Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 329 van de 330 [ 8234 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 326, 327, 328, 329, 330  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] hoestende paarden

Profiel   

Ja ik heb hen gelezen kon alleen de kosten nergens vinden zo snel.

Ik blijf ook maar lezen over het verschil in zout vernevelen en halotherapie. Het is ook wel wij van wc eend bevelen wc eend aan en het andere is niet goed genoeg.

En ik blijf tobben over het feit dat hoge luchtvochtigheid niet goed is, maar daarin tegen vernevelen met altijd vloeistof dieper in de longen komt dan pufjes. Echt hoor schiet mij maar lek!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-24 21:00 

Profiel   

Het is een k….aandoening die klauwen met geld kost.je kan t zo gek maken als je wilt. Heb ik nog het geluk een da in de familie te hebben.
Ik vraag me trouwens af of er op de wadden dan geen luchtwegproblemen voorkomen. Hier is de lucht ook ‘ zout’ en heel gezond maar luchtwegproblemen zat, bij mensen en dieren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-24 21:11 

Profiel   

Ja zeg het maar idd... ik weet ook bij mijzelf dat als ik verkouden, hoesten, ziek wordt ik prednisolon en vaak ook antibiotica nodig heb. Ik heb ook copd en ben hartpatiënt dus met vooral het laatste zijn ze voorzichtig (ik kan dan op gegeven moment niet meer gaan liggen want dan stik ik echt de moord). Maar prednisolon durf ik bij mijn paard niet om der artrose en aan de maat te zijn en antibiotica krijg ik niet voor haar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-24 21:44 

Profiel   

Nee corticosteroïden kun je beter niet geven in dit geval. Of ab helpt is ook de vraag als er geen bacterie in het spel is. Je zou nog iets natuurlijks kunnen proberen zoals gember, knoflook, honing enz. Maar of dat helpt, daar moet je in geloven, proberen kan altijd.

Copd en hartpatiënt, heftig hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-24 21:59 

Profiel   

Ik red mij wel, maar dat maakt idd wel dat ik het dus bij mijn paard niet kan aanzien en volledig in de stress schiet en ook niet meer goed kan nadenken.

Bedankt beide voor het meedenken vanavond!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-24 22:19 

Profiel   

Ik ga binnenkort een weekend weg, iemand een tip voor hooi met zo min mogelijk stof? Hij is kieskeurig met hooi weken dus wil het risico niet lopen dat hij niks eet. Ik zag horse dinner voor bij komen, is dat een goede optie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-24 07:06 

Profiel   

nnicolex schreef
Ik ga binnenkort een weekend weg, iemand een tip voor hooi met zo min mogelijk stof? Hij is kieskeurig met hooi weken dus wil het risico niet lopen dat hij niks eet. Ik zag horse dinner voor bij komen, is dat een goede optie?

Dat is vind ik persoonlijk mooi spul, dus zeker overwegen waard.

Je hebt verpakt als voordroog & ontstoft hooi variant van Jopack

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-24 08:08 

Profiel   

Misschien willen jullie nog een keer met mij meedenken?

Gaat om mijn 21 jarige merrie met artrose en copd.

Ik heb haar goden zij dank door de warme dagen heen gekregen, maar ze staat gewoon echt te dik en daar wil ik natuurlijk graag wat aan doen, maar een graasmasker durf ik echt niet omdat dit toch voor een deel voor de neusgaten komt (al geprobeerd zelfs met 1 waar de neusgaten in principe vrij zijn, door het bewegen komt het er toch voor een deel voor) en als ik iets niet wil is het belemmeren in haar ademhaling.
Ook wil ik haar na het rondje buut van de afgelopen dagen vooral niet een x aantal uur zonder eten zetten.
Ik maak het hooi voor in stal nat en geef dat in een hooinet. En de super meedenkende staleigenaren (we stonden erover te brainstormen) zeiden dat zij juist degene is die aan het stro begint als het hooi op is en dus aan het denken om stro te mixen met het hooi in het net.
Maar is dat wel verstandig om stro te mixen met natgemaakt hooi?
Is het dan misschien beter om minder hooi in het net te doen en er een bult stro naast te leggen?
Ik heb nu droog hooi in het net gedaan met stro er boven gestopt , maar ik ben zo bang om dingen te veranderen en weer op droog hooi over te gaan nu het net weer wat beter gaat...

Ben even aan het lezen en wat vinden jullie van het idee om 2 netten op te hangen in stal, 1 met minder natgemaakt hooi en dan 1 met stro ernaast. Dan begint ze toch eerst aan het hooi en kan het stro niet nat worden van het natgemaakte hooi en heeft ze wel iets te knabbelen voor als het hooi op is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-24 11:03 

Profiel   

Is stro niet te stoffig voor haar?

Graszaadhooi wel eens geprobeerd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-24 14:37 

Profiel   

Mmm stro lijkt mij ook een no-go voor een benauwd paard. Evt dagelijk wat takken erbij gooien zodat ze iedergeval iets te knabbelen heeft?

Graszaadhooi is iedergeval armer, voor de meeste paarden voldoende arm maar voor mijn haflinger was dit toch niet mogelijk onbeperkt in hooinetten van 2 cm -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-24 07:17 

Profiel   

nnicolex schreef

Die ken ik niet. Ik heb voor mijn astma patiënt wel een tijdje de balen van hartog compact gras bijgevoerd. Hij vond het lekker en ze zijn stofarm.

@neetoch Betreft stro bijvoeren: hier kregen ze dat ook in een netje bij: bepaalde periodes werd er veel van gegeten, andere periodes werden ze nauwelijks aangeraakt. Hier geen extra last van stof, maar wel inloopboxen, dus ze stonden ook niet de hele tijd met hun neus erin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-24 07:32 

Profiel   

Ik merk dat ze op de meeste stallen (onverpakt) hooi geven. Hoe doen jullie dit met jullie hoestende paarden/astma patientjes?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-24 12:40 

Profiel   

Isabelle98 schreef
Ik merk dat ze op de meeste stallen (onverpakt) hooi geven. Hoe doen jullie dit met jullie hoestende paarden/astma patientjes?

Ik moet zeggen dat ik altijd als de dood was voor onverpakt hooi, maar ben recent bij mensen aan huis terecht gekomen waar het uitgangspunt onverpakt was maar ze evt verpakt wilde gaan inkopen voor mij mocht dat nodig zijn. We hebben wel echt heel stofvrij hooi maar hij doet het er ontzettend goed op... Hoest zelden tot nooit, heeft er nog nooit zo goed uit gezien en zn bolle buik is ook weg. Ik heb juist het idee dat onverpakt in de darmen zorgt voor betere luchtweg situatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-24 19:03 

Profiel   

Blijf het altijd bijzonder vinden dat mensen stofvrij hooi zeggen... er is geen stofvrij hooi, stof arm... maar we zullen wel het zelfde bedoelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 07:33 

Profiel   

Ik wil hier graag mijn ervaring even delen. Mijn paard was even terug gediagnosticeerd met hele erge astma. De reguliere (gevoelig op stof) We moesten toen starten met Dexamethason prikken en heb zelf toen meteen een Flexineb gekocht om te vernevelen. Moest toen vernevelen met Nacl voor het slijm en zelf gevraagd om Atrovent. Het herstel ging heel langzaam, na langer door gaan met hogere doseringen zonder grote vooruitgang toch gaan afbouwen waaronder hij stabiel bleef maar niet nog het laatste stukje beter werd. Uiteindelijk besloten na wat onderzoek om Bitop easy breathe en de Bitop lung complete te gaan gebruiken ipv de NACL. Nou dat is echt een wondermiddel geweest voor mijn paardje. Opeens kwam er weer allemaal slijm opgehoest binnen 2 dagen waarna hij daarna nu eigenlijk na 1,5 week helemaal beter is geworden. (had ook onderzoek gevonden waaruit de conclusie bij mensen was dat ze ook betere resultsten hadden met de stof die in deze verneveling zit tenopzichte van Nacl.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 08:34 

Profiel   

Daphneeeej schreef
Ik wil hier graag mijn ervaring even delen. Mijn paard was even terug gediagnosticeerd met hele erge astma. De reguliere (gevoelig op stof) We moesten toen starten met Dexamethason prikken en heb zelf toen meteen een Flexineb gekocht om te vernevelen. Moest toen vernevelen met Nacl voor het slijm en zelf gevraagd om Atrovent. Het herstel ging heel langzaam, na langer door gaan met hogere doseringen zonder grote vooruitgang toch gaan afbouwen waaronder hij stabiel bleef maar niet nog het laatste stukje beter werd. Uiteindelijk besloten na wat onderzoek om Bitop easy breathe en de Bitop lung complete te gaan gebruiken ipv de NACL. Nou dat is echt een wondermiddel geweest voor mijn paardje. Opeens kwam er weer allemaal slijm opgehoest binnen 2 dagen waarna hij daarna nu eigenlijk na 1,5 week helemaal beter is geworden. (had ook onderzoek gevonden waaruit de conclusie bij mensen was dat ze ook betere resultsten hadden met de stof die in deze verneveling zit tenopzichte van Nacl.

Oh wat fijn om te lezen dit! Toevallig ook dexamethason en atrovent gehad maar paard werd ook enorm duf daarvan en nog steeds slijm.
Toevallig was ik voornemens om het te bestellen maar twijfelde nog een beetje maar nu ik dit lees ga ik het gewoon proberen. Welke dosering gebruikte jij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 11:05 

Profiel   

nnicolex schreef
Daphneeeej schreef

Oh wat fijn om te lezen dit! Toevallig ook dexamethason en atrovent gehad maar paard werd ook enorm duf daarvan en nog steeds slijm.
Toevallig was ik voornemens om het te bestellen maar twijfelde nog een beetje maar nu ik dit lees ga ik het gewoon proberen. Welke dosering gebruikte jij?

De Bitop easy breathe is 1 ampul van 5ml aanvullen met 15ml nacl. En dan ochtend en avond vernevelen met 10ml. Dit is de hoge concentratie. Dan later de Equi lung complete als onderhoudt kan ook tot 2 keer op een dag 10ml. (je kan deze lagere concentratie ook maken met de easy breathe)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 12:08 

Profiel   

Wellicht heeft iemand in deze groep er belang bij. :) Ik verkoop mijn halogenerator gezien ik ‘m niet meer gebruik.

Betreft de Halovita
Werkt op basis van droog zout (zit een bijna volle fles bij). Slechts 11 keer gebruikt.

Verzenden op eigen risico en kosten koper.
Ophalen kan in Beetsterzwaag, Friesland

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 14:38 

Profiel   

Hoeveel dagen gebruiken jullie de balsemic air achter elkaar, op de fles staat max 8 dagen en Google zegt max 3 weken. En dan in de flexineb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-24 16:29 

Profiel   

Daphneeeej schreef

Die ziet er inderdaad heel erg intressant uit! Nooit van gehoord maar ik hou hem in gedachten

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-24 22:37 

Profiel   

marleen_usar schreef
Hoeveel dagen gebruiken jullie de balsemic air achter elkaar, op de fles staat max 8 dagen en Google zegt max 3 weken. En dan in de flexineb.

Ik hield die 8 dagen destijds aan. Houd er wel rekening mee dat het echt funest is voor je cups.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-24 08:16 

Profiel   

Ik wil mij hier ook helaas melden. Mijn lieve shetlander die heeft last van zijn longen.

Hij heeft al enige jaren een aandraaf hoestje. En was afgelopen winter heel erg benauwd. Ik weet niet of het door zijn dikke vacht kwam of dat hij dus echt last had van zijn longen maar ik heb hem toen geschoren en toen ging het wel beter. Alleen zijn we er toen achter gekomen dat hij niet meer ging liggen om te slapen. Dat was voor mij toen de rede dat ik besloten had hem dus niet meer te scheren ( half scheren was niet voldoende)

13 augustus zijn bij hem ook alle voortanden eruit gegaan ivm EOTRH. Een week erna begon het mij op te vallen dat hij wat meer aan het hoesten was tijdens het rijden en later ging hij ook veel hoesten op stal toen hij in rust was.

Donderdag de 29e is de DA gekomen en hebben we hem een kuur medicatie gegeven van 10 dagen sputolysin en respulmin. Hiervan leek hij erg op te knappen en hoeste alleen nog maar af en toe op stal in rust. Met bewegen leek het ook beter te gaan.

Maar helaas gister tijdens onze wandeling toch wel 4 "hoest aanvallen gehad".

Ik had vorige week al met de DA gesproken, ik zat echt met zoveel vragen over vooral de toekomst hoe het nu verder moet en qua bewegen enz enz want hij is ook nog eens veel te dik.

Ik weet ook dat onze stal niet geschikt is voor paarden met long problemen, maar ik heb echt al zoveel stallen gehad en dit is echt de 1e stal waar ik echt met plezier sta en curby ook en nog nooit wat te klagen gehad. En over de dingen die niet goed zijn voor curby kan de stal eigenaar weinig aan veranderen. Ik hoopte toen ik hier kwam nooit meer te hoeven verhuizen en ik hoop nog steeds dat dat niet hoeft.

Dinsdag gaan we naar de kliniek en dan gaan we een scopie maken van zijn longen. Echt ik zit helemaal in de zenuwen wat we zullen aantreffen.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-24 11:20 

Profiel   

Zijn er mensen die hun hooi zowel stomen als natmaken? (dus en - en!)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-24 22:08 

Profiel   

Yes! Ontstoft hooi, nat maken en dan stomen

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-24 20:46 

Profiel   

Flicka12 schreef
Yes! Ontstoft hooi, nat maken en dan stomen
en dat omdat stomen alleen niet genoeg deed? Ik ga het vanavond proberen, hij is weer ver genoeg opgeknapt, denk ik, voor een nieuwe test -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-24 06:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 329 van de 330 [ 8234 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 326, 327, 328, 329, 330  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp

Zoek naar
Inloggen