Wanneer ben je klaar om op Concour te gaan ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maarit_
Berichten: 273
Geregistreerd: 17-04-06

Wanneer ben je klaar om op Concour te gaan ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 09:43

Ik wil Waarschijnlijk volgend jaar zomer met Image een startkaart aan vragen, maar wanneer weet je dat je het echt goed kan ? In die tussen tijd ga ik wel mee doen met de concours van de Manege, om te kijken of het lukt
x x x Marit

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Wanneer ben je klaar om op Concour te gaan ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 11:09

Dat hangt af van je doel. Als je gelijk bovenaan wilt staan en prijs wilt rijden zou ik zeggen: je paard moet minimaal al klaar zijn voor de L. Doe je mee 'voor de lol' of om je paard wat ervaring op te laten doen: je paard loopt netjes nageeflijk, buigt rond je been op verzoek en is enigszins recht. Hij maakt overgangen op verzoek, kan een paar pasjes verruimen en weer netjes terugkomen en springt over het algemeen in de goede galop aan. Op wedstrijd rij je bijna altijd een stuk minder dan thuis.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: Wanneer ben je klaar om op Concour te gaan ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 12:18

Ik sluit me bij urielle aan, en ook niet geheel onbelangrijk, als je gevoel goed is. Ik zou niet gaan starten als ik me er nog niet helemaal klaar voor zou voelen.,

jacco_h

Berichten: 356
Geregistreerd: 07-05-06
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Re: Wanneer ben je klaar om op Concour te gaan ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 12:22

ligt er ook aan in welke klasse je moet starten, ik heb 12 jaar terug L2 gereden. ik ben sinds 3 maanden weer begonnen maar omdat mijn paard L2 heeft gelopen MOET ik L1 of L2 starten, ik ga gelijk voor de L2 en wil winstpunten kunnen rijden. ik zal dus langer wachten voor ik start en nog even doortrainen.

In de B kan je altijd starten als je je er prettig bij voelt

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: Wanneer ben je klaar om op Concour te gaan ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 13:18

als jij 12 jaar geleden L2 gereden hebt, mag je nu gewoon je paard in de B starten hoor...het geld alleen als je de laatste 3 jaar actief wedstrijden gereden hebt.

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Wanneer ben je klaar om op Concour te gaan ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 13:21

Dan moet je volgens mij wel eerst dispensatie aanvragen.

jacco_h

Berichten: 356
Geregistreerd: 07-05-06
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Re: Wanneer ben je klaar om op Concour te gaan ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 13:35

volgens knhs moet ik L2 of l1 starten, niet dat ik het erg vind want zal geen probleem worden.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: Wanneer ben je klaar om op Concour te gaan ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 14:35

Vriendin van mij heeft 10jr geleden voor het laatst een wedstrijd gereden op Z nivo met wp. Heeft na drukte van kinderen etc het rijden vorig jaar weer opgepakt en kocht een paard wat M2 geklasseerd is. Ze mocht gewoon B starten vertelde ze, omdat ze bij de KNHS vertelde dat het alleen geld als je de laatste 3jaar actief wedstrijden hebt gereden. Een andere kennis was voorheen M1+8 en wilde haar hengst nu uitbrengen wat niet zou mogen omdat ze volgens de KNHS langer als 3jr niet actief deelgenomen had aan de wedstrijden. Dan ben ik benieuwd hoe zij erbij komen Haha! Haha! Haha!

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Wanneer ben je klaar om op Concour te gaan ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 14:43

Voor mij is het ook langer geleden dat ik op concours ben geweest in Nederland, mag gewoon een hengst starten en ook versneld promoveren naar de L1 omdat het allemaal nog geregistreerd staat Verward Volgens mij is het maar net bij welke KNHS-medewerker je terecht komt dan Clown

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: Wanneer ben je klaar om op Concour te gaan ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 15:04

Dan zal dat het wel zijn...wel apart, je zou toch hetzelfde antwoord mogen verwachten...

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: Wanneer ben je klaar om op Concour te gaan ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 15:08

Ik wil in januari ook een startkaart aan gaan vragen, zo hebben we nog een half jaar de tijd om de grove kantjes eraf te schaven hihi.
Succes in elk geval! Haha!
Ik heb 20! jaar geleden L gereden, maar ik start nu uiteraard gewoon in de B. Haha! Tong uitsteken

_Unexpected_

Berichten: 1112
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Gouda

Re: Wanneer ben je klaar om op Concour te gaan ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 15:05

Ik denk inderdaad ook dat je klaar moet zijn voor de L, voordat je op concour gaat.
Ik heb nu bijna 6 maanden mijn nieuwe paard, en wilde dit jaar al een startkaart aanvragen. Ik was te ongeduldig Knipoog Nu wacht ik gewoon tot 2007, en ga dan rustig beginnen. Nu doe ik onderlinge wedstrijden, 19 augustus doe ik voor het eerst 2 proefjes in de L1.
Je moet er ook zélf een goed gevoel in hebben.
Succes!

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Wanneer ben je klaar om op Concour te gaan ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 07:50

RT-D -> WD-V

RuizSoler
Berichten: 409
Geregistreerd: 24-03-06

Re: Wanneer ben je klaar om op Concour te gaan ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 14:50

Als je het thuis 120% voor elkaar hebt.