Wedstrijden rijden in dameszadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mainio
Berichten: 1
Geregistreerd: 17-03-24

Wedstrijden rijden in dameszadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-24 16:08

Ik rijd sinds kort met dameszadel en ik wil graag wedstrijden daarmee gaan rijden. Mag ik starten op reguliere wedstrijden en worden mijn eventuele winstpunten dan officieel meegeteld? Wie kan mij helpen? Bij de knhs kom ik op dit moment niet verder.

Sabbientje

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: Wedstrijden rijden in dameszadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 16:24


_Natasja_

Berichten: 4208
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Erichem

Re: Wedstrijden rijden in dameszadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 23:46

Het was toegestaan. (zus van Suikermeisje heeft bij ons gestart gehad met dameszadel) maar ik zocht net de reglementen waar het specifiek vermeld stond en kan het nu niet meer terug vinden.

Mijn advies is: mail de KNHS en vraag ze om antwoord

Indien het nog steeds mag, zorg dan dat je de bewijzende reglementen bij je hebt wanneer je wedstrijden rijdt.

Alik

Berichten: 840
Geregistreerd: 21-02-09
Woonplaats: Twente

Re: Wedstrijden rijden in dameszadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 00:22

Vanuit een grijs verleden weet ik dat de Nederlandse Vereniging het Dameszadel erg actief is geweest voor goedkeuring van het rijden van dressuurproeven met dameszadel.

de leden hebben destijds een speciale brief gehad waarin aangegeven werd dat het officieel was toegestaan.

Als ik nu de hanarchementsregels lees dan krijg ik de indruk dat dit niet meer kan. (jammer jammer)

Wat wel altijd gezegd werd is vraag voor de wedstrijd of de jury ook een proef onder dameszadel wilde jureren want er waren er veel die vonden dat ze dat niet konden ondanks dat de regels over hoe een paard zou moeten lopen niet anders zijn :)

De site van de dameszadelvereniging is erg rustig maar misschien kun je er een mailtje aan wagen en daar vragen wat zij ervan weten.