Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 5 [ 111 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat nu? Paard met chronische geïrriteerde darm

 
Profiel   

BigBen schreef
Ik zou precies doen wat de da aangeeft, namelijk het supplement van Audevard gedurende een aantal maanden gebruiken. Daar staat dan wel Audevard bij, maar het gaat in werkelijkheid om een aantal producten van AllTech, die door Audevard in één combinatiesupplement worden aangeboden. Daarbij horen levende biergist, mycotoxine-binders, en fructo-oligosaccharides. Voor de werking van de mycotoxine-binders en de fructo-oligosaccharides bestaat er redelijk wat wetenschappelijk bewijs.


Ontegenzeggelijk een zeer goed supplement. Evenals de meeste productren van Audevard.

Maar bij mijn paard, en vele andere paarden, is het toch puzzelen naar de oorzaak. Supplementen helpen dan zeker, brengen verlichting.
Maar anders voeren heeft het echt opgelost.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 14:23 



 
Profiel   

@Ninx
Die feedingmaster is mss geen verkeerd idee. Wel duur genoeg. Het ideaal zou mss zijn dat je bvb. op een track er twee of drie staan hebt, op een redelijke afstand van elkaar, die afwisselend open en dicht gaan. Op die manier zou het paard ook nog aangemoedigd worden om constant te blijven stappen van de ene naar de andere feedingmaster.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 14:26 



 
Profiel   

BigBen schreef
@Ninx
Die feedingmaster is mss geen verkeerd idee. Wel duur genoeg. Het ideaal zou mss zijn dat je bvb. op een track er twee of drie staan hebt, op een redelijke afstand van elkaar, die afwisselend open en dicht gaan. Op die manier zou het paard ook nog aangemoedigd worden om constant te blijven stappen van de ene naar de andere feedingmaster.


Dit leek mij aanvankelijk ook het grootste bezwaar van dit ding.
Toch blijkt in de praktijk, er wordt namelijk namelijk ongeveer zo'n 200x per etmaal ruwvoer aangeboden, dat de paarden gewoon weglopen, iets anders gaan doen, spelen of slapen, omdat ze hebben geleerd dat er steeds eten is.
Gelukkig heb ik dus geen hangjongeren gekregen ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 14:32 



 
Profiel   

:D

Kortom, jij vindt het zijn geld waard ? Krijg je er ook garantie op ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 14:34 



 
Profiel   

Mocht iemand nog belangstelling hebben, ik heb het boek : pferde fit füttern van dr. christina fritz nog liggen. Als iemand het wil overnemen...... Gaat over kpu etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 14:37 



 
Profiel   

Voor de mensen die zeggen dat onverpakt hooi beter is. Ook daarmee moet je een beetje opletten.

Mijn ene ruin is heel gevoelig en heeft echt periodes van spuitwater en periodes dat alles goed is. Van alles geprobeerd met wel en geen gewenste resultaat.

Nu ging het goed, voeren altijd onverpakt gooi, uit elkaar op diverse plekken en meneer scharrelt rond, net als de rest.
Waar we altijd hooi halen, belde we en die had niks meer. Dus moesten op zoek naar een ander adres. Dat werd wel even een zoektocht en vanwege kwaliteits problemen, dus 3x wat geprobeerd. Elke keer gemengd.
Laatste hooi aten ze niet en meneer begon weer. Weer wat anders gevonden en gemengd, maar het is echt wel een probleem als je van hooi wisselt en de kwaliteit ook verschillend is.

Nu een wat grotere partij ter overbrugging gekocht, maar in deze periode waar veel op was en kwaliteit om te janken, is het ook lastig.

Wij geven regelmatig een psyllium kuur, best hoge dosis en in dit geval geef ik ook extra psyllium en gist.

Maar ondanks onverpakt kan kwaliteit, zelfs als het goed oogt en ruikt, toch effect hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 14:40 



 
Profiel   

BigBen schreef
:D

Kortom, jij vindt het zijn geld waard ? Krijg je er ook garantie op ?


ONWIJS.....

Ik ben op 3 verschillende klinieken geweest met dit paard. Daarna nog ontzettend veel holistisch geprobeerd.
Nooit bespaard op zeer goed ruwvoer en de betere supplementen. En al die zaken hebben soms kort en soms wat langer echt wel effect gehad.
Maar dit is gewoon bizar.....

Zeker garantie...

Ik vond het wat spannend, maar ken via via iemand die er al een paar jaar 10 stuks in gebruik heeft.... zonder haperen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 14:46 



 
Profiel   

Ninx, hoe voerde je dan voor die voermaster?
Mijne had onbeperkt ruwvoer (dat gaf wel behoorlijk wat verspilling). Maar 1 dierenartsbezoekje is altijd duurder dan een paar balen hooi op jaarbasis..

Dat KPU vind ik allemaal vaag. Ik ga volledig mee met Bigben.
Ik geloof best dat er veel is dat we nog niet weten, maar de de enige wetenschappelijke literatuur die er te vinden is, zegt dat het onzin is. Dan heb ik gekeken in het Nederlands, Engels en Duits.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 15:19 



 
Profiel   

Nu lees ik al even mee.
Ik heb dus ook zo een paard met MEGA gevoelige darmen.
Hij is geopereerd aan koliek, had voorheen altijd water langs de benen, spuitpoep incl koeienvla.
De truc na nu acht jaar dokteren.

Voer wat laag in zetmeel en suikers is en veel vezel, vitalbix dus.
Hooi wat zacht is van structuur. Ik zal twee foto’s toevoegen. Ik heb altijd van dezelfde hooiberg. Nu had ik dus wat steviger hooi en was het compleet mis. Zet hem op het fijne hooi en weer mooie mest en een blij paard.

Van de producten van audevard ben ik fan. Ik heb echt alles geprobeerd, maar deze hielpen wel veruit het beste. Bij die van mij zit hem wel het voornaamste in de hoeveelheid prik tbs de maag. Hij kan niet op stro en te prikkelend hooi/luzerne geeft ook waterige mest. Ik hoop dat je er wat mee kunt.

Ik heb nu tophay ter overbrugging omdat de voorboer pas volgende week weer de fijne hooibalen heeft.lijkt op eerste oog mooi spul ben wel benieuwd hoe dit werkt voor die van mij.

De feedingmaster vind ik ook erg goed klinken maar lijkt me wel erg massaal in je stal. Ik geef nu echt de strakke hoeveelheid van 1,5 x lichaamsgewicht aan hooi verdeeld over vier hooibeurten en niet meer. En bij mijn muesli een ruwvoermix.
[ img ] deze gaat goed.
[ img ] deze is te scherp

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 16:09 



 
Profiel   

Ik zie het voordeel van zo een apparaat ook niet.

Wij hebben meerdere hooiplekken en ze blijven altijd in beweging. Ja, ze staan soms langer bij 1 plek samen te eten. Maar ik zie ze echt continu in beweging.

In de schuilstal hangt het in netten bij slechter weer, omdat ze buiten nat hooi slechter eten. Maar wij hebben enorm veel hooi verlies. Ook het hooi van de laatste 2 leveringen a 6,50 en 7,50. Dat is zuur, maar wat op de grond ligt, gooi ik weg. Minder erg dan een ziek paard. En de veearts rekening is rot, maar een ziek paard of een paard met pijn is nog veel erger.

De combinatie bewegen en goed gevarieerd ruwvoer zou de darmen gezond moeten houden. Maar dan dus ook "ander groen" dan alleen hooi en gras. Eetbare planten, bomen en struiken horen wel in een gezond dieet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 16:12 



 
Profiel   

Het voordeel is dat een paard min of meer constant kan blijven eten, dag en nacht, maar dat je tóch de hoeveelheid kunt beperken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 16:27 



 
Profiel   

BigBen schreef
Het voordeel is dat een paard min of meer constant kan blijven eten, dag en nacht, maar dat je tóch de hoeveelheid kunt beperken.


Het veel grotere probleem bij paarden is dat ze veel te weinig bewegen. Overal lees en hoor je over te dikke paarden, hb paarden etc. Vrijwel iedereen zoekt de oplossing in netten, graasmaskers en allerlei slowfeeders, maar vergeten het bewegen.

Er was een Brits onderzoek dat minimaal 15minj draven per dag al veel ellende kan voorkomen.

Maar we weten ook allemaal dat de vele uren op stal de darmwerking niet echt goed doet.

Als die van mij van ene plek naar de andere plek lopen, eten ze ook niet. Of pakken wat andere plantjes, bloemetjes en takjes mee.
En waar ze ook andere dingen te doen hebben en de kudde stabiel is, zie je ze ook veel rusten, kroelen, slapen, nutteloos om zich heen kijken etc.

Zelfs mijn obesitas, ex hb pony at niet 24/7.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 16:32 



 
Profiel   

Natuurlijk moeten ze bewegen. Nooit anders gezegd. Maar het één sluit het ander niet uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 17:00 



 
Profiel   

Ik wilde het voordeel van onbeperkt zonder onbeperkt te hoeven voeren.
Juist om obesitas, Hb en andere welvaartsziekten te voorkomen. Maar ook het ‘over-eten’, teveel opeens. Het mezelf uit de voercycle halen en daarmee de onrust rond voeren wegnemen was ook een factor. Evenals de rust creëren dat er altijd iets zal zijn.

Bewegen deden ze al meer dan gemiddeld. Duurbeweging.

Als je paarden hebt die goed tegen onbeperkt ruwvoer kunnen, geen problemen heeft met spijsvertering of metabolisme of stress, dan hoef je inderdaad niet aan zo’n apparaat te denken.
Als 1 van bovengenoemde zaken wel speelt dan is het effect toch echt een wonder te noemen.

Enfin, ik deel het omdat het hier zoveel heeft gedaan voor de paarden.

Eenieder moet uiteraard zijn eigen weg en methode kiezen.
Evengoed blijft het bij scepsis altijd wel goed je er eerst in te verdiepen alvorens te roepen dat iets geen toegevoegde waarde heeft.

Alles dat welzijn kan optimaliseren verdient het in ieder geval even serieus bekeken te worden.
Als we het voeren immers zelf zo goed kunnen, waarom zijn er dan zoveel spijsverterings- en metabolische problemen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 17:12 



 
Profiel   

BigBen schreef
Natuurlijk moeten ze bewegen. Nooit anders gezegd. Maar het één sluit het ander niet uit.


Bij veel mensen helaas wel. Die zoeken een tovermiddel en willen niet iets in de basis verbeteren. Kijk maar hoeveel middeltjes, supplementen en therapiën er zijn.


Ninx schreef
Ik wilde het voordeel van onbeperkt zonder onbeperkt te hoeven voeren.
Juist om obesitas, Hb en andere welvaartsziekten te voorkomen. Maar ook het ‘over-eten’, teveel opeens. Het mezelf uit de voercycle halen en daarmee de onrust rond voeren wegnemen was ook een factor. Evenals de rust creëren dat er altijd iets zal zijn.

Bewegen deden ze al meer dan gemiddeld. Duurbeweging.

Als je paarden hebt die goed tegen onbeperkt ruwvoer kunnen, geen problemen heeft met spijsvertering of metabolisme of stress, dan hoef je inderdaad niet aan zo’n apparaat te denken.
Als 1 van bovengenoemde zaken wel speelt dan is het effect toch echt een wonder te noemen.

Enfin, ik deel het omdat het hier zoveel heeft gedaan voor de paarden.

Eenieder moet uiteraard zijn eigen weg en methode kiezen.
Evengoed blijft het bij scepsis altijd wel goed je er eerst in te verdiepen alvorens te roepen dat iets geen toegevoegde waarde heeft.

Alles dat welzijn kan optimaliseren verdient het in ieder geval even serieus bekeken te worden.
Als we het voeren immers zelf zo goed kunnen, waarom zijn er dan zoveel spijsverterings- en metabolische problemen?


Ninx, zoals gezegd hebben wij wel degelijk ervaring met ziekte's en problemen.

1 zo een apparaat voegt bij ons niks toe en we hebben wel degelijk gekeken. Zijn ook altijd aan het verbeteren. pad erbij, hooiplek erbij, verplaatsen etc.

Maar meer plekken met hooi vind ik nog steeds beter dan hooi doseren op 1 plek. Ook voor de paarden die geen problemen hebben.

Mijn merrie van 14 bijv, wordt chagerijnig als ze veel stil staat.

Mijn merrie van 28 en ruin van 22 mogen juist niet afvallen, maar liever iets afvallen en bewegen dan stil staan.
Een slechte darmflora en weinig bewegen heeft ook effect op de rest van het gehele paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 17:28 



 
Profiel   

Ninx, ik lees nu je topic over de feeding master.
Mijn paard was nooit op gewicht te krijgen, vandaar dat onbeperkt geen probleem was.
Voor de 2 die ik nu heb zou dit wel een uitkomst kunnen zijn..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 17:44 



 
Profiel   

superpony schreef
Ninx, zoals gezegd hebben wij wel degelijk ervaring met ziekte's en problemen.

1 zo een apparaat voegt bij ons niks toe en we hebben wel degelijk gekeken. Zijn ook altijd aan het verbeteren. pad erbij, hooiplek erbij, verplaatsen etc.

Maar meer plekken met hooi vind ik nog steeds beter dan hooi doseren op 1 plek. Ook voor de paarden die geen problemen hebben.

Mijn merrie van 14 bijv, wordt chagerijnig als ze veel stil staat.

Mijn merrie van 28 en ruin van 22 mogen juist niet afvallen, maar liever iets afvallen en bewegen dan stil staan.
Een slechte darmflora en weinig bewegen heeft ook effect op de rest van het gehele paard.


Superfijn dat je het niet nodig hebt toch?! Scheelt weer...

Maar voor mensen en vooral veel paarden is het wel degelijk een uitkomst. Het lijkt op geen enkele manier op bestaande systemen en benadert het idee van grazen het meest. Uiteraard staan de paarden niet de gehele dag stil.

Wanneer het jouw interesse niet heeft is dat natuurlijk prima. Maar jammer wanneer het iemand ontmoedigt wiens paard misschien erg opknapt van zo'n interventie.
M.a.w.: wanneer ik me had laten ontmoedigen had mijn merrie zich nog steeds miserabel gevoeld en was mijn ruin nog steeds te dik (ondanks vele honderden kilometers).

Dus helemaal top dat het bij jullie super gaat!
Maar voor mensen die EN zeer goed ruwvoer hebben, EN alles doen aan darmgezondheid, EN alles doen aan een fijne stressvrije leefomgeving, EN TOCH nog steeds klachten ervaren of gewoonweg een heel paardvriendelijk voersysteem willen kan het een uitkomst zijn.
Of misschien zelfs voor mensen die gewoon heel erg graag uitslapen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 21:24 



 
Profiel   

Maar paarden moeten niet alleen maar grazen. Zelfde dat ze niet alleen vanaf de grond eten.

Dat is dus al een groot misverstand. En prima zo een systeem, maar dan wel meerdere op afstand van elkaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 00:33 



 
Profiel   

Ik voer al vitalbix inderdaad. Onverpakt hooi. Ik wil ook niet van alles gaan proberen qua supplementen. Er bestaat zoveel, van rommel tot hele goede en fijne producten. Ik wil juiste weten wat er aan hand en hem daaraan helpen. Nu is het lastig om echt de oorzaak te kunnen vinden. Onbeperkt hooi is voor mijn sober paardje niet echt de oplossing ivm dik worden. Maar meerdere keren per dag zou misschien wel een optie zijn. Voor mijn gevoel en idee hebben wij goed hooi. Het is wat langer, mooi droog, schimmel etc. vrij. Het lijkt nu weer beter te gaan. Straks als het slechte weer voorbij is komt hij weer op gras te staan.

Denk inderdaad ook wel dat er ziektes zijn die we nog niet kennen. DA rekening van toen ook bijna €300 voor bloedonderzoek en supplementen. Maar na 7 a 9 dagen begon het weer opnieuw, hele benen vies enzo. Hij krijgt dus al zo min mogelijk suikers, nauwelijks fruit etc.

Voeding is natuurlijk het belangrijkst en denk dat het grotendeels daaraan ligt. Maar vind maar eens de juiste voeding die bij je paard past.

Nu lees ik ook wel veel goede verhalen over metazoa, iemand hier ervaring mee? Wellicht dat het aan vitalibix ligt omdat dit op luzerne basis is dat hij af en toe nu vieze benen? Ze hebben het nu ook op Timothy basis, iemand die dit geeft?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 08:56 



 
Profiel   

superpony schreef
Maar paarden moeten niet alleen maar grazen. Zelfde dat ze niet alleen vanaf de grond eten.

Dat is dus al een groot misverstand. En prima zo een systeem, maar dan wel meerdere op afstand van elkaar.


Dat is zeker een groot misverstand.... gelukkig wint ook passive fysio aan terrein!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 11:32 



 
Profiel   

_activeme schreef
Ik voer al vitalbix inderdaad. Onverpakt hooi. Ik wil ook niet van alles gaan proberen qua supplementen. Er bestaat zoveel, van rommel tot hele goede en fijne producten. Ik wil juiste weten wat er aan hand en hem daaraan helpen. Nu is het lastig om echt de oorzaak te kunnen vinden. Onbeperkt hooi is voor mijn sober paardje niet echt de oplossing ivm dik worden. Maar meerdere keren per dag zou misschien wel een optie zijn. Voor mijn gevoel en idee hebben wij goed hooi. Het is wat langer, mooi droog, schimmel etc. vrij. Het lijkt nu weer beter te gaan. Straks als het slechte weer voorbij is komt hij weer op gras te staan.

Denk inderdaad ook wel dat er ziektes zijn die we nog niet kennen. DA rekening van toen ook bijna €300 voor bloedonderzoek en supplementen. Maar na 7 a 9 dagen begon het weer opnieuw, hele benen vies enzo. Hij krijgt dus al zo min mogelijk suikers, nauwelijks fruit etc.

Voeding is natuurlijk het belangrijkst en denk dat het grotendeels daaraan ligt. Maar vind maar eens de juiste voeding die bij je paard past.

Nu lees ik ook wel veel goede verhalen over metazoa, iemand hier ervaring mee? Wellicht dat het aan vitalibix ligt omdat dit op luzerne basis is dat hij af en toe nu vieze benen? Ze hebben het nu ook op Timothy basis, iemand die dit geeft?


Misschien is het uitmeten via horsecomplete een idee? Ik kan t nu zelf en mij helpt dat om te bepalen wat ik mn paard wel of niet geef.
Ik geef nu voor t eerst Pure Gut bijv.

De vitalbix timothy vond mn paard erg lekker. Maar de victorious secret bevalt hier zo goed (ook van Pure Paardenvoeding), dat ik daarbij ben gebleven. Havens Gastro krijgt die van mij ook nog wat van. Dat is wellicht ook iets voor die van jou?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 12:34 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
_activeme schreef
Ik voer al vitalbix inderdaad. Onverpakt hooi. Ik wil ook niet van alles gaan proberen qua supplementen. Er bestaat zoveel, van rommel tot hele goede en fijne producten. Ik wil juiste weten wat er aan hand en hem daaraan helpen. Nu is het lastig om echt de oorzaak te kunnen vinden. Onbeperkt hooi is voor mijn sober paardje niet echt de oplossing ivm dik worden. Maar meerdere keren per dag zou misschien wel een optie zijn. Voor mijn gevoel en idee hebben wij goed hooi. Het is wat langer, mooi droog, schimmel etc. vrij. Het lijkt nu weer beter te gaan. Straks als het slechte weer voorbij is komt hij weer op gras te staan.

Denk inderdaad ook wel dat er ziektes zijn die we nog niet kennen. DA rekening van toen ook bijna €300 voor bloedonderzoek en supplementen. Maar na 7 a 9 dagen begon het weer opnieuw, hele benen vies enzo. Hij krijgt dus al zo min mogelijk suikers, nauwelijks fruit etc.

Voeding is natuurlijk het belangrijkst en denk dat het grotendeels daaraan ligt. Maar vind maar eens de juiste voeding die bij je paard past.

Nu lees ik ook wel veel goede verhalen over metazoa, iemand hier ervaring mee? Wellicht dat het aan vitalibix ligt omdat dit op luzerne basis is dat hij af en toe nu vieze benen? Ze hebben het nu ook op Timothy basis, iemand die dit geeft?


Misschien is het uitmeten via horsecomplete een idee? Ik kan t nu zelf en mij helpt dat om te bepalen wat ik mn paard wel of niet geef.
Ik geef nu voor t eerst Pure Gut bijv.

De vitalbix timothy vond mn paard erg lekker. Maar de victorious secret bevalt hier zo goed (ook van Pure Paardenvoeding), dat ik daarbij ben gebleven. Havens Gastro krijgt die van mij ook nog wat van. Dat is wellicht ook iets voor die van jou?


Ik heb gekeken en het is wel interessant. Kan alleen niet zien hoeveel suikers erin zitten. Kan je me wat meer vertellen over victorious secret?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 12:50 



 
Profiel   

Even gekopieerd van de site ;)

Citaat
Pure Victorious Secret Balancer

een echte alles-in-1 balancer! Het product is luzerne-vrij en rijk aan organische en anorganische spoorelementen, zoals zink, koper en selenium.

De Pure Victorious Secret Balancer bevat vitaminen, mineralen en aminozuren waarvan is aangetoond (ruwvoeranalyses) dat veel paarden die structureel onvoldoende binnen krijgen.
Vrij van toegevoegd ijzer, melasse, granen en graanbijproducten. Bevat ook geen toegevoegd mangaan, omdat mangaan in het Nederlandse ruwvoer net als ijzer vaak ruimschoots aanwezig is.

Pure Victorious Secret Balancer verzorgt uw paard met een unieke combinatie van:

Goed opneembare spoorelementen – zink, koper, selenium: een ruwvoerrantsoen alleen voorziet onmogelijk in de behoefte aan deze mineralen.
Essentiële aminozuren – lysine, methionine: essentieel voor de weerstand en de vorming van keratine (vacht, hoorn)
Magnesium: betrokken bij meer dan 300 enzymatische processen in het lichaam.
Vitamine E en Biotine: zeker tijdens de grasloze maanden krijgen veel paarden te weinig vitamine E binnen. Victorious bevat all-rac-alpha- Tocopherylacetat (3a700).

Gebruikte dragerstoffen:
Om de brokjes te kunnen maken, zijn de volgende dragerstoffen gebruikt: appelpulp, rijk aan pectine en daarmee goed voor de maag; lijnzaadschroot, bevat nog wat natuurlijke plantaardige vetten en andere voor paarden gezonde stoffen; biergist, een natuurlijke bron van B vitamines; kunstmatig gedroogde grassen.

https://www.purepaardenvoeding.nl/produ ... -3kg-18kg/

En de Pure gut:

Citaat
PURE GUT is een probioticum die kan worden ingezet als er sprake is van een verstoorde darmflora, stress, ondergewicht, lactatie en afspenen.

Voor een optimale (vezel)vertering en een betere maag-/darmgezondheid.
Zorgt voor meer gezonde darmbacterien waardoor voedingsstoffen beter worden opgenomen en *ruwvoer beter wordt verteerd. Vooral seniore paarden helpt dit op gewicht te blijven.
Helpt de PH stabiel te houden ook bij stress en voerveranderingen (maagzweerpreventie)
Helpt de darmflora zich te herstellen na bijv. een antibioticakuur of slecht ruwvoer
Bevordert een snel(er) herstel na ziekte, betere weerstand
Helpt veulens bij het afspenen (maagzweerpreventie, veulen diarée)
Stimuleert bij merrie productie van antilichamen in de biest, de zogende merrie produceert meer melk. De melk wordt ook energierijker, rijker aan voedingsstoffen zoals eiwitten, vetten. De merrie blijft beter op gewicht.
Heeft je paard last van slechte mest, of andere klachten die mogelijk duiden op problemen in de vertering? Bekijk dan dit voorlichtingsfilmpje.

https://www.purepaardenvoeding.nl/produ ... vertering/

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 12:58 



 
Profiel   

@_activeme Mss heb ik er over gelezen, maar nu weet ik eigenlijk nog altijd niet of en hoe lang je Haflinger de Audevard Yeasacc gekregen heeft.

@ Slmt9 Uitmeten via horsecomplete is onzin. Horsecomplete beweert dat ze op magische wijze van op afstand contact kunnen leggen met je paard, en dat ze kunnen vaststellen wat voor behoeften je paard heeft. Als je dat gelooft krijg je 600 gram soepgroenten toegestuurd, voor de vriendenprijs van € 47. Het is echt te belachelijk voor woorden.

En Pure Gut is gewoon biergist. De Yeasacc van All Tech, in een andere verpakking.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 10:33 



 
Profiel   

BigBen schreef
@_activeme Mss heb ik er over gelezen, maar nu weet ik eigenlijk nog altijd niet of en hoe lang je Haflinger de Audevard Yeasacc gekregen heeft.

@ Slmt9 Uitmeten via horsecomplete is onzin. Horsecomplete beweert dat ze op magische wijze van op afstand contact kunnen leggen met je paard, en dat ze kunnen vaststellen wat voor behoeften je paard heeft. Als je dat gelooft krijg je 600 gram soepgroenten toegestuurd, voor de vriendenprijs van € 47. Het is echt te belachelijk voor woorden.

En Pure Gut is gewoon biergist. De Yeasacc van All Tech, in een andere verpakking.


Ow dat berichtje heb ik niet gezien. Sorry, poeh tot dat het op was denk toch wel ruim 2 weken icm prednisolon op advies van de DA.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 11:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 5 [ 111 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen