Entingen paspoort en regiokampioenschappen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rocky_1995

Berichten: 658
Geregistreerd: 22-12-11

Entingen paspoort en regiokampioenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-24 18:45

Iets wat we nooit hadden gedacht is toch gebeurd...

Onze eeuwige grasmaaier mag naar de Gelderse kampioenschappen springen. :D
Natuurlijk super leuk, maar uit het verleden weet ik dat ze strak zijn op de entingen in het paspoort.
De pony is jaarlijks netjes geënt echter toen hij in 2015 weer werd geënt bleek zijn paspoort vol te zijn.
Gezien het toch onze grasmaaier was en we nooit gedacht hadden dat hij ooit nog wedstrijden zou lopen heeft de dierenarts het eronder geschreven. Daarna heb ik het paspoort opgestuurd naar het stamboek en zijn er nieuwe inlegvellen toegevoegd. De entingen van 2016 en later staan netjes vermeld op in de nieuwe inlegvellen.

Heeft iemand hier ooit mee te maken gehad en hiermee problemen gehad? Volgende week wil ik sowieso met de dierenarts overleggen of dit nog aangepast moet worden, maar wie weet heeft iemand hier ervaring mee. Ik zou het namelijk sneu vinden als mijn verzorgster hierom problemen zou krijgen.


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door rocky_1995 op 06-01-24 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Entingen paspoort en regiokampioenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 18:49

Als de enting er leesbaar, met datum, batchnummer(geschreven of sticker) en handtekening en stempel van de dierenarts in staat en er een geldige basis vaccinatie in staat en er sinds de basisvaccinatie nooit meer dan een jaar tussen de entingen heeft gezeten, dan is het goed, ook als die ene enting niet in een daarvoor bestemde regel is ingeschreven, maar onderaan de pagina, na de vorige enting.

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Entingen paspoort en regiokampioenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 19:40

Ik zou de KNHS mailen en indien geen probleem de mail voor de zekerheid printen en bij het paspoort doen.

Dan ben je evt gedoe voor.

agesus

Berichten: 116
Geregistreerd: 07-10-06

Re: Entingen paspoort en regiokampioenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 21:11

Ik zie op deze bladzijde geen basisenting.

rocky_1995

Berichten: 658
Geregistreerd: 22-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-24 21:13

Klopt, die staan al op de bladzijde daarvoor. Hij is al 23 namelijk (van 2000). :o

Super dankjulliewel! Ik heb de KNHS voor de zekerheid ook gemaild.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70551
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 15:03

Ik verplaats dit topic naar Wedstrijden, vragen en discussies.