Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 26 [ 631 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 26  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Pusbericht ..verloop van droes bij mijn paard

 
Profiel   

Wat fijn om te zien dat dat zielig hoopje paard toch weer zo'n heerlijk relaxed en blij koppie kan hebben.

het is zo'n rotziekte!

Fijn dat jij ons meeneemt in het proces.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 12:33 



 
Profiel   

Wat heb ik een respect voor jou TS voor alle verzorging! Je paardje ziet er evengoed hartstikke goed en tevreden uit wat je echt aan jezelf te danken hebt +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 13:32 



 
Profiel   

Een vrolijk blij kopje. Ik heb nu meer medelijden met jouw (vanwege al die pus die je aan de gang houdt) als met je paard die toch wel erg ziek was en nu weer zo blij kijkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 13:36 



 
Profiel   

Ach paard krijgt gewoon de verzorging die ze nodig heeft. Doe gewoon mijn best, niets meer en niets minder.

Deze periode met opengebroken abcessen schoon houden is minder erg dan lijdzaam toezien dat je paard veel pijn heeft, ondanks pijnstillers, en niet wil eten of drinken.
Nu kan ik ook gewoon daadwerkelijk wat doen! Als je dan een blij hoofd zie of haar lekker zie eten ben ik blij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 15:49 



 
Profiel   

Jemig hoeveel pus kan een bult wel niet produceren :')

Ene kant is het smerig om te zien , andere kant kan ik ook niet stoppen met kijken.

Maar die aan de onderkant zie ik nu op één plekje een korstje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 19:52 



 
Profiel   

Mooi om te zien dat ze blij in de wei staat!

Maar idd ongelofelijk, die hoeveelheid pus die maar blijft komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 19:55 



 
Profiel   

Voor de liefhebbers heb ik weer een filmpje.
Misschien niet voor iedereen geschikt, en misschien voor sommige niet tijdens het eten. Maar er zijn vast mensen die er goed op gaan :D
Filmpje van gisteren waarbij ik met mijn vinger in het abces zit.




Vandaag ook weer eens meer normale dingen gedaan haar staart gewassen en nieuwe vlechte. Wasbeurt was echt hard nodig,ze had inmiddels een zwarte staart.

Merk ook dat ze qua energie weer beter in haar vel zit. Na het van 9.00 tot 16.00 op de wei,in de kudde, was er nog genoeg energie over.
Op het land gaat ze ook de confrontatie met de andere dames weer aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 20:10 



 
Profiel   

Oh heerlijk ff poeren met je vinger erin _O-
Maar goed het is ook echt wel nodig natuurlijk.
Goed om te horen dat het verder goed met haar gaat en dat ze haar mannetje (uhh vrouwtje) weer staat in de groep

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 22:25 



 
Profiel   

Haha het is dat ik het nu zelf ook meemaak anders had ik dat filmpje niet getrokken.
Die van jou heeft het wel heftig, en dat abces in zijn keel + de abcessen onder zijn hoofd. Het je het idee dat die kleine ook nog pus aan het produceren is?

Hier gaat alles langzaam beter, de shetlander heeft nu geen koorts meer maar is nog wel aan het snotteren.

Voor het schoonmaken:
[ img ]

Na het schoomaken:
[ img ]

Voor het eerst sinds weken weer een mooie wandeling gemaakt, zijn spieren zijn wel ver weg...
Hij mag ook echt nog wat aankomen.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 08:06 



 
Profiel   

Keeyzie, jouw paard heeft ook al zo een lieve blik! <3


Mijn paard heeft het inderdaad wel heftig en ook ongeveer alles wat je met droes kunt krijgen op de echt levensgevaarlijke dingen na.
Haar immuunsysteem gaat snel naar "alle hes aan dek" heb ik in het verleden al gemerkt. -O-

Kleine abces aan de onderkant pust inderdaad rustig door. In de ochtend zit daar vaak een krokant sliertje opgedroogde pus aan.

Het grote abces wordt kleiner ,de rand is minder gezwollen en ik kan er minder ver met mijn vinger in.

[ img ]

Ze heeft afgelopen nacht een drol als kussen gebruikt. Dat is al niet handig als je een schimmel bent maar met een open wond nog minder..
Joya gaat er, denk ik, vanuit dat haar personeel dat wel op lost. Wat natuurlijk ook gewoon zo is :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 10:21 



 
Profiel   

Haha dat gaat denk ik vanzelf als ze weet dat het personeel 2x per dag langskomt ;-)
Schimmels en schoon blijven.. dat is nooit een combinatie geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 11:10 



 
Profiel   

Ongelooflijk, mijn paarden hebben nog nooit in hun eigen kak gelegen. Bizar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 12:27 



 
Profiel   

Joya is wel van het poephoofdkussen, vooral natuurlijk als ze op stal staat. Ze ligt ook echt helemaal plat natuurlijk. Dan is een stal van 3 bij 4 goed gevuld met een paard van 1.61.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 12:46 



 
Profiel   

Toen ik vanavond op stal kwam zag ik dat ze lekker in het zand gerold had. Ze was heerlijk gepaneerd zelfs haar voorhoofd zit dan vol zand :j
Maar ook dat zijn goede dingen.

Over de onderzijde van haar kaak heb ik nog wat twijfels. Er pust nog een abces je maar het voelt ook nog wat dik onder de huid. Ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 21:11 



 
Profiel   

Met die paarse gloed ziet het eruit als een zeldzame zeeanemoon op drie kilometer diepte :=

Het ziet er toch nog wel vrij pijnlijk uit, of valt dat voor Joya wel mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 21:15 



 
Profiel   

Karin schreef
Met die paarse gloed ziet het eruit als een zeldzame zeeanemoon op drie kilometer diepte :=


_O-

Zolang ik er niet op druk heb ik niet de indruk dat het pijnlijk is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 21:24 



 
Profiel   

fransje23 schreef
Karin schreef
Met die paarse gloed ziet het eruit als een zeldzame zeeanemoon op drie kilometer diepte :=


_O-

Zolang ik er niet op druk heb ik niet de indruk dat het pijnlijk is.


Opdruk, indruk, je bent er maar druk mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 22:42 



 
Profiel   

Gisteren was ze al weer vijf weken ziek van de droes. -O-
Blijft bizar dat het zolang kan duren bij een (normaal gesproken) gezond jong paard met een goede conditie.

Ook vandaag bleef er pus uit komen. Dat is vervelend genoeg maar is gelukkig nu ook nog het enige symptoom van droes.

De onderzijde is nog steeds niet veel veranderd. Het blijft wat onrustig maar ook weer niet heel erg. Het is het eigenlijk net niet..

[ img ]

Het grote abces wordt steeds kleiner. Kan er ook veel minder diep in met mijn vinger.

Voor het schoonmaken en spoelen zag het er zo uit
[ img ]
Je ziet ook de krokante stukjes.
Lijkt zo eigenlijk wel een beetje op gesmolten kaas :Y)

Na het schoonmaken, en nadat ik alles had opgeruimd etc, was dit het resultaat

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 20:57 



 
Profiel   

Toen mijn paard vroeger een diepe wond had kwam er bij elke pas wat pus uit.... haar bijnaam was toen ook kaassouflé :o Ook wel toepasselijk voor die van jou... :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 22:58 



 
Profiel   

Normaal is haar bijnaam biefstuk dus kaassoufle kan prima! Of tosti :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 23:15 



 
Profiel   

Pusti :D :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 23:48 



 
Profiel   

Hannanas schreef
Pusti :D :Y)


Ja! _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 06:58 



 
Profiel   

Wel heftig hoor die onder de kaak, alsof het nog behoorlijk rommelt. Belangrijkste dat het niet dicht groeit denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 09:23 



 
Profiel   

Ja, het is vooral een kwestie van open houden tot alle troep eruit is anders blijft het terug komen.


Vanmorgen vergeten om pus-foto's te maken..

Heb wel een filmpje van een paard die zich aan het paneren is.
Ben te vroeg gestopt want vlak daarna bedacht ze dat ze wel in galop naar de kudde toe kon gaan.



Detail: ik had haar net gepoetst.. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 13:18 



 
Profiel   

Leuk om te zien. Het gaat goed en dat galopje bewijst dat nog eens extra!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 14:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 26 [ 631 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 26  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen