Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moniek21
Berichten: 4619
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 08:12

Sydney_Zorro schreef:
Zo ik heb alles ook weer bij gelezen :) Ik rij mijn proeven met voorlezer. Altijd zo druk in mijn hoofd dat ik dat er echt niet bij kan hebben om het uit mijn hoofd te doen :o


Nou dit dus.. ik weet m’n proeven wel, maar wil echt ondersteuning vanaf de zijlijn :D

kimmetje26

Berichten: 480
Geregistreerd: 15-05-09

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 09:15

Ik doe de proeven tegenwoordig ook uit het hoofd. Geeft mij en Harry heel veel rust. Hij kan nog wel eens op de voorlezer reageren.
Het is me nog maar 1x gebeurd dat ik inde Z1 verkeerd reed. Was last minute inschrijving en de proeven waren net veranderd. Ze leken nog al op elkaar. Ik reed zelfs 2x verkeerd, maar Harry was die dag ook niet simpel en had handen vol.

In de Z2 was ik vlak voor ik begon mijn 2 proef kwijt. Toch uit hoofd gereden en dat ging goed. Brengt me zoveel meer rust.
Kan nu ook gewoon alleen op pad

SophievdV
Berichten: 14758
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 08:07

moniek21 schreef:
Sydney_Zorro schreef:
Zo ik heb alles ook weer bij gelezen :) Ik rij mijn proeven met voorlezer. Altijd zo druk in mijn hoofd dat ik dat er echt niet bij kan hebben om het uit mijn hoofd te doen :o


Nou dit dus.. ik weet m’n proeven wel, maar wil echt ondersteuning vanaf de zijlijn :D


Ik heb dat dus ook! Krijg een soort black out wat betreft de proef als ik de baan in moet.

Met mennen mag je met oortjes voorlezen, dat is helemaal perfect. Dat geeft zoveel rust en het is fijner voor mijn voorlezer :)

Ik overweeg om met ons dressuurpaard ook onder het zadel te starten. We beginnen begin april met een onderlinge en dan maar even kijken hoe verder.

Bentuh

Berichten: 3447
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: HILLEGOM

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 09:09

ik vind het altijd zo mega knap als mensen ze uit hun hoofd rijden. dat lukt mij niet. Maar ik probeer wel mijn proeven goed te kennen en rij vaak thuis ook verschillende lijnen.

ik vraag altijd aan mijn lezer of die nadrukkelijk links of rechts wilt zeggen en dan direct de volgende oefening erbij. ik heb soms wat moeite met links of rechts en dan kan ik het nog snel even checken aan de volgende letter van de oefening O:)

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 09:33

Zo ik heb mijn starttijd voor zondag, 13u smiddags dus mooie tijd. Jammer alleen dat de jury erbij vermeld stond, dat hoeft voor mij niet. Maar goed ik weet nu wel dat het echt met recht een oefenrondje wordt hahaha.

Zag net in een ander topic iets over hooinetten voor in de trailer, doen jullie dat? Ik heb ooit van een goed bekend staande dierenarts te horen gekregen dat je dat beter niet kunt doen. Kans op verslikken, verstoppingen tijdens het rijden. Dat je het doet als je stilstaat is prima maar niet tijdens het rijden. Sindsdien neem ik dus gewoon nooit iets mee. Ook niet voor op een wedstrijd voor erna. Zo lang ben je nou ook weer niet weg toch? Hoe doen jullie dat?

MyWishMax

Berichten: 25513
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 09:37

Ik heb altijd hooi in de trailer, of we nu 5 minuten gaan of 5 uur. Snap niet hoe het verstoppingen zou veroorzaken eigenlijk? Hier wordt er vooral gegeten tijdens het stil staan, zonder ga ik haar niet op de trailer laten staan, maar ze is sowieso met hooi vele malen rustiger als zonder. Tijdens het rijden zijn het kleine hapjes, maar met stil staan dus wel veel. Liever volle als lege maag met rijden.
En als ik lang moet wachten zoals zaterdag gaat er een 2e hooinet mee.

Alleen op terugweg van kliniek na sedatie halen we hooi weg. Maar liever wachten we tor ze weer mag eten. Dat is de enige keer dat er gevaar is op verslikking volgens onze da.
Succes alvast, ben nu wel benieuwd wie het is? O:)

DemiSisa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 09:45

Tijdens het rijden heb ik geen hooi in de trailer, dat heeft meer te maken met dat hij er sowieso niet van eet als we rijden dan met wat anders. Hij gooit het hooguit uit z'n net. Dus ben gestopt met een hooinet aan te bieden. Zodra we stilstaan krijgt hij wel hooi, maar dan gewoon op de grond. Daar kan hij prima bij gelukkig. :)

Ik mag zaterdag weer. Kwart over 3, prima tijd opzich :)

PSvanLot

Berichten: 10185
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 10:11

daffodil schreef:
Zo ik heb mijn starttijd voor zondag, 13u smiddags dus mooie tijd. Jammer alleen dat de jury erbij vermeld stond, dat hoeft voor mij niet. Maar goed ik weet nu wel dat het echt met recht een oefenrondje wordt hahaha.

Zag net in een ander topic iets over hooinetten voor in de trailer, doen jullie dat? Ik heb ooit van een goed bekend staande dierenarts te horen gekregen dat je dat beter niet kunt doen. Kans op verslikken, verstoppingen tijdens het rijden. Dat je het doet als je stilstaat is prima maar niet tijdens het rijden. Sindsdien neem ik dus gewoon nooit iets mee. Ook niet voor op een wedstrijd voor erna. Zo lang ben je nou ook weer niet weg toch? Hoe doen jullie dat?


Ik doe het inderdaad ook niet tijdens het rijden. Om dezelfde reden, kans op verslikken of verstoppen.

Roulette_
Berichten: 1065
Geregistreerd: 15-10-12

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 10:26

Nog nooit eerder gehoord, interessant. Ik heb wel hooi hangen in de trailer als we weg gaan, ook als we maar 10 minuten naar mijn instructrice rijden. Heb het idee dat Eva er alleen van eet als we stil staan, onderweg kijkt ze liever naar buiten.
Succes zondag Daffodil, lekker aan jullie eigen doelen werken. Wij moeten zondag om 10:15 al, jury staat niet op de startlijst maar blijkbaar zit mijn minst favoriete jury heel vaak op deze locatie. Ach, we gingen sowieso voor het oefenen en zelfs als ze er zit… twee ringen en ik rij maar 1 proef. Dit is de enige jury trouwens die ik liever niet tegen kom, meestal kan ik me daar totaal niet druk over maken.

Fly_high

Berichten: 3325
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-24 10:38

Ik neem wel altijd hooi mee als ik weet dat hij na de wedstrijd langer dan een half uurtje ofzo nog op de trailer moet blijven staan. Onderweg (en voordat we gestart zijn) gaat die sowieso niet eten maar eenmaal alle adrenaline eruit is gaat die meteen in stofzuiger-modus dus ja, hooinet is een must ;)
Laatst bijgewerkt door Fly_high op 14-03-24 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Berichten: 25513
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 10:39

Ik ken het alleen als paard sedatie heeft gehad. Verder nog nooit gehoord, ook al heb ik wel gesprekken met diverse da's enzovoorts gehad over oa vervoer en alles.

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 10:45

Ik maak me ook nooit heel druk om een jury hoor maar bij bepaalde namen weet ik wel ongeveer hoe of wat. En dat geeft ook niet want ik heb mijn eigen doelen.

melis_93
Berichten: 83
Geregistreerd: 29-07-22
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 11:02

DiscoDipp schreef:
Ik heb even bij gelezen en het eerste wat ik las was ‘wapperende tieten’ :')

Maar uit ervaring ene flinke cup maat is moeilijk op een paard _O-

Melis_93: Kijk een naar Schockemohle! Ik heb er daar nu 2 van en ik ben er echt zo blij mee! Kost een klap maar ze blijven echt heel fijn en je kunt gewoon losse delen wisselen zoals je neusriem oid :D Mijne heeft nu ook andere maten. Neusriem pony en kopstuk Cob, dat kun je combineren.

Dankje! Ga ik ook even naar kijken :)

PSvanLot leuk! Eerste keer dat jullie selectie organiseren?
Wij mogen in juni selectie organiseren, ben ook heel benieuwd hoe dat loopt :)

Cambion hopelijk is Dancer gauw weer beter en kunnen jullie lekker aan de slag samen!

EnzoOllie super dat hij al een heel stuk beter liep, even wennen is dan inderdaad niet gek.
Leuk dat je met de ander wat wil gaan springen, mooie afwisseling :)

PS van lot daar heb ik inderdaad ook geen moeite mee.
Wel had ik een tijdje terug iemand die zei continue van hand veranderen en been wisselen, E linkerhand en been wisselen. Daar heb ik wel wat van gezegd, dat ging even iets te enthousiast.

Ik ben tocht altijd wel blij met een voorlezer, eigenlijk leest ma altijd voor of anders een keer een vriendin. Toch altidj wel fijn als je weet wat je van elkaar verwachten kan

Daffodil ik heb wel een hooinet erin hangen, maar wel aan beide kanten vast zodat ie niet kan 'slingeren'. Paard is vrij onrustig op de trailer en hoop zo dat ze toch iets meer afleiding heeft.

Getup

Berichten: 8360
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 11:13

Hier wederom precies zoals MWM :') :7 . Altijd hooi in de trailer.

Ok als wij wedstrijd hebben zijn we ook minstens 4 uur weg voor 1 proefje. Meestal gewoon n uur of 6 . Ze krijgen het gewoon tijdens het rijden en stilstaan. Vul altijd 2 grote netten.

Mijn paarden zijn ook amper gestrest, die eten normaal.
Vind t ook goed dat ze regelmatig kunnen eten en wat te doen hebben . Ze zijn bij mij vaak al minstens een uur onderweg . Enkele reis.
Zie er genoeg die geen hooi mee hebben , dat vind ik altijd sneu ( waarvan ik weet dat ze ook niet om de hoek wonen zeg maar) .

Heb ook altijd water mee op wedstrijd. Scheelt slepen met emmer

Miriam91

Berichten: 2866
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: In de boerderie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 11:20

Ik heb ook altijd hooi op de trailer. Onderweg eet hij er niet echt van, maar als we stilstaan wel. Ik doe altijd na de proef direct de knotten eruit halen en dan kan hij mooi hooi eten ondertussen. Water neem ik alleen mee bij endurance wedstrijden.

PSvanLot

Berichten: 10185
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 11:31

Ik rijd ook altijd uit mijn hoofd. Nu vaak 2 proeven, maar voorheen ook regelmatig 4. Heerlijk rustig.

Babootje

Berichten: 26494
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 11:59

Getup schreef:
Hier wederom precies zoals MWM :') :7 . Altijd hooi in de trailer.

Ok als wij wedstrijd hebben zijn we ook minstens 4 uur weg voor 1 proefje. Meestal gewoon n uur of 6 . Ze krijgen het gewoon tijdens het rijden en stilstaan. Vul altijd 2 grote netten.

Mijn paarden zijn ook amper gestrest, die eten normaal.
Vind t ook goed dat ze regelmatig kunnen eten en wat te doen hebben . Ze zijn bij mij vaak al minstens een uur onderweg . Enkele reis.
Zie er genoeg die geen hooi mee hebben , dat vind ik altijd sneu ( waarvan ik weet dat ze ook niet om de hoek wonen zeg maar) .

Heb ook altijd water mee op wedstrijd. Scheelt slepen met emmer


Hier idem. Heb ook niet de indruk dat Mexx eet tijdens de rit. Dan is ie meer bezig met zn darmen legen :+
Na de wedstrijd als we nog even moeten wachten heb ik de indruk dat hij wel wat knabbelt. We hebben een hooizak, geen net. Ben eerder bang dat ze een keer met het halster vast komen te zitten of zo.
Water hebben we ook altijd bij ons.

Charmaine
Berichten: 1422
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 12:07

daffodil schreef:
Zo ik heb mijn starttijd voor zondag, 13u smiddags dus mooie tijd. Jammer alleen dat de jury erbij vermeld stond, dat hoeft voor mij niet. Maar goed ik weet nu wel dat het echt met recht een oefenrondje wordt hahaha.

Zag net in een ander topic iets over hooinetten voor in de trailer, doen jullie dat? Ik heb ooit van een goed bekend staande dierenarts te horen gekregen dat je dat beter niet kunt doen. Kans op verslikken, verstoppingen tijdens het rijden. Dat je het doet als je stilstaat is prima maar niet tijdens het rijden. Sindsdien neem ik dus gewoon nooit iets mee. Ook niet voor op een wedstrijd voor erna. Zo lang ben je nou ook weer niet weg toch? Hoe doen jullie dat?


Volgens mij, denk ik, heb je bij ons ingeschreven. Dan zal ik de jury er niet bij zetten :+ :D

Hier ook altijd hooizak in de trailer. Ene keer eet ze wel, andere keer niet. Uit mijn hoofd rijden lukt mij niet.

Zaterdag 2 rondjes 80cm rijden bij de Voornruiters in Utrecht. Mijn oude vereniging. Ik dacht aan de hand van de inschrijvingen op de deelnemerslijst te zien dat het geen volle rubriek zou zijn. Stuk of 11. Had natuurlijk beter moeten weten ;) Komen daar veel stallen met hun jonge paarden. Zijn maart liefst 50 starts in de 80cm 8-)

xxxmh

Berichten: 3537
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 14:46

Ik mag zaterdag ook weer starten. Ben benieuwd. Denk dat het geen punten worden maar wordt meer een oefen rondje zodat ze niet zoveel spanning heeft op ander terrein. Vorige maand had ze dat wel en was toen 3 maanden niet geweest. Dus probeer nu toch wel elke maand te gaan. Rijdt nu ook met oornetje en een ander hoofdstel waar ze fijner op loopt dus ben wel benieuwd.

wendy1987

Berichten: 6984
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 14:53

Wat een grappige verschillen idd over dat hooi. Vroeger wel altijd, maar nu nooit meer hooi mee op de trailer, behalve als ik ga crossen, want dan ben ik langer weg en staat ze langer op de trailer. Maar nu eet ze eigenlijk zelf ook nooit meer op de trailer, vroeger wel.
Ik lees nog steeds trouw mee, maar komt er niet altijd van om mee te kletsen.
Dressuurwedstrijden staan even stil, na haar spierbevangenheid.
Hoop in april weer te gaan starten. Wel weer oefencross gereden afgelopen zondag, en de 30e mogen we die ook weer doen :D das altijd wel leuk!
En als het goed is zaterdag de 6e naar de KNHS voor classifiactie keuring, maar nog steeds geen tijdsplanning gehoord. Ga er maar vanuit dat het wel goed komt dit keer haha!

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 15:49

Charmaine schreef:
Volgens mij, denk ik, heb je bij ons ingeschreven. Dan zal ik de jury er niet bij zetten :+ :D


Hahaha ik heb er een aantal ingeschreven, voor mij onbekende locaties en zoveel hang ik er nou ook weer niet aan op hoor dus als ze bij jullie gewend zijn om het wel neer te zetten, prima!

Ik heb nu Bergschenhoek, Zoetermeer, Nootdorp, Leidschendam, Boskoop. Allemaal lekker dichtbij en volgens mij ben ik in een grijs verleden wel eens in Zmeer en Nootdorp geweest om te jureren.

Flubberboot

Berichten: 2986
Geregistreerd: 14-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 15:50

Wij hebben ook altijd hooi op de wagen! Is toch iets waar paarden stress van krijgen en dan is het fijn als ze kunnen kauwen

MyWishMax

Berichten: 25513
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 16:21

Daf en charmaine, misschien kunnen jullie helpen. Ik zoek een 20x60 baan om een aantal keer in te mogen oefenen. Dus die je af kan huren en liefst ook nog een keer met instructie. Weten jullie toevallig stallen die dat doen? En waar je dan niet alsnog 10 anderen kan treffen in de baan rond die tijd :') Vooral niet als je moet betalen haha

Charmaine
Berichten: 1422
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 19:00

MyWishMax schreef:
Daf en charmaine, misschien kunnen jullie helpen. Ik zoek een 20x60 baan om een aantal keer in te mogen oefenen. Dus die je af kan huren en liefst ook nog een keer met instructie. Weten jullie toevallig stallen die dat doen? En waar je dan niet alsnog 10 anderen kan treffen in de baan rond die tijd :') Vooral niet als je moet betalen haha


Binnenbaan of buitenbaan? Bij Hester de Groot in Bodegraven kan dat. Is een buitenbaan. Of het dan druk is kan ik niet zeggen....
Misschien Beau Dandys (voormalig GWS) Woubrugge? Of bij Babootje op stal?
Mss ook bij Daf op de club?

@Daffodil. Boskoop is idd mijn cluppie!
Laatst bijgewerkt door Charmaine op 14-03-24 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Berichten: 25513
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 19:33

Ik weet dat Pijnacker kan, maar stiekem hoop ik er nog 1 lekker dichtbij te vinden. Woubrugge is best stuk rijden nog.

Binnen of buiten maakt niet uit, zal voorjaar of zomer zijn dus dan maakt het niet uit. Dank je wel! Ik ben een lijstje aan het maken, dan kan ik even informeren.