Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Getup

Berichten: 8285
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 08:56

Wij moeten sinds dit jaar op elke kant een nummer hebben in Duitsland :+

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 09:06

Ik vind het niet mooi aan het hoofd dus die van mij gaat mooi op het dekje. Gelukkig heb ik een Cal Rei. Die is gemaakt van 3D spacer materiaal en heeft dus allemaal gaatjes. Ideaal om een nummer op te bevestigen :D

Melzazu
Berichten: 1792
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 11:38

Getup schreef:
Wij moeten sinds dit jaar op elke kant een nummer hebben in Duitsland :+


Haha ja dat kan natuurlijk ook nog :D

DiscoDipp

Berichten: 2872
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 11:41

Melzazu schreef:
Volgens mij is links ook de verplichte kant hoor DiscoDipp


Oh wel?? Ik had dat laatst gevraagd hier maar er was geen voorkeurs kant toch?

Maarja dan is het helemaal geen probleem als ie links zit :D

Babootje

Berichten: 26318
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 12:00

Iedereen die dit weekend wedstrijd heeft: Succes!

Flubberboot

Berichten: 2886
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 13:02

Succes iedereen die gaat starten dit weekend!

carika
Berichten: 1584
Geregistreerd: 02-04-10

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 15:19

Vraagje ik wil graag 1 proef rijden op een wedstrijd waar je 2 proeven mag rijden.
Mag ik ook alleen de 2de proef starten?
In dit geval kan ik dus 28&29 starten maar zou ik graag alleen 29 willen starten.

Melzazu
Berichten: 1792
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 17:25

Volgens mij kan dit gewoon carika. Als je je opgeeft via de knhs moet je sowieso per proef aanvinken. Dus dan vink je alleen 29 aan.

DemiSisa

Berichten: 1030
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 17:48

Volgens mij kan dat inderdaad ook gewoon! :)

Vandaag proefgerichte clinic gehad, lekker L2 gereden. Vond hem niet heel fijn vandaag, maar ondanks dat best een prima proef en 186.5 punten. Helemaal trots! <3

Succes iedereen die gaat starten dit weekend :D

PSvanLot

Berichten: 10149
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 18:27

DiscoDipp schreef:
Melzazu schreef:
Volgens mij is links ook de verplichte kant hoor DiscoDipp


Oh wel?? Ik had dat laatst gevraagd hier maar er was geen voorkeurs kant toch?

Maarja dan is het helemaal geen probleem als ie links zit :D


Geen verplichte kant volgens mij. Links is handig.

PSvanLot

Berichten: 10149
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 18:28

carika schreef:
Vraagje ik wil graag 1 proef rijden op een wedstrijd waar je 2 proeven mag rijden.
Mag ik ook alleen de 2de proef starten?
In dit geval kan ik dus 28&29 starten maar zou ik graag alleen 29 willen starten.


Zeker, dat mag!

carika
Berichten: 1584
Geregistreerd: 02-04-10

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 18:52

Dank jullie wel!

DJZ

Berichten: 3113
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 22:15

Vandaag weer wedstrijd gestart. Nieuwe locatie. Gelukkig aan het begin van de avond en niet midden op de dag.. Ik heb het idee dat hoe "slechter" ik het gevoel heb dat het gaat, hoe hoger de punten zijn :=
De vorige wedstrijd was ik erg geconcentreerd en er ook echt met mijn gevoel bij.. Vandaag was ik er met mijn kop totaal niet bij en had echt het idee dat ik heel onrustig was... Jury zag dit er niet vanaf (heb ff gezellig zitten kletsen na de hand) en de proeven werden beloond met 199,5 en 196 :wow: We zijn nu plotsklap B+10 >;) Ikke niet meer snappen nie.... := Ik ben er echt heel blij mee, absoluut, maar zo niet verwacht haha. Zelfs in de 2e proef een 9 voor het afwenden bij A :oo Filmpjes volgen :D

Afbeelding

Nog een hele mooie afsluiting van Ingrid Truijens:
Afbeelding

Charmaine
Berichten: 1414
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 07:28

Toevallig van het weekend dezelfde vraag gekregen en daarvoor art 118 van het dressuurreglement bekeken. En daar staat geen kant in :+ Maar volgens mij is links wel gebruikelijk. Aangezien we in de Engelse dressuur vanalles aan de linkerkant doen :D

Mooie punten DJZ! Gave foto! <3 En ik ken het gevoel :j

Las wat mindere berichten ook. Sterkte voor diegenen.

Ook wat doelen voorbij zien komen. Die van mij was L2 klassering. En dat is gister gelukt met 185,5 en 189 *\o/* Was zelf niet helemaal tevreden, Birtha was erg afgeleid en zenuwachtig. Daardoor sterk en stond ze niet zo fijn in de hand en aan/om het been. Had t echt 10 punten lager ingeschat. Commentaar kwam wel overeen, dus nog even met de jury gebabbeld. Die vond me te kritisch :o
Al met al was het leuk na bijna een jaar weer eens een dressuurproef te rijden.

Melzazu
Berichten: 1792
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 08:50

Oh sorry nee niet verplicht maar voorkeur dacht ik dus links maar blijkbaar mag je het zelf weten :D

Wat gaaf!! DJZ
En wat een mooie foto’s ook.

Charmaine van harte gefeliciteerd ook met je promotie naar L2 +:)+

Flubberboot

Berichten: 2886
Geregistreerd: 14-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 10:00

Gefeliciteerd DJZ! Gave punten hoor!!

Gefeliciteerd Charmaine met je L2 klassering!!

DiscoDipp

Berichten: 2872
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 10:29

Gefeliciteerd met de punten DJZ en Charmaine! :D

Noukie
Berichten: 10945
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 10:55

Gefeliciteerd Charmaine en DJZ, mooie punten! En DJZ, jouw jury is echt heel tof, maar ook geen sinterklaas, dus die punten heb je dan gewoon verdiend hoor!

Getup

Berichten: 8285
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 12:54

Goedzo Charmaine!

Hier waardeloos.
Ze begonnen 30 min later " stond namelijk ook op de startlijst ". Alsof je die elke 10 min van A tot Z checkt of en wat ( ga maar zoeken) er veranderd is. Ipv dat even apart te melden of in t rood op te schrijven.

Maar goed , waren dus lekker op tijd.

Vervolgens komt er bij t losrijden een lijst. Waarop de indeling nogal anders is, omdat ze ipv 2 met z'n 3e rijden.
Op de uitschrijving staat 2 - 4 ruiters. Is in Duitsland gebruikelijk, in Luxemburg is dit in 10 jaar nooit voorgekomen. Dan hadden ze dat eerder als ter plekke kunnen melden.

Ging nog best leuk. Iets tegenvallende punten , wel geklasseerd.

Andere proef heeft ze netjes gereden, uitslag is echt niet te begrijpen ( en dit heb ik nog nooit gehad).
Maar ach, wel weer wat geleerd en toch weer ervaring op gedaan.

Cambionn

Berichten: 777
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 17:50

Nou, het was wat. Ik zou ruim een half uur hebben na de vorige die op hetzelfde paard reed. Dus ik denk, mooi tijd om een ander dekje eronder te doen (want wit op een schimmel vind ik niks), gele vlekken verder weg te poetsen, en te kijken of ik de voorpluk kan invlechten. Komt er iemand 20 minuten voor tijd dat degene voor me nu rijd en of ik me klaar wil maken om de bak in te gaan. Gingen mijn plannen. Dus ik haasten, en wanneer ik m'n chap aantrek trek ik zo de rits open aan de gesloten kant :+ . Dus ik zat met een chap die bij de voet dicht zat en verder open die ik van m'n voet moest krijgen. Dus wij met 2 man klooien om die eraf te halen, iemand anders chaps zoeken om te lenen want die rits fixen duurt wel ff, en ondertussen iemand vast met het paard die kant op. Lekker haasten en stressen net 5 minuten voor mijn proef :') .

Maar, toch nog 199 punten gereden! Daarmee ook m'n winstpunt en ga ik door naar de D6.
Afbeelding

Het is nu weer een tijdje rustig met wedstrijden bij ons, mede omdat het kampioenschap manegeruiter en het carrousel kampioenschap nu gaat beginnen (en daar wil ik nu nog niet aan mee doen). Als er niks bij komt of veranderd is de eerstvolgende pas weer in December gepland, dus alle tijd om Dancer weer op de been te krijgen.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 19:45

Goeie resultaten lees ik hier! Gefeliciteerd!

En Charmaine, leuke jury was dat dus, fijn! Nog steeds jammer dat ik het niet gered heb maar...ik heb vrijdagavond een andere dikke auto gekocht die aankomende week klaar is dus als het meezit kan ik daarna weer op pad.

MARenAMY

Berichten: 79
Geregistreerd: 03-02-24
Woonplaats: Naast mijn buren, yn it moaie Fryslân

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 19:47

Mooie punten hoor Cambionn!

Babootje

Berichten: 26318
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 19:55

Goed gedaan DJZ. Soms kan je gevoel inderdaad niet kloppen met hoe het eruit ziet. Maar mooie punten hoor. Ook gave foto!

Charmaine ook gefeliciteerd met je debuut in L2

Getup, wat een gedoetje daar in DL. Gelukkig nog wel een klassering.

Wedstrijd met hindernissen @Cambionn. Maar je hebt je erdoor heen geslagen :D Goed gedaan!

Flip00
Berichten: 20
Geregistreerd: 09-02-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 10:12

Hi, afgelopen weekend sinds een tijdje weer lekker op wedstrijd geweest. Paard had er zin in en afgezien van wat kleine foutjes (volte wat te groot en een keer aandribbelen in stap) ging het naar mijn idee goed. Helaas geen winst mogen rijden in de l2. Op mijn protocol kreeg ik terug dat ik mijn paard lager en langer moet instellen en de neus er meer uit moet rijden. Het is niet dat hij achter de loodlijn liep. Wat is jullie ervaring met de hoofd/halshouding in de l2? Ik ben de laatste maanden juist erg bezig geweest met het meer oprichten van mijn paard en was dan ook erg blij met de vooruitgang.

Getup

Berichten: 8285
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 10:38

DJZ hele gave foto! Zag m op Facebook bij de pagina van de organisatie voorbijkomen . Was volgens mij een hele geslaagde wedstrijd
Daffodil heeft een dikke auto gekocht en kan weer op pad.

Flip , misschien wel leuk om je voor te stellen of minstens even op wat anderen te reageren :o