Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 40 van de 46 [ 1141 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 46  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Flexineb ervaringen

 
Profiel   

Ja dat moest ik haar even uitleggen. En toen was het ooohh jaaa jaaa inderdaad :') Ben benieuwd of het wat gaat doen. Vandaag ook weer paar droge kuchen met longeren. nahja hoe dan ook hier nog overzicht van de procenten. Geen idee wat het betekend maar mild astma kan ik er nog wel uithalen :+ [ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 13:56 



 
Profiel   

Maaik schreef
michelle933 schreef
Vandaag de uitslag gehad van spoeling. Milde(lichte) astma. Nu wilde de DA prednison voorschrijven maar buiten t feit om dat ik niet in de ochtend kan geven ben ik er ook wat huiverig voor. Mijn kwpn is vrij compact en heeft al aanleg om dik te worden. Ik heb gezegd dat ik een mooie flexineb heb liggen en die graag wil gebruiken. Ik krijg nu puffers voor geschreven en die kan ik dan vanaf maandag/dinsdag ophalen. Ben erg benieuwd!


In dat geval zou ik inderdaad vragen naar medicatie die je kan vernevelen in plaats van prednison. Snap ook niet zo goed waarom er gegrepen wordt naar zo’n heftig middel terwijl je milde klachten hebt…


Hier vandaag terug gegaan naar de kliniek na 2 weken flixotide en combivent. Gelukkig wel progressie maar wel zijn er nog niet. Flixotide is hier helaas ook niet meer leverbaar dus nu over op Dex en combivent voor 2 weken en dan opnieuw naar de kliniek voor een scopie.

Dexamethason helpt alleen niet goed genoeg bij astma als je verneveld. Zie de eerder gedeelde studies hier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 14:56 



 
Profiel   

Wordt dat niet in puffer vorm gegeven? Of heb je en puffers en oplossing?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 17:29 



 
Profiel   

Kreeg overigens de tip om puffers via een inhaler tedoen ipv flexineb. Inhaler heeft een kortere weg. Hier nog mensen ervaring mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 21:38 



 
Profiel   

michelle933 schreef
Kreeg overigens de tip om puffers via een inhaler tedoen ipv flexineb. Inhaler heeft een kortere weg. Hier nog mensen ervaring mee?


Ik heb zo’n baby inhaler gebruikt toen ik de flexineb nog niet binnen had. Ik vond het helemaal niks. Maar als je het wil proberen mag je de mijne overnemen hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 00:18 



 
Profiel   

michelle933 schreef
Ja dat moest ik haar even uitleggen. En toen was het ooohh jaaa jaaa inderdaad :') Ben benieuwd of het wat gaat doen. Vandaag ook weer paar droge kuchen met longeren. nahja hoe dan ook hier nog overzicht van de procenten. Geen idee wat het betekend maar mild astma kan ik er nog wel uithalen :+ [ [url=m/drwl8r.jpg]Afbeelding[/url] ]

In deze tabel (onderste deel, onder BAL) zie je de normaal- waarden en wanneer het milde of ernstige astma is.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 00:23 



 
Profiel   

Juul_Balans schreef
michelle933 schreef
Kreeg overigens de tip om puffers via een inhaler tedoen ipv flexineb. Inhaler heeft een kortere weg. Hier nog mensen ervaring mee?


Ik heb zo’n baby inhaler gebruikt toen ik de flexineb nog niet binnen had. Ik vond het helemaal niks. Maar als je het wil proberen mag je de mijne overnemen hoor.

Ik heb ze alle 2 liggen. Flexineb en inhaler

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 09:03 



 
Profiel   

Ik vind het helemaal niets met de Flexineb puffen, dan moet je eigenlijk de buis een kwart slag draaien en daarna blijft ie losschieten. Ik heb een baby inhaler - veel makkelijker maar zorg wel dat je een doorschijnde hebt. Ik had eerst een vortex (?) en daar zit een vaste wikkel omheen, dan zie je dus niets. Nu een aerochamber, dat werkt heel veel beter!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 11:54 



 
Profiel   

sunny43 schreef
Ik vind het helemaal niets met de Flexineb puffen, dan moet je eigenlijk de buis een kwart slag draaien en daarna blijft ie losschieten. Ik heb een baby inhaler - veel makkelijker maar zorg wel dat je een doorschijnde hebt. Ik had eerst een vortex (?) en daar zit een vaste wikkel omheen, dan zie je dus niets. Nu een aerochamber, dat werkt heel veel beter!

Thnkx ga ik die even bestellen zijn ook de kosten niet zie ik :+ heb nu een vortex

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 11:56 



 
Profiel   

michelle933 schreef
sunny43 schreef
Ik vind het helemaal niets met de Flexineb puffen, dan moet je eigenlijk de buis een kwart slag draaien en daarna blijft ie losschieten. Ik heb een baby inhaler - veel makkelijker maar zorg wel dat je een doorschijnde hebt. Ik had eerst een vortex (?) en daar zit een vaste wikkel omheen, dan zie je dus niets. Nu een aerochamber, dat werkt heel veel beter!

Thnkx ga ik die even bestellen zijn ook de kosten niet zie ik :+ heb nu een vortex


Ik heb 'm gewoon bij de apotheek gehaald. Eerste keer gewone apotheek en wist ik van niets - en zij ook niet, tweede keer apotheek bij huisarts waar de assistente een astmatisch paard heeft... veel beter plan, veel betere begeleiding!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 12:06 



 
Profiel   

Ik vind met de flexineb puffen juist wel makkelijk :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 12:09 



 
Profiel   

Spenk schreef
Ik vind met de flexineb puffen juist wel makkelijk :j

Hou jij de voorkamer zoals die hoort of draai je hem om?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 12:17 



 
Profiel   

Ik hou hem zoals die hoort en dat wil prima :=

Ik heb hem eerst gedraaid. resultaat was paard eens schudden en de buis stuiterend over de de stenen ging. Paard ging vervolgens óp de puffer staan.

Toen hoorde ik van iemand die hem gewoon zo erop deed en dat werkte ook. Dus ik doe het gewoon zo. Maar ik geef wel de voorkeur aan vernevelen met budesonide dat vind ik makkelijker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 12:18 



 
Profiel   

Spenk schreef
Ik hou hem zoals die hoort en dat wil prima :=

Ik heb hem eerst gedraaid. resultaat was paard eens schudden en de buis stuiterend over de de stenen ging. Paard ging vervolgens óp de puffer staan.

Toen hoorde ik van iemand die hem gewoon zo erop deed en dat werkte ook. Dus ik doe het gewoon zo. Maar ik geef wel de voorkeur aan vernevelen met budesonide dat vind ik makkelijker.

Maar met puffen moet je toch puf geven zodra die inademt. Kijk je dan naar de flank? Want de neusgaten zie je niet met de flexineb :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 12:26 



 
Profiel   

Ja ik kijk naar de flank! En ik kan het horen in de die flexineb als die uitademt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 12:32 



 
Profiel   

En je kan het voelen als je je hand erbij houdt, dan voel je de warme adem, bij het inademen puffen.. ik vond het ideaal dat dat ook nog kon met de Flexineb. Ik draaide overigens de buis ook. En dan weer terug. Flixotide er uit en hup medicatiecup met zout en Atrovent erop en gelijk door nevelen. Perfect!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 17:30 



 
Profiel   

Gladijs schreef
En je kan het voelen als je je hand erbij houdt, dan voel je de warme adem, bij het inademen puffen.. ik vond het ideaal dat dat ook nog kon met de Flexineb. Ik draaide overigens de buis ook. En dan weer terug. Flixotide er uit en hup medicatiecup met zout en Atrovent erop en gelijk door nevelen. Perfect!


Mmm ik krijg de buis nauwelijks gedraaid en als ie helemaal gedraaid is, nauwelijks terug in de gefixeerde stand. En als het paard dan een keer vervelend met zijn hoofd is, vliegt de buis eraf, heb er nu een extra klittenbandstrip omheen om de buis op zijn plek te houden, puffen met de flexineb dus nooit meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 17:32 



 
Profiel   

Dan heb je hem niet goed zitten denk ik. Je moet hem echt even goed ''klikken'' is ene handigheidje maar dan zit die weer muurvast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 17:35 



 
Profiel   

Mijn nieuwe paard komt ook met deze vernevelaar, pollen/stof allergie. Ze doet nu alleen met de flesjes zoutoplossing, zijn er hier mensen die al andere vloeistoffen hebben waarbij ze duidelijk verschil merken?

Ik ga in ieder geval in meeleesmodus :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 21:33 



 
Profiel   

Aatrox schreef
Mijn nieuwe paard komt ook met deze vernevelaar, pollen/stof allergie. Ze doet nu alleen met de flesjes zoutoplossing, zijn er hier mensen die al andere vloeistoffen hebben waarbij ze duidelijk verschil merken?

Ik ga in ieder geval in meeleesmodus :-)

Ik heb zelf het idee dat immuno san iets meer doet dan zout bij mijn paard met milde astma. Waarom, geen idee. Maar wel erg duur spul. Had liever met zout dingen kunnen oplossen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 22:16 



 
Profiel   

Aatrox schreef
Mijn nieuwe paard komt ook met deze vernevelaar, pollen/stof allergie. Ze doet nu alleen met de flesjes zoutoplossing, zijn er hier mensen die al andere vloeistoffen hebben waarbij ze duidelijk verschil merken?

Ik ga in ieder geval in meeleesmodus :-)


Gefeliciteerd! Ik denk dat ik deze op mp voorbij heb zien komen? Leuk dier!! Veel plezier ermee.

Ik gebruik af en toe immunosan en/of silvaplex als hij het echt zwaar heeft maar ik merk weinig (echt) verschil met zoutoplossing dus dat doe ik nog steeds het meest als onderhoud. Hij vind beide wel heel prettig merk ik, vooral de immunosan gaat hij echt goed op ontspannen.

Ik geef sinds paar weken scutellaria druppels van de groene os bij naast de flexineb en heb serieus het idee dat het wat doet bij die van mij. Puur pollen deed bijv niks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 00:01 



 
Profiel   

Aatrox schreef
Mijn nieuwe paard komt ook met deze vernevelaar, pollen/stof allergie. Ze doet nu alleen met de flesjes zoutoplossing, zijn er hier mensen die al andere vloeistoffen hebben waarbij ze duidelijk verschil merken?

Ik ga in ieder geval in meeleesmodus :-)


Als NaCl werkt zou ik me daarbij houden. Al die andere dingen kosten goud geld en geen bewijs dat het echt veel toevoegt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 08:59 



 
Profiel   

Is van mijn instructrice dus niet via marktplaats, maar heeft die ook op gestaan ja.

Hij doet het nu goed met nevelen voor en na het rijden, verder nevelt ze eigenlijk niet en staat hij dag en nacht buiten momenteel. Naci is de zoutoplossing?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 09:35 



 
Profiel   

Ja NaCl is zoutoplossing, 1 liter gedestileerd water aanvullen met 9 gram keukenzout.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 11:41 



 
Profiel   

nnicolex schreef
Aatrox schreef
Mijn nieuwe paard komt ook met deze vernevelaar, pollen/stof allergie. Ze doet nu alleen met de flesjes zoutoplossing, zijn er hier mensen die al andere vloeistoffen hebben waarbij ze duidelijk verschil merken?

Ik ga in ieder geval in meeleesmodus :-)


Gefeliciteerd! Ik denk dat ik deze op mp voorbij heb zien komen? Leuk dier!! Veel plezier ermee.

Ik gebruik af en toe immunosan en/of silvaplex als hij het echt zwaar heeft maar ik merk weinig (echt) verschil met zoutoplossing dus dat doe ik nog steeds het meest als onderhoud. Hij vind beide wel heel prettig merk ik, vooral de immunosan gaat hij echt goed op ontspannen.

Ik geef sinds paar weken scutellaria druppels van de groene os bij naast de flexineb en heb serieus het idee dat het wat doet bij die van mij. Puur pollen deed bijv niks.

Puur pollen hier ook niet. Ze zeggen dat dat je dat in febr al mee moet gaan starten. Bij mijn paard weet ik niet of het pollen of stof is. Ik denk combinatie van.. maar stof toch de meeste boosdoender is
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 12:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 40 van de 46 [ 1141 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 46  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen