Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 22:18

Selina, jemig niet te bevatten die regen bij jou, hier in het westen de hele dag zon en 14 graden gehad.. wel windkracht 4 maar gelukkig droog.

Demisisa, dat is wel echt enorme pech zeg.

PSvanLot

Berichten: 10168
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 09:06

Ik bedenk me net dat ik nog voor een nieuw hoofdstelnummer moet gaan.

Wil er geen aan mijn dekje, maar echt een voor aan het hoofdstel. Zo geen zin om mijn dekjes kapot te steken.

Getup

Berichten: 8300
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 12:22

Ik vind ze zo stom op het hoofdstel, had eerst een micklem, daar kon je m super goed aan vast maken

Ga met m'n nieuwere dekje of iets met magneten doen, of er klitteband op naaien

Selina

Berichten: 14337
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 13:12

Nou ik ben weer terug. Ik weet oprecht niet wat m’n paard had vandaag. Ze heeft alleen maar lopen rennen, halve proef gegaloppeerd en zelfs gebokt. En m’n paard bokt nooit := En wilde ook de trailer niet op. Dus ik ga eerst weer poosje thuis trainen voor ik weer op pad ga.
Zagen er wel mooi uit.

Afbeelding

Getup

Berichten: 8300
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 13:55

Beetje jammer :')

Maar het ziet er top uit

Melzazu
Berichten: 1802
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 16:01

Oh wat jammer Selina. Jullie zijn inderdaad wel een heel mooi stel zo.

melis_93
Berichten: 75
Geregistreerd: 29-07-22
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 18:17

Oh wat rot zeg Babootje.. Dat zal inderdaad niet meevallen om snel een fijne smid te vinden..

Jammer Miriam! VOlgende keer hopelijk weer fijner :)

Hopelijk is het nog gelukt met het ijzer Demisisa?

Jamme Selina! Maar wel een mooi plaatje.

Hier ook weer genoeg regen gisteren. Ik was zo blij dat de bak weer een paar weken droog was :+

CharleyT
Berichten: 4000
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 19:18

xsurfdiary schreef:
Roulette_ Ja Hoevelaken is nog binnen! Daar ben ik eerlijk gezegd wel blij mee omdat ponylief af en toe nog even een kleine error / uitspatting / vrolijkheid heeft en ik mezelf al door die buitenbak zie vliegen daar :+ Dan is die bak best groot...
Had ook expres gevraagd om na een pauze te starten, dan rijd ik binnen los en blijf ik tussen de proeven in op het kleine 20x20 stukje. Mensen zijn super meedenkend daar dus fijn dat het zo kan!


Hoe is het gegaan in Hoevelaken, ken het als prettige locatie en goede bodems.

Charmaine
Berichten: 1416
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 19:26

De goede smeden die ook nog plek hebben liggen helaas niet voor het oprapen in de regio...Ik kan je helaas niet helpen Babootje. Mijn smid komt niet bij jou op stal...

Ik zat vrijdag ook de regen te wachten, maar zo te zien is alles op 1 plek tegelijk gevallen ;-)

Selina, idd mooi plaatje!. Belangrijk om even puntjes na te lopen waarom ze zo reageerde, zeker als ze dat normaal niet doet. Mss heeft ze ergens last van?

Hier fijn gereden vanmorgen in Utrecht. Paard was erg braaf ondanks al die jonge paarden die alle kanten opsprongen en nauwelijks de tijd kregen om even goed warm te lopen...Ze was in het parcours wel wat op de rem maar daardoor moest ik er extra aan rijden en dat kwam ons wel ten goede. Heb 1e rondje 80cm 3 7's gekregen en dus 70 punten. Oh en foutloos. Dik tevreden mee. 2e rondje hc was de pijp beetje leeg en was de gang nogal uit de achterbenen dus dat ging stuk minder makkelijk. Ook geen balk er af maar wel tijdfout. Dik tevreden huiswaarts gegaan!

DemiSisa

Berichten: 1043
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 19:29

Wat balen Selina :( Jullie zien er wel onwijs leuk uit samen!

Charmaine: klinkt als een super 1e rondje! Wat fijn! :D

Melis_93: jaaa, het is nog gelukt! Helemaal blij, keek er echt gigantisch naar uit. IJzer gevonden vanmorgen en een hoefsmid die om de hoek woonde wilde hem er wel onder slaan, want m’n eigen smid is een weekendje weg.

En het ging zó goed. Dit had ik echt even nodig. 2 weken geleden is er flink een knop omgegaan in m’n koppie door wat gebeurtenissen en m’n fysio die wat rake vragen gesteld had. Oa afvallen, maar ook wat betreft mijn paard. Had besloten nog 2 wedstrijden te rijden, want die had ik al opgegeven, en daarna lekker even rust. Want mijn paard loopt wel, maar ik had zoveel spanning, stop met ademen en zet mezelf vast waardoor ik hem natuurlijk ook meer in de weg zit. Vandaag was mijn instructrice er ook bij en heeft zij nog wat tips gegeven en hij liep zo fijn! Ik had er 2 weken bij mezelf op gehamerd dat de punten niet belangrijk waren, alleen ontspannen en lekker kunnen blijven nadenken. En dat ging zo goed! We zijn er nog niet, maar dit waren echt wel een van mijn beste proeven! Heerlijk genoten. De punten vielen iets tegen, 188,5 en 191 (we hadden zelf rond de 195 verwacht), maar werden daarmee wel 2x 2e én mogen onszelf nu L2 startgerechtigd noemen!!! :D

Selina

Berichten: 14337
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 19:33

Charmaine: Ja osteo en zadelmaker staan al gepland. Toch even kijken of het een reden heeft.

Wat goed dat je foutloos was!

DemiSisa: Wat een geluk dat je nog een hoefsmid kon vinden! Wel fijn dat je instructrice mee was. En goede punten hoor!

Fly_high

Berichten: 3312
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-24 23:00

Gefeliciteerd DemiSisa, op naar veel mooie punten in het L2 :D

Selina wat jammer, jullie zagen er in ieder geval wel heel professioneel uit :j en die kleur staat jullie allebei goed zeg!

Charmaine ook gefeliciteerd! Mooi begin van jullie springcarriere :)


Hier vandaag 2x foutloos dus ook 2 wp rijker, qua stijl wel flink stuk slechter gereden vergelijken met de laatste paar wedstrijden dus ja :\ We hebben van de week een waardeloze springles gehad, in die zin is het verklaarbaar en het was wel goed voor wederzijds vertrouwen want Henk ging als een stoomtrein ;) Nu nog mijn vers gekweekte geduld terugvinden en er wel aan blijven denken om netjes in verbinding te rijden waarom is springen eigenlijk verkapt dressuren, I was told there would be fun :') :=

xxxmh

Berichten: 3499
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 01:18

Ik heb vanavond ook 1 puntje gereden, had het niet verwacht maar erg blij mee. Had in de eerste proef 181.5 en tweede proef 177.5. Paard werd ineens onrustig en was niet meer aan te rijden en werd het slordig. Maar wel mooi compliment van de jury dat ik paardvriendelijk rijdt!
Rechtvaardige jury, 7 en 7.5 paar gekregen maar ook 4.5 als het slecht was.

Afbeelding

Dat van op het verkeerde been zitten heb ik echt nog nooit zo gehad... oeps.

xsurfdiary
Berichten: 18
Geregistreerd: 13-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 01:30

[/quote]

Hoe is het gegaan in Hoevelaken, ken het als prettige locatie en goede bodems.[/quote]

Ze pakte heel fijn aan! Eerste proef wat braafjes en een fout erin. 2e proef er echt aan gaan rijden, toen liep ze er echt wel top aan! Had 195 en 199,5 en 2x 1e. Van mij had de eerste lager en de tweede hoger gemogen, maar zeker niet ontevreden. Nu L2+6 *\o/*


Afbeelding

Lieser
Berichten: 1535
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 08:13

MyWishMax schreef:
Nee, gaat echt maar om paar keer oefenen omdat wij op stal geen 20x60 baan hebben. Zodat we proeven keer door kunnen rijden zoals ze horen en een paar keer ook echt de 60 meter uitstrekken kunnen rijden voor het gevoel haha.

Altijd verwend geweest op elke stal met minimaal 1 20x60 baan en vaak juist 20x60 binnen en buiten nog groter. Nu helaas beide 20x40

Je zou HCN in Nootdorp kunnen proberen. Die heeft 2 buitenbanen 20 x 60, en ik zie daar wel vaker 'vreemde' ruiters in rijden.

Noukie
Berichten: 10950
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 10:30

Je was hier om de hoek zie ik Selina :) Jammer dat het echt niet wilde!

Zie dat ik Hoevelaken dus wat meer 'in mijn systeem' moet krijgen qua locatie, hoor veel mensen daar positief over!
En stiekem benieuwd wie CharleyT is, als in, ik denk dat ik je wel eens als jury gehad heb, maar misschien zit ik ook helemaal mis :D

Charmaine goed gedaan! Je daar staande houden tussen alle gekte op het voorterrein is inderdaad al een overwinning opzich. In die zin is het BB als fijne manier voor de amateur om wat lager te mogen springen niet helemaal geslaagd als doel he? Maar fijne rondjes dus!

Demi, wat goed dat je nog een smid kon vinden en het daarna ook zo geslaagd was! Gefeliciteerd!

Fly, xxxmh en xsurfdiary ook gefeliciteerd met de mooie resultaten!

Ik heb dit weekend vooral rondjes bos gemaakt :) Komende week mn merrie weer oppakken na 3 weken semi vrij en dan outdoor weer lekker op pad!

Fly_high

Berichten: 3312
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-24 13:20

Noukie schreef:
Charmaine goed gedaan! Je daar staande houden tussen alle gekte op het voorterrein is inderdaad al een overwinning opzich. In die zin is het BB als fijne manier voor de amateur om wat lager te mogen springen niet helemaal geslaagd als doel he?


BB en B op wedstrijden waar vooral profs starten is altijd een beleving aan zich ja := lekker tussen gillende jonge hengsten enzo

Ik vind B tussen de profs ook zo suf altijd, niet dat het geen aardige mensen kunnen zijn ;) maar het is voor hen dan meer een gewone werkdag met bijbehorende sfeer.

Essmeralda
Berichten: 15
Geregistreerd: 11-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 16:40

Vandaag weer op wedstrijd geweest met m’n knappe tinker!
Ze was afgelopen week al een beetje terror puber, maar wat wil je anders met een bijna 5 jarige die nooit iets uithaalt
Lekker ingereden, binnenbaan verkent etc, mensen commentaar horen geven over dat er een tinker startte maar daar hebben we toch aan. Daarna mochten we dan! Eerste proefje 2x goed in galop aangesprongen (dat is ons doel) goed gevoel bij maar kon beter. In de losrij bak ging ze er even vandoor want de bosjes waren echt heel eng hè!
2e proefje was ze heel fijn alleen aanspringen galop en toen viel ze terug naar draf. Kan gebeuren dus hup opnieuw die galop in!
Uitgestapt over het heerlijke lange pad dat daar is!
Prijsuitreiking liet even op zich wachten, waren bijna naar huis gegaan.
Maar we hebben niet voor niets gewacht!
1x eerste met 186 punten
En de tweede proef 182 punten

Wie had dit verwacht, die tinker tussen de KWPN’ers en gewoon een 1e plek ook nog!

Trots op m’n meisje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Charmaine
Berichten: 1416
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 16:46

Klopt, het is idd de vrachtwagen even leeg werken :+ Dat is een andere mindset dan lekker saampjes leuke dingen doen <3
Aan de andere kant; ooit toen ik nog een jonkie was, was dit precies mijn werk en deed ik ook niet andes :P En ik ben jaren lid geweest van deze vereniging. Was leuk om weer 'herkent' te worden in die zin, na er zo lang uit geweest te zijn.
Ik ga er ondanks de drukte denk ik toch wel vaker starten. Fijn parkeerterrein, grote rijhal dus ruimte in het parcours. Rij er met een half uurtje heen. En het is allemaal gewoon netjes geregeld

DJZ

Berichten: 3117
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 21:15

Gefeliciteerd Esmeralda +:)+

Vandaag mochten Diablo en ik ook weer een rondje rijden. Nieuwe locatie, later in de middag, niet al te beste voorbereiding... Wel blij dat ie voor vertrek toch nog een plasje heeft gedaan.. ( Diablo moet altijd rond de klok van 2 uur plassen :j )

Totaal onverwacht 2x 1e met 196,5 en 193 punten :wow:

Afbeelding
Afbeelding

Melzazu
Berichten: 1802
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 22:51

Wat fijn Charmaine dat je zo tevreden was.

Gefeliciteerd FlyHigh met de punten.

xxxmh ook een punt erbij. Goed hoor en paardvriendelijk is een mooi compliment zeg.

xsurfdiary, wauw, 2x eerste. Wat goed!!

Noukie, ik heb zo’n beetje hetzelfde gedaan als jou dit weekend. Lekker in het bos gehobbeld.

Aaah Esmeralda wat goed dat je zo goed hebt gereden. En vooral als er dan vooraf nog commentaar was. Gefeliciteerd!

DJZ ook jij van harte gefeliciteerd!! 2x eerste! Echt goed gedaan.

Mooie resultaten van iedereen dit weekend zeg. Ik heb nog iets staan voor aankomende zaterdag maar aangezien het vorige keer zo slecht ging heb ik echt geen idee wat ik verwachten moet.

Noisy

Berichten: 5406
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 22:58

Selina, staat jullie goed dat rood +:)+
Het hing in de lucht volgens mij want bij ons ging het niet veel beter. Gelukkig in de tweede proef toch nog een winstpuntje eruit kunnen halen met 183,5 maar meneer wilde in de ring maar al te graag een feestje bouwen :roll:
Tijdens het losrijden was hij perfect braaf maar eenmaal in de ring… Met aanspringen in galop telkens een vrolijke bok eruit willen gooien en met verruimen als een malle uit de startblokken willen schieten waardoor ik er half achteraan vloog :') Al met al een leuk debuut in de nieuwe klasse :')

DemiSisa, wat fijn!! Gefeliciteerd met de punten ook *\o/*

Er zijn weer lekker wat puntjes gesprokkeld door iedereen, gefeliciteerd allemaal *\o/*

Selina

Berichten: 14337
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 22:59

Noisy schreef:
Selina, staat jullie goed dat rood +:)+
Het hing in de lucht volgens mij want bij ons ging het niet veel beter. Gelukkig in de tweede proef toch nog een winstpuntje eruit kunnen halen met 183,5 maar meneer wilde in de ring maar al te graag een feestje bouwen :roll:
Tijdens het losrijden was hij perfect braaf maar eenmaal in de ring… Met aanspringen in galop telkens een vrolijke bok eruit willen gooien en met verruimen als een malle uit de startblokken willen schieten waardoor ik er half achteraan vloog :') Al met al een leuk debuut in de nieuwe klasse :')

DemiSisa, wat fijn!! Gefeliciteerd met de punten ook *\o/*

Er zijn weer lekker wat puntjes gesprokkeld door iedereen, gefeliciteerd allemaal *\o/*


Oeps :=
Toch nog knap van je winstpunt dan.

Noukie
Berichten: 10950
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 23:28

Mooie resultaten ook nog weer erbij, gefeliciteerd allemaal!

Charmaine
Berichten: 1416
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 23:38

Gefeliciteerd Esmeralda en DJZ. Zo zie je maar weer dat je niet altijd een KWPN-er hoeft te hebben om met de prijzen en nette punten huiswaarts te keren ;-)