Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 60 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Backsound - Equisound - de toekomst?

Profiel   

Zeker, maar nu, in ons geval met onze pony maakt het wel uit. Vandaar dat ik wel wil weten wat er in zit.
Overigens zou ik dat eigenlijk ook wel willen als ik met de rug tegen de muur zou staan. Vragen als: wat kan ik verwachten, kan ik hem helpen met bijwerkingen, wat moet ik zien gebeuren, wanneer moeten mijn alarmbellen af gaan.... dat wil ik toch wel helder hebben. Maar ik ben met je eens, als het is "dit of dood" zou ik er anders over denken. Dan zou mij "Ik wil het weten" waarschijnlijk veranderen in "ik wil het liever wel weten, maar als het niet anders is, dan is het maar zonder het te weten".
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 21:26 

Profiel   

Hallo Rien, je kunt heel goed lezen wat je kunt verwachten op hun website en de percentages waar het is geslaagd bij andere paarden. Er zijn nu zo'n 200 paarden behandeld met Backsound. Ik had het anders ook nooit gedaan. Ik heb ook contact gehad met "Polderke" (zie haar antwoorden) voordat ik de stap heb gezet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 21:51 

Profiel   

Het is dus een pijnstiller. Botwoekering gaat dus nog wel door lijkt me. Dan ben ik benieuwd hoe lang het werkt. Ik heb ook een uitbehandelde staan op de wei. Aan 2 benen lage en hoge overhoef vanuit ocd. Als ik hem voor 1000 euro weer in het werk zou kunnen krijgen dan is dat het proberen wel waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 22:20 

Profiel   

Dit topic heeft zeer zeker mijn interesse gewekt. Maar ook ik heb wel wat vraagtekens hier en daar. Zijn er nog meer mensen met ervaringen met backsound?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 22:56 

Profiel   

Volgens mij is het 'gewoon' IRAP en PRP? Deze technieken bestaan al jaren en hebben af en toe een opleving. Humaan ooit wel gebruikt, maar niet voldoende/betrouwbaar resultaat.

Je kunt het altijd proberen, soms zal er een wondertje gebeuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 10:32 

Profiel   

Bij IRAP wordt een ontstekingsremmend middel in/nabij de ontsteking ingespoten.
Bij PRP worden lichaamseigen bloedplaatjes gebruikt om peesblessures te herstellen.
Zet ik het zo goed Jasmijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 12:16 

Profiel   

rien10 schreef
Bij IRAP wordt een ontstekingsremmend middel in/nabij de ontsteking ingespoten.
Bij PRP worden lichaamseigen bloedplaatjes gebruikt om peesblessures te herstellen.
Zet ik het zo goed Jasmijn?

Beide producten worden gewonnen uit het bloed van de patiƫnt. Het is dus lichaamseigen en daardoor heb je weinig kans op reactie/bijwerkingen.

Bij IRAP wordt bloed afgenomen, op een bepaalde manier verwerkt waardoor het bepaalde stofjes produceert. Vervolgens wordt het in het gewricht/peesschede ingespoten, waar deze stofjes ontstekingsremmend zouden werken.

Bij PRP wordt ook bloed afgenomen, daarna wordt een concentraat van het bloed ingespoten in pezen of gewrichten. Hierin zitten veel groeifactoren, die herstel zouden bevorderen.

Beide technieken zijn al jaren bekend en worden regelmatig gebruikt. Equisound heeft er gewoon een mooie draai aan gegeven ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 17:15 

Profiel   

Thanks voor de uitleg. Aan de naam van het bedrijf te horen kwam ik op de gedachte van echo, ultrasound en dat soort zaken. Maar dat zijn diagnostische middelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 19:24 

Profiel   

Iemand van bij ons op de club heeft haar paard ook laten behandelen. Hij had hoefkatrol en artrose en heeft een geruime tijd stil gestaan omdat er niets meer aan te doen was. Nu is ze intussen alweer aan het wandelen en het ziet er veelbelovend uit voor hen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 15:21 

Profiel   

Hoe gaat het met de paarden die hier pas behandeld zijn?

Ik zit erover na te denken om mijn merrie ermee te behandelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 10:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 60 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp

Zoek naar
Inloggen