rechts met vlagen komt en vaak met goed en ruim instappen en recht uit "vrij" draven binnen paar minuten weg is)

Wel hoop ik ook mijn jonkie dit voorjaar te beleren en daar een start qua rijden tijdens de lessen ( pas na de bouwvak mee na de club)

MyWishMax

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 16:07

Hier wil ik bovenin competitie eindigen waar we aan mee doen. Verder, als we nog M2 mogen starten dan, van de zomer de regiokampoenschappen in het M2 starten. Even kijken of we dat überhaupt nog redden, want heb wel aantal wedstrijden dke ik graag wil starten. Daarna Z1 gaan starten en hopelijk boor einde van het jaar Z2 startgerechtigd.

En in de training al richting Zz zwaar, maar iig de ZZ licht oefeningen onder de knie hebben.

Eve_16
Berichten: 277
Geregistreerd: 19-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 16:16

Leuke doelen! Kijken of ik het een beetje kan bijhouden vanaf nu. Voor iedereen een sportief en gezond jaar gewenst!

Mijn doel wordt aankomend jaar het ZZ licht doorrijden met mooie scores en ik hoop eind dit jaar ZZ Zwaar +5 te zijn. We pakken eerst nog drie keer een Z2 proef mee en daarna hoop ik eind februari Zz licht te starten.

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 16:42

Hoi, ik zie dit topic voor het eerst, maar ik wil ook wel mee kletsen.
Mijn doel is de L2 uitrijden.
Liefst ook M1 starten, maar ik weet niet of dat gaat lukken.
Dat is nl geheel doorzitten en ik weet niet of dat gaat lukken met mijn rug
Maar ik ben aan het oefenen ;)
Afbeelding

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 16:49

Als je rug een medische oorzaak heeft, zou je misschien dispensatie kunnen aanvragen. Zou zonde zijn als je op zoiets niet door kan.