Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 9 [ 218 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vreemd ziektebeeld pony, wie ervaring?

 
Profiel   

Bij ons op stal is een ruin die al een paar jaar incontinent is. Zijn achterbenen zitten ook onder de urine. De eigenaresse heeft uitgevonden dat levertraan-zink zalf goed werkt om de benen zo vet te hebben dat de urine niet meer tot de huid doordringt. Ze spoelt het wel vrijwel dagelijks af en eens in de week ( uit mijn hoofd) wast ze met betadinescrub. Dan weer aardig dik de levertraan-zinkzalf erop smeren. Sinds ze dit doet krijgt het paard geen kale kapotte plekken meer in elk geval. Wie weet helpt het bij jouw pony ook om te voorkomen dat de huid schraal wordt en stuk gaat.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-18 11:05 



 
Profiel   

SusanH schreef
Beeld blijft gelijk. Vrolijke pony die goed eet en geen koorts meer heeft. Maar wel atactisch. Hebben haar nu ze niet meer besmettelijk is goed gewassen. Dat moet je echt wel regelmatig doen want haar staart en achterbenen zijn ontzettend vies elke keer door alle urine. Ze is incontinent en kan haar staart niet optillen.


SusanH, 3 van onze paarden zijn in 2011 opzettelijk vergiftigd. Bij 2 paarden is daardoor een hele tijd het centraal zenuwstelsel van de riedel geweest. Eentje is zelfs bijna 1,5 jaar behoorlijk atactisch geweest achter.
Ze hebben van tijd tot tijd een vitamine B injectie van de dierenarts gehad. Waar o.a. de B12 inzat maar ook de vitamine B1 omdat die een positieve invloed heeft op het centraal zenuwstelsel.

Wonder boven wonder is de ataxie helemaal genezen. Het heeft al met al best lang geduurd maar het kan dus wel. Ik geef nu zelf pure biergist bij voor de div. vitamines B. Daar hebben ze duidelijk veel baat bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-18 09:32 



 
Profiel   

Dank voor je reactie. Misschien wel leuk om een kleine update te geven. Haar praatjes zijn volledig terug. We hebben het idee dat het lopen beter gaat. Met weg stappen maakt ze geen misstappen meer en ze stapt ruim over in stap. Dat kon ze eerst niet. Ook het stoeprandje als ze haar weitje uit gaat geeft geen problemen meer. Eerder viel ze dan bijna. Ik loop ook weer wat beter en volgende week heeft onze dochter herfstvakantie dan willen we starten met het wandelen.

Incontinentie blijft nog wel. Ook staart is geen verschil met eerst. We moeten haar dus geregeld wassen. Gelukkig vindt ze dat minder erg als ze er wat lekkers bij te eten heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-18 11:09 



 
Profiel   

Na de hoopvolle update nu vanmorgen de pony in laten slapen ;( ze stond vanmorgen ineens op 3 benen. Ik dacht in eerste instantie aan een breuk. Dierenarts gelijk gebeld. Met het beeld wat ze nu liet zien en haar ziektehistorie kan het geen rhino zijn. Van de zomer heeft ze een trap gehad op haar rug. Toen had ze ineens een bult op naar de ruggenwervel. Maar geen pas kreupel gelopen. En ze gaf verder ook geen pijn aan. Die hele bult weer vergeten tot vandaag. Nu vallen alle puzzelstukjes in elkaar. Ze had een zenuwbezenuwbeknelling die nu plotseling erg verslechterd was. DA was meteen duidelijk dat inslapen de enige optie was. Dat had ik zelf ook gezien toen ik haar vanmorgen zag op 3 benen amper kunnen lopen. Zichtbaar veel pijn. Die pijn heeft ze nu niet meer. Wij zijn er kapot van vooral onze dochter. Zo oneerlijk dit eerst in juli ons paard en mijn grootste vriend. Nu lieve Cato. Hoop dat er een plek is hierboven waar ze geen pijn meer heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-18 11:24 



 

Wat een vreselijk nieuws en wat een onverwachte wending. Sterkte met een plekje geven van het verlies van jullie bijzondere Cato!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-18 11:34 



 
Profiel   

Wat verschrikkelijk Susan! Er is echt niks wat ik kan zeggen om jullie pijn te verzachten, maar ik leef echt met jullie mee :(:) Heel veel sterkte, alweer..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-18 11:36 



 
Profiel   

Heel veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-18 11:39 



 
Profiel   

Wat een bizarre en ongelooflijk verdrietige wending. Sterkte met het verlies, ook voor jullie dochter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-18 11:39 



 
Profiel   

Och jeetje, veel sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-18 11:41 



 
Profiel   

Jeetje gecondoleerd, heel veel sterkte aan jullie als gezin! Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-18 11:43 



 
Profiel   

Jeetje wat een verdrietig nieuws. Sterkte :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-18 11:44 



 
Profiel   

Ah wat een nare wending heeft je topic ineens. Heel veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-18 11:45 



 
Profiel   

Oh wat een verdrietige update, heel veel sterkte voor jullie en je dochter :(:) Wat een ellende zo snel na elkaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-18 12:31 



 
Profiel   

Jeetje wat heftig en zon onverwachte wending, heel veel sterkte voor jullie allemaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-18 12:39 



 
Profiel   

Idd heel bizar. Ik dacht eerst dat haar onderbeen gebroken was omdat ze zo raar stond. Maar volgens de DA paste dit helemaal in het beeld van een zenuwbeknelling die plots verergerd was. Zo niet verwacht dit. Bedankt voor jullie medeleven. Het is zo onwerkelijk dit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-18 13:07 



 
Profiel   

Oh wat een nare en onverwachte wending. Heel veel sterkte met het verwerken van het verlies van Chaplin en Cato. :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-18 13:19 



 
Profiel   

Ik heb al gereageerd in je andere topic maar dit is echt verschrikkelijk! Ocharm je dochtertje ook. Heel veel sterkte ! :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-18 13:22 



 
Profiel   

Ja ze is er echt kapot van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-18 13:34 



 
Profiel   

Ik ben een stille meelezer, maar wilde jullie nu toch heel veel sterkte wensen! Wat een verschrikkelijke update... Zo onverwachts

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-18 13:35 



 
Profiel   

Ach jeetje, wat ontzettend naar... Heel sneu voor je dochtertje ook, vooral dat het nu ineens zo onverwachts is en jullie je er ook totaal niet op hebben kunnen voorbereiden oid.
Heel veel sterkte gewenst de komende tijd :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-18 13:49 



 
Profiel   

Wat vreselijk voor jullie.. dat is een hele nare update.
Heel veel sterkte :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-18 14:00 



 
Profiel   

Heel veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-18 14:06 



 
Profiel   

Ook ik was een stille meelezer. Wat hebben jullie goed voor haar gezorgd en wat een nare wending.
Heel veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-18 14:18 



 
Profiel   

Wat erg. Maar jullie hebben meer dan je best gedaan voor je pony.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-18 14:22 



 
Profiel   

Oh Susan wat een verschrikkelijk nieuws.
Ik leef enorm met jullie mee.
Hebben hier ook in zeer korte tijd van 3 van onze kanjers afscheid moeten nemen.
Je eigen verdriet is al enorm maar het verdriet zien bij je kind dat s hartverscheurend.
Heel veel sterkte
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-18 14:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 9 [ 218 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen