Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charmaine
Berichten: 1420
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 19:42

Ik weet niet of mijn club Bosgouwruiters los de baan verhuurd. Je kunt wel rijdend lid worden. Dan kun je gebruikmaken vd banen wanneer je wil. Zeker overdag ben je dan alleen. Maar weet niet of dat is wat je wil

MyWishMax

Berichten: 25456
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 19:44

Nee, gaat echt maar om paar keer oefenen omdat wij op stal geen 20x60 baan hebben. Zodat we proeven keer door kunnen rijden zoals ze horen en een paar keer ook echt de 60 meter uitstrekken kunnen rijden voor het gevoel haha.

Altijd verwend geweest op elke stal met minimaal 1 20x60 baan en vaak juist 20x60 binnen en buiten nog groter. Nu helaas beide 20x40

DemiSisa

Berichten: 1057
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 19:57

Charmaine en xxmh succes alvast zaterdag!

Hier staat de definitieve startlijst van zaterdag er al op, lekker op tijd! Ik mag 15.01 en 15.17 starten :)

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 22:12

Oeh de enige die ik zo weet is Stolwijk maar dat was toen ik het met Alf deed al niet echt een enorme aanrader qua bodem. Ik moest destijds iets omdat ik geen kur voor een 60m baan kon maken in een 40m baan maar echt fijn rijden (en dus strekken...) zou ik niet doen. Ik heb even rondgevraagd in mijn omgeving dus daar hoop ik wat reacties op te krijgen en dan hoor jij het!

Ik heb vanmiddag met een stalgenoot gewoon 20 minuten chill (voor haar doen) aan een halflange teugel gestapt. Dat is dus echt serieus voor het eerst.........ik vond het een verademing! Daarna ging ik er nog even aan zitten en moest er toch nog wat hysterie uit maar het was te doen!

PSvanLot

Berichten: 10182
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 22:28

haha soms leren ze het opeens toch nog om gewoon relaxed te doen!

Ik heb mijn eerste wedstrijd weer opgegeven. In april gaan we het weer eens proberen.

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 22:48

MwM, ik krijg door Blauw gele Vendel Pijnacker, Schieruiters rotterdam maar.....deze zit dichterbij: DoubleZ stal in Moordrecht.

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 23:13

Ik loop een beetje achter weer ... Maar iedereen die op pad gaat dit weekend succes vast! Volgens mij wel een hoop met plannen.
En Roulette, fijn dat je weer kan! Als je gaat waar ik denk dat je gaat (2 Z ringen zijn er weinig) zou ik in de 2e ring willen rijden. Zag dat daar 1 van mijn favo jury's zit :+ :D

xsurfdiary
Berichten: 18
Geregistreerd: 13-03-20

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 00:03

Ik kom graag meepraten hier. Ik rij met mijn 7 jarige D pony nu in het L2. Vorige week maakte we ons L2 debuut en liep ze netjes naar 2 winstpunten.

Ze is nu sinds augustus onder het zadel en hiervoor heeft ze 2 veulens gehad. Sinds december start ik haar en zijn we de B en L1 doorgevlogen. De knoppen van het M1 zitten er ook al op :)

Zaterdag gaan we weer op pad, naar Hoevelaken, klein uurtje rijden is dat. Starttijd 12:00!

Succes iedereen ook!

Roulette_
Berichten: 1065
Geregistreerd: 15-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 07:51

Noukie schreef:
Ik loop een beetje achter weer ... Maar iedereen die op pad gaat dit weekend succes vast! Volgens mij wel een hoop met plannen.
En Roulette, fijn dat je weer kan! Als je gaat waar ik denk dat je gaat (2 Z ringen zijn er weinig) zou ik in de 2e ring willen rijden. Zag dat daar 1 van mijn favo jury's zit :+ :D


Twee Z ringen is redelijk speciaal inderdaad, zo uit mijn hoofd kan ik toch nog wel drie locaties hier opnoemen die dat hebben (waarvan een andere dan wel weer mijn oude vereniging is, kom er bijna nooit meer omdat ze niet vaak dressuur hebben, maar is wel de locatie waar ik het meest aan gewend ben), maar je hebt vast de juiste voor je. Ik moet in ring 1, dus (helaas?) net de andere… Ga jij nog starten binnenkort? Wij gaan over een paar weken weer.

Xsurfdiary, welkom en veel plezier! Is Hoevelaken nog binnen? Dat is dus mijn oude vereniging, vind hun buitenbak altijd erg fijn rijden (al is binnen ook prima).

xsurfdiary
Berichten: 18
Geregistreerd: 13-03-20

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 09:33

Roulette_ Ja Hoevelaken is nog binnen! Daar ben ik eerlijk gezegd wel blij mee omdat ponylief af en toe nog even een kleine error / uitspatting / vrolijkheid heeft en ik mezelf al door die buitenbak zie vliegen daar :+ Dan is die bak best groot...
Had ook expres gevraagd om na een pauze te starten, dan rijd ik binnen los en blijf ik tussen de proeven in op het kleine 20x20 stukje. Mensen zijn super meedenkend daar dus fijn dat het zo kan!

Enzo_Ollie

Berichten: 809
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 09:37

Ik heb idd ook altijd hooi in de trailer, de een eet eigenlijk nooit (behalve als ze er samen instaan :+ ) en de ander eet veel, ook tijdens het rijden. Die staat zonder hooi ook heel onrustig dus dat doen we niet meer, behalve idd als we bij de dierenarts vandaan komen en hij nog iets onder de verdoving zit

bij ons zijn begin april de clubkampioenschappen, voor springrondje is het eigenlijk net te vroeg (of 50cm of 80 en alles erboven, 50 is te laag voor 'm en 80 is wel veel gezien we sinds november zo goed als niks hebben gesprongen). Twijfel om alleen met hem L1 te starten, hij komt steeds meer goed aan het been dus op zich wel mooie oefening, maar moet me dan voor 1 proefje in tenue hijsen en daar heb ik niet zo'n zin in :=

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 11:02

Wat onhandig zo'n gat in de hoogtes. Snap dat beide niet ideaal is. En snap ook je overweging voor dan 1 proefje ook nog zonder punten...

Roulette, idd die locatie. Jouw jury ken ik niet, dus geen idee welke keuze dan beter zou zijn, haha.
Buiten zijn er idd wel meer met twee ringen. Ik heb vooral aan de Gelderland kant wat staan komende tijd. In april kür, dan Lunteren en eind mei denk ik Woudenberg. Merrie heeft nu een maandje vrij na d'r vervroegde Z debuut. Heel misschien begin april nog Scherpenzeel als 1 van beide dan toevallig heel fijn voelt.

Babootje

Berichten: 26434
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 11:04

Iemand hier die nog een echt goede smid weet die brake over kan beslaan? Ik had een topsmid maar die is naar het buitenland vertrokken en heeft geen tijd meer voor klanten in deze regio. De smid die mijn paard nu heeft gedaan, heeft hem er scheef op gezet en weigert het goed te maken/heeft de brui eraan gegeven. Ik wil hem eigenlijk zo snel mogelijk door een andere smid laten helpen. Ik heb er een aantal gebeld die allemaal vol-vol-vol zitten. Ben redelijk wanhopig...

Melzazu
Berichten: 1815
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 17:21

Wat naar Babootje. Ik kan je niet helpen maar hoop dat iemand anders een fijne smid voor je weet.

Miriam91

Berichten: 2859
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: In de boerderie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 18:47

Wij hadden vandaag een slechte wedstrijd :') de rem was kwijt, de aanleuning was kwijt en het knopje linker galop ook. In de 2e proef iets kunnen herpakken en toch nog een winstpuntje gereden, maar die 1e proef vergeten we maar snel :j

Succes voor degene die nog gaan dit weekend!

Selina

Berichten: 14344
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 18:57

Miriam91 schreef:
Wij hadden vandaag een slechte wedstrijd :') de rem was kwijt, de aanleuning was kwijt en het knopje linker galop ook. In de 2e proef iets kunnen herpakken en toch nog een winstpuntje gereden, maar die 1e proef vergeten we maar snel :j

Succes voor degene die nog gaan dit weekend!


Jammer, klinkt hoe mijn wedstrijd morgen kan gaan.
Toch fijn van je ene puntje!

Hier morgen weer op pad maar tijdens m’n les proefje geoefend en ze was alleen maar aan het rennen dus nu heb ik er een hard hoofd in. Hopelijk is ze morgen in een goede bui :+

DJZ

Berichten: 3134
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 20:27

Ik had heel graag vandaag nog even een rondje willen oefenen, maar de weergoden waren vandaag niet zo goed gezind :\
Afbeelding

PSvanLot

Berichten: 10182
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 20:34

Miriam91 schreef:
Wij hadden vandaag een slechte wedstrijd :') de rem was kwijt, de aanleuning was kwijt en het knopje linker galop ook. In de 2e proef iets kunnen herpakken en toch nog een winstpuntje gereden, maar die 1e proef vergeten we maar snel :j

Succes voor degene die nog gaan dit weekend!


Ai dat is niet goed. Gelukkig ging het de tweede proef beter!

Selina

Berichten: 14344
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 20:34

DJZ schreef:
Ik had heel graag vandaag nog even een rondje willen oefenen, maar de weergoden waren vandaag niet zo goed gezind :
[ [url=m/zdjg4D.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ja het was heerlijk weer.
Ik hoefde met het wassen niet eens de tuinslang te pakken :+
Duimen dat ze morgen nog redelijk schoon is.

Afbeelding

xxxmh

Berichten: 3516
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 20:49

Wow wat een regen. Hier hele dag zon en blauwe lucht en zo blij dat het morgen ook droog is want de vorige wedstrijd met die regen was echt verschrikkelijk. Vandaag is paard noodgedwongen vrij want we hebben een stalfeest vanavond en moest werken tot 1800 dus kon niet rijden of longeren. Gisteravond haar witte benen en staart al gewassen want morgen was heeft geen zin want die staart is zo dik en droogt anders nooit op tijd.

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 21:17

Oh wauw, die voorspelde regen is dus wel degelijk gevallen. Wat een mazzel heb ik dan gehad, twijfelde over bos ivm het weerbericht, toch maar gegaan en echt volledig lege hei in het zonnetje. Bij thuiskomst even een bui en daarna de tweede weer in de buitenbak kunnen rijden.

Miriam gefeliciteerd met de punt, mar balen dat het niet ging zoals je wilde!

En iedereen die nog mag, succes en hopelijk geen hoosbuien meer!

DemiSisa

Berichten: 1057
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 21:26

Wow Selina, wat een regen!

Noukie: heerlijk dat je toch lekker droog buiten hebt kunnen rijden! :D

Hier staat mijn wedstrijd van morgen weer op losse schroeven, het is me gewoon echt niet gegund volgens mij.. afgelopen jaar al zo vaak af moeten zeggen of dat het afgezegd was door het weer (zo’n 5x in 4 maanden.. ) en nu heeft paardlief z’n ijzer afgetrapt :( Moeten morgen om 3u, dus hopelijk kan ik nog een hoefsmid vinden die een ijzer eronder wil slaan en anders heb ik gewoon pech..

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 21:31

Ah nee wat balen zeg! Ik ga duimen voor je dat er iemand is die je kan helpen!

IwanLuver
Berichten: 1883
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 22:00

DemiSisa schreef:
Wow Selina, wat een regen!

Noukie: heerlijk dat je toch lekker droog buiten hebt kunnen rijden! :D

Hier staat mijn wedstrijd van morgen weer op losse schroeven, het is me gewoon echt niet gegund volgens mij.. afgelopen jaar al zo vaak af moeten zeggen of dat het afgezegd was door het weer (zo’n 5x in 4 maanden.. ) en nu heeft paardlief z’n ijzer afgetrapt :( Moeten morgen om 3u, dus hopelijk kan ik nog een hoefsmid vinden die een ijzer eronder wil slaan en anders heb ik gewoon pech..

Hier een meelezer, maar I feel you!

Ik had in februari een wedstrijd staan, had mijn paard een hoefzweer, vorige week zou ik weer gaan, dik been door een wondje.. morgen nieuwe poging :=

Hopelijk kan er morgen nog een ijzer onder geslagen worden!

Selina

Berichten: 14344
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 22:11

DemiSisa schreef:
Wow Selina, wat een regen!

Noukie: heerlijk dat je toch lekker droog buiten hebt kunnen rijden! :D

Hier staat mijn wedstrijd van morgen weer op losse schroeven, het is me gewoon echt niet gegund volgens mij.. afgelopen jaar al zo vaak af moeten zeggen of dat het afgezegd was door het weer (zo’n 5x in 4 maanden.. ) en nu heeft paardlief z’n ijzer afgetrapt :( Moeten morgen om 3u, dus hopelijk kan ik nog een hoefsmid vinden die een ijzer eronder wil slaan en anders heb ik gewoon pech..


Wat een pech!