yess, eerste wedstrijd ging super!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marije_jiplover

Berichten: 25333
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

yess, eerste wedstrijd ging super!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-02 08:02

Gisteren hadden we bij ons op de manege de eerste KNHS wedstrijd van dit jaar, en ik zou hier voor het eerst gaan starten met Duvel.
Ik vroeg mijn bed uit, om 8 uur was ik bij hem. Toen hem ik hem eerst even lekker losgegooid, want de manege is eerste pinksterdag altijd gesloten en dan is Duvel best wel druk met rijden.
Hij ging lekker rollen en sringen en jolig doen en zo. Nou, daarna ben ik hem gaan invlechten. Ik kon nooit een staart netjes vlechten en bij Estor hoefde dat ook niet, want die hadden we altijd netjes opgeschoren, maar Duvel heeft niet zo'n volle staart en als we dan ook nog de zijkanten weg halen, dan blijft er niet veel van over. Ik had van de week dus al flink lopen oefenen en het is zowaar redelijk gelukt! Knipoog
Daarna uitgebreid staan poetsen enzo en toen was ik ruim op tijd klaar. Toen bleek, dat er nog een aantal dingen niet in orde waren. Er was afgesproken dat iemand de bak 's morgens vroeg nog aan zou trekken, maar dat was niet gedaan en nou keurde de jury hem af! oliebol, gaat het nou niet door? Huilen Gelukkig wisten ze nog iemand op te trommelen, die nog even heel snel de bak glad kwam trekken en toen kon de wedstrijd toch nog doorgaanl Haha!
Het was echt superheet, dus met zo'n jasje aan en cap op liep het zweet me aan alle kanten over het lijf.
Het losrijden ging wel aardig, alleen was Duvel tch nog een beetje druk. Maar toen ik aan de beurt was, had ik hem wel aardig voor elkaar. Mijn proef ging wel lekker, alleen toen ik voor de eerste keer op de rechterhand aankwam achterin, bij de A, werdie even wat sterk, maar verder ging het echt prima.
Alleen vond ik hem wel een beetje moe, dus voor mijn tweede proef mijn zweepje er maar even bij gepakt.
Mijn tweede proef ging ook wel goed, maar daar zaten twee fouten in en die heeft de jury lekker niet gezien Haha! Bij het binnenkomen was ik net afgewend richting C en toen schootie ineens naar voren met zijn harses de lucht in, maar ik zag dat de jury de andere kant op keek (hihi). Toen hij wel weer keek, had ik hem net weer helemaal rond. En ik had voor het AX binnenkomen en groeten een 7.
Net zoiets gebeurde bij de eerste middendraf, toen ik hem terugnam voor de arbeidsdraf, drukte hij ook even zijn rug weg, maar ik had daar ook een 7 voor, dus dan zal hij wel weer de andere kant op hebben gekeken.
Na het rijden heb ik Duvel lekker afgesponsd en lekker vertroeteld enzo en toen kwam de prijsuitreiking. Was ik me daar toch gewoon 2 keer 1e met 173 en 168 punten! Yess, ik was echt super blij toen ik dat hoorde!
Mijn vader heeft foto's gemaakt, die komen nog wel op ITP als ze klaar zijn.

Corine
Berichten: 525
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 12:51

Hoi Marije,

Je had inderdaad een hele nette proef.
En die jury zat af en toe inderdaad de andere kant op te kijken.
Maar dan nog, je had ene hele nette proef en de rest was niet echt veel eigenlijk.