Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Heeft mijn paard Habronema (zie foto)

 
Profiel   

Hoi mijn paard heeft nu een maand soort rondje wondjes op zijn lip. Zie foto.
Zou dit habronema kunnen zijn?
Hij is in april ontwormd met noromectin en afgelopen najaar equest breed spectrum.
Begin mei mestonderzoek laten doen en daar kwam uit dat hij schoon is. De wei staat wel vol boterbloemen en ik had gelezen dat ze daar ook soort blaren van kunnen krijgen??

Ps paard ziet er goed uit. Kwakkelt iets met weerstand. Hoest wel altijd in voorjaar/zomer met aandraven maar van de week diagnose milde astma gehad na spoeling
[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 11:52 



 
Profiel   

Ik twijfel, de plekjes zijn dan vaak echt rond en overal even diep

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 17:01 



 
Profiel   

Ik zou het heel ff afwachten. Mijn paarden hebben t wel eens gehad (die plekjes) en dit ging vanzelf weer weg

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 17:43 



 
Profiel   

Ik denk niet dat het bij jouw paard Habrenoma is, dat zijn echt ronde plekjes en het lijken meer op kuiltjes. Hoe lang heeft jouw paard er last van, want de cyclus van opname tot uitscheiden duurt sowieso 2 maanden, dus dan kan het zijn dat je het van het voorjaar nog niet in de mest gezien hebt.
https://www.wormenco.nl/posts/2021/1076 ... ronemiasis .

Ik vind het er meer uitzien als aanraking met boterbloem, dat geeft meer van dit soort plekjes waarbij het lijkt of het pigment weg is. https://dierenhospitaal-visdonk.nl/zonn ... j-paarden/ . Geen foto, maar wel een uitleg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 06:47 



 
Profiel   

ja dit komt van boterbloem, habronema is vaak wel echt heel duidelijk rode ronde wondjes.
zou wel wat gaan doen aan de boterbloemen ,want ze kunnen in de darmen ook wat ongemak geven waar jouw paard misschien wel last van kan hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 07:11 



 
Profiel   

ellepel schreef
ja dit komt van boterbloem, habronema is vaak wel echt heel duidelijk rode ronde wondjes.
zou wel wat gaan doen aan de boterbloemen ,want ze kunnen in de darmen ook wat ongemak geven waar jouw paard misschien wel last van kan hebben.

Ik heb het niet in eigen beheer helaas. Sta op pensionstal en de boer is soms wat makkelijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 19:56 



 
Profiel   

Een van mijn paarden heeft dat ooit gehad en dat zag er wel anders uit:

[ img ]
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 20:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen