Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 26 van de 26 [ 636 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26
Plaats een nieuw onderwerp

Blessure aan het checkligament, behandelen met PRP?

Profiel   

Ze is sinds november vorig jaar hersteld verklaard door de dierenarts. Loopt prima en beide benen zijn echt een stuk dunner geworden. Dus ik verwacht ook niet dat het nu nog 'echt kapot' is.
Reading vond ik sowieso apart, misschien iets te nuchter voor. Maar wel leuk om een keer gedaan te hebben.
En ja die laser, heb niet t idee dat een huid-tuin-en-keuken laser echt veel kan doen, maar ze zei t zo specifiek (ook dat ie rood moest zijn) dat ik benieuwd was of iemand daar ook ooit van gehoord had.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 17:02 

Profiel   

Tuurlijk kan een paard dat niet aangeven _O-

Zoek maar eens wat op over cold readings. Vrijwel alle readings zijn dat. Ik zou er dus totaal geen enkele waarde aan hechten. Als je vermoed dat er iets in het been nog niet goed is zou een scan maken en aan de hand daarvan een besluiten of je gaat laseren met een laser zoals hier voor genoemd. Een huis tuin en keuken laser haalt echt helemaal niets uit op een pees.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 17:53 

Profiel   

L_briljant schreef
Tierania_ schreef
Ja ze had een blessure aan het check ligament. Ik heb hem gehuurd bij Magnacare voor 2 maanden.

Thanks voor de tip *\o/*

Ik heb de minipuls van Magnacare ook gebruikt en gebruik hem nog voor mijn paard ook checkligament 2 x. Beide keren is de plek mooi en snel hersteld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 12:21 

Profiel   

Hoe gaat het met jullie paarden??

Mijn paard afgelopen vrijdag nog een keer laten scannen en hij is genezen verklaard!! We zitten nu op 12 min draven dus dat mogen we verder opbouwen en bij 20 min draven het galopperen erbij opbouwen. Zijgangen en longeren mag weer als hij volledig is opgebouwd. Nou vraag ik mij alleen af wanneer heb je volledig opgebouwd. Is dat niet per combinatie verschillend? Ik rij bijvoorbeeld niet zo heel bloed fanatiek. Ik rij meestal 45 min tot een uur in totaal met 15 min los stappen en 15 min uitstappen, dus als ik op 20/25 min draven zit en 10/15 rondjes galop beide kanten op zit ik op het oude niveau en zijn we volledig opgebouwd. Denk ik?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-21 10:58 

Profiel   

Ik heb longeren altijd vrij lang uitgesteld. En zijgangeb pas meegenomen als de normale rijtijd geen moeite mee koste. Dus alweer wat meer conditie en spierkracht. Maar zodra we konden galoperen wel af en toe iets meenemen om recht te richten, maar niet bewust als oefening meegenomen. Maar dat hangt ook van paard af. De mijne wordt pas echt los na lekker galoperen, dus galop is belangrijker. Dus laat zeggen dat ik opbouw naar de normale tijd dat we rijden en dan nog bezig blijf met sterker worden. Pas als ze weer sterker is en dus beter bij elkaar blijft en op achterbeen ga ik steeds iets bijvoegen.

Eigenlijk heb ik dus altijd eerst opgebouwd dat we de normale tijd reden en daar ook alweer kracht in kregen, dan zijgangen langzaam toevoegen en longeren pas zodra als we echt alweer normaal reden zou voor de blessure. Ik rijd nooit erg lang, 3 kwartier oid met instappen en uitdraven erbij, dus een half uur maar echt intensief. Maar bij longeren gaat ze altijd een keer enorm gek doen, vandaar de voorzichtigheid. Ze werkt enorm goed aan de longe en het helpt echt goed qua kracht, maar die kracht wil ik eerst ohz goed hebben, want dat gek doen is gewoon niet goed voor mijn hart of haar lijf :') (komt ook door de longeerbak hoor, dat is geen ideale plek voor haar, ze is enorm braaf maar die bak is dicht en erom heen staan paarden in paddocks die ze dus wel hoort maar niet ziet en daar kan ze niet tegen)

Dus ja, per combinatie verschillend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-21 11:12 

Profiel   

Ja lastig is dat he Destiny!
Longeren heb ik eigenlijk pas weer opgebouwd nadat ik onder het zadel had opgebouwd en eigenlijk weer zo goed als normaal reed. Al kun je dat eigenlijk niet zeggen want wij moesten weer heel hard werken om richting ons oude niveau te gaan. Ze vond het echt weer moeilijk, dus zijgangen kwamen er pas net weer een maandje bij kijken eigenlijk. Helaas ging het weer mis toen ik weer aan het trainen was om na de zomer een L-proefje te kunnen starten :( .

Hier gaat het inmiddels wel redelijk! Inmiddels een aantal weken gelaserd en weer zonder pijnstillers.
Het been voelt nu weer zoals het was voordat ze weer kreupel werd. Ze loopt nog wel wat kort en soms met draaien is het wat gevoelig. Ze heeft al die tijd gewoon op de weide gestaan en heb veel gekoeld. Nu wil ik vanaf vandaag rustig beginnen met om de dag 5 minuten stappen op het harde.
We hebben over ruim 1,5 week controle bij de Lingehoeve waar ze in 2019 ook geopereerd is. Ben heel benieuwd wat zij gaan zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-21 11:26 

Profiel   

Hier is vorige week een nieuwe, zelfde) blessure aan het andere been geconstateerd (strekpees). Niet kreupel, niet pijnlijk, alleen vocht bij arbeid. Toch een scheurtje.

Deze keer niet behandeld met prp.

Is voor mij nog een beetje onduidelijk hoe nu verder. Eigenlijk staat ze al 3 jaar zo goed als stil. Probeer ik weer op te bouwen, komt er weer wat "tussen". Advies was na 5 weken terug en kijken of we de arbeid weer kunnen opschroeven (we deden ongeveer nu 1 uur stappen, met 3x 1 minuut draf) Nu vind ik 5 weken vrij kort, dus ik maak er denk sws 8-10 weken van. Eigenlijk wil ik haar nog een laatste keer meenemen naar de kliniek voor een scan en dan zelf op gevoel opbouwen, zoals we nu ook doen. (Aangezien we niet echt een oud niveau hebben en ik met haar nooit verder ben gekomen dan een paar rondjes draf) Echter heb ik haar vorig jaar een winter weggezet en dat wil ik eigenlijk liever ook niet, omdat ze daar ook zeker niet beter van werd. Het is dus nog even zoeken naar een soort break even point denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-21 11:30 

Profiel   

Voor mijn paard is de blessure nu een jaar geleden, ik longeer nog steeds niet. Mijn paard is super idioot met longeren en dat durf ik (nog steeds) niet aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 07:01 

Profiel   

Ik heb besloten om mijn paard ook nooit meer te gaan longeren. Maar die is ook al oud en meer voor recreatief gebruik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 10:06 

Profiel   

Wij zijn afgelopen vrijdag naar de kliniek geweest voor controle/kreupelheidsonderzoek.
Aangezien de lokale dierenarts dus niet direct iets kon vinden 8 weken geleden eigenlijk een volledig onderzoek gedaan.
Daar kwam goed en minder goed nieuws uit.. Ze zagen dat de oude blessure nog wel wat rommelig was, maar dit zou niet de oorzaak van de kreupelheid zijn.
Zij zagen dat het annulair ligament bij de onderkant van de kogel aan de buitenkant veel dikker was dan aan de binnenkant.
Inspuiten etc. Zou hier geen zin bij hebben en hij ging nog overleggen of er chirurgisch iets aan gedaan zou kunnen worden.
Voor nu was het advies weer ontstekingsremmer om dat gebied rustiger te krijgen en verder gewoon rust. Ze mocht op de weide blijven omdat ze op stal heel onrustig wordt. En aangezien ze denken dat dit veroorzaakt is door een verkeerde beweging of draai is dat natuurlijk uit den boze.
Hij was wel positief over het laseren wat we tot nu toe gedaan hebben omdat dat helpt bij het herstel en remmen van een ontsteking. Dus daar gaan we mee verder.
Over 8 weken weer terugkomen, hopelijk ziet het er dan beter uit :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 09:01 

Profiel   

Oh jeetje Josien! Veel beterschap en sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 14:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 26 van de 26 [ 636 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp

Zoek naar
Inloggen