Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 206 van de 229 [ 5721 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209 ... 229  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

 
Profiel   

Ik heb de afgelopen week een stop week gehouden van de glucobalance, zoals aanbevolen.

Maar ik vraag me af, moet ik dan nu weer met 2x per dag beginnen 1 week lang? Of kan ik gewoon verder gaan met 1x per dag?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 18:08 



 
Profiel   

ApplePapple schreef
Ik heb de afgelopen week een stop week gehouden van de glucobalance, zoals aanbevolen.

Maar ik vraag me af, moet ik dan nu weer met 2x per dag beginnen 1 week lang? Of kan ik gewoon verder gaan met 1x per dag?


Ik moet zeggen dat ik niet gestopt ben en dat ook niet ga doen. Ik merk positief verschil, dus ik blijf een onderhouds dosis voeren. Wat ik in de winter ga doen weet ik nog niet.

Van de facebook van Phytonics:
Citaat
Hoe zit dat nou❓❓
Regelmatig krijgen wij vragen over het gebruik van ons product Phytonics Gluco balance.
De meest gestelde vragen hebben we even op een rijtje gezet:

❓Moet ik een stopweek inlassen en zo ja met welke dosering begin ik na een stopweek?
➡️Een stopweek bij de Gluco balance is niet noodzakelijk. Er zijn periodes van het jaar waarin het simpelweg niet mogelijk is. Wel adviseren we om te proberen in de winter een periode te stoppen (dit kan in de vorm van een stopweek, dit kan ook langere tijd zijn) of af te bouwen naar een zo'n laag mogelijke dosering. Zo kun je in de het voorjaar, wanneer er weer een gevaarlijke periode aanbreekt met veel suikers in het gras, weer starten of omhoog gaan met de dosering.
Las je wel een stopweek in, dan kun je na de stopweek weer starten met de dosering die je gaf voor de stopweek. Merk je dat er tijdens de stopweek klachten ontstaan of klachten erger worden? Start dan direct weer, indien nodig met een hogere dosering.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 18:24 



 
Profiel   

Ik stop ook niet, maar heb het in de winter niet gegeven.
Zit ook op de onderhoudsdosis, dat lijkt voldoende.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 18:26 



 
Profiel   

Ik ben echt positief verrast over de tkc lotion. Was wat huiverig omdat het op bokt als chemisch wordt weggezet. Maar de huid is helemaal rustig (eerste week wel fors schilferen).
Ik ben nu twee weken onderweg en smeer dag 1 in, dan de deken op ivm de zon op dag 1 en of 2, daarna staat hij twee dagen zonder deken. Hij heeft helemaal niet meer geschuurd. De dagen zonder deken smeer ik de neem olie. En daarna weer een ronde tkc. Zo staat mijn paard nu totaal 4 dagen zonder deken en 3 dagen met. Wat een winst!
Deze week begin ik met drie dagen achter elkaar zonder deken :D

Mijn paard krijgt sinds maart culico en apis, maar dat deed niet voldoende. In mei nog begonnen met propolis, was ook niet voldoende.
Ik hoop dat ik met de tkc uiteindelijk nog maar 1x een deken op moet na het smeren en dan verder zonder. Als dat goed gaat toch ook eens kijken of de druppels gestopt kunnen worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 18:42 



 
Profiel   

Dan ga ik morgen direct weer beginnen, dank voor jullie antwoorden! Ik geef nu gewoon door dan.

Ik had de tkc olie ook besteld, al 1,5 week geleden. Is al vanaf woensdag bij een pakket punt maar dat pakket punt besloot ineens tot en met morgen dicht te zijn. Dus wil het dinsdag ophalen en meteen starten, ben benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 19:11 



 
Profiel   

Ik kom even het topic binnenvallen, wie weet hele stevige vliegen- of eczeemdekens?

Mijn paard zijn beste maatje is een hele speelse ruin van 2 die ook nog erg bijterig is met spelen :') Henk vindt het helemaal geweldig en doet met alle liefde mee, dat is het probleem niet, maar de deken is uiteraard meest voor de hand liggend slachtoffer van hun gedrag. Zonder deken gaat die toch weer schuren -O- vorig jaar stond die zonder deken (wel helemaal aan de kust) en het schuren was uiteindelijk tot aan meerdere wonden in zijn staart toe, nou echt niet fijn.

Zijn die hele dure dekens, Rambo enz, daadwerkelijk beter wat dit betreft? Of misschien iets van budget merken wat wel verbazingwekkend stevig is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 14:07 



 
Profiel   

Mijn ervaring, de RSIH is de sterkste maar zeker niet speel/hufterproof.

Ik heb ook de Epplejeck eigen merk (kwetsbaarder qua stof) gehad en de Shires (meer losse elementen om aan te trekken, zwakkere sluiting), de RSIH houdt hier het beste en die is ook het makkelijkst op te lappen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 14:11 



 
Profiel   

Ik vind de Bucas/Horseware het meest hufterproof. Mag ook wel voor dat geld. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 17:34 



 
Profiel   

De rsih overleefd bij ons de kudde niet :+
De deken die in elk geval een seizoen mee gaat is de Rambo protector. Ik heb nog nooit zo’n sterke en luchtige deken gehad. Met 30+ voelt hij er normaal onder, de rsih is nu al te warm voor mn paard.
De protector heeft wel een slechte pasvorm voor Rambo’s doen vind ik. Mijne zit tussen twee maten in. Nu is de grootste maat wat gekrompen en gaat het enigzins goed.
Mocht je nog een maatje 175 nodig hebben die 2x is gedragen, pb staat open :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 18:11 



 
Profiel   

Hoi!

Herkend iemand dit als zijnde zomereczeem? Ik had ook nog een topic geopend: [VSW] Wie weet wat dit kan zijn?


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 18:16 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
De rsih overleefd bij ons de kudde niet :+
De deken die in elk geval een seizoen mee gaat is de Rambo protector. Ik heb nog nooit zo’n sterke en luchtige deken gehad. Met 30+ voelt hij er normaal onder, de rsih is nu al te warm voor mn paard.
De protector heeft wel een slechte pasvorm voor Rambo’s doen vind ik. Mijne zit tussen twee maten in. Nu is de grootste maat wat gekrompen en gaat het enigzins goed.
Mocht je nog een maatje 175 nodig hebben die 2x is gedragen, pb staat open :D


Helaas, ik zoek maatje NL 195 / UK 198 ;) voor een KWPNer

Bedankt voor de tips allemaal, ik ga zo kijken wat de mogelijkheden zijn. Heb ook al vaker goede dingen gehoord over Rambo maar de prijs hield me elke keer toch tegen moet ik zeggen, ze zijn niet bepaald goedkoop en als zo'n eentje verloren gaat in de groep zal ik flink zitten balen :')

Horseware heb ik trouwens wel vaker in handen gehad en vond die juist niet zo stevig ogen, Bucas en Shires juist wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 09:20 



 
Profiel   

Fly_high schreef
Slmt9 schreef
De rsih overleefd bij ons de kudde niet :+
De deken die in elk geval een seizoen mee gaat is de Rambo protector. Ik heb nog nooit zo’n sterke en luchtige deken gehad. Met 30+ voelt hij er normaal onder, de rsih is nu al te warm voor mn paard.
De protector heeft wel een slechte pasvorm voor Rambo’s doen vind ik. Mijne zit tussen twee maten in. Nu is de grootste maat wat gekrompen en gaat het enigzins goed.
Mocht je nog een maatje 175 nodig hebben die 2x is gedragen, pb staat open :D


Helaas, ik zoek maatje NL 195 / UK 198 ;) voor een KWPNer

Bedankt voor de tips allemaal, ik ga zo kijken wat de mogelijkheden zijn. Heb ook al vaker goede dingen gehoord over Rambo maar de prijs hield me elke keer toch tegen moet ik zeggen, ze zijn niet bepaald goedkoop en als zo'n eentje verloren gaat in de groep zal ik flink zitten balen :')

Horseware heb ik trouwens wel vaker in handen gehad en vond die juist niet zo stevig ogen, Bucas en Shires juist wel.


Hier ook een Rambo die wel keer beschadigd is maar zelf weer gerepareerd. Erna spoot ik er tijdje dagelijks van die vieze bittere anti-bijt troep op. Niet giftig, wel heel vies en daarna geen kapotte deken meer gehad in die kudde.

Heb je ook even PB gestuurd, hij is hier over, dus mag je evt overnemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 10:16 



 
Profiel   

Petrichor schreef
Hoi!

Herkend iemand dit als zijnde zomereczeem? Ik had ook nog een topic geopend: [VSW] Wie weet wat dit kan zijn?


[ [url=m/imKZEO.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/qzlVZu.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/K2eQ55.jpg]Afbeelding[/url] ]


Het lijkt ook een beetje op een reactie op warmte/broeierig?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 18:31 



 
Profiel   

Op het moment gebruik ik Buzz off van Green Valley. En ze staat nog steeds zonder deken.
Ook krijgt ze druppeltjes van Puur. Cullico en Apis. Het is het eerste jaar dat ze nog zolang zonder deken kan staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 15:51 



 
Profiel   

Ik heb de pony met de spray van Greenvalley ook nog zonder jeuk en zonder dek. Blij mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 16:06 



 
Profiel   

Ik gebruik de buzz off als vliegenspray, maar na een half uurtje zitten ze er wel weer. Wat doen jullie anders dat de deken niet op hoeft?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 16:07 



 
Profiel   

Ik gebruik de Happy skin, dagelijks insprayen. En maar maximaal een half uur op het gras, gras triggert jeuk bij hem

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 16:10 



 
Profiel   

Masseer je het dan ook echt in de manen en staart en met een extra dikke laag?
Ik doe gewoon 1 spray en dan door naar het aansluitende stuk. Mijn paard krijgt geen gras om dezelfde reden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 17:00 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Ik gebruik de buzz off als vliegenspray, maar na een half uurtje zitten ze er wel weer. Wat doen jullie anders dat de deken niet op hoeft?


Misschien de druppels die ik geef? Dat de combinatie goed werkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 18:20 



 
Profiel   

AnnemiekvM schreef
Slmt9 schreef
Ik gebruik de buzz off als vliegenspray, maar na een half uurtje zitten ze er wel weer. Wat doen jullie anders dat de deken niet op hoeft?


Misschien de druppels die ik geef? Dat de combinatie goed werkt.


Die krijgt mijn paard sinds maart ook. Deed vorig jaar ook weinig, maar was toen pas in mei/juni begonnen. Ben inmiddels geneigd ermee te stoppen.

De tkc 97 werkt hier nog steeds het beste, maar op de een of andere manier niet consequent. Laatst stond hij drie dagen voor het eerst zonder deken (ik smeer dan om de dag Neem olie) en dat ging goed. Toen weer tkc smeren en daarom deken op (mag niet in volle zon) en dag twee stond hij met deken op weer te schuren -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 18:23 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Masseer je het dan ook echt in de manen en staart en met een extra dikke laag?
Ik doe gewoon 1 spray en dan door naar het aansluitende stuk. Mijn paard krijgt geen gras om dezelfde reden.

Ik masseer het niet in, maar spray hem wel dik in

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 18:33 



 
Profiel   

Ik smeer elke keer dat ik er ben (gemiddeld om de dag) met de huidspray van Happy Skin. Ik heb die niet in een spuitbus zitten maar zo eentje waaruit ik het kan druppelen. Ik doe het dan tussen de manen echt op de manenkam, op de staartwortel, en op haar oren/bovenkant hoofd. Ik masseer het daar ook echt in De buzz-off spray spray ik dan over haar hele lijf (vooral in de erge periode van het jaar). Die masseer ik niet in.

Tot nu toe heeft ze dit jaar alleen nog 1x geschuurd aan haar staart toen ik daar niet genoeg gesmeerd had, omdat het op de staart wel goed leek te gaan....maar toen ik minder smeerde dus toch weer niet. En ze schuurt een beetje aan haar oren waardoor ze daar een paar kale plekjes heeft. Dat is ook niet zo gek, want de eczeemdeken beschermt daar niet en ze heeft hele heftige reacties op het dragen van vliegenkappen. Daar krijgt ze extra veel jeuk en kale plekken van, dus ik kan haar hoofd beter kaal laten.

Twee seizoenen geleden (pre-Happy Skin) had ze haar complete hoofd, benen, en alles kapot en geen manen en nauwelijks staart meer. De eerlijkheid gebiedt wel te zeggen dat we toen ook in een gebied stonden met veel meer steekbeesten.

Dit zijn leuke foto's op zich, maar als je inzoomt kun je wel zien hoe kapot en mottig de huid op haar hoofd en achter haar oren bijvoorbeeld was toen en hoeveel manen ze aan de voorkant afgeschuurd had (het lijkt nog best wat maar ze had echt maar een zielig bosje over, terwijl ze van haarzelf hele volle manen heeft).

[ img ]

[ img ]


Nu heb ik al twee seizoenen de manen grotendeels kunnen behouden, waar ik onwijs dankbaar voor ben.

Op onderstaande foto van afgelopen week is dat goed te zien:
[ img ]


Bij Sadira is gras overigens inderdaad ook een trigger, dus zij staat ook niet op gras.

Als ik trouwens de deken afhaal staat ze binnen 48 uur weer te schuren, dus die moet wel echt opblijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-23 07:25 



 
Profiel   

Dank je wel voor het delen. Wat fijn dat het zo goed gaat, wat sneu dat het voorheen zelfs met deken nog zo heftig ging.

Ik heb inmiddels bedacht om zelf nog wat ingredienten van de happy skin te gaan samenvoegen in de Neemolie en dat op de dagen te smeren dat ik geen TKC smeer. En dan hoop ik dat mijn paard toch echt weer wat dagen zonder kan.
Hij krijgt alweer schuurplekken op de schouder van de protector 8)7 en de rsih vind ik voor nu echt veel te warm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-23 07:50 



 
Profiel   

Ik ben een stille meelezer van het topic. Ik ben in oktober begonnen met immuuntherapie via de dierenarts (injecties). Op maat gemaakte behandeling. Ik merk echt een duidelijk verschil. Pony met een stuk minder jeuk. Zelfs mensen om mij heen die haar niet dagelijks zien benoemen het dat ze er veel beter uit ziet. Kan ze zonder deken? Nee zeker niet, maar die verwachting had ik ook niet. Smeren hoeft nauwelijks tot niet meer. Gras geeft nog steeds wel extra jeuk trouwens. Het was best een gok, je weet niet of het gaat werken, maar ben blij dat ik het gedaan heb. Wellicht heeft iemand er wat aan ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-23 17:33 



 
Profiel   

Hi, ik kom dit topic ook even binnenvallen.
Voor de mensen die neem olie gebruiken: kan dat ook met een spuitkop? of moet je altijd kliederen met je handen? :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-23 10:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 206 van de 229 [ 5721 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209 ... 229  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen