Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 8 [ 188 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Rhino in de opfok, en nu?

 
Profiel   

Als ik je verhaal zo lees geloof ik inderdaad dat er van uit jou geen kwaad in schuilde toen je dit plaatste. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook wat ver vond gaan hoor, om foto's te plaatsen van haar paard. Maar ik geloof je wel dat je het goed bedoelde.

Ik vond het paard er niet geweldig goed uit zien, maar ook niet heel slecht.

Voor ts heb ik maar een advies, als je je er niet goed bij voelt, ophalen. Dan maar in overleg met de dierenarts en samen kijken hoe je het kunt aanpakken. Ik zou mijn paard ook niet ergens laten staan waar ik geen goed gevoel bij heb.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 20:15 



 
Profiel   

leeg


Laatst bijgewerkt door Radiostilte op 13-07-23 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 20:55 



 
Profiel   

Tsja de regels op bokt zijn niet altijd zo eenduidig, alhoewel de mods echt wel hun best doen hoor :)

Om eerlijk te zijn... ik zie geen probleem om een beeld van een openbare webcam met daarop alleen een (vrijwel onherkenbaar) paard te tonen. Dit soort name-shaming van de stal vind ik ook niet kunnen. Ook ik heb de webcams meerdere malen bekeken vandaag en gisteren en er was gewoon altijd onbeperkt hooi en geen onrust. Viel me wel op dat het paard van TS ontzettend traag eet. Dusja, op zich zie ik weinig fouts aan de stal, alhoewel het ook mijn ding niet zou zijn.
Maarja... ik zie wel veel andere dingen op bokt die ik ook echt wel niet ok vind. Onlangs een bericht getemd van iemand die echt zowat letterlijk zei ‘gewoon doen, gewoon de wet overtreden’ ivm coronamaatregels en dat mocht blijven staan. ‘T blijft wat natte vinger werk en dat is soms jammer.

Dit gezegd zijnde ga ik hier het topic verlaten, denk dat alle punten wel gemaakt zijn. En nogmaals, alhoewel ik soms het niet eens ben met de moderatie heb ik nog steeds veel respect voor de mods en zou ik het zelf zeker niet beter kunnen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 22:17 



 
Profiel   

Ga nou geen paarden vanaf een bedrijf waar een besmettelijke ziekte heerst verplaatsen. Op mijn stalling kwamen dit soort paarden wel eens en daardoor meerdere malen de hele boel in quarantaine gemoeten!Gelukkig later degene die hier steeds mee aankwam weggestuurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 14:26 



 
Profiel   

Jet schreef
Het is dus een misverstand dat de abortusvariant niet gevaarlijk is voor niet-drachtige paarden. Die kunnen als het tegenzit de neurologische variant krijgen. Het is onwijs rot dat het daar geconstateerd is, ik vind persoonlijk 4 maanden niet bij je paard en paarden niet vervoeren wel erg lang, ik denk dat ik dat niet zou kunnen! Tenzij ze vermoeden dat het 2,5-3 maanden gaat duren voordat ze eraf zijn...
Het lastige is overigens met deze variant ( EHV-1 dus), dat die bij drachtige merries meestal al maanden voor het verwerpen is opgelopen door de desbetreffende merrie.

Ik zou inderdaad contact opnemen met de DA die de paarden daar behandelt en hem eens vragen hoe hij er tegenover staat als je je paard op wil halen, zeker omdat je vindt dat hij er niet goed uitziet, je hem 4 maanden niet mag bezoeken, laat staan verplaatsen in die tijd.


Hier een berichtje van de betreffende stal. Iedereen mag vinden wat ie wil uiteraard, dus we zullen onze klanten ook niet in het openbaar afvallen. We hebben een andere mening over wat 'erg mager is', maar dat terzijde. Enkele dingen die ik even zou willen toelichten of rechtzetten:

De reden dat de paarden de komende maanden niet verplaatst mogen worden is dat er nog heel veel drachtige merries staan. Je mag 4 weken nadat het laatste veulen geboren is (die besmet is of zou kunnen zijn) pas weer open. Maar ja, dat duurt dus nog maanden omdat er meerdere staan. Dat is de reden. En in het weideseizoen kunnen we makkelijker paarden apart zetten en daarna is brengen/halen misschien weer mogelijk. We balen er enorm van, maar we zullen alles doen om verdere verspreiding te voorkomen. Het is het beste om daar open over te zijn.

Tweede punt wat we lazen is dat we vorig jaar ook al rhino gehad zouden hebben. Dat is niet waar.

Ook stond er dat een rhino-enting 72 euro zou kosten. Dit is voor 2 behandelingen. Dus €36 per keer.

De paarden hebben bij ons altijd onbeperkt ruwvoer. Kijk maar op de camera's.

Tot nu toe lieten we de keuze altijd bij de klant zelf of ze hun paard wilden inenten tegen rhino. Maar we willen er alles aan gedaan hebben om dit in de toekomst te voorkomen. We weten dat een enting niet waterdicht is. Een paard kan het dan nog krijgen uiteraard. Maar dan hebben we ons best gedaan. Daarom willen we het nu gaan verplichten.
Het heeft geen zin als we alleen de drachtige merries enten. Alle paarden op stal moeten dan geënt worden.
We gaan op dit moment de drachtige merries niet enten (niet tijdens een uitbraak). De jonge paarden kunnen we al wel doen. We overleggen alles met de dierenarts.

Als jullie vragen hebben, dan horen we het graag. We maken er geen geheim van. Het kan namelijk iedereen overkomen. En dan is zorgen dat er geen verdere verspreiding komt, en hygiënisch handelen het enige dat je kan doen. Het paard die het eerst verwierp stond hier al 3 jaar. Al is niet gezegd dat dat ook de eerst besmette was uiteraard. Maar je kunt dit niet helemaal voorkomen.


Laatst bijgewerkt door Lindehoeve op 25-01-21 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-21 13:02 



 
Profiel   

Lindehoeve schreef
Jet schreef
Het is dus een misverstand dat de abortusvariant niet gevaarlijk is voor niet-drachtige paarden. Die kunnen als het tegenzit de neurologische variant krijgen. Het is onwijs rot dat het daar geconstateerd is, ik vind persoonlijk 4 maanden niet bij je paard en paarden niet vervoeren wel erg lang, ik denk dat ik dat niet zou kunnen! Tenzij ze vermoeden dat het 2,5-3 maanden gaat duren voordat ze eraf zijn...
Het lastige is overigens met deze variant ( EHV-1 dus), dat die bij drachtige merries meestal al maanden voor het verwerpen is opgelopen door de desbetreffende merrie.

Ik zou inderdaad contact opnemen met de DA die de paarden daar behandelt en hem eens vragen hoe hij er tegenover staat als je je paard op wil halen, zeker omdat je vindt dat hij er niet goed uitziet, je hem 4 maanden niet mag bezoeken, laat staan verplaatsen in die tijd.


Hier een berichtje van de betreffende stal. Iedereen mag vinden wat ie wil uiteraard, dus we zullen onze klanten ook niet in het openbaar afvallen. We hebben een andere mening over wat 'erg mager is', maar dat terzijde. Enkele dingen die ik even zou willen toelichten of rechtzetten:

De reden dat de paarden de komende maanden niet verplaatst mogen worden is dat er nog heel veel drachtige merries staan. Je mag 4 weken nadat het laatste veulen geboren is (die besmet is of zou kunnen zijn) pas weer open. Maar ja, dat duurt dus nog maanden omdat er meerdere staan. Dat is de reden. En in het weideseizoen kunnen we makkelijker paarden apart zetten en daarna is brengen/halen misschien weer mogelijk. We balen er enorm van, maar we zullen alles doen om verdere verspreiding te voorkomen.

Tweede punt wat we lazen is dat we vorig jaar ook al rhino gehad zouden hebben. Dat is niet waar.

Ook stond er dat een rhino-enting 72 euro zou kosten. Dit is voor 2 behandelingen. Dus €36 per keer.

De paarden hebben bij ons altijd onbeperkt ruwvoer. Kijk maar op de camera's.

Tot nu toe lieten we de keuze altijd bij de klant zelf of ze hun paard wilden inenten tegen rhino. Maar we willen er alles aan gedaan hebben om dit in de toekomst te voorkomen. We weten dat een enting niet waterdicht is. Een paard kan het dan nog krijgen uiteraard. Maar dan hebben we ons best gedaan. Daarom willen we het nu gaan verplichten.
Het heeft geen zin als we alleen de drachtige merries enten. Alle paarden op stal moeten dan geënt worden.
We gaan op dit moment de drachtige merries niet enten (niet tijdens een uitbraak). De jonge paarden kunnen we al wel doen. We overleggen alles met de dierenarts.

Als jullie vragen hebben, dan horen we het graag. We maken er geen geheim van. Het kan namelijk iedereen overkomen. En dan is zorgen dat er geen verdere verspreiding komt, en hygiënisch handelen het enige dat je kan doen. Het paard die het eerst verwierp stond hier al 3 jaar. Al is niet gezegd dat dat ook de eerst besmette was uiteraard. Maar je kunt dit niet helemaal voorkomen.


Goed dat je reageert en jouw kant van het verhaal vertelt! Heel veel sterkte met de situatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-21 13:18 



 
Profiel   

Ik vind het ook heel fijn dat de stal hier reageert. :) Bij mij komen er eigenlijk nog 2 vragen op:
1. TS zegt dat ze 4 maanden niet naar haar paard mag. Dat zou ik persoonlijk eigenlijk ook wel een moeilijke vinden om mijn paard zo lang niet te zien. Klopt dit en kan daar niet iets qua maatregelen genomen worden dat een occasioneel bezoek alsnog mogelijk is?
2. TS vindt haar paard te mager. Of dit zo is, kunnen wij moeilijk beoordelen. Maar ik kan me voorstellen dat alleen ruwvoer voor een jong paard onvoldoende kan zijn. Kan het zijn dat het specifieke dier van TS toch net iets te schraal is en dat die nood heeft aan extra voeding?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-21 13:55 



 
Profiel   

Goed dat jullie hier reageren, en een keurig nette, duidelijke reactie! Super!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-21 14:25 



 
Profiel   

@Gini,
1. Het is lastig te zeggen hoe lang exact. Dat ligt namelijk aan het weideseizoen. We kunnen nu nog geen paarden naar buiten doen. Er staat geen gras en ze zullen alles kapot lopen. Maar of het in april mooi weer is of niet, is natuurlijk de vraag. Daarom hebben we als richtlijn die 4 maanden aangehouden. Daarna worden alle klanten verder geinformeerd. Qua drachtige merries gaat het nog veel langer duren waarschijnlijk omdat er tot en met de zomervakantie merries uitgerekend zijn.
Ik snap dat iedereen graag een incidenteel bezoekje zou willen afleggen. Maar als 160 mensen dat willen, is het alsnog weer veel. Dus daarom doen we dat niet. Ook al snappen we dat het erg vervelend is.
We hebben gelukkig in alle stallen bestuurbare camera's die vrij toegankelijk zijn voor iedereen. Zo kan iedereen zn paard toch vaak zien.

2. We geven de drachtige merries, veulens en jaarlingen brok bij omdat zij dat nodig hebben. Paarden die achteruit gaan of schraal worden, zetten we apart en kunnen individueel bijvoeren, tanden nakijken, wormcontrole doen en bijv. een extra vitaminespuit geven. Maar goed, dan moeten we wel vinden dat dat ook nodig is. Apart bijvoeren in een groep is niet mogelijk in ieder geval. Dat gaat voernijd en blessures opleveren. Maar goed, er zijn soms meningsverschillen over wat schraal is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-21 16:04 



 
Profiel   

Goed dat je jullie kant van het verhaal hier vertelt! Rhino is verschrikkelijk. We hebben het bij ons op de manege gehad (80 paarden hebben ze) en dat was al een hel. Laat staan als een gedeelte ook nog drachtig is, zoals bij jullie.

Dat mensen vier maanden niet langs mogen komen, snap ik wel, maar vind wel dat dat extra verantwoordelijkheden voor jullie met zich mee brengt. Als een eigenaar vindt dat zijn paard te mager wordt kan de eigenaar daar nu zelf niets meer aan doen door jullie (begrijpelijke) regels. Jullie zijn dan de enige die daar iets mee kunnen en ik vind enige coulance in de vorm van bijvoeren dan wel op zijn plaats. Kan me namelijk ook voorstellen dat dit voor de eigenaar super frustrerend is. Het is wat anders als het paard moddervet is, maar daar is hier geen sprake van.

Dus een tussenweg lijkt mij op zijn plaats. De eigenaar houdt zich aan de regels, maar jullie doen wat moeite om de (voor de eigenaar terechte) zorgen weg te nemen door extra te voeren. Ook in een groepsstal moeten daar mogelijkheden voor te bedenken zijn.

Maar ja, wie ben ik ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-21 16:11 



 
Profiel   

Lindehoeve, goed dat jullie hier jullie kant van het verhaal doen!

Laten we hopen dat alles naar tevredenheid gaat verlopen, dat er geen nieuwe verwerpingen meer bij komen en dat begin april het land zover is dat de jonge paarden daar weer op kunnen!
Als het jonge dier van TS dunner is dan de andere paarden van zijn leeftijd, zou ik hem denk ik inderdaad wel extra voeren, ook al zien jullie dat anders.

TS en Lindehoeve, sterkte ermee, hopelijk gaat het allemaal snel en goed voorbij!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-21 16:33 



 
Profiel   

Maar het verhaal van de beide kanten is toch niet heel anders?
Als een paard verplaats kan worden naar een plek waar hij ook in quarantaine kan dan kan dat niet tegen gehouden worden lijkt mij. Vier maanden niet naar je eigen paard kunnen..daar zou ik niet mee akkoord gaan hoor.
Rhino is vaak ook sluimerend aanwezig op paardenstallen. Neemt de weerstand af dan kan een dier ziek worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-21 17:27 



 
Profiel   

Laat het voorop staan dat het verschrikkelijk is dat er rhino geconstateerd is maar om nu te zeggen dat de eigenaar pakweg pech heeft zou bij mij niet in goede aard vallen. Paard is nog ten alle tijden eigendom van de eigenaar en dat “jullie” vinden dat deze er goed uit ziet doet er niet toe. Dat jullie zoveel paarden hebben is jullie verantwoordelijkheid. Jullie hebben er zelf voor gekozen zo grootschalig te zijn. Het komt er eigenlijk op meer dat jullie niet de zorg aankunnen van de dieren want als het paard dus medicijnen oid zou moeten krijgen of een supplement heeft het pech want het staat in een groep. Dat jullie aangeven dat het bedrijf te groot is geworden en de zorg nu voor de merries hebben ok prima maar dan kan je niet verwachten dat een eigenaar zn paard 4 mnd aan zn lot overlaat.
En je kan al helemaal niet verbieden dat de eigenaar 4 mnd lag haar paard niet zou mogen verhuizen ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-21 17:30 



 
Profiel   

Lindehoeve schreef
Jet schreef
Het is dus een misverstand dat de abortusvariant niet gevaarlijk is voor niet-drachtige paarden. Die kunnen als het tegenzit de neurologische variant krijgen. Het is onwijs rot dat het daar geconstateerd is, ik vind persoonlijk 4 maanden niet bij je paard en paarden niet vervoeren wel erg lang, ik denk dat ik dat niet zou kunnen! Tenzij ze vermoeden dat het 2,5-3 maanden gaat duren voordat ze eraf zijn...
Het lastige is overigens met deze variant ( EHV-1 dus), dat die bij drachtige merries meestal al maanden voor het verwerpen is opgelopen door de desbetreffende merrie.

Ik zou inderdaad contact opnemen met de DA die de paarden daar behandelt en hem eens vragen hoe hij er tegenover staat als je je paard op wil halen, zeker omdat je vindt dat hij er niet goed uitziet, je hem 4 maanden niet mag bezoeken, laat staan verplaatsen in die tijd.


Hier een berichtje van de betreffende stal. Iedereen mag vinden wat ie wil uiteraard, dus we zullen onze klanten ook niet in het openbaar afvallen. We hebben een andere mening over wat 'erg mager is', maar dat terzijde. Enkele dingen die ik even zou willen toelichten of rechtzetten:

De reden dat de paarden de komende maanden niet verplaatst mogen worden is dat er nog heel veel drachtige merries staan. Je mag 4 weken nadat het laatste veulen geboren is (die besmet is of zou kunnen zijn) pas weer open. Maar ja, dat duurt dus nog maanden omdat er meerdere staan. Dat is de reden. En in het weideseizoen kunnen we makkelijker paarden apart zetten en daarna is brengen/halen misschien weer mogelijk. We balen er enorm van, maar we zullen alles doen om verdere verspreiding te voorkomen. Het is het beste om daar open over te zijn.

Tweede punt wat we lazen is dat we vorig jaar ook al rhino gehad zouden hebben. Dat is niet waar.

Ook stond er dat een rhino-enting 72 euro zou kosten. Dit is voor 2 behandelingen. Dus €36 per keer.

De paarden hebben bij ons altijd onbeperkt ruwvoer. Kijk maar op de camera's.

Tot nu toe lieten we de keuze altijd bij de klant zelf of ze hun paard wilden inenten tegen rhino. Maar we willen er alles aan gedaan hebben om dit in de toekomst te voorkomen. We weten dat een enting niet waterdicht is. Een paard kan het dan nog krijgen uiteraard. Maar dan hebben we ons best gedaan. Daarom willen we het nu gaan verplichten.
Het heeft geen zin als we alleen de drachtige merries enten. Alle paarden op stal moeten dan geënt worden.
We gaan op dit moment de drachtige merries niet enten (niet tijdens een uitbraak). De jonge paarden kunnen we al wel doen. We overleggen alles met de dierenarts.

Als jullie vragen hebben, dan horen we het graag. We maken er geen geheim van. Het kan namelijk iedereen overkomen. En dan is zorgen dat er geen verdere verspreiding komt, en hygiënisch handelen het enige dat je kan doen. Het paard die het eerst verwierp stond hier al 3 jaar. Al is niet gezegd dat dat ook de eerst besmette was uiteraard. Maar je kunt dit niet helemaal voorkomen.



Fijn dat jullie zelf reageren. Veel sterkte de komende periode. Rhino is ernstig en goed om te horen dat jullie passende maatregelen nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-21 17:37 



 
Profiel   

candalisa schreef
Laat het voorop staan dat het verschrikkelijk is dat er rhino geconstateerd is maar om nu te zeggen dat de eigenaar pakweg pech heeft zou bij mij niet in goede aard vallen. Paard is nog ten alle tijden eigendom van de eigenaar en dat “jullie” vinden dat deze er goed uit ziet doet er niet toe. Dat jullie zoveel paarden hebben is jullie verantwoordelijkheid. Jullie hebben er zelf voor gekozen zo grootschalig te zijn. Het komt er eigenlijk op meer dat jullie niet de zorg aankunnen van de dieren want als het paard dus medicijnen oid zou moeten krijgen of een supplement heeft het pech want het staat in een groep. Dat jullie aangeven dat het bedrijf te groot is geworden en de zorg nu voor de merries hebben ok prima maar dan kan je niet verwachten dat een eigenaar zn paard 4 mnd aan zn lot overlaat.
En je kan al helemaal niet verbieden dat de eigenaar 4 mnd lag haar paard niet zou mogen verhuizen ...


Ik zei niet dat we dieren niet apart kunnen zetten. Elk paard dat ziek is of vermagert zetten we apart en krijgt medicijnen of extra voer of wat ook maar nodig is. Ik zei dat apart bijvoeren in een groep niet kan. Het klopt dat het onze verantwoordelijkheid is dat we veel dieren hebben. Evenals de klant die het risico neemt om zijn of haar paard op een grote stal te zetten. We proberen ook altijd wel mee te denken met de klant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-21 17:40 



 
Profiel   

Rhino is niet meldingsplichtig. Hoe wil je het juridisch voor elkaar krijgen dan mensen hun paard niet mogen weghalen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-21 17:46 



 
Profiel   

Snap ook niet zo goed waarom er geen paard opgehaald kan worden. Brengen lijkt me logisch, maar als jullie betreffende paard naar buiten brengen waar de trailer staat en de eigenaar neemt het over, dan loopt er geen enkel paard extra risico. Ik zou zelf ook niet akkoord gaan met 4 maanden niet naar je paard mogen. Volgens mij is dat juridisch ook niet dicht te timmeren, de eigenaar is nog altijd zelf baas over eigen paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-21 17:58 



 
Profiel   

imaudy schreef
Rhino is niet meldingsplichtig. Hoe wil je het juridisch voor elkaar krijgen dan mensen hun paard niet mogen weghalen?

Wanneer mensen zo achterlijk zijn om met paarden die op een besmette plek staan te gaan slepen dan heb je niet begrepen hoe ernstig rhino is.
En dan nog, wie zegt dat de verhuisde paarden inderdaad alleen komen te staan? Misschien kan de stal het niet tegen houden maar ze nemen het blijkbaar heel serieus anders zouden ze de mond mooi dichthouden. Ik snap ts wel , het is moeilijk om je paard een periode niet te zien en wanneer je denkt dat hij te mager is helemaal maar dan nog. Ik zou blij zijn met een opfok die de zaken zo serieus neemt.
Als stal zou ik dit paard ook liever kwijt zijn gezien het feit dat er dus gewoon leugens worden verteld. Over de kosten, over het voerbeleid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-21 18:02 



 
Profiel   

"Indien bij een paard op een bedrijf met abortus of de neurologische vorm van rhinopneumonie de aanwezigheid van EHV-1 wordt bevestigd, dient het bedrijf na herstel van het laatste geval nog gedurende tenminste 4 weken gesloten te blijven. Dit wil zeggen: geen transport van paarden van en naar het bedrijf". Quote komt van Sectorraad Paarden. Elke dierenarts zal dit onderschrijven.

Er zijn al drie dode veulens geboren. Dit gaat ons zeer aan het hart en wensen we niemand toe. Het is niet niks. Dus we nemen onze verantwoordelijkheid hierin. We willen geen verspreiding op ons geweten hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-21 18:04 



 
Profiel   

misschien die groep dan maar meer ruwvoer geven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-21 18:18 



 
Profiel   

Kinke schreef
misschien die groep dan maar meer ruwvoer geven?


Ze hebben al onbeperkt ruwvoer.

Wat fijn om ook eens de kant van de stal te horen! Ik geef toe dat ik uitgaande van de camerabeelden dit paard ook niet apart zou zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-21 18:24 



 
Profiel   

Poe lastig dit!

En niemand wordt beter van een discussie hier. Het meningsverschil tussen stal en eigenaar niet mbt het gewicht van het paard en niet de vreselijke rino situatie wat ze nu tot elkaar veroordeeld.

Ik zou aanraden dit topic te laten sluiten en met elkaar om tafel te gaan. Eventueel ondersteund door een da onderzoek om een objectieve inschatting te krijgen over de voedingstoestand van het dier. Dan kun je een strategie bepalen om zo goed mogelijk door de komende 4 maanden te komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-21 18:27 



 
Profiel   

Kinke schreef
misschien die groep dan maar meer ruwvoer geven?

Ze krijgen toch onbeperkt? Hoezo meer geven dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-21 18:34 



 
Profiel   

troi schreef
Poe lastig dit!

En niemand wordt beter van een discussie hier. Het meningsverschil tussen stal en eigenaar niet mbt het gewicht van het paard en niet de vreselijke rino situatie wat ze nu tot elkaar veroordeeld.

Ik zou aanraden dit topic te laten sluiten en met elkaar om tafel te gaan. Eventueel ondersteund door een da onderzoek om een objectieve inschatting te krijgen over de voedingstoestand van het dier. Dan kun je een strategie bepalen om zo goed mogelijk door de komende 4 maanden te komen.


U hebt helemaal gelijk. Ik wilde alleen even wat uitleg verschaffen hoe het er aan toe gaat hier qua rhino. En hoe we tot onze keuzes zijn gekomen. Ik zal me verder niet meer mengen in de discussie. Het was ook niet de bedoeling om mensen in kwaad daglicht te zetten of iets dergelijks. Ook geen dingen online uitvechten. Enkele feiten die niet klopten wilde ik even rechtzetten, meer niet. Het was ook bedoeld om informatief als stal zijnde te vertellen hoe wij met deze dingen omgaan. Hoe het er aan toe gaat in grote opfokstallen bijvoorbeeld. En wat rhino in de praktijk inhoudt bijvoorbeeld. Als mensen horen dat ze 4 maanden niet mogen komen terwijl op internet staat dat er maar 4 weken quarantaine nodig is, kan dat vragen oproepen. Die heb ik geprobeerd te beantwoorden. Mensen die daar geen ervaring mee hebben, kunnen op basis van fora hun mening daar over vormen en daarbij hun keuzes afwegen.


Laatst bijgewerkt door Lindehoeve op 25-01-21 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-21 18:37 



 
Profiel   

Anoeska27 schreef
Kinke schreef
misschien die groep dan maar meer ruwvoer geven?

Ze krijgen toch onbeperkt? Hoezo meer geven dan?


oh excuse me hoor, dat had ik even niet opgeslagen op de harde schijf
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-21 18:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 8 [ 188 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen